بازدید 8543

پرداخت خسارت سقوط توپولف در قزوین

دو میلیون یور و هزینه بیمه بدنه هواپیما، چهار هزار یورو بابت بیمه دیه معادل 53 میلیون تومان به هر نفر اعم از زن و مرد و بخشی نیز بابت خسارات کشاورزان آسیب دیده در منطقه در حال پرداخت است.
کد خبر: ۶۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۲:۱۷ 05 September 2009
رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: در پی سقوط هواپیمای توپولوف شرکت هواپیمایی کاسپین در قزوین، شرکت بیمه ایران 9 میلیون و 200 هزار یورو خسارت بیمه بدنه، مسافر و خدمه پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر در قزوین جواد فرشباف در حاشیه شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر در قزوین گفت: به منظور جلوگیری از ورشکستگی شرکتهای بیمه در پرداخت خسارت در حوادث بزرگی مانند سقوط هواپیمای توپولوف در قزوین معمولا با شیوه اتکایی از مشارکت شرکتهای بیمه ای در داخل و خارج از کشور هم استفاده می شود که در این حادثه نیز هفت شرکت بیمه ای دخیل بودند که 43 درصد خسارت را بیمه ایران، 36 درصد را بیمه مرکزی، بخشی توسط بیمه های داخل کشور و مبلغ 5 میلیون یورو توسط شرکتهای بیمه خارجی پرداخت خواهد شد.

وی از پرداخت 9 میلیون و 200 هزار یورو خسارت بیمه در سقوط هواپیمای شرکت کاسپین در قزوین خبر داد و افزود: دو میلیون یور و هزینه بیمه بدنه هواپیما، چهار هزار یورو بابت بیمه دیه معادل 53 میلیون تومان به هر نفر اعم از زن و مرد و بخشی نیز بابت خسارات کشاورزان آسیب دیده در منطقه در حال پرداخت است.

فرشباف به صدور 31 میلیون فقره بیمه نامه در کشور در سال گذشته هم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از سه هزار و 400 میلیارد تومان خسارت بیمه در بخشهای مختلف به بیمه گذاران پرداخت شد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران یادآور شد: با راه اندازی واحد سیار بیمه ارزیابان و کارشناسان بیمه بعد از سانحه با حضور در محل نسبت به تعیین مقصر و کروکی بدون حضور ماموران راهنمایی و رانندگی اقدام می کنند که این کار ضمن کاهش مراجعات مردم به شعب بیمه در تسریع امور بیمه ای بسیار تاثیرگذار است.

وی برای اجرای طرح بیمه سیار در استان قزوین اعلام آمادگی کرد و گفت: در صورت موافقت استاندار، قزوین می تواند پس از تهران به عنوان پایلوت این طرح را اجرا کند.

5 میلیون دستگاه موتورسیکلت بدون بیمه

فرشباف در خصوص بیمه موتورسیکلت به خبرنگار مهر در قزوین گفت: در حال حاضر هفت میلیون و 700 هزار موتورسیکلت در کشور پلاک گذاری شده است که تنها دو میلیون و 200 هزار دستگاه بیمه شده و بیش از پنج میلیون دستگاه موتورسیکلت بدون پوشش بیمه در شهر و روستا تردد می کند که در حوادث متعدد خسارات مالی و جانی فراوانی به راکبان که اکثرا از افراد کم درآمد جامعه هستند وارد شده که در صورت بیمه بودن بسیاری از مشکلات صاحبان موتورسیکلتها رفع می شد.

وی پوشش بیمه ای شخص ثالث در کشور را مطلوب دانست و اظهار داشت: خوشبختانه 95 درصد خودروهای کشور بیمه شخص ثالث دارند اما پنج درصد باقیمانده که شامل خودروهای فرسوده می شود در هنگام حوادث خسارات زیادی وارد می کند که باید در این زمینه نیز اقدام اساسی صورت گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار