بازدید 9187

اجراي مشترك مشكاتيان و شجريان در آلمان

کد خبر: ۶۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۰ 06 September 2009
شجريان تصنيف معروف رزم مشترك را در آلمان بازخواني كرد

محمدرضا شجريان بعد از نزديك به سي‌سال تصنيف معروف رزم مشترك را كه با ترجيع بند همراه شو عزيز در بين اهل موسيقي شهرت يافته است در آلمان بازخواني كرد

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از مهر در اين كنسرت كه نخستین شب کنسرت شجریان با گروه شهناز در شهر فرانكفورت آلمان بود قطعاتی در دستگاه همایون از آلبوم تازه شجريان با عنوان رندان مست اجرا شد.[دومين آلبوم 88]

در این اجرا شجريان با همراهی گروه شهناز به سرپرستی مجید درخشانی قطعاتی از‌ آلبوم رندان مست را اجرا کردند و در پایان برنامه در پی درخواست مخاطبان، تصنيف «همراه شو عزیز» از ساخته‌های پرویز مشکاتیان توسط گروه اجرا شد.

از سوي ديگر خبرگزاري مهر گزارش داده است ،تصنيف تازه‌اي از شجریان با عنوان "زبان آتش و آهن" با استفاده از شعر فریدون مشیری در دستگاه شور ضبط و از روز گذشته در فضای مجازی اینترنت منتشر شده است. آهنگسازی و تنظیم این سرود به عهده مجید درخشانی بوده است.

به گزارش همشهري‌آنلاين تصنیف رزم مشترک یا همان "همراه شوعزیز" نخستين تصنیف آلبوم "چاووش هفت" است که آهنگسازي و شعر آن را پرویز مشکاتیان در نغمه دشتي سرود و محمدرضا شجریان و گروه عارف به مناسبت نخستين سالگرد انقلاب اسلامی در سال 1358 آن را روانه بازار موسيقي كردند.

تا يكي‌ دو سال قبل شاعر شعر اين تصنيف را فردي به نام برزين آذر مهر نام نهاده بودند، اما اخيرا مشخص شد كه اين نام وجود خارجي ندارد و شعر اين تصنيف را هم مشكاتيان سروده بود.

کنسرت بعدی شجریان به همراه گروه شهناز قرار است شنبه 14 شهريور در شهر کلن آلمان برگزار شود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سايت دل‌آواز، شجريان در مدت حضور خود در آلمان و پيش از اجراي كنسرت ديداري با هوشنگ ابتهاج سايه، شاعر و غزلسرا و حافظ شناس نامي انجام داد كه تصويري از اين ديدار را مشاهده مي‌كنيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ناز نفست استاد
تیتر نامناسب است - هیجان زیادی به بازدید کننده القاء میکند. در حالیکه اثری از اجرای زنده این دو عزیز همراه نیست
شاعر این اثر سیاوش کسرایی می باشد.
این چه تیتری که انتخاب کردین ! کلی ذوق کردیم اولش که تیتر رو دیدیم !
اجرای مشترک یعنی حضو ر هر دو نفر ! لطفا درست اطلاع رسانی کنید
سلام .این که اجرای مشترک نبود.اجرای تصنیف زرم مشترک بود.شجریان و مشکاتیان چند ساله که با هم کنسرت ندادن .تیتر اشتباه بود اما بهرحال برای چند ثانیه ای خوشحال شدم که استاد با یارغار خویش اجرا کرده است .
آخه اين چه تيتريه كه مي زنيد؟ كجا مشكاتيان با شجريان در آلمان اجراي مشترك داشته؟ حداقل متن چيزي كه نوشته ايد را خودتان يكبار بخوانيد!!!!!!!!!!
تصویر شجریان وسایه کو؟سردبیر بی نوای بی خبر.
درود بر استاد آواز ایران زمین
اولا تيتر بسيار نامناسب است، چون اجرا داشتن يعني مشكاتيان ساز زده و شجريان خوانده، كه اين نبوده بلكه اثري از مشكاتيان را گروه شهناز اجرا كرده. دوما رزم مشترك در دشتي نيست و در بيات اصفهان ساخته شده. سوما آهنگ زبان آهن و آتش به آهنگسازي شجريان و تنظيم مجيد درخشاني بوده است. (دقت كنيد)
لطفا عكس هايي از كنسرت را هم بگذاريد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار