بازدید 51889

خطر از بیخ گوش مسافران پرواز هواپیمایی کاسپین گذشت

اين هواپيمای شرکت کاسپین که از تهران عازم استابول بوده ، پس از چند دقيقه از بلند شدن از زمين، به علت نقص فني در هواپيما و به فرودگاه مبدأ باز مي‌گردد و مسافران از این هواپیما پیاده می شوند.
کد خبر: ۶۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۲ 06 September 2009
سرويس اجتماعي‌ ـ پرواز شماره 7936 که قرار بود صبح امروز از فرودگاه امام خميني (ره) به مقصد استانبول پرواز کند، دچار نقص فني شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، خلبان اين هواپيما که متعلق به هواپيمايي کاسپين بوده، چند دقيقه پس از بلند شدن از زمين، متوجه نقص فني در هواپيما شده و به فرودگاه مبدأ باز مي‌گردد و مسافران را پیاده می کند.

جعفر زاده، سخنگوي سازمان هواپيمايي کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تأييد اين خبر اظهار داشت: پس از اين که خلبان متوجه نقص فني در هواپيما مي‌شود، براي حفظ ايمني بيشتر و محافظت از جان مردم به فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) بازگشته و پس از تعويض و جايگزيني يک فروند هواپيماي ديگر، حدود بيست دقيقه پيش، مسافران را سوار کرده و هم‌اکنون قصد عزيمت به استانبول را دارد.

گفتني است، چندي پيش نيز يک هواپيماي توپولوف، متعلق به شرکت کاسپين که رهسپار ارمنستان بود، در اطراف شهر قزوين سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۰
نمايندگان من در خانه ملت حتما يه چيزي ميدونن كه به آقاي بهبهاني اعتماد دارن و راي اعتماد ميدن پس من هم به ايشون و مديريتش اعتماد ميكنم و چشم بسته سوار هر هواپيمايي ميشم حتي اگر هر روز يك سانحه هوايي داشته باشيم .
دم نمايندگان ملت گرم، وزيري که در يک ماه 4 سانحه منجر به فوت داشته باشه بازم بهش راي اعتماد ميدن. حتما کارش خيلي درسته
هنوز خاكستر سقوط هواپيماي اين شركت در اطراف قزوين سردنشده است. به چه مجوري سازمان هواپيمايي بخودش اجازه ميدهد كه باجان مردم بازي كندواجازه پروازبه اين شركت بدهد.جان مردم براي شماهيچ ارزش ندارد ؟ اگريكي ازمسئولين كشوردريكي ازاين حوادث دماغش خون مي آمد باباي اين شركت را درمي آورديد.
هردم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد
قبلا میگفتند موتور خطر داره ولی الان هواپیما خیلی خطرناکتره
دم نمايندگان ملت گرم، وزيري که در يک ماه 4 سانحه منجر به فوت داشته باشه بازم بهش راي اعتماد ميدن
واقعا آدم نظرات بالا رو میخونه شرمنده میشه ، یعنی شما نفهمیدید این هم سانحه زمینی و هوایی واسه کنترل جمعیت است.
بابا انصاف داشته باشید ، هر کس کمی در دولت کار کرده باشد میفهمد که سقوط هواپیما با این اوضاع تحریم و .... به وزیر ربط نداره که.......
فدای یک تار موی وزیر محترم راه !!!
تا حالا هر هواپيمايي سقوط كرده ،گفتن تقصير مرحوم خلبان بوده ! تا حالا شده بگن وزير مقصره ؟پس آقاي بهبهاني به عنوان كسي كه اصلا تقصير نداره بايد بيشترين راي اعتماد بياره !!!!!
اقای وزیر کلاهشو بزاره بالاتر!!!!!
اگر 10 هواپیما هم سقوط بکند به علت تحریم و دشمنی استکبار جهانی در راس آن آمریکا و انگلیس است. هیچ اشکالی در مدیریت وزیر راه قبلی و فعلی وجود ندارد. مگر اینجا را می توان با جای دیگر دنیا مقایسه کرد که با یک سقوط هواپیما وزیرش استعفا می دهد.
اگر ميافتاد تقصير خلبان بود. حالا كه نيافتاده تقصير هوتپيماست.
وقتی میگن تحریم ها در ما اثر نداره یعنی این دیگه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ماشاالله به جناب وزیر راه
مواظب باشند به عنوان نسل کشی محاکمه نشوند
واقعا میز و قدرت این قدر مهمه
نوع هواپيما را مشخص نكرده ايد.كاسپين فقط توپولف دارد؟
البته اين مسايل مانند فرود اضطراري وغيره در همه جا اتفاق مي افتد وچيز عادي است ولي نمي دانم در كشور ما بعضي از مراكز خبر ي از جمله تابناك اين مسايل را و نقايص هواپيماهاي شركت هاي خاصي را با اب وتاب گزارش مي كنند بطوري كه اين تصور بوجود مي ياد كه نكند اين ها براي شركت هاي رقيب كار ميكند البته ازاين انسان دو پا هرچه بگي برمي ياد .
يك سئوال :
چرا مجوز شركت هواپيمايي اريا كه در مشهد سانحه داد و كمتر از بيست نفر كشته داشت باطل شد اما مجوز شركت كاسپين كه چندي قبل در قزوين (‌ان هم به اون شكل مشكوك ) تعهداد زيادي از هم وطنانمون كشته شدن و اكنون هم باز نزديك بود سانحه بده لغو نشده ... ايا دليل جز اين هست كه شركت كاسپين در پشت پرده به برخي نهاد هاي قدرتمند وابسته هست و لابي قوي داره ؟؟‌
يك مطلع
دمشون گرم تا جمعيت ايران رو از 70 ميليون به 7 ميليون نرسونن آروم نميشن. اين يعني راهكاري براي كاهش جمعيت!!!!!!!!!!!!!!!
شاید این هواپیما از همان 36 تای جدیدی است که وزیر گفت خریداری کرده است !
با سلام، من یکی از مسافران پرواز شماره 714 ایران ایر به مقصد آنکارا در تاریخ 4/5/88 یعنی چند روز پس از حادثه فرودگاه مشهد بودم. هواپیمای فوکر 100 این پرواز نیز پس از برخواستن از فرودگاه امام در آسمان دچار نقص فنی شد و مجبور شد تا در فرودگاه مهرآباد به زمین بنشیند. پس از یک ساعت معطلی نتوانستند مشکل را حل کنند و دو ساعت دیگر هم معطل شدیم تا هواپیما را عوض کردند. من پس از آن هیچ چیزی راجع به این حادثه نشنیدم. شاید چون با مهارت خلبان به خیر گذشت برای مسئولان مهم نبوده است.
با الاغ سفر کنی راحتتره ، قطار شیراز تهران که ول معطل ، هواپیما هم که نگو ونپرس ، اتوبوس هم که راننده هاش اکثرا" معتادند ، جاده ها هم که غیر استاندارد ، الاغ هم که گیر نمیاد ، پس بهتره سر جات بشینی و جایی نری!!!!!
واقعاً ما در چه سالي در اين نقطه از كره زمين زندگي مي كنيم كه همه مي دونند چه خبره ولي خودشون رو زدن به كوچه ...؟؟!
بابا آقای بهبهانی با زبان بی زبانی گفتن این حوادث فقط بخاطر تحریمهاست ولی رئیس جمهور میگن تحریمها هیچ اثری ندارن خب چی میگین هرکی قبول نداره مترش کنه
خوب سوار نشین....
مردم ما واقعا موجودات جالبی هستن...
عزیز من... وقتی مسئولین اقدامی نمیکنن... شما حداقل سوار نشین..
به نظر من اگر تو سانحه بعدی کسی کشته بشه ... تقصیر خودش بوده.
لطفا این هواپیماهای توپولوف شرکت تابان که از شهرکرد برای مشهد پرواز دارند بررسی شوند که ظاهر وداخل انها شبیه اتوبوسهای قدیم شرکت واحد وحتی بدتر از انهاست ولاستیک های نخ نماشده و خارج از رده هستند چرا اجازه پرواز دارند
در هواپيمايي كشور را تخته كنندكه خيلي بهتر ازاين وضعيت رقت باره درود بروجدان بيدار نمايندگان مجلس كه با اگاهي كامل به اقاي بهبهاني راي اعتماد دادندبه اين مي گويند يك كار درست وحساب شده در جهت ريشه كني نثل اين ملت.يعني فكر نمي كنندبراي خود وخانوادهايشان نيز چنين اتفا قات مشابه اي بيافتدنه راستي انها مثل اقاي بهبهاني با هواپيماي ويزه براي تدريس وتفريح ميروند .البته خود ملت سزاوار چنين پيش امد هايي هستندچرا كه خلايق هرچه لايق.
وزير راه لقب پدر راه ايران را از يك نماينده دريافت كردند . پدر هوا كه نيستند !!! انشاء ا.. همانطور كه گفته شد بايد كمكش كنند تا پدر آسمان ايران هم بشود ...خرج اين تجربه اندوزي يكي دو تا توپولوفه ..فداي سر مدوديف و پوتين...
ترجیح می دهیم با شتر سفر کنیم ...
از نمایندگان ملت سئوالی دارم, علت رای اعتماد به آقای بهبهانی چه بود آیا ایشان عملکرد خوبی داشتند آیا راه آهن اصفهان - شیراز به بهره برداری رسید آیا فرودگاه امام در ظاهرش تغییر کرده است آیا صنعت هوانوردی متحول شده است من بسیار متاسفم شما اطمینان مردم را از خودتان سلب کردید.
خدا کنه واسه پرواز چابهار که به تازگی از ساعت 11 به ساعت 8 صبح تغییر ساعت داده اتفاقی نیافته. وگر نه وزارت راه بی پدر مادر میشه دیگه هر ثانیه یک سقوط خواهیم داشت.
بابا جان بچه شيطوني ميكنه تقصير باباشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هواپيما سقوط ميكنه تقصير وزيره؟؟؟؟مگه وزير خلبان بوده؟؟؟مگه وزير هواپيمارو ساخته؟؟؟مگه وزير خبر داره اين هواپيما سقوط ميكنه يا نه؟؟؟؟
مگه وزير گواهينامه خلبانان وپرواز صادر ميكنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من نميدونم نمايندگان ملت!!!روي چه حساب و كتابي به وزير را راي اعتماد دادند؟ يعني به چي اين آقا اعتماد كردن؟؟؟؟؟!!! عجبا از اين مجلس و عجبتر از اين دولت!!!!!!!!!!
وای بر شما اگر دوباره چنین اتفاقی تکرار شود ...خواهر بنده به همراه دو فرزند خردسال و شوهرش هم در این هواپیما بودن و وقتی پیاده شدن و زنگ زدن به خونه داشتن از ترس سکته می کردن و اصلا از سفر پشیمون شدن ولی اینها گفتن حتی پولتونم نمی دیم و یه هواپیمایه آشغال دیگه واستون می یاریم...اینا تا همه مردم رو به کشتن ندن دست بردار نیستن...وای بر نمایندگان مجلس که فقط ...
من نمی دونم مملکت پیشرفته ای مثل ما چه نیازی به این وسیله طاغوتی داره
همه پیشرفت می کنند ما پسرفت ، چیزی که قابل نداره جون آدمیزاد . دستشون درد نکنه . ما میمیریم شماها ایشالله 150 سال عمر کنید
احتمالا اگه جعبه سیاه پیدا بشه کمک خلبان مقصر بوده یا کمک کمک خلبان یا کمک کمک کمک خلبان که همون مسافر ها میشن که سوار شدن شما مگه آگاهی ندارین که قبل از سوار شدن نقص فنی رو به کمک کمک خلبان بگید تا اون به کمک خلبان بگه و اون هم به خلبان بگه تا اون وقت از برج بگن مراقبت بگه امیدت به خدا باشه پرواز کن
آيا مي دانيددرهنگام حوادث بزرگ كه ناشي از كوتاهي افراديك سازمان يا وزارت خانه باشد دردنيا براي تسكين آسيب ديدگان بالاترين مقام آن وزارت ياسازمان استعفا مي دهدچون همانطوركه نسبت به بقيه كاركنان مزاياي بيشتري مي گيردپس بايدبالاترين مجازات نيزشاملش شود ولي دركشورما مثل بقيه مواردعكس دنيا است
راستي چرا همه اين اتفاقات براي كاسپين ميافتد؟!!!
راجع به سوال دوستی که نوع هواپیما را پرسیده بود، به نظر میاد همون توپولوف های کذایی 154 بوده، چون ظاهرا کاسپین فقط از همون توپولوف ها داره. بخش ناوگان هوایی آسمان را در ویکی یا سایتش ببینید:
http://en.wikipedia.org/wiki/Caspian_Airlines
لازم به ذکر است که توپولف 154 جزو بد سابقه ترین نوع هواپیماهاست بطوریکه پرواز آن به اتحادیه اروپا ممنوع است.
بر طبق سند 8335 ایکائو سازمان نظارت کننده تحت هیچ شرایطی نباید از امکانات شرکت هواپیمایی استفاده نماید ! آیا در کشور ما اینگونه است ؟!!.
حتما خلبان مشكل داشته والا هواپيماهاي ما سالم و نو بوده و هيچ نقص و عيبي ندارند
حيف شد چطور خلبان فهميد و پرواز نكرد؟ كاش پرواز ميكرد چون براي كنترل جمعيت اينگونه پرواز ها ضروريه .
چرا این هواپیماهای سران مملکت دچاره نقص فنی نمیشه؟؟ حتما خیلی محکمه!!!!! شایدم گرونه!!!!!!!!!!
بابا اين آقاي بهبهاني بيچاره هم عجب گيري كرده ها اين بنده خدا چيكارست؟
اين مشكل سياست خارجي ماست به بهبهاني مربوط نميشه نميتونه كه خودش بشه لوازم يدكي!
بياييد از اين به بعد زميني با احشام مسافرت برويم تا تامين جاني داشته باشيم و هم ياد ماركو پلو را گرامي بداريم
چقدر ما ساده ایم اینها برای این بود که آقای بهبهانی رای نیاورد که خوشبختانه آورد وحالا هم برای این است که ما اعتقاد پیدا کنیم نمایندگان اشتباه کرده اند والا چطور این همه حادثه در یک مدت کوتاه !؟یک دفعه تمام هواپیماها باهم تصمیم می گیرند دچار نقص فنی شوند؟
تحریم که اثری نداره ، مملکت هم که مشکلی نداره ، به خوکفایی هم که رسیدیم ، نخبگان هم فعالند ، حداقل روزی چند چیز هم که اختراع می کنیم ، دولت هم که مهر ورزه دیگه چی می خواین ، مسافرت ؟؟؟؟؟؟؟؟ برین پاتایا و ایرانی نما بشین
میگویند 53میلیون تومان بیمه مسافران است به افراد پیر توصیه میشود با هواپیمای روسی مسافرت کنند تا وراث دغاگو شوند
من واقعا موندم که این نمایندگان به اصطلاح مردم با چه معیاری به این وزیر رای دادن. واقعا نمی دونم ما داریم به کدوم سمت می ریم.

اقا ریشه جای دیگه هست گیر ندین به وزیر راه. هر که باشه همینه.تحریم یعنی همین
ما همچنان از تحریم استقبال می کنیم!!
گل در بر و می در کف و معشوق به کام است !!
بعد از هر فرازي فرودي است مستقيم
نتیجه کاغذ پاره های بی ارزش قطعنامه و تحریم همین است
دمت گرم جناب آقای استاد دکتر وزیر بهبهانی همه ازت می ترسن آقای بهبانی تو رانندگی می گیم تقصیر راننده ها ست تو هواپیما هم خلبان های بخت برگشته مقصرند؟
برای حل این معضل یک و فقط یک راه وجود داره: تحریم همه شرکتهای هواپیمائی نامطمئن.
مطمئن باشید اگه روزی ده بیست تا پرواز کیش لغو بشه خود آقایون و آقازاده ها که منافع دارن بدست و پا افتاده و راه حلی پیدا میکنن.
من هم اواسط مرداد ماه با هواپیمایی کیش رفتم ترکیه، قرار بود رفت و برگشت بوئینگ باشه ولی موقع برگشت هوایپمای توپولف 154 فرستادند. از این هواپیما 108 تا تا حالا سقوط کرده!!! شخصا مردم تا رسیدم فرودگاه امام!
نمی دانم چرا به این وزیر رای اعتماد دادند، اگرچه ایشان استاد معروفی است!
وضعیت جاده ها که عالیه فقط تلفات ان سالانه کمی بیش از زلزله بم است.
قطار هم که اصلا هنوز لیست باز نشده تمام شده. اگر چه انهم خیلی استاندارد نیست ولی کمی امنیت ان بدلیل حجم کم آن است.
در جواب دوست عزیزم درخصوص بروز فرود اضطراری در تمام دنیا ،لطفا" سری هم به آرشیو حوادث ،اقدامات صورت گرفته مسئولین بعداز بروز این قبیل حوادث و... بی اندازند.شما ظاهرا" تاکنون سوار هواپیما نشده اید که ببینید در زمانیکه مشکلی در هنگام پرواز بروز میکند مردم چه فشاری را تحمل میکنند.ضمنا" اگر خدای ناکرده یکی از عزیزان شما در هواپیمای توپولف مسیر تهران -ایروان داشتید همین گونه صحبت میکردید.خجالت هم خوب است که همه چیز را به سیاست و... مرتبط میسازید.
تا کی باید ببینیم که هموطنان عزیزمان به علت .... هواپیما سقوط وکشته می شوند آخه اگه خوانواده ی یکی از سران هم بمیره این طوری پیگیری می کنند بابا خدابالای سراست از خدا بترسین تاکی برخورد نمی کننید درکشوری سقوط و وزیر استعفا می دهد اما ایران...
من نمی دونم مردم این وسط چی شدن؟آخه کجای این دولت مردمیه؟ اون وضع آب شور و بهداشت در خوزستان ،اون از وضع سیستان،اون ازوضع کردستان ، وضع بیکاری.اون از حقوق شهروندی و اینهم از رفتارهای خشونت مدارانه این حضار.در مقابل این همه نابسامانی سوانح هوایی بحساب نمیاد ؟!!!!!!!
ياد يه از صحنه از فيلم تاراج افتادم :

ماداريم به كجا ميريم سرهنگ ؟...
ما که تو آژانس هواپیمائی هستیم میدونیم که کاسپین سه تا هواپیما بیشتر نداره که اونم یکیش افتاد مونده 2 تاش با این 2 تا همه جا هم پرواز میکنه ولی چرا هیچ مرجعی بهش گیر نمیده چون پشتش امن هستش تو رو خدا سوار نشین
به همت مدیران مدبر پنجمین هواپیما هم نزدیک بود سقوط کند. خبر سومی و چهارمین هواپیما رو تلویزیون اعلام نکرد.
دوستان چرا ناراحتید! چیزی که تو ایران زیاده جان ناقابل مردم است! بزارید بمیرن تا دولت مجبور به هزینه براشون نشه.
آفتابه لگن های روس و چین و ...
قابل توجه نمايندگاني كه دوباره به وزير راه راي مصلحتي دادند....
بد نیس به خبر ذیل به نقل از مانا توجه کنید:
کد خبر : 88061501
عزای عمومی در بلغارستان در پي غرق شدن یک شناور

(1388/6/15 9:32)

دولت بلغارستان حادثه غرق شدن یک شناور در مقدونیه را که به جان باختن 22 نفر منجر شد ، فاجعه ای وحشتناک برای این کشور توصیف و امروز را روز عزای عمومی اعلام کرد.
به گزارش مانا ، بیشتر قربانیان این حادثه ، گردشگران مسن بلغاری بودند که به مقدونیه سفر می کردند .
در پی این حادثه، وزیر ترابری مقدونیه استعفا کرد.
اين شناور در حالي كه حامل 50 گردشگر بود روز گذشته در آبهاي اوهريد مقدونيه غرق شد.

در مقدونيه بعلت غرق شدن يك قايق وكشته شدن 22 نفر وزير مربوطه استعقا داده است ولي مسئولين متعهد ما در قبال كشته شدن تعداد قابل توجهي از هموطنان فقط به فكر حفظ مقامشان هستند ؟؟؟!!!
آفرين به اين مجلس مقتدر كه راي اعتماد به وزيري دادند كه هر سانحه هوايي كه قبلادر اين كشور اتفاق افتاده ميتوانست وزيري را در ديگر كشورها به استعفا مجبور كند
برا وزیرمون اسپند دود کنیم.
من که میگم کار دشمن بوده!
چرا نوع هواپیما رو نگفتین ؟ حتما بویینگ بوده هان ؟ اگه توپولف بود الان معلوم نبود چه تیترها و تحلیل هایی میکردید . هرکاریتون بکنن غرب زده اید
شما هم یه چیز یاد گرفتین تحریم، تحریم!

مردم هزار تا بد بختی دارن، یکی بخواد از اهواز به تهران بره باید چی کار کنه؟

با کدوم بنزین با ماشین شخصی بره؟
با اتوبوس هم که آدم یه روز تمام تو مسیره.
با قطار، ساعت 16 راه میفته، فردا ساعت 11 میرسه! (یه سری نصف شب تو مسیر نزدیکای اندیمشک خراب شد، گفتن یا شب رو تو قطار بمونید یا از همینجا برگردین!)
یه هواپیما میمونه، که مردم مجبورن دل و به دریا بزنن!
tahrim konid parvazaye topolof ra ba nakharidane belitha
اون دوستي كه مي گفت به خاطر تحريمه بايد بدونه اصلا ايران فقط از هواپيما هاي درجه 1 تحريمه كه اگه ايران تحريم هم نبود به خاطر قيمت بالاي اين هواپيما ها هيچ وقت اونا رو نمي خريد ولي ما خيلي از هواپيما هاي ديگه رو مي تونيم بخريم ولي آقايون حاضرنيستن از پول ها يه ذره بگذرند و هي مي گن تقصير آميريكاست دوست دارم آمريكا تحريم رو از بين ببره تا ببينيم آقايون ديگه با چه بهونه اي مي خوان سر مردم شيره بمالند
به نظر می رسد نمایندگان و ...با مردم لجبازی می کنند وگرنه در همه جای دنیا یک نقص فنی و کوچک یا یک تاخیر در پرواز می تواند منجر به استعفا و کناره گیر ی یا کنار گذاشتن وزیر و چندین مسئول پایین دست آن شود. ولی در ایران کشته شدن سالانه سی هزار نفر در جاده ها و این همه سقوط و نقص فنی و تاخیر در پرواز و نابسامانی در خدمات نه تنها باعث کناره گیری هیچکس نمی شود بلکه وزیر مربوطه بازهم ابقا می شود .
این طور که بوش مییاد توی این مملکت چیزی که ارزش نداره جون آدم هست مسئولین که به فکر جون مردم نیستن هیچ انگار که ما خودمون هم به فکر جون خودمون نیستیم . باید اول از خودمون شروع کنیم و سوار هواپیماهای توپولوف رو تحریم کنیم مگر از این طریق فرجی بشه . وگرنه شاید یه روز خدای نکرده خدا اون روزو نیاره زبونم لال همین اتفاقا برا خدمون یا خانوادمون بیفته
ما با جامعه جهانی فرسنگ ها فاصله داریم . آنوقت آقایان از کیسه خلیفه میبخشند و از تحریم استقبال میکنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان