بازدید 13044

اينترنت و پيامک بدون اطلاع وزير قطع شد

کد خبر: ۶۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۹ 07 September 2009
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در آخرين روز وزارتش گلايه‌اي از يکي از مقامات بالا در خصوص اتفاقات اينترنتي پس از انتخابات کرد.

به نوشته «اعتماد»، محمد سليماني در جلسه توديع خود در خصوص علل قطع اينترنت در دوران پس از انتخابات رياست جمهوري گفت: «محدوديت پيش آمده براي اينترنت ربطي به وزارتخانه نداشت. يکي از مقامات بالا دستور قطع اينترنت را بدون اينکه وزارتخانه را در جريان بگذارد داد. اين مقام حداقل نخواست از ما نظرخواهي کند.» او ادامه داد: «بدون اينکه نقدي از ما بخواهند و از من به عنوان وزير بخواهند نظري در رابطه با تصميم قطع اينترنت بدهم، اينترنت را قطع کردند.»

سليماني ادامه داد: «حالا چه کسي مي‌خواهد اين سنگ ثقيل را که بر گرده وزارتخانه است بيرون بياورد.» سليماني که از دور زدن توسط برخي مقامات دلخور و گلايه مند بود، ادامه داد: «اينترنت را دولت قطع نکرد، اما فحش آن را دولت نهم خورد و دولت دهم نيز فحش اش را مي‌خورد، اما لبخندش را نمي‌دانم چه کسي مي‌زند؟»

پيش از اين نيز سليماني اعلام کرده بود قطعي پيامک بر عهده وزارتخانه نبود.سليماني با اشاره به خدمات دولت الکترونيک در روز انتخابات رياست جمهوري دولت دهم گفت: «برنامه‌ها با موفقيت اجرا شدند و انقلابي در خصوص ارتباطات صورت گرفت. اين انقلاب در رقابت 22 خرداد سال 88، روز انتخابات رياست جمهوري، کاملاً مشهود بود اما حيف که عده‌اي خدشه دارش کردند.» او افزود: « اي کاش زيبايي عملکرد آنلاين 46 هزار صندوق و شمارش آنلاين آنها که منجر به نتيجه گيري سريع انتخابات شد با رفتار عده‌اي مخدوش نمي‌شد.» سليماني در اين برنامه تنها در مورد نقطه مبهم قطع اينترنت صحبت کرد و اينکه دولت و وزارتخانه دخالتي در قطع آن ندارد.

او بدون اينکه توضيحاتي در خصوص قطع اس ام اس در مقاطع مختلف بدهد يا توضيح دهد چرا در برهه‌هاي زماني مختلف برخي مناطق شهر تهران به نقاط کور تلفن همراه تبديل شد، دوباره کليد صندوقچه خاطراتش را برداشت و گزينشي برخي خاطرات را تعريف کرد. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت نهم به خاطره خود هنگام ورزش اشاره کرد و گفت: «يک روز دور يک فضاي ورزشي در حال دويدن بودم که يکي از بزرگان را ديدم. او به من پيشنهاد کرد که در خصوص ارتباطات سيار و پست بانک کار نکن چراکه ارتباطات سيار پول بسيار بيشتري نسبت به خدمات خود از مردم گرفته است و پست بانک هم با خريد اوراق مشارکت کار مي‌کند که نوعي رباي مشهود است.»

او اضافه کرد: «اين بزرگي که مي‌گويم الان نماينده مجلس است و از اعضاي کميسيون اقتصادي نيز هست.» سليماني از بايگاني خاطراتش به يک خاطره از انتخابات اشاره کرد و گفت: «من براي راي دادن به يکي از نهادهاي دانشجويي رفتم. تا وارد شدم چند نفري به حالت اعتراض آميز داد زدند وزير آمد، وزير احمدي نژاد آمد و کلي سر و صدا راه‌انداختند. من راي ام را نوشتم و در صندوق انداختم. بعد از اينکه راي دادم يکي از اين چهار پنج نفر آمد جلو و در گوش من گفت: «ما هم به احمدي نژاد راي داديم.» من که ديدم اوضاع خوب است دلم قرص شد.»

وزير ارتباطات دولت نهم خاطره‌اي هم از شب‌هاي احيا و ماه رمضان تعريف کرد و از نفرين وزراي قبل توسط مردم خبر داد. سليماني گفت دوران وزارت تلخي و شيريني‌هاي خاص خود را داشته است. او اضافه کرد سال گذشته محافظان خود را قال گذاشته و به تنهايي به مسجد شهرک مخابرات رفته تا در مراسم شب 21 رمضان شرکت کند.

او اضافه کرد: «سعي کردم به صورت ناشناس وارد شوم که متاسفانه شناسايي شدم. چند دقيقه‌اي هم سخنراني کردم اما ديدم اگر بمانم هم احياي آنها را خراب مي‌کنم هم مال خودم را. تصميم گرفتم مجلس را ترک کنم. به دم در که رسيدم يک خانمي مرا نفرين کرد. لرزه بر اندامم افتاد و موهاي بدنم سيخ شد. اما ديدم او وزير پيشين را نفرين مي‌کند. همان شب و در احيا دعا کردم که خدا مرا به سرنوشت اين گونه محکوم نکند.»

سليماني در اين برنامه از توصيه‌هاي يک جانباز سخن گفت. او گفت: «يک جانبازي به من دو توصيه کرد. اين جانباز به من توصيه کرد هرگاه گير کردم صلوات بفرستم که من اين کار را هميشه در مواقعي که گير مي‌افتادم انجام مي‌دادم و گره از کارم گشوده مي‌شد.» او افزود: «اين جانباز به من توصيه ديگري هم کرد و از من خواست صفحات اول اصول کافي که مربوط به عقل و جهل است را بخوانم که الحق پيشنهاد خوبي بود.» وزير دولت نهم در ادامه اعلام کرد: از همه راضي هستم. او از تمام کارمندان خود تشکر کرد و با استناد به لوح‌هاي سپاسي که به وزارتخانه‌اش اعطا شده‌اند، عملکرد آنها را مثبت ارزيابي کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل