بازدید 20427

بیانیه جامعه روحانیت درباره حوادث انتخابات

از رئیس جمهور محترم می خواهیم از طرح مسائل غیر ضرور و تشنج آفرین پرهیز نمایند / اكنون با خسارت‌ها و آسیب های فراوان روبرو هستیم كه باید در جبران آنها و دلجوئی از آسیب دیدگان اقدام و پی گیری جدی به عمل آید.
کد خبر: ۶۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۵ 08 September 2009
جامعه روحانیت با صدور بيانيه‌اي درباره حوادث انتخابات و پس از آن، نسبت به مسائل جاري كشور واكنش نشان داد.

به گزارش ايلنا، در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین جنبش اسلامی معاصر كه ریشه در تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) دارد، عالیترین ارمغانی بود كه به دست با كفایت حضرت امام خمینی رحمه الله علیه به مسلمانان جهان هدیه شد. این انقلاب در طی سی سال گذشته از نظر اقتدار فكری، ‌علمی ، فرهنگی و سیاسی و تاثیرگذاری بر ملت های منطقه و نظام بین المللی به جایگاه رفیع دست یافت. به طوری كه امكان حل مسائل منطقه‌ای بدون حضور و نقش آن میسر نیست. همچنانكه این انقلاب بزرگ به مثابه مهمترین چالش دنیای استكبار، مجد و عظمت مسلمانان را به آنان بازگرداند. به دنبال حضور چشمگیر مردم در انتخابات ریاست جمهوری و خلق حماسه ای بزرگ،‌ دشمنان و عوامل آنان كه منتظر ضربه زدن به این دستاورد مهم ملت ایران بودند، با استفاده از غفلت و بی تدبیری دوستان و خیانت برخی تلاش كردند حیثیت انقلاب و ایران را در نظر جهانیان لكه دار كنند.

جامعه روحانیت مبارز همانند گذشته سعی دارد با حفظ اصول و مبانی، در شرایط كنونی توجه تمام دلسوزان به نظام اسلامی ومردم شریف ایران را به نكات پر اهمیت ذیل جلب نماید:

جمهوری اسلامی ومردم سالاری دینی،‌ثمره مجاهدت و تلاش های بی وقفه یك قرن روحانیت،‌ نخبگان و مردم هوشیار و فداكار و در صحنه، ‌به رهبری امام خمینی بوده است، پرداخت هرگونه هزینه برای حفظ و استمرار آن لازم و ضروری است.

قانون اساسی، این میثاق ملی، باید مدار سنجش حقانیت و صحت دیدگاه ها و مواضع افراد و گروه ها قرار گیرد. قانونگرایی شاخص و میزان درستی رفتار و اقدام همگان است و هیچ كس با هیچ بهانه ای و توجیهی حق تخلف از قانون،‌ تضعیف و بی توجهی نسبت به آن را ندارد. شركت چشمگیر و گسترده مردم در انتخابات با هر سلیقه و تفكری با پذیرفتن چارچوب‌های قانونی و با اعتماد به نظام اسلامی و برای تقویت آن و با استفاده از همه ظرفیت های قانون اساسی بود. بنابر این هرگونه برداشت از انتخابات جز در این قالب نمی گنجد.

در مناظرات، ‌سخنرانی ها و میتینگ‌های قبل و پس از انتخابات‌ ، اظهار نظرها و حرمت شكنی‌هایی صورت گرفت كه سرچشمه اختلافات شد و پس از آن با پیگیری های خارج از قانون به هنجارشكنی هایی منجر شد كه آشوب های خیابانی یكی از آثار زیان بخش آن بود و اكنون با خسارت‌ها و آسیب های فراوان روبرو هستیم كه باید در جبران آنها و دلجوئی از آسیب دیدگان اقدام و پی گیری جدی به عمل آید.

انتظار این است كه شخصیت ها و دلسوزان نظام، با الهام از رحمت و مغفرت الهی و با اغماض از بی حرمتی‌‌ها و هنجار شكنی ها در راستای تحكیم وحدت امت گام برداشته و ضمن پرهیز از مباحثات و مجادلات آزاردهنده، ‌زمینه را برای رشد و بالندگی كشور فراهم سازند.

از رئیس جمهور محترم و دولت دهم می خواهیم با جدیت به رفع مشكلات مردم و ساماندهی اوضاع اجتماعی و اقتصادی كشور همت گمارند و از طرح مسائل غیر ضرور و تشنج آفرین پرهیز نمایند.
مراجع تقلید، علماء و بزرگان حوزه های علمیه از پدید آوران انقلاب اسلامی و پشتوانه محكم نظام و رهبری می باشند، ‌حفظ این جایگاه رفیع زمینه ساز عزت و اعتلاء اسلام و اقتدار نظام اسلامی است.

ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی، شمع جمع ملت،‌ستون خیمه انقلاب اسلامی و روحیه بخش نهضت‌های اسلامی و ملت های مسلمان است،‌كه وجود آن مایه امنیت كشور در شرایط ناامنی منطقه، ‌خنثی شدن نقشه‌های استكباری و موجب اقتدار،‌ عزت و شكوه ملت ایران، به ویژه در سال‌های اخیر شده است. خدشه در آن زمینه‌ساز بروز فتنه ای بزرگ خواهد شد، ‌همه شخصیت ها، نخبگان،‌گروه ها و جناح ها باید بر طبق فرموده امام راحل قدس سره با تمام قوا پشتیبان ولایت فقیه باشند تا به این مملكت آسیبی نرسد و باید در صحنه عمل و اجرا اوامر رهبری را فصل الخطاب قرار دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی