بازدید 8872
۱
پیمانه اقتصادی

از «بیشترین پرداختی در گزارش نجومی‌ها» تا «نگرانی بانک‌های آلمانی از تحریم آمریکا»

این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون: اولین ریزش شاخص بورس در روزهای پاییز همراه با تحلیل آن، گزارشی از حقوق های نجومی، نمودار نرخ فروش دلار، یورو و درهم، تغییرات هفتگی نفت، طلا و نقره، بازار امروز سکه، کاهش قیمت مرغ و دپوی گوشت قرمز، قیمت خانه‌های ویلایی در تهران، روند تجارت ایران و هند، افزایش مصرف بنزین و نگرانی بانک های آلمان در روابط با ایران را در بر دارد.
کد خبر: ۶۲۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 02 October 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار طلا، سکه، ارز، نفت و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، پیمانه اقتصادی یازدهمین روز از پاییز، موضوعاتی همچون: اولین ریزش شاخص بورس در روزهای پاییز همراه با تحلیل آن، گزارشی از حقوق های نجومی، نمودار نرخ فروش دلار، یورو و درهم، تغییرات هفتگی نفت، طلا و نقره، بازار امروز سکه، کاهش قیمت مرغ و دپوی گوشت قرمز، قیمت خانه‌های ویلایی در تهران، روند تجارت ایران و هند، افزایش مصرف بنزین و نگرانی بانک های آلمان در روابط با ایران را در بر دارد.


ریزش شاخص بورس در روزهای پاییزی

به گزارش تابناک اقتصادی، با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.07.11شاخص بازار اول با 128.69واحد کاهش به رقم 53921.60واحد و شاخص بازار دوم همانند شاخص بازار اول، با کاهش 447.18 واحد به رقم 169970.90 واحد رسیدند. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 68واحد کاه  به رقم 27497.10واحد رسيد. شاخص کل بورس در دومین روز کاری بورس در هفته جاری با کاهش 191.22 واحدی به رقم 77287.60 واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش 3.50واحد به رقم 819.80 واحد رسید.گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1940میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1189میلیارد ریال رسید.



تحلیلی از بازار سرمایه \ روح سرگردان بانک‌های بی‌پول بر بازار سهام

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد درجا زدن نماگرهای منتخب بازار با افزایش حجم عرضه سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی مواجه بود، بازاری که به جز تک سهم‌ها در اغلب گروه‌های پر اقبال بازار با کاهش قیمت سهام مواجه بود. به گزارش فارس، امروز بازار سهام به دنبال نگرانی‌های شکل‌گرفته پس از مجمع اخیر بانک ملت و انتظار برای گشایش نمادهای معاملاتی بانک‌های بزرگ به کمتر از قیمت اسمی در تابلوی معاملات شاهد درجا زدن قیمت سهام در گروه بانک‌ها و در عین حال افزایش عرضه بر تقاضای سهام در سایر نمادهای معاملاتی پیشرو بود. امروز بازار سهام، ترجیح می‌داد تا با شناسایی برخی تک سهم‌ها احتیاط را شرط برداشتن گام‌های عاقلانه در بازار قرار دهد بازاری که در برخی گروه‌ها رفتارهای عجیب و غریب حرکت سهام باعث شده تا مبنای تحلیل به حاشیه رانده شود. در این بین معلوم نیست سایپا براساس کدام مبنای منطقی و سود عملیاتی که بتواند توجیه زیان‌های تلفیقی آن باشد، این روزها با صف خریدهای میلیونی مواجه است. در این گروه، معامله سایپا دیزل با ماموت همچنان محل مناقشه میان تحلیلگران است.

گزارش دیوان محاسبات از حقوق‌های نجومی

عادل آذر در نشست علنی امروز (یکشنبه 11 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش سازمان دیوان محاسبات کشور در باره حقوق‌ها و پرداختی‌های نامتعارف در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی قرائت کرد. در بخشی از این گزارش آمده است که: از حدود 93 هزار و 460 نفر مقامات و مدیران کشور در سال 1394 که تعداد 13 هزار و 873 نفر آنها از جمله مقامات و رده‌های بالای مدیریتی بودند صرفا تعداد 397 نفر معادل 0.4 درصد دارای دریافتی ماهانه بیش از 200 میلیون ریال بوده‌اند. در بازه زمانی مورد رسیدگی بیشترین میانگین ماهانه پرداختی در حوزه بانک‌ها و بیمه‌ها مبلغ 622 میلیون و 333 هزار ریال مربوط به بانک صادرات ایران بوده که در وجه مدیرعامل وقت بانک پرداخت شده است همچنین درسایر دستگاه‌های دولتی بالاترین آن مربوط به رئیس و اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی بوده که بالاترین آن 553 میلیون و 311 هزار ریال در وجه رئیس وقت هیئت عامل صندوق توسعه ملی می‌باشد. همچنین در حوزه بانک‌ها جمعاً به مبلغ یکصد و 64 میلیارد و 582 میلیون و 126هزار و 933 ریال است که بالاترین وام پرداختی در این حوزه مربوط به پست بانک با مبلغ 8 میلیارد و 727 میلیون و 882 هزار و 815 ریال می‌باشد که در وجه یکی از اعضای هیئت مدیره پرداخت شده است. برای مطالعه گزارش کامل دیوان محاسبات به این قسمت مراجعه کنید.

روند امروز قیمت دلار، یورو و درهم امارات

در پایان معاملات بازار آزاد ارزش های هر دلار آمریکا 75 ریال نسبت به دیروز کاهش پیدا کرد و هر دلار به قیمت 35 هزار و 728 ریال رسید همچنان هر یورور با کاهش 55 ریالی 40 هزار و 71 ریال داد و ستد شد و هر درهم امارات با رشد 6 ریالی نسبت به دیروز 9 هزار و 785 ریال قیمت گذاری شد.


افزایش قیمت نفت در هفته میلادی گذشته

بازار فروش نفت خام در هفته گذشته از روز دوشنبه تا روز گذشته روندی صعودی را طی کرد. به طوریکه نفت خام پایه آمریکا با قیمت 46.01  دلار معامله شد و در پایان هفته به رقم 48.06 دلار رسید. همچنین نفت خام برنت نیز با 47.4 دلار قیمت گذاری شد و در پایان هفته با قیمت 49.07 دلار فروخته شد. و نفت خام اوپک در هفته قبل تحت تاثیر اجلسا سران اوپک قرار گرفت افزایش قیمت را تجربه کرد و در پایان هفته به رقم 44 دلار و 34 سنت دست یافت.


اونس طلا و نقره هفته را با کاهش به پایان رساندند

در بازار جهانی معاملات فلزات گران بها، هر اونس طلا از قیمت 1341 دلار و 9 سنت روندی نوزلی را شروع کرد و در پایان هفته با 1316 دلار و 9 سنت قیمت گذرای شد. همچنین هر اونس نقره نیز روندی مشابه را تجربه کرد و از رقم 19 دلار و 68 سنت در ابتدای هفته به 19 دلار و 25 سنت رسید.


در روز گرانی سکه، طلا ثبت ماند

به گزارش «تابناک اقتصادی» در بازار آزاد امروز قیمت هر سکه بهار آزادی  1800 تومان گرانتر شد و با قیمت ۱ میلیون و 116هزار و 900 تومان فروخته شد. همچنین هر سکه بهار آزادی طرح قدیم هم بدون تغییر به قیمت 1 میلیون و 114هزار تومان، و هر قطعه سکه یک گرمی هم با قیمت ثابت 187 هزار تومان داد و ستد شد.

از «» تا «»


مرغ به ۶۶۵۰ تومان رسید
 
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: قیمت گوشت شتر مرغ نیز کیلویی ۱۰۰۰ تومان ارزان شده است. مهدی یوسف‌خانی در گفتگو با مهر از کاهش قیمت مرغ و گوشت شترمرغ در بازار خبر داد و  با بیان اینکه امروز یکشنبه نرخ مرغ زنده در تهران و مازندران  ۴۲۰۰ تومان است، اظهارداشت: همچنین قیمت مرغ آماده طبخ درب کشتارگاه  ۵۹۰۰ تومان ، توزیع درب واحدهای صنفی ۶۰۵۰ تومان و فروش درب واحدهای صنفی ۶۶۵۰ تومان است.

قیمت خانه‌های ویلایی در تهران

قیمت برخی از خانه‌های ویلایی شهر تهران به گزارش میزان به شرح جدول زیر است:

از «بیشترین پرداختی در گزارش نجومی‌ها» تا «نگرانی بانک‌های آلمانی از تحریم آمریکا»

دپوی گوشت قرمز و التهاب بازار در آستانه محرم

رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی از دپوی گوشت قرمز گاوی و گوسفندی توسط سودجویان خبر داد و گفت: این افراد سوجو با فروش محصولات دپو شده در دهه اول محرم و نیز اربعین حسینی همانند عید سعید قربان از وضعیت بازار منتفع می‌شوند. به گزارش ایسنا،وی اظهار کرد: در مورد گوشت قرمز گوسفندی اتفاقی که در چند ماهه اخیر رخ داده رشد جهشی قیمت‌هاست که با توجه به کمبود دام همچنان این روند ادامه داشته و طی هفته گذشته نیز مجددا با افزایش قیمت هزار تومانی به ازای هر کیلوگرم از این گوشت روبرو بودیم تا به قیمت ۳۸ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

روند تجارت ایران و هند به روایت یک اینفوگرافیک

در این اینفوگرافیک اقتصادنیوز، می‌توانید روند تغییرات تجارت میان ایران و هند در دولت یازدهم و همچنین عمده‌ترین کالاهای مبادله‌شده میان دو کشور در پنج‌ماهه نخست سال جاری را ببینید.

از «بیشترین پرداختی در گزارش نجومی‌ها» تا «نگرانی بانک‌های آلمانی از تحریم آمریکا»

روند نگران‌کننده افزایش مصرف بنزین

جدیدترین آمارهای منتشر شده توسط وزارت نفت نشان می دهد که متوسط مصرف بنزین کشور در شش ماه ابتدای امسال، 75.4 میلیون لیتر در روز بوده است که 3.8 درصد بیشتر از متوسط مصرف این فرآورده نفتی در مدت مشابه سال قبل است. به عبارت دیگر، رشد متوسط مصرف بنزین در نیمه اول امسال 90 درصد بیش از رشد مصرف این فرآورده نفتی در سال 94 نسبت به سال قبل آن بوده است. یعنی رشد افزایش مصرف بنزین در نیمه اول امسال تقریبا 2 برابر شده است. به گزارش فارس، با توجه به مخالفت وزیر نفت با تداوم استفاده از کارت سوخت و عرضه مجدد بنزین چندنرخی و همچنین کم توجهی عملی این وزارتخانه به تسریع در راه اندازی فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، امید چندانی به بهبود وضعیت عرضه و تقاضای این فرآورده نفتی استرات‍ژیک تا پایان نیمه اول سال آینده از سوی دولت وجود ندارد.

بانک‌‌های آلمانی نگران تحریم آمریکا

روزنامه آلمانی در گزارشی با اشاره به سفر امروز وزیر اقتصاد آلمان به ایران موانع مالی در بانک‌ها و مشکل‌آفرینی آمریکایی‌ها را بیشترین مشکل در توسعه روابط اقتصادی میان طرفین دانست.مشکل اساسی برای شرکت‌های آلمانی تبادلات بانکی عنوان شده و آمده است که تقریبا همه بانک‌های آلمانی همچنان اعتباری برای تامین مالی همکاری اقتصادی با ایران ندارند چرا که همچنان این نگرانی وجود دارد که آمریکا تحریم‌هایی را علیه آنها اعمال کند و چنین اقدامی برای بانک‌ها گران تمام می‌شود. به گزارش فارس، «رنه هارون» رئیس اتاق بازرگانی ایران- آلمان در تهران در این مورد می‌گوید: «بانک های آلمانی همچنان محتاط عمل می‌کنند و مسایل مالی همچنان حل نشده باقی مانده‌اند.البته این مسئله‌ای است که در دراز مدت حل می‌شود اما سرخوردگی (شرکتها) را به دنبال دارد.»



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آخرما نفهمیدیم کجا را باور کنیم دم خروس یا قسم حضرت عباس؟!
طبق بخش دهم قانون مدیریت خدمات کشوری سقف حد اکثر دریافتیها هفت برابر حداقل حقوق یعنی9000000×7=63000000ریال تعیین گردیده( هرکس باور نمکند میتواند به قانون مذکور مراجعه نماید) واز زمان ابلاغ قانون مذکور تا به حال هیچگونه اصلاحیه ای دال بر تغییر ضریب فوق خصوص از طرف مقامات ذیربط صادر نگردیده است. پس چگونه این مبلغ یک شبه از هفت برابربه بیست و سه برابر رسید که در گزارش دیوان محاسبات به عنوان معیار و پایه برای تشخیص حقوقهای نجومیو غیر نجومی ملاک قرار گرفته است؟
پر واضح است که اگر ملاک را قانون مدیریت خدمات کشوری که مصوب مجلس و تایید شده از طرف شورای نگهبان قرار دهند قطعاٌ تعداد نجومی بگیرها چندین و چند برابر این تعداد خواهند بود ولی ظاهراٌ قضیه به شکل دیگری پیش میرود یعنی قانون را دور زده ومبلغ ملاک مقایسه را بالا برده تا آن سوی قضیه یعنی آمار نجومی بگیران به شکل صوری پایین آورده شود وصورت مسئله پاک شود.
جای تعجب آنجاست که این گزارس در صحن مجلس شورای اسلامی به سمع ونظر مجلسیان محترم رسیده در صورتی که قانون مدیریت خدمات کشوری که در حال حاضر به عنوان قانون رسمی کشور و باید ملاک عمل باشد توسط خود نمایندگان مجلس تصویب وجهت اجرا ابلاغ گردیده است و هم اینک به جهت سر پوش نهادن با تخلفات صورت گرفته درجلوی چشمان خود نمایندگان قانون مذکور را دور زده اند وهیچ گونه اعتراضی وجود ندارد!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل