بازدید 3026
ژنرال سامبا:

فضای سفارت سنگال استقلالی است

من سفرهاي زيادي به ايران كرده‌ام اما فعلا مدت يك سال و اندي است كه به عنوان سفير در كشور شما هستم، كشور شما را خيلي دوست دارم چرا كه يك كشور كاملي است و توانمندي‌هاي بسيار زيادي در همه زمينه‌ها دارد. خوشحال هستم كه محل ماموريت من فعلا ايران است.
کد خبر: ۶۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۶ 07 September 2009
تيم‌هاي ملي فوتبال نوجوانان ايران و اميد استقلال در حالی عصر امروز در ديداری تداركاتي در كمپ تيم‌هاي ملي به مصاف هم رفتند كه يك مهمان ويژه ناظر بر اين مسابقه بود.

"ژنرال الحاجي عليون سامبا" سفير سنگال در كشورمان يكي از تماشاگران اين بازي بود.

در حاشيه اين مسابقه ايلنا گفت‌وگويي با سفير سنگال انجام داد و سفير سنگال در پاسخ به اين سئوال كه علت حضور شما در اين محل چيست گفت: من خودم فوتباليست بوده‌ام و علاقه شديدي به فوتبال دارم. در حال حاضر نيز پسرم در تركيب تيم اميد استقلال بازي مي‌كند و من به همين دليل به تماشاي اين بازي آمده‌ام ضمن اينكه علاقه من به فوتبال فراتر از اين حرف‌هاست و من خودم به رنگها تعلق ندارم .

ژنرال سامبا افزود: من الان 62 سال دارم اما 40 سال پيش و زماني كه جوان بودم در تيم‌هاي باشگاهي سنگال بازي می كردم و زماني كه وارد ارتش شدم با تيم‌هاي ارتش فوتبال را ادامه دادم .
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا امكان مراوده فوتبالي بين ايران وسنگال با توجه به حضور شما وجود دارد، گفت: بله، هر زمان كه اراده‌اي بخواهد كه مسابقه‌اي بين تيم‌هاي ملي ايران و سنگال برگزار كند همانند مسابقه گذشته ایران و سنگال ، من همه جوره قول همكاري مي‌دهم، به هر حال بايد شرايطش فراهم باشد تا ما هم هماهنگي كنيم.

سفير سنگال در مورد اين‌كه چرا پسرش در تيم استقلال بازي مي‌كند، گفت: فضاي سفارت ما به واسطه حضور بسياري از كاركنان ايراني آن كه استقلالي هستند، استقلالي است و شايد به همين دليل است كه پسرم در تركيب تيم اميد استقلال بازي مي‌كند. به هر حال ما هم تحت تاثير او استقلالي شده‌ايم ولی خود من باید عنوان کنم که به رنگ خاصی تعلق ندارم و در ایران به همه رنگ ها و تیم ها به خصوص استقلال و پرسپولیس احترام می گذارم.

وي درباره شناختش از فرهنگ ايران زمين گفت: من سفرهاي زيادي به ايران كرده‌ام اما فعلا مدت يك سال و اندي است كه به عنوان سفير در كشور شما هستم، كشور شما را خيلي دوست دارم چرا كه يك كشور كاملي است و توانمندي‌هاي بسيار زيادي در همه زمينه‌ها دارد. خوشحال هستم كه محل ماموريت من فعلا ايران است.

نیمه اول دیدار تیم های نوجوانان ایران و امید استقلال با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید و نیمه دوم هم اکنون در جریان است که خبر تکمیلی آن متعاقبا مخابره خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل