بازدید 9756

حاشيه‌هاي آخرين روز بررسی کابینه دهم

کد خبر: ۶۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۸ 03 September 2009
آخرين جلسه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي دولت دهم صبح امروز - پنج‌شنبه - ساعت 7:45 با نطق مخالف وزير پيشنهادي نفت آغاز شد.

** به گزارش ايسنا علي لاريجاني رييس مجلس در ابتداي جلسه از نمايندگان خواست به دليل كمبود وقت و ضرورت اتمام جلسه تا ظهر، هم‌چنين سخنراني رييس جمهور، از تذكر دادن خودداري كنند.

** محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهور ساعت 8:30 همراه با مشايي، رحيمي، سعيدلو و با استقبال محمدحسن ابوترابي‌فرد وارد صحن مجلس شد.

** بهروز جعفري نماينده سميرم كه به عنوان موافق وزير پيشنهادي نفت نطق مي‌كرد، گفت: براي تكميل كشكول آقاي لاريجاني، چون اين روزها مجلس شاهد مهرورزي دولت است، اين شعر را مي‌خوانم. «چه خوش بي مهربوني هر دو سر بي» اما از طرف شما نمايندگان مي‌گويم «چه خوش بي مهربوني مستمر بي» كه لاريجاني هم در واكنش به اين شعر به جعفري گفت: شما شعر باباطاهر را خراب كرديد!

** در آخرين ساعات منتهي به مشخص شدن نتيجه راي اعتماد نمايندگان به وزراي پيشنهادي دولت، لابي‌ها و رايزني‌ها در صحن مجلس به حد اعلاي خود رسيده بود و تقريبا شنونده‌اي براي سخنان ناطقان وجود نداشت.

** فاطمه آجرلو وزير پيشنهادي رفاه مثل يكي دو روز گذشته همچنان در بين صندلي نمايندگان مي‌چرخيد و با آنها صحبت مي‌كرد.

** تجمع محمدرضا تابش، محسن كوهكن، نريمان، قنبري و محسني بندپي در گوشه‌اي از صحن موجب شد كه لاريجاني به آنها تذكر دهد كه به صندلي‌هايشان برگردند. اما اين تذكر وقفه‌اي در رايزني‌هاي اين نمايندگان ايجاد نكرد.

** نمايندگان دولت نيز بيشتر وقت جلسه امروز را مشغول رايزني و صحبت با نمايندگان مجلس بودند.

** در حين سخنراني وزير پيشنهادي نفت تعدادي از نمايندگان از جمله دلخوش، قاسم محمدي، سوداني، عسگر جلاليان دور صندولي رييس جمهور جمع شده و با وي سخن مي‌گفتند.

** تعداد عكاسان و خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي در آخرين روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت، بسيار افزايش پيدا كرده بود.

** محمدحسين موسي‌پور، معاون پارلماني وزارت كشور نيز مثل روز گذشته دائما در حال رفت و آمد در صحن مجلس بود و كمتر بر روي صندلي‌اش در رديف اول نشسته بود.

** وزراي پيشنهادي نيز آخرين تلاش‌هاي خود را براي جلب نظر نمايندگان با رايزني با آنها در طول جلسه امروز به كار بردند.

** كاظم جلالي و حميدرضا كاتوزيان در هنگام سخنراني ميركاظمي دقايقي را در انتهاي جايگاه هيات رييسه و پشت سر لاريجاني به رايزني و سخن گفتن با يكديگر مشغول بودند.

** حميد رسايي نماينده اصولگراي مجلس دقايقي از جلسه امروز را در كنار صندلي احمدي‌نژاد، با وي صحبت مي‌كرد.

** تعدادي از نمايندگان بعد از پايان سخنان ميركاظمي نسبت به پاسخ ندادن وزير پيشنهادي نفت به سوالات نمايندگان اعتراض كردند.

** بروجردي، كاظم جلالي، تجري، فلاحت‌پيشه، يحيي زاده، در هنگام بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي نيرو به عنوان آخرين وزير، در بالاي صندلي محمدرضا باهنر با يكديگر و با باهنر رايزني مي‌كردند.

** نمايندگاني همچون كاتوزيان، كاظم جلالي و محمدرضا باهنر امروز رفت و آمدشان به جايگاه هيات رييسه براي رايزني با علي لاريجاني زياد شده بود.

** ملك محمدي نماينده دامغان كه به عنوان ناطق موافق وزير پيشنهادي نيرو سخن گفت چند دقيقه‌اي پيش از آن‌كه پشت تريبون برود در كنار علي‌آبادي؛ با وي رايزني و بعضا نكاتي را يادداشت مي‌كرد.

** عموم نمايندگان اقليت امروز فعاليت و اقدام خاصي انجام ندادند و بيشتر وقت را در جايگاه‌هاي خود نشسته بودند.

**ملك‌محمدي موافق وزير پيشنهادي نيرو در پايان سخنانش خطاب به علي‌آبادي گفت: آقاي وزير نيرو، ز نيرو بود مردم را راستي، ز سستي كجي آيد و كاستي» كه لاريجاني با خنده به نماينده دامغان گفت: خيلي استفاده كرديم!!!

** 21 گلدان شيشه‌اي در قسمت انتهايي صحن مجلس تعبيه شده بود كه نمايندگان راي خود را در آنها ريختند.

** احمد توكلي تمام زمان سخنراني وزير پيشنهادي نيرو مشغول صحبت با محمدرضا فاكر نماينده مشهد در صندلي‌هاي انتهاي صحن مجلس بود.

** لاريجاني پيش از سخنان احمدي‌نژاد، رييس جمهور درخصوص مدرك عباسي، وزير پيشنهادي تعاون توضيحاتي ارايه كرد و گفت: ايشان مدرك خود را خرداد 88 از دانشكده علوم تحقيقات دانشگاه آزاد اخذ كرده است.

** رييس جمهور آخرين دفاع خود از كابينه پيشنهادي‌اش را طي سخناني ساعت 10:30 امروز انجام داد و پس از آن با تيم همراهش از صحن خارج شد و براي كنفرانس مطبوعاتي با حضور خبرنگاران حاضر شد.

** با شروع سخنراني احمدي‌نژاد برگه‌هايي كه مخصوص راي‌گيري براي 21 وزير پيشنهادي بود به نمايندگان داده شد و نمايندگان در صف‌هايي قرار گرفته و راي خود را به صندوق‌ها ريختند.

** لاريجاني اعلام كرد بر اساس حروف الفبا كارت‌هايتان را تنظيم كنيد.

** لاريجاني در پاسخ به تذكر نماينده بابل عنوان كرد: مطابق آيين‌نامه مثل ساير طرح‌ها و لوايح، اكثريت آرا ملاك است.

** يكي از نمايندگان در هنگام راي‌گيري به كاظم جلالي گفت: بهبهاني و نجار يادتان نرود؛ جلالي گفت تبليغات ممنوع است كه وي پاسخ داد: تبليغات نمي‌كنم ارشادتان مي‌كنم.

** در هنگام راي‌گيري حاضران 285 نفر بودند.

** لاريجاني از فاطمه آجرلو، وزير پيشنهادي رفاه خواست كه پس از آن‌كه راي خود را در صندوق انداخت صحن را ترك كند.

** جاسم ساعدي: ناظرين براي شمارش آرا را در 7 گروه 5 نفره اعلام كرد كه اين تعداد در جايگاه هيات رييسه روي زمين دور هم نشسته و آرا را شمارش كردند.

** ناطق نوري كه در كنار صندوق‌ها ايستاده بود فرياد مي‌زد: عجله كنيد تمام شد، حراج راي!

** پس از آن‌كه همه نمايندگان راي خود را به صندوق‌ها ريختند علي لاريجاني رييس مجلس از جايگاه خود پايين آمد و آرا خود را به صندوق‌ها ريخت.

** ساعت 11:28 راي‌گيري به پايان رسيد و پس از آن صندوق‌ها را به جايگاه هيات رييسه منتقل كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل