بازدید 2234
روايت قاسمي از اختلافاتش با بني‌اسد؛

يا من يا بني‌اسد

بله. اين اتفاق بعد از آن روي داد كه در بازي با ذوب‌آهن تماشاگران عليه بني‌اسد شعار دادند. البته تماشاگران ابتدا عليه بني‌اسد شعار دادند. بعد عليه پورمهدي و در آخرهم عليه من شعار دادند. دروغي در اين موضوع نبود كه بني‌اسد به خبرگزاري فارس گفت. بالاخره مردم در استاديوم بودند و همه اين شعارها را شنيدند.
کد خبر: ۶۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۵ 06 September 2009
علني شدن اختلافات مصطفي بني‌اسد و حسين قاسمي رئيس هيئت مديره و مديرعامل باشگاه ابومسلم سبب شد تا حسين قاسمي در تماس با خراسان از ناگفته‌هايي ابومسلم سخن بگويد.

مصاحبه خراسان با مديرعامل ابومسلم كه البته معلوم نيست تا كي در اين سمت باقي خواهد ماند را مي‌خوانيد؟

***

چطور شد كه با ابومسلم آشنا شديد؟

از طريق دهقاني يكي از دوستان مشترك من و بني‌اسد با ابومسلم آشنا شدم. در آن زمان براي انجام چند پروژه در شهر مشهد حضور داشتم. روزي دهقاني به من پيشنهاد داد براي كمك به ابومسلم قدم جلو بگذارم. در يك جلسه با بني‌اسد و دهقاني شركت كردم. در اين جلسات بني‌اسد گفت كه ابومسلم مشكل مالي دارد و وي نمي‌تواند به تنهايي ابومسلم را بچرخاند. بعد از آن جلسات بود كه وارد باشگاه ابومسلم شدم.

هدف واقعي شما از آمدن به ابومسلم چيست؟

من چون خودم سال‌ها در فوتبال و ورزش بودم علاقه زيادي به فوتبال دارم. به ابومسلم آمدم چون دوست داشتم در ورزش باشم.

يكي از موضوع‌هايي كه حضور در ابومسلم را جذاب مي‌كند زمين 77 هزار متري باشگاه است. آيا شما به خاطر استفاده از اين موقعيت به ابومسلم نيامديد؟

نه. اين زمين متعلق به باشگاه است. ما اگر اين زمين را مي‌خواهيم براي بهبود كار ابومسلم است كه دنبالش هستيم.

چه زماني سهام ابومسلم را خريداري كرديد؟

5 يا 6 ماه پيش بود كه 33 درصد سهام باشگاه را گرفتم.

براي آن چه مبلغي پرداختيد؟

قرارمان اين بود كه براي 33 درصد سهام باشگاه يك ميليارد و 800 ميليون تومان بپردازم.

آيا همه اين پول را به آقاي بني‌اسد داديد؟

خير، 700 ميليون تومان را به بني‌ا‌سد دادم و مابقي را نيز در باشگاه هزينه كردم.

شما قبلا مي‌‌گفتيد بيش از 50 درصد سهام باشگاه مال شماست.

خير، صحبت از اين بود كه در قبال پرداخت بدهي بني‌اسد به شفق 20 درصد ديگر از سهام باشگاه به نام من زده شود. در همين ارتباط هفته پيش صحبتي با شفق انجام داديم. قرار شد 2 آپارتمان در قبال طلبش از ما بگيرد.

آيا با دادن آن 2 آپارتمان به شفق مشكل ابومسلم كاملا حل مي‌شود؟

بله.

اخيرا شنيديم بني‌اسد شركتي را با نام ابومسلم ثامن تأسيس كرده است و سهام آن را به جاي سهام باشگاه ابومسلم خراسان واگذار مي‌كند. آيا شما هم از سهام اين باشگاه داريد؟

خير. سهام باشگاه ابومسلم خراسان به من واگذار شده است. البته بايد بگويم كه شركت ابومسلم ثامن هنوز ثبت رسمي نشده است.

اخيرا شنيده مي‌شود كه سهام باشگاه ابومسلم به افراد متعددي واگذار شده است كه در برخي برآوردها حتي گفته مي‌شود بيش از 100 سهام واگذار شده است. آيا اين خبر را تأييد مي‌كنيد؟

خير، البته چند روز پيش هم افشين داوري مديركل تربيت بدني خراسان رضوي اين موضوع را به من گفت كه من هم آن را تكذيب كردم. در حال حاضر 33 درصد سهام براي من است. 20 درصد متعلق به بني‌اسد، 7 درصد متعلق به پسر آقاي بني اسد،20 درصد متعلق به سلطاني و 20 درصد متعلق به آقاي توسلي است.

پس اين كه گفته مي‌شود مجد الاسلام هم 20 درصد سهام را دارد چيست؟

ايشان اصلا سهام باشگاه را ندارند. البته مجد چك‌هايي را براي طلب بني‌اسد به شفق داده بود كه هيچ كدام هم وصول نشد.

به هرحال مجد مدعي است كه بيش از 700 ميليون تومان براي ابومسلم هزينه كرده است و آقاي بني‌اسد هم قول داده بود كه بخشي از سهام ابومسلم را به وي بدهد.

من در جريان اين موضوع نيستم.

شما در صحبت‌هايتان ادعا كرديد مبالغ بالايي را در ابومسلم هزينه كرده ايد. آيا بقيه سهام‌داران هم به اندازه سهام‌شان در ابومسلم هزينه كردند؟

به جز من كه نزديك به 4 ميليارد تومان در باشگاه هزينه كرده‌ام هيچ كدام از سهام‌داران حتي يك هزار توماني براي ابومسلم هزينه نكرده‌اند.

مدت‌ها شنيده مي‌شد كه شما با آقاي بني‌اسد دچار اختلاف شده‌ايد اما هيچ گاه اين موضوع رسانه‌اي نمي‌شد اما هفته گذشته بني‌اسد در مصاحبه با خبرگزاري فارس به موضوع‌هايي اشاره كرد كه نشان از بروز اختلاف‌هايي در مجموعه مديريتي ابومسلم داشت.

بله. اين اتفاق بعد از آن روي داد كه در بازي با ذوب‌آهن تماشاگران عليه بني‌اسد شعار دادند. البته تماشاگران ابتدا عليه بني‌اسد شعار دادند. بعد عليه پورمهدي و در آخرهم عليه من شعار دادند. دروغي در اين موضوع نبود كه بني‌اسد به خبرگزاري فارس گفت. بالاخره مردم در استاديوم بودند و همه اين شعارها را شنيدند.

با اين حساب وضعيت ابومسلم با اين اختلاف‌ها به كجا مي‌رسد؟

به هر حال يكي از ما دو نفر بايد از ابومسلم برود. بني‌اسد يا 4 ميليارد تومان پولم را بدهد تا من از ابومسلم بروم يا من سهام او را مي‌خرم تا او از ابومسلم برود. البته فكر مي‌كنم به نفع بني‌اسد باشد كه از ابومسلم برود. رفتن او به نفع ابومسلم هم است.

آيا تاكنون صحبتي هم در اين باره شده است؟

بني‌اسد چندي پيش 2 واسطه را پيش من فرستاد و گفت يك پولي به من بدهيد تا از ابومسلم بروم.

بني‌اسد در قبال اين موضوع درخواست چه مقدار پول كرده است؟

يك ميليارد تومان خواسته است.

آيا شما با درخواست او موافقيد؟

بله. ما حاضريم او اين پول را بگيرد و از ابومسلم برود.

آيا فكر مي‌كنيد اين اتفاق رخ دهد؟

به هر حال بني‌اسد بايد يك تصميم عاقلانه بگيرد.

آقاي قاسمي شايعه شده يكي از دلايل حضور شما در ابومسلم اين بوده كه با استفاده از رانت اين باشگاه وام‌هاي كلان بگيريد. حتي گفته‌اند به تازگي بيش از 2 ميليارد تومان از يكي از مؤسسه‌هاي مالي وام گرفته‌ايد؟

به هر حال اگر وامي گرفته شده است ربطي به ابومسلم نداشته است. من يك ملكي خريداري كردم و به تازگي بخشي از سندهايم را به رهن آن مؤسسه بردم و وام گرفتم. بازپرداخت اين وام هم با خودم است و ربطي به باشگاه ابومسلم ندارد.

از ابتداي ليگ نهم چقدر در ابومسلم هزينه كرده‌ايد؟

بالغ بر يك ميليارد و دويست ميليون تومان هزينه كرده‌ام.

اسپانسر ابومسلم چقدر به اين تيم كمك كرده است؟

قرارداد ما يك ميليارد تومان است كه تاكنون به باشگاه پولي نداده است.

با توجه به اين كه ابومسلم تا اين‌جاي ليگ نتوانسته خوب نتيجه بگيرد تا چه زماني به اين كادر فني مهلت مي‌دهيد؟

فكر مي‌كنم اگر مشكلات ابومسلم خيلي حاد شود تا هفته هشتم يا نهايتا دهم به پور مهدي فرصت دهيم. بعد از آن دست به تغييرات در كادر فني بزنيم.

آيا شما پورمهدي را به عنوان سرمربي انتخاب كرديد يا فشار بني‌اسد بود كه پورمهدي را انتخاب كنيد؟

نه. ما از ابتداي فصل دنبال مربي خارجي بوديم الان هم دنبال يك مربي خارجي خوب هستيم. اما چون زمان نداشتيم با پورمهدي قرار داد امضا كرديم. ما البته در فصل آينده يك مربي خارجي خوب را به ابومسلم مي‌آوريم.

پور‌مهدي را چه كسي به شما معرفي كرد؟

در ايامي كه ما دنبال مظلومي و دست نشان بوديم مجدالاسلام، پورمهدي را معرفي كرد. بالاخره اگر آن 2 نفر به مشهد مي‌آمدند ما با پورمهدي قرارداد امضا نمي‌كرديم.

ابومسلم در حال حاضر در اكثر پست ها با مشكل كمبود بازيكن روبه‌رو است. چرا شما در فصل نقل و انتقالات اين قدر بد عمل كرديد؟

ما عين خواسته‌هاي پورمهدي را اجرا كرديم.

يعني اگر پورمهدي بازيكنان مطرح و بزرگي را مي‌خواست باز هم شما خواسته‌هاي وي را اجرا مي‌كرديد؟

قطعا همين طور است. ما حتي به وي ليست داديم او قبول نكرد و خودش به ما ليست داد و ما هم همان نفراتي را كه مي‌خواست به ابومسلم آورديم.

فكر نمي‌كنيد ابومسلم امسال توانايي رقابت با ساير تيم‌هاي ليگ برتر را ندارد؟

صددرصد همين طور است. ما در فصل نقل و انتقالات به خاطر نظرات كادر فني به خوبي مهياي حضور در ليگ نشديم.

پس با اين حساب خودتان اعتراف مي‌كنيد كه در انتخاب كادر فني خوب عمل نكرده‌ايد؟

بالاخره پورمهدي سرمربي ابومسلم كسي بود كه تا بحال در هيچ تيمي سرمربي‌گري نكرده بود اما ما كلا اختيارات فني را به وي داده‌ايم چون او بايد پاسخ‌گو باشد. البته من فكر مي‌كنم يكي از دلايل نتيجه نگرفتن ابومسلم خوب چيده نشدن نفرات در زمين است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها