بازدید 3115

حاجی بازاری‌های دادکان

احداث ورزشگاه بم که نزدیک به یک میلیارد هزینه داشت با کمک بازاری‌های نزدیک به دادگان صورت گرفته و اولین ساختمانی بود که پس از زلزله بم در این شهر زلزله زده افتتاح شد. خرید ساختمان برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم جز با کمک حاجی بازاری‌های ناشناخته که حامی رئیس سابق فدراسیون هستند امکانپذیر نبود. همان‌هایی که به گفته او عاشق فوتبالنند!
کد خبر: ۶۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۶ 03 September 2009
هنوز هم در ایام عزاداری، دادگان و برادرانش چهارپایه‌ای در بازار می‌گذارند و بالای آن می‌روند تا هيات‌هاي ‌مختلف و بازاری‌ها ، کمک‌ها و نذورات خود را به هیات محبان زهرا(ع) بدهند

به نوشته دنیای فوتبال؛ مصاحبه خبرساز محمد دادگان را که دوشنبه صبح از شبکه دو پخش شد تاکنون حتما خوانده یا شنیده‌اید. رئیس سابق فدراسیون در این مصاحبه درباره مسائلی صحبت کرد که یکی از بخش‌های بحث برانگیز آن به مسائل مالی بر می‌گشت.

دادگان گفت در زمان او فدراسیون نه تنها مشکل مالی نداشت بلکه در حساب فدراسیون هم کلی پول بود و بازاری هایی که عاشق فوتبال بودند، در اداره مالی فدراسیون کمک می‌کردند. این اما تنها اظهارنظر دادگان در این باره نیست. رئیس سابق فدراسیون درگفت‌و‌گوهای قبلی هم یکی دو بار به دوستان بازاری‌اش اشاره کرده بود. اما این بازاری‌ها کیستند و از کجا تا این اندازه به وی اعتماد دارند كه در مواقع تنگدستي، دست او را در فدراسیون گرفته‌اند؟


آشنایی در هیات محبان زهرا(ع)

حاج مصطفی، پدر محمد دادگان، سال‌ها پیش وقتی از سفر کربلا برگشت تصمیم گرفت یکی از خواسته‌های همیشگی اش را عملی کند؛ تشکیل هیات عزاداری امام حسین‌( ع ) که بعدها هیات محبان زهرا(ع) نام گرفت.

بازاری‌های قدیم به خوبی با نام این هیات در محله پامنار تهران آشنایند و می‌دانند که اين دسته عزاداری جزو بزرگترین دسته‌های بازار به شمار می آید.

حاج مصطفی، بانی این هیات هر ساله در ایام عزاداری سالار شهیدان آن‌ را بر پا می‌کرد و محمد داگان هم در آن حضور می‌یافت. نقل است که حاج مصطفی قبل از اینکه وارد حسینیه شود، متوجه می‌شد که چه کسانی در آنجا حضور دارند و چه کسانی نیامده‌اند.

فقط کافی بود نگاهی به کفش‌ها بیندازد تا از کفش حضار همه چیز را بفهمد. اما بعدها تعداد جمعیت بیشتر شد و درحال حاضر، جمعیت زیادی در این هیات عزاداری می‌کنند. بعد از فوت پدر، محمد دادگان و برادرانش اداره هیات را در دست گرفتند و بازاری‌های بسیاری در ایام عزاداری به آنجا می‌روند كه به بانیان آن اعتماد بسیار دارند.

عمده آشنایان بازاری دادگان هم در همین هیات با وی حشر‌و‌نشر پیدا کرده‌اند. جالب اینکه هنوز هم در ایام عزاداری او و برادرانش چهارپایه‌ای در بازار می‌گذارند و بالای آن می‌روند تا دسته‌جات مختلف و بازاری‌ها روی اعتمادی که به آنان دارند، کمک‌ها و نذورات خود را به این هیات بدهند.


می‌رفت و دستی پول می گرفت

دادگان در فدراسیون فوتبال اما از همین بازاری‌ها کمک بسیاری گرفت. این جمله نقل از يكي از معروفترين نزدیکان دادگان، مهدی محمدنبی است که گفته بود:« زمانی به پول نیاز داشتیم. همراه آقای دادگان سوار ماشین شدیم و به تجارتخانه‌ای رفتیم. آنجا او به راحتی 30 میلیون تومان گرفت و این کار یکی دو جای دیگر هم تکرار شد.»

جالب اینکه با خروج او از فدراسیون ، کمک بازاری‌ها به او همچنان ادامه دارد و او با کمک آنان چند زمین تنیس در دانشگاه شهید بهشتی احداث کرده است.

تهرانی ، مسئول کانون هوادارن و از نزدیکان دادگان به دنیای فوتبال می‌گوید: «زورخانه‌ای که در دانشگاه شهید بهشتی احداث شد حاصل کمک‌های رئیس هیات امنای مسجد الغدیر در میرداماد است. دادگان با او صحبت کرد و توانست او را راضی به احداث زورخانه در این دانشگاه کند.»

به گفته او احداث ورزشگاه بم که نزدیک به یک میلیارد هزینه داشت با کمک بازاری‌های نزدیک به دادگان صورت گرفته و اولین ساختمانی بود که پس از زلزله بم در این شهر زلزله زده افتتاح شد. خرید ساختمان برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم جز با کمک حاجی بازاری‌های ناشناخته که حامی رئیس سابق فدراسیون هستند امکانپذیر نبود. همان‌هایی که به گفته او عاشق فوتبالنند!


صندوق پر از پول

دادگان به مدد جذب اسپانسرها و دوستان بازاری‌اش همیشه حسابی پر از پول داشت. یکی از نزدیکان دادگان می‌گوید:« بسیار پیش آمد که علی‌آبادی به او زنگ می‌زد و برای فدراسیون‌های مختلف که قصد اعزام تیمی را داشتند کمک مالی می‌خواست. دادگان هم می‌گفت که دبیر فدراسیون مربوطه بیاید، پول بگیرد و رسید بدهد. او تمامی این رسیدها را هم اکنون نگه داشته است. آن زمان یکی از کارکنان حسابداری فدراسیون به علی آبادی نزدیک بود و آمار صندوق فدراسیون را به علی‌آبادی می‌داد. او هم مطمئن از اینکه در فدراسیون پول هست،درخواست کمک می‌کرد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل