بازدید 4500

نایب رییس مجلس:دولت ،اعتماد مجلس راپاسخ دهد

کد خبر: ۶۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۹ 06 September 2009
نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: انتظار است كه كابینه دهم با رویكرد صحیح به مسئولیت سیاسی خویش در قبال مجلس، به رای نمایندگان پاسخ مثبت داده و فصل جدیدی از همكاری نزدیك، منطقی و برآمده از قانون مجلس و دولت را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، محمد حسن ابوترابی‌فرد در ابتدای جلسه‌علنی روز یكشنبه ضمن تبریك روز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: نمایندگان محترم مردم شریف ایران در خانه ملت، با مشاركت حداكثری متكی بر اندیشه و خرد و نقد بعد از بررسی طولانی صلاحیت‌های فردی، اخلاقی و توانایی و كارآمدی وزرای پیشنهادی، با رای اعتماد خود به 18 نفر از وزرای پیشنهادی ریاست محترم جمهور اسلامی، زمینه حركت و تلاش و كار هیات دولت را فراهم آوردند.

وی افزود: رای مجلس با الهام از رهنمودهای مستمر، راهگشا و عزت آفرین رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای ارتقاء تعامل با دولت، افزایش اقتدار دولت اسلامی و با هدف فراهم آوردن زمینه حركت پرشتاب دولت دهم، شكل گرفت.

نایب رییس مجلس خاطر نشان كرد: مجلس با این اقدام برآمده از خرد و اخلاق، آمادگی خود را برای یك تعامل نزدیك با هیات دولت در راستای تحقق اهداف والای نظام ابراز داشت.

وی افزود: انتظار منطقی همكاران ارجمند و آحاد ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی آن است كه كابینه دهم با بهره‌ دقیق از اختیارات و توانایی‌های قانون خویش و با رویكرد صحیح به مسئولیت سیاسی خویش در قبال مجلس شورای اسلامی و با بهره از ظرفیت‌های والای نظام تعامل منطقی با خبرگان و اهل نظر با مدنظر قراردادن دقیق اسناد بالادستی نظام برنامه‌های توسعه و با اراده جدی برپاسداشت و احترام به قانون كه تنها سیر حركت با اقتدار وكارآمد نظام است به رای نمایندگان پاسخ مثبت داده و فصل جدیدی از همكاری نزدیك، منطقی و برآمده از قانون مجلس و دولت را رقم بزند.

نایب رییس مجلس اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با رصد دقیق عملكرد دولت محترم، وزرای پیشنهادی و با نظارت قانونی خویش ضمن فراهم آوردن زمینه حركت پرشتاب دولت و رفع موانع از پیش روی آن، در موارد ضروری تذكرات و نقطه نظرات خویش را در راستای افزایش اقتدار دولت محترم ارائه خواهند نمود.

وی گفت: مردم شریف و بزرگوار با توجه به نقش دولتمران و جایگاه قانونی آنان در استفاده از ظرفیت‌های نظام، باید به این نكته دقیق و مهم توجه جدی داشته باشند كه آنچه كه یك سرزمین و جامعه را به سوی پیشرفت و توسعه در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف هدایت می‌كند، رفتار تك تك شهروندان است كه در مسیر پیشرفت خویش از نهاد دولت كمك می‌گیرد و این نهاد را با خواسته‌های خویش سازگار می‌نمایند.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: حركت آحاد مردم ایران براساس اختیارات قانونی خویش و در چهارچوب قانون اساسی پاسدار حقوق مردم مسیر عزت و اقتدار و افزایش كار آن نظام را هموار می‌كند لذا ازهمین زاویه نگاه، انتظار از اهل اندیشه و نظر، نخبگان علمی و سیاسی و چهره‌های حوزوی و دانشگاهی آن است كه با تصمیمات و با حركت برتلاش علمی، عقلانی خویش راه را برای افزایش اقتدار ملت و دولت هموار سازند و با ارائه نقطه نظرات گره گشا و راهنمای خویش، قوای سه گانه را در انجام وظایف قانونی یاری نمایند.

وی ادامه داد: نمایندگان موافق، مخالف و دوستانی كه با رای ممتنع به وزرا مشاركت داشتند یكپارچه با حمایت جدی از دولت و با عزم و اراده بر فراهم آوردن حركت پرشتاب دولت برای همكاری و تعامل نزدیك حركت خواهند نمود.

نایب رییس مجلس گفت: امیدوارم در این فصل جدید شاهد رشد و شكوفایی و همدلی و صمیمیت روز افزون آحاد ملت ایران و قوای سه گانه تحت ولا و پرچم زعامت و رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باشیم و در سایه این محور برآمده از دین و قانون اساسی راه همدلی و مسیر وحدت و اعتلای نظام را هموار بنماییم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر