بازدید 46993
رویدادی کم‌سابقه در تلویزیون؛

نمایش سریال آمریکایی «خانه پوشالی» در شبکه نمایش +ویدیو

با وجود اعلام زمان پخش، بعید نیست «خانه پوشالی / House of Cards» به سرنوشت «فرار از زندان / Prison Break» دچار شود اما شاید پخش این سریال از فردا شب به واسطه مضمون‌تر بسیار جدی‌تر از «فرار از زندان» باشد. در این شرایط مشخص نیست که آیا تلویزیون، حق پخش این سریال سیاسی بسیار مشهور را از کمپانی نتفلیکس خریده یا همچون سایر شهروندان ایرانی دانلود شده، دوبله شده و اکنون فصل به فصل از تلویزیون پخش می‌شود؟
کد خبر: ۶۲۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹ 23 September 2016
نمایش سریال آمریکایی «خانه پوشالی» در شبکه نمایشسریال «خانه پوشالی / House of Cards» از شبکه نمایش پخش خواهد شد تا تلویزیون پس از سال‌های متمادی اقدام به پخش یک مجموعه تلویزیونی آمریکا نماید؛ مجموعه تلویزیونی سیاسی که در سطح آمریکا به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفته و برخی آن را بازگویی بخشی از رفتارهای سیاسی مرسوم در ایالات متحده تلقی کرده‌اند.
 
به گزارش «تابناک»؛ سریال «خانه پوشالی / House of Cards» یک تریلر سیاسی است که بو ویلیمان آن را با اقتباس از یک مینی سریال انگلیسی به همین نام خلق کرده و جالب اینکه هر دو سریال نیز براساس رمانی از مایکل دابز ساخته شده اند. قسمت‌های نخست فصل نخست این سریال به کارگردانی دیوید فینچر و با بازی محوری کوین اسپیسی و رابین رایت، برای نخستین بار در سال 2013 توسط نتفلیکس عرضه شد و سیاست‌های روز آمریکا را با شدت به چالش کشید.
 
نمایش سریال آمریکایی «خانه پوشالی» در شبکه نمایش 
از سال 2013 تاکنون 52 قسمت از «خانه پوشالی / House of Cards» در قالب چهار فصل عرضه شده که علاوه بر فینچر، چهره‌هایی چون جیمز فولی، جوئل شوماخر، کارل فرانکلین، جودی فاستر و رابین رایت اقدام به کارگردانی قسمت‌های مختلف این سریال نموده‌اند و به واسطه ساختار مستحکم سناریو، کارگردانی و بازی‌های بسیار درخشان، تمامی فصل‌های این سریال نامزد و برنده جوایز متعددی شده است. همین توجه منتقدان و حجم بالای مخاطب خانه پوشالی باعث شده تا فصل پنجم این سریال نیز در دست تولید باشد.

در هر چهار فصل این سریال، حزب دموکرات آمریکا به عنوان حزب حاکم آمریکا به عنوان سوژه سریال به شدت زیر ضرب قرار گرفته و این سریال به نقد نظام سیاسی آمریکا و نمایش لابی گری ها و فساد سیاستمداران آمریکایی پرداخته و شیوه‌های شگفت‌انگیز از ابعاد این فساد را به نمایش می‌گذارد. با وجود آنکه برای بسیاری از تماشاگران این سریال، فاصله گذاشتن میان داستان و واقعیت دشوار خواهد بود و ممکن است این سریال به شدت به اعتبار دموکرات‌ها ضربه بزند اما هیچ مقام ارشدی در آمریکا موضعی در قبال این سریال نگرفته است.
 
نمایش سریال آمریکایی «خانه پوشالی» در شبکه نمایش 
نکته جالب اینکه بعد از انتشار فصل دوم، باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده، به صورت کنایه آمیز از علاقه اش به فصل دوم این سریال پرده برداشت: «ای کاش همه چیز می توانست به همان اندازه بی رحمانه اما تاثیرگذار باشد... حقیقت دارد. همین طور که به کوین اسپیسی نگاه می کردم، داشتم با خودم فکر می کردم این بابا باعث شده کلی کار انجام بشود.» جالب تر اینکه درست یک شب قبل از انتشار فصل دوم، کسی که مسوولیت به روزرسانی توییتر اوباما را به عهده دارد، توییتی منتشر کرد با این مضمون: لطفا داستان فصل جدید را در فضای آنلاین لو ندهید.
 
اکنون اعلام شده که قرار است فصل نخست «خانه پوشالی»از سوم مهرماه در شبکه نمایش تلویزیون، هر شب راس ساعت 23 پخش شود؛ اتفاقی بی‌سابقه که احتمالاً با توجه به مضمون سریال تحقق یافته است. در سال‌های اخیر فیلم‌های بی‌شماری از سینمای آمریکا در شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش شده بود اما پخش سریال آمریکایی به دلایل نامشخص تحقق نمی‌یافت و حتی پخش سریال «فرار از زندان / Prison Break» که قرار بود از شبکه نمایش پخش شود نیز در نهایت اتفاق نیافتاد.
 
نمایش سریال آمریکایی «خانه پوشالی» در شبکه نمایش 
البته با توجه به سوابق، با وجود اعلام زمان پخش، بعید نیست «خانه پوشالی / House of Cards» به سرنوشت «فرار از زندان / Prison Break» دچار شود اما شاید پخش این سریال از فردا شب به واسطه مضمون‌ بسیار جدی‌تر از «فرار از زندان» باشد. در این شرایط مشخص نیست که آیا تلویزیون، حق پخش این سریال سیاسی بسیار مشهور را از کمپانی نتفلیکس خریده یا همچون سایر شهروندان ایرانی دانلود شده، دوبله شده و اکنون فصل به فصل از تلویزیون پخش می‌شود؟
 
پخش «خانه پوشالی» می‌تواند فرصتی برای تماشای بازی درخشان کوین اسپیسی باشد؛ بازیگری که در این نقش برای جوایز متعددی کاندیدا شده و جوایز متعددی نظیر گلدن گلوب را به همراه داشته و بیش از جوایز، منتقدان و تماشاگران را به صورت مستمر وادار به تحسین نمایش خیره‌کننده‌اش در این سریال نموده است؛ درخششی که امیدواریم دوبلورهای توانمند کشورمان به خوبی توانسته‌ باشند به فارسی بازگردانند و حس و حال این سریال را برای تماشاگر ایرانی تکرار کنند.

ناصر طهماسب، کتایون اعظمی، منوچهر والیزاده، مهرخ افضلی، رضا آفتابی، منوچهر زنده دل، ابوالحسن تهامی نژاد، حامد عزیزی، پویا فهیمی، شایان شامبیاتی، مریم جلینی، مهین برزویی، مهدی امینی، نازنین یاری، کسری کیانی، امیرصالح کسروی، صنم نکواقبال، مهناز عوض آبادیان، خشایار شمشیرگران، امیر حکیمی، سارا جعفری، مینا شجاع، امیر منوچهری، محمدعلی دیباج، آرزو روشناس، پویان مقدم، مجید صیادی و... گویندگان فصل نخست این سریال هستند.
 
تعداد بازدید : 402
دانلود 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۷
وووووی وووووی ووووی وااااای
حالا چی میشه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
:)))))))))))
البته احتمالا نسخه با فیلمنامه ایرانیش رو نشون میدن!!!
iran keshvare golo bolbol
با حجم زیاد سانسور که ضروری است! داستان جدیدی خلق خواهد شد
مطمعنید؟؟ اینا یه فرار از زندان که چیز خاصی هم نداره می خواستند پخش کنند ولی هنوز پخش نکردند
خرید حق پخش برا چی؟ کیفیت خوبش هست بچه ها دانلود میکنن برای پخش...
یه جوری تیکه تیکه اش میکنن که کلا با یه سریال جدید رو به رو خواهیم شد
قربون کوین اسپیسی بشم
مظنونین همیشگیش معرکس
وات د فاز......!
اگر تلويزيون اين سريال يا هر فيلم ديگر را با ناديده گرفتن حق پخش و كپي رايت پخش نمايد بايد خود جوابگوي هزاران دلار جريمه كه از دارايي ايران برداشته مي شود باشد
حالا فصل 3؛4 میشه پخش کرد ولی واسه پخش فصل 1؛2 فکر کنم فیلمنامه رو باید تغییر بدن
تابناک عزیز این سریاال برای شبکه افق دوبله شده
از همه این حرف ها گذشته باید دید چرا مقامات قضائی آمریکا سازندگان و عوامل تهیه این سریال را به اتهام اقدام علیه منافع ملی آمریکا تحت تعقیب قرار نمی دهند؟
واقعا دمشون گرم با این تفریحاتی که برای ملت درست میکنند
واقعا دمشون گرم با این تفریحاتی که برای ملت درست میکنند
رایت پخش سریال رایت tvاست،رایت sateliteیا ماهواره نداره،این قاعده فروش رایت است،عین فوتبالهای مهم مثلا جام جهانی،قرار نیست با هزینه بیشتر رایت ماهواره ای بدون توجیه اقتصادی خریداری شود،لطفا تشویش اذهان نفرمایید،رایت tv از نماینده رسمی NETFELIXدر ایران خریداری شده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار