بازدید 7987

شوراي عالی انقلاب فرهنگی از جاسبي توضيح خواست

چون بخش مهمي از اموال دانشگاه آزاد مربوط به دولت است و دولت به آن كمك كرده و بخش ديگري را حضرت امام خميني«ره» به اين دانشگاه داده‌اند و اين اموال وضعيت‌هاي مختلفي دارند و همه آن‌ها وضعيت مشابهي ندارند و به همين دليل نمي‌توان آن‌ها را به اين راحتي وقف كرد.
کد خبر: ۶۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۵ 02 September 2009
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه ديروز خود درباره اطلاعيه هيئت مؤسس دانشگاه آزاد مبني بر وقف اموال اين دانشگاه از جاسبي توضيح خواست.

حسين كچوييان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اين‌كه هيئت مؤسس دانشگاه آزاد اعلام كرده كه با موافقت مقام معظم رهبري اموال اين دانشگاه وقف شده گفت: در جلسه ديروز شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اين سؤال را مطرح شد و دكتر جاسبي و برخي از نمايندگان دانشگاه آزاد نيز مطالبي را به عنوان پاسخ مطرح كردند.

وي تصريح كرد: حاصل اين مطالب اين شد كه اين نوع اعلام دانشگاه آزاد درست نيست و مقام معظم رهبري آن را تأييد نكرده اند. مقام معظم رهبري در يك بحث كلي در زمينه مسئله فقهي نظري داده بودند و ايشان گفتند كه من در اين امور دخالت نمي‌كنم.

اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: مجموعه‌اي از مشكلات وجود دارد كه نشان مي‌دهد امكان وقف اموال دانشگاه آزاد وجود ندارد و يا حداقل به شكلي كه هم اكنون اعلام شده، امكان‌پذير نيست و بايد بر روي جنبه‌هاي فقهي و غيرفقهي قضيه تأمل زيادي شود.

وي گفت: چون بخش مهمي از اموال دانشگاه آزاد مربوط به دولت است و دولت به آن كمك كرده و بخش ديگري را حضرت امام خميني«ره» به اين دانشگاه داده‌اند و اين اموال وضعيت‌هاي مختلفي دارند و همه آن‌ها وضعيت مشابهي ندارند و به همين دليل نمي‌توان آن‌ها را به اين راحتي وقف كرد.

كچوييان افزود: اگر هم چنين كاري بخواهد انجام شود در مرحله بعد طبق اساسنامه اين دانشگاه بايد به تأييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسد.

وي انتساب اين تأييديه به مقام معظم رهبري را اشتباه دانست و افزود: اين كار هم اخلاقي و هم به لحاظ سياسي و تبليغاتي غلط بوده است و باري را روي دوش دفتر رهبري ايجاد كرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها