بازدید 29661

اعلام علت سقوط هواپیمای بیشکک - تهران

متخصصان فني هواپيمايي قرقيزستان در گزارش مكتوب خود به دادگاه منطقه «پروو مايسكي» پايتخت اين كشور، اعلام كرده‌اند كه سامانه تعيين ارتفاع پرواز هواپيما داراي نقص فني بود و اين سامانه، ارتفاع پرواز را تنها به «فوت» نشان مي‌داد در حالي كه اين سامانه بايد ارتفاع پرواز را همزمان به فوت و متر نشان دهد.
کد خبر: ۶۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۰ 05 September 2009
كارشناسان فني هواپيمايي قرقيزستان اعلام كردند: هواپيماي «بوئينگ 737» كه در 24 اگوست سال 2008 بعد از پرواز از فرودگاه بيشكك به مقصد تهران، در حوالي بيشكك سقوط كرد، به دليل مشكلات فني اجازه پرواز نداشت.

به گزارش فارس ، متخصصان فني هواپيمايي قرقيزستان در گزارش مكتوب خود به دادگاه منطقه «پروو مايسكي» پايتخت اين كشور، اعلام كرده‌اند كه سامانه تعيين ارتفاع پرواز هواپيما داراي نقص فني بود و اين سامانه، ارتفاع پرواز را تنها به «فوت» نشان مي‌داد در حالي كه اين سامانه بايد ارتفاع پرواز را همزمان به فوت و متر نشان دهد.

در اين گزارش آمده است: طبق بررسي‌هاي گروه كارشناسان فني، خلبانان اين هواپيما كه متعلق به شركت خصوصي «اتيك اير» قرقيزستان و در اجاره شركت «آسمان» ايران بود، به دليل نقص در سيستم ارتفاع پرواز آن قادر به تعيين دقيق ارتفاع پرواز خود نبودند كه همين نقص منجر به سقوط هواپيما شد.

كارشناسان اعلام كرده‌اند: با توجه به اين نقص، سازمان هواپيمايي قرقيزستان حق صدور مجوز پرواز براي اين هواپيما را نداشت.گزارش اين گروه كه به مطالعات انجام شده توسط كميته بين‌الدول هواپيمايي (مسكو) ضميمه شده است، مي‌تواند در شناسايي دلايل اصلي اين حادثه كه 65 كشته بر جاي گذاشت، كمك كند.

قرار است جلسه بعدي دادگاه «پروو مايسكي» بيشكك، در 10 سپتامبر برگزار شود و اين گزارش كارشناسي مي‌تواند در رسيدگي به دلايل و عوامل بروز اين سانحه و تعيين مجرم يا مجرمان اصلي آن كمك كند.تا به حال به دلايل مختلف جلسات اين دادگاه 3 بار به تعويق افتاده است.

سانحه‌ديدگان با اقامه دعوي به دادگاه، خواستار جبران خسارات جاني و مالي به ميزان 10 ميليون دلار از شركت‌هاي «اتيك اير» و «آسمان» شده‌اند.

در 28 اگوست سال جاري يك فروند هواپيماهاي ديگر «بوئينگ 737» متعلق به شركت «اتيك اير» كه در مسير بيشكك مسكو پرواز مي‌كرد به دليل نقص فني به طور اضطراري در فرودگاه «اورالسك» قزاقستان فرود آمد و مسافران با هواپيماي ديگري به مقصد منتقل شدند.

با توجه به تكرار موارد نقض فني در هواپيماهاي متعلق به اين شركت خانم «توردوكن ژوما بيك آوا» نماينده پارلمان قرقيزستان از عملكرد «اتيك اير » به شدت انتقاد كرد و از دولت كشورش خواست تا در باره ادامه فعاليت اين شركت تجديد نظر كند و شركت‌هايي را براي همكاري جلب كند كه داراي وجهه مثبت بين‌المللي باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر