بازدید 2288
وقتي زندگي با يک توپ عوض مي شود؛

شروع جام جهاني بي خانمان ها

در رقابتهاي سال 2009 حدود 500 ورزشکار از 48 کشور شرکت خواهند کردند. مل يانگ رئيس جام جهاني بي خانمانها، معتقد است ديگر نبايد در عصر کنوني مشکلي براي بي خانمانها وجود داشته باشد. انسان اينترنت را خلق کرده و توانسته روي کره ماه قدم بگذارد. براي همين اکنون همه موظفند تا براي حل يکي از بزرگترين مشکلات روي کره زمين، قدم پيش نهند.
کد خبر: ۶۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۳ 06 September 2009
در کارنامه ورزشي «وزلي کالتر» سنگربان تيم ملي آمريکا عدد 75 خيلي جلب توجه مي کند. اين تعداد گلهاي خورده او در دوران حضورش درون دروازه اين تيم نيست و حتي به شماره پيراهن او هم ربطي ندارند، بلکه اين تعداد ماه هايي است که او در زندگي پردردسر خود که تا چندي پيش اسير مواد مخدر و مشروبات الکلي و انواع و اقسام خلافها بوده، پشت ميله هاي زندان گذرانده است.

به نوشته قدس؛ او از 18 سالگي تقريباً يک ماه در ميان رنگ زندان ديده است. بار اول به خاطر سرقت خودرو دوران حبس را تجربه کرده، ولي بعد از آن به خاطر استعمال مواد مخدر، يکي از مشتريان پروپا قرص زندانهاي ايالات متحده بوده است.

ولي حالا در 36 سالگي و بعد از اينکه تصميم به توبه گرفته مي خواهد تا جايي که در توانش است، به ديگران کمک کند. او حتي از اينکه درون دروازه تيم ملي بي خانمانهاي آمريکا مي ايستد و توپ مهاجمان حريفان را مهار مي کند، لذت مي برد. ولي درعين حال به همه افرادي که به دلايل گوناگون به زندان افتاده اند، کمک کرده و براي يک سازمان آمريکايي کار مي کند و رسيدگي به بچه هاي بي سرپرست را بر عهده دارد.

فوتبال بيش از اندازه به وزلي کمک کرده و او در جام جهاني بي خانمانها که از امروز در ميلان شروع مي شود، وظيفه حراست از تيم ملي کشورش را عهده دار خواهد بود. اين رقابتها از ششم تا سيزده سپتامبر 2009 در ميلان انجام مي شود. جام جهاني بي خانمانها فرصتي براي کمک به اين افراد و تغيير دادن زندگي آنهاست. شرکت نايک که اسپانسراصلي اين رويداد است، در بيانيه اي بدين منظور اعلام کرده در دنيا حدود يک ميليارد بي خانمان وجود دارد که بايد براي بهبود زندگي آنها تدبيري انديشيد.

در رقابتهاي سال 2009 حدود 500 ورزشکار از 48 کشور شرکت خواهند کردند. مل يانگ رئيس جام جهاني بي خانمانها، معتقد است ديگر نبايد در عصر کنوني مشکلي براي بي خانمانها وجود داشته باشد. انسان اينترنت را خلق کرده و توانسته روي کره ماه قدم بگذارد. براي همين اکنون همه موظفند تا براي حل يکي از بزرگترين مشکلات روي کره زمين، قدم پيش نهند.

جام جهاني بي خانمانها ثابت مي کند انسان توانايي تغيير زندگي را دارد. تحقيقات انجام شده از آن حکايت دارد که 70 درصد از افرادي که اين موضوع را تجربه کرده اند، با تغييري مهم در زندگي خود مواجه هستند. براي اينکه آنها اعتماد به نفس لازم را بازيافته و از اعتياد و مشروبات الکلي فاصله گرفته و سروسامان يافته اند. برخي از آنها حتي تحصيلات خود را ادامه داده اند و برخي ديگر مربي و يا بازيکن تيمهاي فوتبال شده اند.

اين هفتمين دوره رقابتهاي جام جهاني بي خانمانهاست که در محوطه ورزشي جاني بررا در يکي از پارکهاي بزرگ ميلان برگزار خواهد شد. در اين رقابتها که هم در رشته مردان و هم در رشته زنان انجام خواهد شد، تيمها به صورت چهارنفره مقابل هم قرار مي گيرند و زمين بازي آنها 16 در 22 متر است.

مدت زمان هرمسابقه چهارده دقيقه و متشکل از دو نيمه هفت دقيقه اي است. بازيها در مرحله مقدماتي انجام مي شوند و سپس در مراحل بعدي به صورت حذفي دنبال خواهد شد. درهرصورت هر تيمي که نتواند به فينال صعود کند، مي تواند پنج جام کوچکتر فتح کند. ولي مهم شرکت کردن است. در اولين دوره اين رقابتها تنها هجده تيم شرکت داشتند و در سال 2008 در ملبورن 56 تيم شرکت کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار