بازدید 29094

دستگيري چهارده نفر از پرسنل يک گمرک مهم کشور

اين چهارده نفر که در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته دستگير شده‌اند، داراي موارد متعدد تخلف و بي‌قانوني بوده‌اند كه علاوه بر كشف تخلفات ايشان، با بررسي حساب‌هاي شخصي اين افراد، متوجه جابه‌جايي‌هاي کلان پول در حساب‌هاي آنها شده‌اند. بررسي‌ها درباره اين افراد ادامه داشته و احتمال دستگيري و بازداشت ديگر افراد نيز وجود دارد.
کد خبر: ۶۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۸ 06 September 2009

سرويس اجتماعي‌ ـ به دنبال افشاگري‌هاي متعدد رسانه‌ها و همچنين سايت «تابناک» درباره تخلفات صورت گرفته در گمرک شهيد رجايي بندر عباس، چهارده نفر از پرسنل اين گمرکات توسط نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، اين چهارده نفر که در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته دستگير شده‌اند، داراي موارد متعدد تخلف و بي‌قانوني بوده‌اند و برخي از اين افراد نيز داراي تخلفات بزرگ هستند.

بنا بر اين گزارش، نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي علاوه بر كشف تخلفات ايشان، با بررسي حساب‌هاي شخصي اين افراد، متوجه جابه‌جايي‌هاي کلان پول در حساب‌هاي آنها شده‌اند.

در میان این افراد دستگیر شده، دو تن از کارشناسان تعیین ارزش، دو تن از کارشناسان فنی، یک ارزیاب درب خروج و یک کارشناس بازبینی و چند تن دیگر به چشم می‌خورند.

يک منبع آگاه به خبرنگار «تابناک» گفت: بررسي‌ها درباره اين افراد ادامه داشته و احتمال دستگيري و بازداشت ديگر افراد نيز وجود دارد.

وي ادامه داد: دستگيري اين افراد در پي بررسي تحقيقات چند ماهه گذشته انجام گرفته است و برخي افراد باسابقه و قديمي اين گمرکات نيز بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، برخي از مسئولان اين گمرکات نيز به دنبال آگاهي از بررسي چنين پرونده‌اي، به مرخصي طولاني‌مدت رفته و حتي در حال فراهم کردن زمينه انتقال خود به ديگر گمرکات کشور نيز هستند.

گفتني است، گمرک شهيد رجايي بندر عباس، يکي از گمرکات مهم کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۰
بيان وضعيت مالي كارمنداي گمرك بندر عباس رو بررسي كنن اكثرشون ميلياردن
پس کی باید شاهد اعدام متخلفینی اینچنین باشیم؟
خواهشا به بقیه ی گمرک ها هم رسیدگی بشه. عموی بنده در گمرک امیرآباد بهشهر کار میکرد و از تخلفات زیاد در آنجا خبر مبداد!!!!
اگر دستگيري ها شامل همه باشد تبعيض قايل نگرددعاليست وگرنه بادستگيري جزء كل ازبين نميرود
بلكه كل اگر ازبين رود جزءخودبخودنابود ميشود ونيازي به هزينه الكي نيست
خداوند اين نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي
را قوت بدهد تا بتوانند كليه متخلفين را شناسائي و اين مملكت را از شر اين بيشرمان نجات دهند.
با هرج مرجی که درگمرکاتست با گرفتن چند نفر حل شدنی نیست و گمرک بندر عباس فاسد ترین گمرک است و گمرک ایران نیز در پشتیبانی از فساد عمومی گمرکات نیز سهیم است نابودی صنعت و تجارت شفاف بدست خیانت کاران گمرکی شگل گرفته است و اگر فکر اساسی و زیر بنائی در نابودی رشوه خواری گمرکات نشود امنیت و تجارت سالم و اثر مستقیم در بیکاری بیشتر را شاهد خواهیم بود.
در بین گمرکی ها یک مثل هست با این مضمون:

پسری می رود پیش مادر پیرش و به او می گوید رییس فلان گمرک شدم!
مادر با طعنه می گوید« کی ارزیاب می شوی»
بد نیست به محل بارگیری کشتی های نفتی هم یک سری بزنند چون با اینکار بوجه کشور دو برابر می شود
ماشاا....2و3ساله آنچنان وضعيت زندگيشان روبراه ميشود كه مااگر صدسال هم بدويم نصف آنها هم نمي توانيم داشته باشيم .
سلام
این گمرگ نماها را باید دستگیر کرد چون احتمالا نفوذی هستند برای خراب کردن افراد شریف گمرک که مبری از همه بدیها هستند
البته دربین کارکنان گمرک افراد شریف و واقعا درست خیلی زیاد وجود داره بهتره درست قضاوت کنیم
ریشه مشکل چیه؟بیشتر خلافها به دلیل تامین نبودن صورت میگیره بعضی کارکنان واقعا درمذیقه هستند
شایسته های گمرک هیچکاره اند
کارمندی که اینجور جاها کار میکنه باید تامین باشه مثل....
حداقل مثل بانکیها وام بدن بهشون تابقیه سالم بمونند
بفرمایید این عزیزان دنبال شاه دزد بگردند
باز هم مثل خرمشهر همه کاسه کوزه ها سر تاجر بدبخت میشکنه ,آقایون لطف کنن یک کانتینر به نام خودشون وارد کنن تا ببینن گمرکی ها چه بلایی سر صاحب کالا میارن تا مجبور بشه رشوه بهشون پرداخت کنه .قانون گمرکات رو بخونید متوجه میشید چه شمشیری دست پرسنل محترم گمرک مخصوصأ کارشناس و ارزیاب(درب خروج که واویلا) دادن تا هر جور دوست داشتن گوش ببرند.
تابناک عزیز آب از سر چشمه گل آلوده.
ایکاش با آنان مثل متمان حوادث اخیر برخورد میشد باور کنید جرمشان ( در صورت اثبات ) کمتر از آنان نیست. عرصف
متاسفانه حقوق و مزایای کارکنان گمرک بسیار کم می باشد برای مثال اینجانب به عنوان کارشناس گمرک با مدرک لیسانس حدود 300 هزار تومان دریافتی ماهانه دارم به همین علت افرادی که به همین حقوق قناعت می کنند در واقع با سیلی گونه خود را سرخ می کنند. بهتر است مسئولان امر به فکر تامین حداقل امکانات و رفاه برای کارکنان گمرک باشند بعداً با هر متخلفی به شدت برخورد نمایند. با وضعیت فعلی با تنبیه راه به جایی نمی بریم. حقوق 300 هزار تومانی به کسی که با امضای او 300 میلیون برای دولت درآمد کسب می شود قابل قبول نمی باشد. دولت مطمئن باشد از هر دستی که می دهد از همان دست می گیرد اگر 100 تومان به کارمند بدهد مطمئناً هزاران تومان خواهد گرفت. قابل ذکر است متوسط دریافتیهای کارکنان گمرک از بابت حقوق و مزایا علی رغم تورمهای کمرشکن نسبت به سال 1384 کاهش چشمگیری دارد و هر ساله مجدداً شاهد کاهش آن می باشیم. امیدوارم که مسئولان امر فقط به فکر منافع و جیب خودشان نباشند بلکه فکری هم به حال کارکنان بدبخت گمرک بکنند که اکثریت آنها که دنبال روزی حلال هستند در وضعیت بسیار اسف باری زندگی می کنند. و از کمترین امکانات زندگی بی بهره هستند. رسیدگی به گمرک و پرسنل آن مساوی با کسب درآمد بیشتر برای دولت است. امیدوارم گوش شنوایی این حرفها را بشنود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل