بازدید 7581

صادرات روزانه20هزاربشکه بنزین ونزوئلا به ایران

ونزوئلا تعهده كرده كه هر روز 20 هزار بشكه بنزین به ایران صادر كند كه این معادل 800 میلیون دلار خواهد بود و ما با این مبلغ صندوقی در ایران تأسیس خواهیم كرد تا بتوانیم خرید ماشین‌آلات، تكنولوژی و موارد دیگر را از لحاظ مالی تأمین كنیم و این صندوق كمك شایانی در سرعت‌دهی تجارت و صرفه‌جویی در پروسه تأمین مالی مبادلات دو كشور خواهد كرد.
کد خبر: ۶۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۳ 07 September 2009
رئیس جمهور ونزوئلا در كنفرانس خبری مشترك با رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ونزوئلا تعهده كرده است از ماه آینده روزانه 20 هزار بشكه بنزین به ایران صادر كند.

به گزارش شبكه خبر، هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا در نشست خبری مشترك با رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تاكید بر مهم بودن تجارت و لزوم اتحاد دو كشور گفت: امروز اسناد مختلفی را در زمینه‌های گوناگون از جمله تجارت امضا كردیم.

وی افزود: از موارد دیگر بانك دو میلیتی ایران و ونزوئلاست كه دیروز جلسه هماهنگی مجمع این بانك دو میلیتی برگزار و قرار شد در مدت 30 روز هر كشور 100 میلیون دلار به این صندوق تزریق كند.

چاوز تصریح كرد: مجمع صندوق مشترك تأمین مالی پروژه‌های ایرانی - ونزوئلایی نیز برگزار شد كه به تبادل محصولات، تكنولوژی، مواد غذایی و دارویی، مواد ساختمانی و مواد خام برای صنایع و موارد دیگر كمك شایانی می‌كند.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: همچنین موافقتنامه بنزین نیز در این سفر به امضا رسید كه برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد.

چاوز اظهارداشت: ونزوئلا تعهده كرده كه هر روز 20 هزار بشكه بنزین به ایران صادر كند كه این معادل 800 میلیون دلار خواهد بود و ما با این مبلغ صندوقی در ایران تأسیس خواهیم كرد تا بتوانیم خرید ماشین‌آلات، تكنولوژی و موارد دیگر را از لحاظ مالی تأمین كنیم و این صندوق كمك شایانی در سرعت‌دهی تجارت و صرفه‌جویی در پروسه تأمین مالی مبادلات دو كشور خواهد كرد.

هوگو چاوز موفقیت طرح ها و موارد توافقی را منوط به هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: با وحدتی كه بین ما وجود دارد ، توانستیم شرایط جهانی را پشت سر بگذاریم و از شركت های چند ملیتی سرمایه گذاری نیز بگذریم و باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهیم .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل