بازدید 9826

جمهوری اسلامی:کم توجهی برخی مقامات به نظرات رهبری

کد خبر: ۶۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۱ 05 September 2009
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت:

متاسفانه عليرغم اينكه ماه مبارك رمضان به نيمه رسيده هنوز اثري از توجه به اين توصيه خيرخواهانه كه در آستانه اين ماه توسط بسياري از خيرخواهان چه با قلم و چه با زبان به عمل آمد مشاهده نمي شود. تاسف بالاتر اينكه رگبار حملات ناروا و پراكندن اتهامات از ناحيه افراطيون دو طرف شدت كيفي بيشتري گرفته و اين روزها كار به جائي رسيده كه اگر به ميل و راي افراطيون باشد هيچ راهي جز حذف يكطرف باقي نميماند. اين طرز فكر خطرناكي براي نحوه اداره كشور است كه با هيچ معياري سازگار نيست و قطعا بايد هر دو طرف در آن تجديدنظر كنند و با تعديل مواضع راه درست را بپيمايند.

از مناسبت خجسته ميلاد مسعود حضرت امام حسن مجتبي كه صبر و بردباري و اخلاق نيكوي آن حضرت بايد سرمشق همه پيروان مكتب اهل بيت عليهم السلام باشد استفاده مي كنيم و بار ديگر اين توصيه خيرخواهانه را به طرفين ماجرا يادآور مي شويم كه جامعه ما امروز به آرامش نياز دارد و همه بايد براي تقويت همه جانبه كشور جهت مقابله با توطئه هاي دشمنان تلاش كنند و همه امكانات و نيروها بايد در اين جهت بكار گرفته شود. امام مجتبي عليه السلام اگر مظهر نرمش بود نرمش قهرمانانه و انقلابي بود نرمشي كه با مصلحت جامعه اسلامي منطبق بود و جامعه اسلامي ما امروز به چنين نرمشي نيازمند است .

درحالي كه رهبر معظم انقلاب در ديدار دانشجويان در پنجمين روز از همين ماه مبارك رمضان تاكيد كردند : « من پيشقراولان حوادث اخير را به دست نشاندگي بيگانگان از جمله آمريكا و انگليس متهم نمي كنم چرا كه اين موضوع براي من ثابت نشده است اما ترديدي وجود ندارد كه اين جريان چه مسئولان و پيشقراولان آن بدانند و چه ندانند جرياني حساب شده بود » قابل قبول نيست كه افرادي از دست اندركاران امور مهم و حساس كشور درست در نقطه مقابل اين بيان روشن رهبري بايستند و اصرار نمايند كه اين افراد دست نشانده بيگانگان هستند!

اين فراز از بيانات رهبري داراي دو نكته مهم است . نكته اول اينكه پيشقراولان حوادث بعد از انتخابات دست نشانده بيگانگان نيستند و نكته دوم اينكه اين جريان يك جريان حساب شده بود.

اگر همه كساني كه درصدد نگارش بيان يا اقدام درباره حوادث اخير هستند در همين چارچوب كه توسط رهبر معظم انقلاب مشخص شده حركت كنند قطعا هيچ مشكلي پديد نخواهد آمد و به تدريج همه مشكلات و تنش هاي موجود نيز از بين خواهد رفت . اقتضاي در اين چارچوب نوشتن و سخن گفتن و عمل كردن اينست كه همه افراد اتهام وابستگي به بيگانگان را كنار بگذارند و كسي را به دست نشاندگي بيگانگان متهم نكنند و به اين نكته نيز توجه داشته باشند كه خود بيگانگان براي دامن زدن به تنش ها درصدد القا دست نشانده بودن اين و آن بر مي آيند و همه بايد در برابر اين القائات هوشيار باشند. علاوه بر اين اقتضا ديگر اينست كه دستگاه قضائي در چارچوب قانون و در نهايت دقت به اتهامات رسيدگي نمايد و خاطيان را به همان ميزان كه قانون مقرر داشته مجازات كند.

خاطيان نيز دو دسته هستند; يك دسته اغتشاشگرانند و دسته ديگر افرادي كه برخلاف مقررات اقدام به بازداشت افراد بي گناه و ضرب و جرح بازداشت شدگان و رفتارهاي غيرمنطبق بر قانون با آنها كرده اند. برخورد قانوني با اين افراد را همه مي پذيرند و از هيچكس پذيرفته نيست كه در اين زمينه استثنائي را تمنا كند كما اينكه از دستگاه قضائي نيز پذيرفته نيست كه در انجام اين وظيفه خطير كوتاهي نمايد و يا استثنائي قائل شود.

خروج از اين چارچوب از ناحيه هركس و به هر شكل كه باشد دامن زدن به تنش ها و جلوگيري از برقراري آرامش خواهد بود چيزي كه بامصالح كشور منافات دارد. اينكه بعضي افراد تلاش مي كنند مخالفان افكار و انديشه هاي خود را مخالفان امام و انقلاب و حتي اسلام قلمداد كنند و به آنها برچسب وابستگي به بيگانگان بچسبانند بهيچوجه به مصلحت جامعه و نظام نيست . هركس حق دارد اين افكار و انديشه ها را نقد كند و نپذيرد ولي انگ ضد انقلاب و برانداز و دست نشانده بيگانگان زدن به صاحبان اين افكار و انديشه ها با هيچ معياري منطبق نيست . اين به راه افراط رفتن است كه همواره اسلام در قرون گذشته و انقلاب اسلامي در 30 سال اخير از آن ضربه خورده و آسيب ديده است .

نگاه امام خميني به افراطيون هر دو جناح نگاهي منفي و هشدار دهنده بود. امام با تعبير « واسطه ها » سران هر دو جناح و همه مردم و مسئولان را نسبت به خطر افراطيون برحذر مي داشتند. امروز نيز جامعه ما با همان خطر مواجه است . مسئولان و فعالان سياسي با عمل به رهنمودهاي امام خميني در اين زمينه و بهره گيري از بركات وجود مقدس حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام كه مظهر تعادل بودند مي توانند جامعه را به تعادل برسانند چيزي كه نياز مبرم امروز است .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر