بازدید 26623

راي عجيب قاضي در مورد تخلف يک واردکننده

کد خبر: ۶۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰ 07 September 2009
مديرکل استاندارد استان تهران گفت: قاضي يکي از شعبه‌هاي دادگاه‌هاي عمومي شهر تهران در اقدامي عجيب يکي از واردکنندگان متخلف را که از سوي اداره کل استاندارد استان تهران به جعل علامت استاندارد و عرضه کالاي غيراستاندارد محکوم شده بود، به پرداخت تنها 100 هزار تومان جريمه نقدي بدل از حبس و 10 هزار تومان جزاي نقدي مقرر در قانون (در مجموع 110 هزار تومان) محکوم کرد.

مهدي پورهاشم در گفت‌وگو با ايسنا افزود: چندي پيش حدود 128 هزار عدد شير سيلندر گاز غيراستاندارد از انبار يکي از واردکنندگان کشف شد که بعداً جعل علامت استاندارد نيز به تخلفات اين واردکننده اضافه شد.

وي با بيان اينکه اين شيرهاي سيلندر گاز غيراستاندارد در مجموع حدود 290 هزار عدد بوده و از چين وارد کشور شدند، عنوان کرد: طبق ماده 525 قانون مجازات اسلامي مجازات جعل علامت استاندارد ملي ايران 10 سال تعيين شده است و علاوه بر اين مجازات، متخلف بايد نسبت به جبران خسارات ناشي از عمل خود اقدام کند.

او تاکيد کرد: اگر قرار باشد قوه قضائيه و دادگاه‌هاي کشور از تمام ظرفيت‌هاي قانوني در برخورد با جاعلان علامت استاندارد و توليدکنندگان و واردکنندگان محصولات غيراستاندارد استفاده نکنند، تمامي زحمات سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از بين رفته و توليد محصول ايراني داراي قدرت رقابت در بازارهاي منطقه به رويايي دست نيافتي تبديل مي‌شود.

در بخشي از حکم صادر شده براي اين واردکننده متخلف آمده است: دادگاه با استناد به ماده 9 قانون اصلاح قوانين و مقررات موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مصوب سال 1371 و تبصره 2 آن با رعايت بند 2 ماده 3 وصول برخي از درآمدهاي دولت نامبرده را به پرداخت يک ميليون ريال جزاي نقدي بدل از حبس و يکصد هزار ريال جزاي نقدي مقرر در قانون محکوم مي‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس