بازدید 36305
به بهانه لغو مراسم احیای حرم مطهر امام(ره)؛

حاج احمد آقا، فرزند امام و نمونه کامل فراجناحي بودن

يادش بخير در مراسم سالگرد حضرت امام(ره) از همه جناح‌ها دعوت مي‌كرد تا خط امام با همه فرزندانش و پیروانش گرم و پر شور باقی بماند. انسان گاه گمان مي‌كند، اگر جای خالی رهبري پس از امام پر شد، ولي هنوز جای خالی احمد آقا در ايران پر نشده است.
کد خبر: ۶۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۲ 05 September 2009

روز پنجشنبه گذشته، بناگاه در خبرها آمد که مراسم احیای شب‌های قدر که هر سال در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شد، امسال به دلیل بروز پاره‌ای مشکلات، از سوی تولیت این آستان مقدس لغو شد.

به گزارش «تابناک»، برخی از شخصیت‌‌های سیاسی هستند که در نبودشان جای خالی آنها بیشتر احساس می‌شود. یکی از این شخصیت‌‌های تأثیرگذار در زندگی طیبه انقلاب اسلامی، حاج سید احمد آقا خمینی، پسر برومند و مشاور امام است؛ کسی که همه گمان می‌کردند پس از رحلت حضرت امام ـ فرشته نجات ايران ـ جاي ایشان را مي‌گيرد.

اما وی از محضر پدر آموخته بود که مستقلا و به اراده خویش وارد سیاست نشود، مگر آنکه پای مصلحت جمهوری اسلامی در میان باشد؛‌ بنابراین، هيچ تلاشي براي جانشينی جاي پدر نکرد تا نشان دهد بیت امام، همچون خود امام، نه به دنبال قدرت که در راستای اعتلای کلمه توحید می‌زیند.

برخي گمان مي‌كردند كه پس از معرفي آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان رهبري، حاج احمد آقا مخالفت مي‌كند، اما همه ديدند نه تنها احمد امام مخالفت نكرد، بلكه جمله‌اي از امام را گفت كه موجب تثبيت رهبري آيت‌الله خامنه‌اي شد، چرا که احمد آقا که بحق نزدیکترین شخصیت سیاسی به حضرت امام بود، به خوبی می‌دانست که دغدغه ایشان در سالیان مبارزه، تبعید و سپس تشکیل حکومت، برافراشتن پرچم اسلام و مسلمانی بوده است و در مرکز همه این دغدغه‌‌ها، ولایت فقیه رکن رکین انقلاب اسلامی بود؛ همان رکنی که در اندیشه حضرت امام، آنقدر بدیهی بود که تصورش به تصدیق می‌انجامید.

حاج احمد آقا پس از امام هم در کنار ولی فقیه زمان ماند، بدون وابستگی جناحی، فارغ از چپ و راست و در خط امام و رهبری. او با این کار نشان داد که نه تنها به ‌اندیشه‌‌های امام بیش از همه وفادار است، بلکه هیچ چشم داشتی به قدرت ندارد، البته این به معنای آن نبود که احمد آقا نقد خود را از مسئولان نظام پنهان کند و صد البته هر جا لازم می‌دید، با آزادگی کامل مسئولان و دولتمردان را نقد می‌کرد.

يادش بخير در مراسم سالگرد حضرت امام(ره) از همه جناح‌ها دعوت مي كرد تا خط امام با همه فرزندانش و پیروانش گرم و پر شور باقی بماند. انسان گاه گمان مي‌كند، اگر جای خالی رهبري پس از امام پر شد، ولي هنوز جای خالی احمد آقا در ايران در کنار مسئولان پر نشده است.

بر این اساس، امروز فرزندان احمد هم راه پدر را مي‌روند و چراغ روشني در جامعه ما هستند و پس از ایشان همان خط مشی‌‌ها را ادامه داده‌اند و جناح‌های سیاسی کشور، تاکنون نتوانسته‌اند این راه انقلابی و خط امامی را از فرزندان احمد آقا بگیرند و حتی اگر امروز مراسم سالانه شب‌های قدر در حرم حضرت امام را تعطیل کرده‌اند، به معنای ادامه همان راه احمد آقا است و برای همین، کسی نباید برداشت جناحی از این اقدام بیت شریف ایشان داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها