بازدید 2172
وفايي:

بايد باشگاه پرسپوليس را به ما بازگردانند

واگذاری پیروزی به مردم آن‌ هم با مالکیت سازمان تربیت بدنی، تمام نقشه‌های از پیش کشیده شده شرکت پرسپولیس را روی میز آورد تا آن‌ها در آستانه این تحول بزرگ در پیروزی، بعد از 17 سال وارد گود شوند. وفایی هنوز با ابهام‌های آن سال‌ها کنار نیامده، مخصوصا وقتی ناگهانی به آن‌ها اعلام‌ کردند که سازمان تمایلی به ادامه کار با شرکت ندارد و تیم فوتبال را زیر پوشش پیروزی اداره خواهد‌ کرد.
کد خبر: ۶۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۹ 06 September 2009
امروز بار ديگر بحث مالكيت پرسپوليس به ميان آمده؛ بحثي كه نزديك به سه ماه پيش از سوي اسماعيل وفايي سهام‌دار اصلي اين باشگاه در سال‌هاي نه چندان دور مطرح شد. او اعلام كرد امتياز پرسپوليس به نامش است و سازمان تربيت بدني در سال‌72، برخلاف قانون پرسپوليس را از او گرفته است.

به نوشته خراسان؛ اين موضوع در ابتدا واكنشي را برنيانگيخت اما در هفته گذشته عباس انصاري‌فرد مدير عامل پيروزي را به حرف آورد. او اعلام كرد، امتياز نام پرسپوليس از آن اسماعيل وفايي است. در حال حاضر نام واقعي باشگاه قرمزها پيروزي است اما بنا به عادت هنوز اين تيم را با نام پرسپوليس صدا مي‌كنند.

اين در حالي است كه پرسپوليس يك شركت تجاري است و فعاليت خاصي در ورزش نمي‌كند. وفايي مي‌گويد: ‌«البته حرف ما اين است كه بايد تيم فوتبال پرسپوليس را به ما بازگردانند.» به ادعاي وفايي، در سال‌72 زماني‌كه سازمان تربيت بدني بدون مشورت او كه طبق قانون سهام‌دار اصلي بود و بايد تصميم اول و آخر را مي‌‌گرفت، سرخود امتياز تيم پرسپوليس را از آن‌ها گرفت.

وفايي مي‌‌گويد: «ما نزديك به 17‌سال سكوت كرديم. ولي حالا حق خود را مي‌‌خواهيم.» شركت پرسپوليس براي باز پس‌گيري تيم فوتبال پرسپوليس از سازمان، در ماه‌هاي اخير مذاكره‌هایي را با رئيس سابق سازمان و حتي شخص رئيس‌جمهور داشت.

وفايي اضافه مي‌‌كند: «با آقاي سعيدلو هم در اين باره حرف زديم و خيلي خوشبين هستيم كه حق ما را برگردانند.» آن‌گونه كه وفايي مي‌گويد، قرار است در هفته جاري كنفرانسي مطبوعاتي در باشگاه پرسپوليس برگزار شود و ابهام‌های موجود در اين كنفرانس رفع شود: «در اين حالت تكليف ما و آن‌ها مشخص مي‌‌شود.»

***

در ماه گذشته این شایعه مطرح شد که بعد از واگذاری پیروزی به بخش خصوصي، باشگاهی جدید با نام پرسپولیس، وارد لیگ برتر خواهد شد. این شایعه‌ها نام هدایتی را پررنگ می‌کردند، به صورتی که گفته می‌شد پشت این پرده بزرگ، او به تنهایی ایستاده. هفته گذشته، یک مقام آگاه فاش کرد، اسم «پرسپولیس» به نام او ثبت شده و بعد از ورود پیروزی به آرزوی دیرین خصوصی‌سازی، حیات باشگاهی به نام پرسپولیس آغاز خواهد شد.

اما این مسئله خیلی زود در قامت شایعه باقی ماند و به واقعیت نرسید. چون هدایتی هرگز شرکتی به نام پرسپولیس در اختیار نداشت و شایعه مشارکت او و اسماعیل وفایی، تکذیب شد. تمام این اتفاق‌ها زمانی رخ داد که وفایی، بعد از سال‌ها دوری از رسانه‌ها بار دیگر لب به سخن گشود. او بعد از نزدیک به‌17‌سال، از پرونده‌ای حرف می‌زند که در این مدت فقط داشت خاک می‌خورد. او آمده تا «حقش» را بگیرد؛ آن‌گونه که خود ادعا می‌کند.

وفایی این سکوت را می‌شکند و می‌گوید: «اگر الان دوباره می‌خواهیم وارد شویم به این خاطر است که پرسپولیس را به صاحبان اصلی‌اش که مردم هستند واگذار‌ کنیم. ما 17 سال پیش به سازمان پیشنهاد کردیم که‌80 درصد از سهام این باشگاه را به مردم بدهیم و‌20 درصد باقی برای ما و سازمان تربیت بدنی بماند. ولی آن‌ها این پیشنهاد را نپذیرفتند. اگر در آن سال این اتفاق می‌افتاد شاید دیگر الان پیروزی به چنین سرنوشتی دچار نمی‌شد و این‌قدر مشکل نداشت.»

تغییر نام پرسپولیس به پیروزی، همان اقدامی بود که از سال 72 کینه را در دل سران شرکت پرسپولیس نگه داشت تا امروز وفایی بگوید: «سازمان تربیت بدنی در این زمینه باید جواب‌گو باشد.»

او توضیح می‌دهد: «اصلا دلیل نداشت که نام را تغییر دهند. مگر چه اشکالی داشت پرسپولیس نام تیم باقی بماند. مگر نه این‌که‌90 درصد طرفداران الان تیم را به همین اسم می‌شناسند؟ من یادم می‌آید که یکبار اسم تیم را به آزادی تغییر دادیم. باور‌ کنید یک روز هم طول نکشید که پشیمان شدیم چون هیچ‌کس در تمرین حاضر نشد. من فکر می‌کنم دلیلی نداشت سازمان در سال 72 آن کار را می‌کند. در واقع این حرکت آن‌ها غیر قانونی بود.»

واگذاری پیروزی به مردم آن‌ هم با مالکیت سازمان تربیت بدنی، تمام نقشه‌های از پیش کشیده شده شرکت پرسپولیس را روی میز آورد تا آن‌ها در آستانه این تحول بزرگ در پیروزی، بعد از 17 سال وارد گود شوند. وفایی هنوز با ابهام‌های آن سال‌ها کنار نیامده، مخصوصا وقتی ناگهانی به آن‌ها اعلام‌ کردند که سازمان تمایلی به ادامه کار با شرکت ندارد و تیم فوتبال را زیر پوشش پیروزی اداره خواهد‌ کرد.

وفايي توضیح می‌دهد: «در آن موقع 59 درصد سهام پرسپولیس در اختیار من بود و 41 درصد در اختیار سازمان. طبق قانون کسی که سهم بیشتری دارد در تصمیم‌گیری بسیار مؤثر خواهد بود. ولی آن‌ها از من هیچ نظری نخواستند و بعد از واگذاری سهام کامل، تیم فوتبال پرسپولیس را هم از ما گرفتند. در حالی که ما رئیس قانونی این تیم هستیم و باید آن را به ما برگردانند. مدارک هم حقانيت ما را ثابت می‌کند.»

غفوری‌فرد: پرسپولیس فروخته نشده
حسن غفوري‌فرد رئیس سابق سازمان تربیت بدنی فروش باشگاه پرسپولیس به شخصی به نام اسماعیل وفایی را تكذيب كرد: «چنین شخصی را نمی‌شناسم و یادم نیست كه باشگاه پرسپولیس را به این فرد فروخته باشم‌. مگر می‌شود باشگاه پرسپولیس را بدون هماهنگی با دولت و دیگر مراجع مرتبط فروخت؟ هركس كه این ادعا را كرده نابه‌جا گفته زیرا فروش اموال دولت به این راحتی نیست. حتی اگر قرار باشد اموال دولت را به وزارتخانه دیگری واگذار كنیم، باز هم باید دولت اجازه بدهد چه برسد به این‌كه به بخش خصوصی داده باشیم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها