بازدید 3053

کی‌کجاس؛ در شهر خود جستجو کنید، پیشنهاد بگیرید، جاهای جدید کشف کنید

کد خبر: ۶۲۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 04 October 2016
«کی­کجاس»، یک سرویس بانک اطلاعات شهری مبتنی بر نقشه و مکان محور است که همانند ویکی­پدیا از طریق جذب مشارکت کاربران سعی دارد تبدیل به کامل‌ترین مرجع اطلاعاتی شهروندان شود. کی کجاس خدمات خود را بطور رایگان و از طریق وب­سایت و اپلیکیشن‌های موبایل اندروید و iOS ارائه می‌کند. شما در «کی­کجاس» ‌می‌توانید به اطلاعات مشاغل در بیش از ۳۵۰ دسته‌بندی مختلف، اماکن دولتی و عمومی، جاهای تفریحی و گردشگری و مراکز خدماتی دسترسی داشته باشید. هر کسی می­تواند اطلاعات جدیدی در کی­کجاس ثبت کند یا اطلاعات موجود را به روزرسانی و ویرایش کند. البته صحت همه­ی اطلاعات وارد شده در کی­کجاس به صورت مداوم مورد بازبینی قرار گرفته و در صورت نیاز تغییر می یابد .

ممکن است کسی در اولین روزهای اسباب کشی، آشنایی زیادی با محله­‌ی جدید نداشته باشد و نداند نزدیک­ترین سوپرمارکت، تاسیساتی، درمانگاه  و ... در آن محله کجاست. شاید هم کسی اتومبیلش در حین رانندگی دچار نقص فنی شود و آدرس نزدیک­ترین تعمیرگاه را نداند. در این مواقع و هزاران موقعیت مشابه دیگر، «کی­کجاس» می­تواند کمک بزرگی باشد. کاربرها می­توانند با استفاده از کی­کجاس، بدون اتلاف وقت، اطلاعات لازم را به دست بیاورد. با عرضه­ی اپلیکیشن کی­کجاس برای دو سیستم عامل اندروید و iOS، حالا هر کسی می­تواند در گوشی همراهش به بانک اطلاعات شهری کی­کجاس دسترسی داشته باشد.

در حال حاضر بیش از 211هزار مکان در کی­کجاس به ثبت رسیده و این رقم هر روز با همکاری کاربرهای این سرویس بیشتر و بیشتر می­شود. کاربرهای کی­کجاس می­توانند محل دقیق مکان مورد نظرشان را روی نقشه ثبت کنند، عکس­های مربوط به آن مکان را به سیستم اضافه کنند، اطلاعات تکمیلی از قبیل تلفن، آدرس، وب سایت و... را وارد کنند و یا در مورد مکان­های دیگر نظر دهند. همچنین قابلیت اعلام حضور (check-in) هم برای کاربرها در نظر گرفته شده که به آن­ها این امکان را می­دهد که تاریخچه­ای از حضور خود را در مکان­های مختلف ثبت کنند که تنها برای خود آنها  قابل رویت است.

کی­کجاس برای سوالاتی مثل «چی کار کنم؟» و «چی بخورم؟» که ممکن است روزی حداقل یک بار ذهن هر کسی را به خودش مشغول کند هم جواب دارد. وقتی این سایت یا اپلیکیشن را باز می­کنید، با پیشنهادهایی رو به رو می­شوید که می­تواند در جواب دادن به این دست سوالات کمک خوبی باشد. از این طریق، امکان این فراهم می­شود که کاربرها مکان­های جدیدی را بشناسند و به یکدیگر معرفی کنند. امکان مسیریابی هم یکی دیگر از قابلیت­های بارزی است که برای کاربران کی­کجاس میسر شده. کاربران می­توانند نزدیک­ترین ایستگاه مترو، اتوبوس و مسیر رسیدن به مکان مورد نظرشان را هم روی نقشه ببینند. این قابلیت به آن­ها این امکان را می­دهد که بدون اتلاف وقت  از آسان­ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر ممکن به مقصد خود برسند و بهترین مسیر را با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پیدا کنند.

سرویسی که کی­کجاس به صورت رایگان به کاربرهای ایرانی ارائه می­دهد، ترکیبی از سرویس­های شناخته شده­ای مثل Foursquare  و Yelp  است. یعنی مکان­های ثبت شده در کی­کجاس به رستوران، کافه، مراکز تفریحی و تجاری محدود نمی­شود، بلکه شامل انواع کسب و کار مثل مراکز بهداشتی و درمانی٬ داروخانه، دفاتر خدمات دولت الکترونیک، سوپرمارکت، خشک­شویی، میوه­فروشی و تره­بار، قنادی٬ تعمیرگاه، خدمات خودرو و صدها دسته‌بندی دیگر است.

سرویس اطلاعاتی کی­کجاس هم برای صاحبین مشاغل و هم برای جویندگان اطلاعات شهری کاربردهای متنوعی دارد. صاحبین مشاغل می­توانند با ثبت کسب و کار خود در کی­کجاس در حوزه­ی کاری خود بیشتر شناخته شوند و امکان جستجوی مکان­محور بین کسب و کارهای مختلف باعث می­شود آن­ها در محله یا شهر خود شناخته شوند و طبعاً کسب و کارشان رونق بیشتری بگیرد. جویندگان اطلاعات هم می­توانند در بین دسته­بندی­های متنوع به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود بگردند و یا اطلاعات موجود را توسعه دهند و ویرایش کنند. همچنین کاربرها با ثبت نظر خود می­توانند به دیگران در تصمیم­گیری درباره­ی کیفیت ارائه خدمات یک مکان کمک کنند.

نقشه­ای که در تیم کی­کجاس طراحی شده خوانا، واضح و به زبان فارسی است. این نقشه چون در سرورهای داخلی میزبانی شده، سرعت بارگذاری و عملکرد آن تفاوت چشم­گیری با  سرویس‌های مشابه خارجی دارد.

اپلیکیشن کی­کجاس را میتوانید از App Store، Google Play یا بازار دانلود کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان