بازدید 1982
گزارشي از قوانين تازه آشتياني؛

استقلالي‏ها تحت تدابير شديد امنيتي

اوايل هفته مصاحبه اي از رينالدو، بازيکن پرويي استقلال روي خروجي يکي از خبرگزاريها رفت. او مدعي شده بود امير قلعه نويي و ساير اعضاي کادر فني سابق استقلال با تمرينات نامناسب خود باعث مصدوميتش شده اند، اما کادر فني فعلي با تمرينات حرفه اي شرايط بازگشت او به ميادين را فراهم کردند. به نظر مي رسد در برخي موارد به بازيکنان گفته مي شود چه مطالبي را به زبان بياورند و از گفتن چه مطالبي بپرهيزند.
کد خبر: ۶۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۳ 08 September 2009
اين روزها تهيه مصاحبه از بازيکنان استقلال با دشواريهاي خاصي همراه است. بر اساس قوانين وضع شده توسط واعظ آشتياني خبرنگاران بايد ابتدا درخواست مصاحبه خود را به مسؤول روابط عمومي باشگاه بدهند سپس مسؤول روابط عمومي آن را در اختيار مدير عامل بگذارد و چنانچه مدير عامل موافقت کرد خبرنگار مي تواند به صورت حضوري و در حضور مسؤول روابط عمومي باشگاه پرسشهايش را با بازيکن مورد نظر مطرح کند.

به نوشته قدس؛ اين قوانين پيچيده باعث شده خبرنگاران در اکثر موارد قيد مصاحبه با بازيکنان استقلال را بزنند و از غلظت رنگ آبي رسانه ها کاسته شود.

در ميان شاکيان اين پرونده علاوه بر اصحاب رسانه و مخاطباني که در لابه لاي صفحات روزنامه ها به دنبال اخبار و مصاحبه هاي تيم محبوب خود مي گردند؛ رد پاي بازيکنان استقلال را هم مي توان يافت، آنها در هفته هاي ابتدايي ليگ بدون توجه به دستور مديرعامل طبق روال سابق با مطبوعات صحبت مي کردند، اما در نظر گرفته شدن جريمه مالي براي چند بازيکن اين روند را متوقف کرد و باعث تيره شدن روابط بين بازيکنان و مديرعامل شد.

واعظ آشتياني هفته گذشته در جمع بازيکنان گفت: «در قراردادهاي شما ذکر شده چنانچه بازيکن بدون هماهنگي باشگاه مصاحبه کند شامل جريمه مالي مي شود، اما گويا هيچ کدام آن را مطالعه نکرده ايد.»

ماجراي رأي محدوديت در مصاحبه هاي بازيکنان استقلال، اما به همين جا ختم نمي شود. حتي اگر يک خبرنگار موفق مي شود تمام اين مراحل را با موفقيت پشت سر بگذارد باز هم مصاحبه دندان گيري عايدش نمي شود. يکي از بازيکنان مي گويد: «مسؤول روابط عمومي باشگاه تمام صحبت هاي رد و بدل شده در مصاحبه را مي گذارد کف دست مدير عامل و به نوعي مواظب است تا ما کوچکترين انتقادي از باشگاه نکنيم. حتي بعضي مواقع به خبرنگار مي گويد اين را بنويس و آن را ننويس که به نظر من اصلاً چنين حقي ندارد.»

اوايل هفته مصاحبه اي از رينالدو، بازيکن پرويي استقلال روي خروجي يکي از خبرگزاريها رفت. او مدعي شده بود امير قلعه نويي و ساير اعضاي کادر فني سابق استقلال با تمرينات نامناسب خود باعث مصدوميتش شده اند، اما کادر فني فعلي با تمرينات حرفه اي شرايط بازگشت او به ميادين را فراهم کردند. به نظر مي رسد در برخي موارد به بازيکنان گفته مي شود چه مطالبي را به زبان بياورند و از گفتن چه مطالبي بپرهيزند.

خبرنگاري که دراين فضا چند بار با بازيکنان استقلال مصاحبه کرده، مي گويد: «مشخص است که بازيکنان توجيه شده اند و به همين دليل نفرات اسم و رسم دار تيم زير بار انجام مصاحبه نمي روند. يعني حتي وقتي باشگاه با انجام مصاحبه موافقت مي کند، بازيکن نمي پذيرد.»

امروز مي توان تحليل دقيق تري از دلايل قطع همکاري آشتياني و قلعه نويي ارايه داد. هر دو نفر علاقه داشتند تمامي امور در باشگاه به خودشان ختم شود و حرف اول و آخر را بزنند، بنابراين طبيعي بود که تحمل يکديگر را نداشته باشند.

واعظ آشتياني که اين رفتار قلعه نويي را نکوهش مي کرد امروز خودش جاي قلعه نويي را در باشگاه گرفته و رفتارهاي مشابهي بروز مي دهد. رضا عنايتي که شايد به واسطه سابقه اش از مطرح شدن نام خود در رسانه ها هراس ندارد، مي گويد: «من حتي اگر در حضور مسؤول روابط عمومي باشگاه مصاحبه کنم هر چه دلم بخواهد مي گويم و خود سانسوري نمي کنم. از قول بعضي از بچه ها شنيدم که قبل از مصاحبه به آنها گفته مي شود فلان مطلب را حتماً بگو. متأسفانه باشگاه مي خواهد مواضع خودش را از زبان بازيکنان مطرح کند تا بازتاب بيشتري داشته باشد. نبايد به بهانه حرفه اي بودن شکل مصاحبه ها را تغيير داد و بعد با رفتارهاي غيرحرفه اي از بازيکن خواست مطالبي را که عقيده خودش نيست، مطرح کند.»

واعظ آشتياني که تاکنون چندين بار از ورود خبرنگاران به تمرين استقلال جلوگيري کرده اوايل هفته جاري کادر فني اين تيم را هم ممنوع المصاحبه کرد تا تمام مسيرهاي رسانه اي به خودش ختم شود. در حال حاضر تنها کسي که در باشگاه استقلال ممنوع المصاحبه نيست شخص مديرعامل است و خبرنگاران چاره اي جز آنکه دور او حلقه بزنند و حرفهايش را بازتاب بدهند، ندارند. گويا نقشه مورد نظر واعظ آشتياني طبق برنامه و بي کم و کاست اجرا شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار