بازدید 11658
۷
بهروز نعمتی در گفت و گو با «تابناک»؛

دولت قبل شش سال مسئول مذاکرات بود، ولی کسی جرأت سؤال کردن از آنها را نداشت/ FATF در دولت قبل تصویب شد، ولی آن زمان هیچ کس اعتراضی به آن نداشت/ روحانی رئیس جمهور بعدی کشور خواهد بود

موضوع اقتصاد، موضوع یک روز و دو روز نیست. در سال های گذشته، چیزی از اقتصاد نمانده است. در این سال ها، تنها در حوزه هدفمند کردن یارانه ها کل اقتصاد کشور را فلج کردند. قرار بود یارانه در 8 بند اجرا شود، ولی تنها نقدینگی به صورت خرد به مردم پرداخت و بخش صنعت فراموش شد؛ نتیجه آن از بین رفتن همه زیرساخت های اقتصادی بود که با تعطیل شدن بنگاه های اقتصادی و کارخانجات صنعتی شکل گرفت.
کد خبر: ۶۲۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 18 September 2016
حدود سه سال از ریاست روحانی می‌گذرد و او توانسته، به یکی از مهمترین وعده انتخاباتی خود ـ که بحث مذاکرات هسته ای بود ـ عمل کند؛ وعده‌ای که با عملی شدنش، روحانی را چند قدم به جلو پیش برده و محبوبیتش را بالا می برد؛ اما مسائل پس از برجام و به تأخیر افتادن وعده های بهبود اقتصادی و معیشتی، باعث ایجاد دودلی در میان مردم شده است.

به گزارش «تابناک»، با این حال، حدود هفت ماه دیگر تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 باقی مانده و احزاب و جریان‌ها به تکاپو افتاده و به دنبال مطرح کردن خود در میان مردم و حضور پررنگ در عرصه انتخابات 96 هستند.

کرسی ریاست پاستور، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. جریان‌های سیاسی فعال هر طور شده، خواهان به دست آوردن این کرسی بوده و برای همین، از هم اکنون به دنبال رایزنی های لازم برای حضور هرچه بهتر در انتخابات سال آینده هستند.

بنا بر این گزارش، پس از انتخابات مجلس همه نگاه‌ها به انتخابات سال آینده معطوف شده است. اصولگرایان به دنبال یک دوره‌ای کردن حسن روحانی و جبران شکست انتخابات های اخیر هستند، ولی در طرف مقابل، روحانی با برگ برنده برجام و توافق هسته‌ای، توانسته است نظر بسیاری از طبقات جامعه را به سوی خود جلب کند و خود را برای چهار سال دیگر رئیس‌جمهور ایران ببیند.

با این حال حرف و حدیث ها از ضعف های دولت بیش از هر زمان دیگر از سوی تریبون های جناح رقیب بیان می شود و جناح های مخالف دولت، قصد دارند با بزرگ کردن وعده های محقق نشده دولت، بار دیگر آینده سیاسی کشور را به دست آورند.

در همین زمینه، بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص اتفاقات رخ داده و همچنین برخی اتفاقاتی که قرار است در آینده رخ دهد، اظهار داشت: در مجلس هشتم، شمار محدودی از نمایندگان از روحانی حمایت کردند. در آن زمان، 23 نماینده اعتقاد داشتند، روحانی می تواند رئیس جمهور کشور شود و شرایط را تغییر دهد که من نیز جزو آن 23 تن بودم.

این نماینده گفت: اعتقاد من این است که در این میان، تنها روحانی است که از نظر توانمندی می تواند کشور را در آینده اداره کند. روحانی از همه کسانی که هم اکنون احتمال کاندیداتوری شان برای ریاست جمهوری وجود دارد بهتر است و بهتر از هر کس دیگری می تواند کشور را اداره کند.

بهروز نعمتی با بیان اینکه روحانی رئیس جمهور بعدی کشور خواهد بود، گفت: واقعیت این است؛ اتفاقاتی که در کشور رخ داده که اتفاقات زیربنایی و مهمی بوده و به نظر می رسد، اگر فرد دیگری جز روحانی بعد از دولت های نهم و دهم، دولت را تحویل می گرفت، خسارات بسیاری به کشور وارد می شد.

وی در ادامه افزود: روحانی به سعه صدر و با انتخاب وزرای باتجربه، توانسته تا کنون عملکرد مثبتی از خود نشان دهد؛ البته باید از برخی جنجال ها و خبرسازی هایی که در این خصوص می شود، گذشت. کشوری که زمانی 800 میلیارد درآمد داشته، ولی با خزانه خالی تحویل دولت بعدی داده شده و یا کشوری که تمام ساختارهای آن در هشت سال کامل فرو ریخته و یا معیوب شده، تحویل روحانی داده شد؛ اما این دولت توانسته تا کنون با این خزانه خالی و با این ساختارهای معیوب، کشور را اداره کند و علاوه بر این نیز از سد تحریم های کمرشکن نیز رهایی یابد.

نعمتی همچنین یادآور شد: باید از روحانی قدردانی کرد. به نظر من، مردم همه این مسائل را می دانند و می بینند که کشور در چه وضعیتی بود و امروز در چه اوضاعی است؛ اما به هر حال، برخی به هر نحو لجاجت دارند و به هر طریق دوست دارند مخالفت کنند. اگر به این افراد بگویی الان روز است، قبول نمی کنند و می گویند شب است. در مورد تیم روحانی هم شرایط به همین شکل است و این افراد هیچ نقطه قوتی از این دولت را قبول ندارند.


وی گفت: بسیاری از این کارهایی که الان آقایان با آن مخالف هستند، در دولت قبل هم وجود داشت؛ برای نمونه، دولت قبل شش سال مسئول مذاکرات بود، ولی هیچ کس جرأت سوا کردن از آنها را نداشت، در مورد FATF هم وضع به همین شکل بود؛ این قانون در دولت قبل تصویب شده، ولی آن زمان هیچ کس اعتراضی به آن نداشت؛ اما اکنون همه دولت را موآخذه می کنند؛ فرقی هم نمی کند، چه موضوع برجام و مذاکره باشد، چه موضوع FATF .

این عضو هیأت رئیسه همچنین درباره وعده های محقق نشده روحانی نیز گفت: یکی از مهم ترین وعده های روحانی در انتخابات گذشته، بهبود وضعیت معیشتی و رشد اقتصاد بود. عده ای بر این باورند که مردم بهبود وضعیت اقتصادی را احساس نکرده اند، ولی واقعیت این است که اتفاقات زیادی در اقتصاد کشور رخ داده است.

وی در ادامه یادآور شد: موضوع اقتصاد، موضوع یک روز و دو روز نیست. در سال های گذشته، چیزی از اقتصاد باقی نمانده است. در این سال ها، تنها در حوزه هدفمند کردن یارانه ها کل اقتصاد کشور را فلج کردند. قرار بود یارانه در 8 بند اجرا شود، ولی تنها نقدینگی به صورت خرد به مردم پرداخت و بخش صنعت فراموش شد؛ نتیجه آن از بین رفتن همه زیرساخت های اقتصادی بود که با تعطیل شدن بنگاه های اقتصادی و کارخانجات صنعتی شکل گرفت.

این نماینده گفت: شاید وضعیت زندگی مردم بهتر نشده باشد؛ اما بدتر نشده است. اعتقاد ما این است که به رغم همه کارشکنی هایی که از سوی برخی افراد می شود، اوضاع رو به بهبود است و شاید در آینده نه چندان دور، اثرات آن نیز برای مردم محسوس تر شود.

وی گفت: به نظر من، نگه داشتن ثبات در یک اقتصاد نابود شده، رشد اقتصادی از منفی 6 درصد به منفی 0/4 درصد رشد خوبی است؛ بنابراین، با توجه به این وضعیت عملکرد دولت در مجموع خوب بوده است.

این نماینده مجلس در ادامه به بحث کنسرت ها نیز اشاره کرد و گفت: دولت محدودیت هایی دارد و به نظر من، متولی این موضوع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. البته در این باره، دولت بجز شهر مشهد مشکل دیگری نداشت و این موضع هم باید با گفت و گو حل شود. به هر حال، عده ای هستند که می خواهند دولت را ضعیف نشان دهند، حال آنکه دولت نباید اجازه این کار را به آنان بدهد.
 
این نماینده با بیان اینکه دولت ضعف های زیادی داشته، گفت: مجموع عملکرد دولت در سه سال گذشته، مثبت بوده و دولت با تمام محدودیت هایی که داشته، توانسته است کارنامه خوبی از خود بر جای بگذارد و گویا مردم هم این موضوع را درک کرده اند؛ بنابراین، با همه این تفاسیر، روحانی بار دیگر رئیس جمهور خواهد شد.

 نعمتی گفت: مگر روحانی تمام دولت دستش است که بخواهد هر کاری بخواهد انجام دهد؟ واقعیت این است که اختیار کشور دست روحانی نیست، ولی اگر بخواهیم از مجموع رویدادهایی که در کشور رخ می دهد، برآوردی داشته باشیم، عملکرد دولت در سال های گذشته مثبت بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۶
انتشار یافته: ۷
راست میگه . موافقم
دولت قبل
دولت قبل
دولت قبل
و همچنان بعد از نزدیک به 4 سال از عمر دولت حاظر دولت قبل ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
اره عزیز من دولت قبل اینقدرمشکلات ریز و درشت بجا گذاشته که این تقریبا ۴ سال سهله، چهل سال هم کوبیده بشه کمه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
سی سال دیگه هم میگیم دولت قبل چون چنان گلکاری کرده اون بابا که تمام شدنی نیست لامصب !!!
مردم حرفهای معلوم الحالی مثل شریعتمداری رو جدی نمیگیرن... خودش از همه این رو بهتر میدونه.
دولت قبل چون پاک ترین بود کسی جرأت نمی کرد حرفی بزنه !!!!!!!!!!!!!!
به نظر می رسد جناب نعمتی در این جامعه زندگی نمی کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل