بازدید 5400
نیویورک تایمز:

درگیری نظامی با ایران عواقب وحشتناکی برای آمریکا دارد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با اشاره به اینکه آینده توافق هسته‎ای مبهم است، نسبت به هرگونه درگیری نظامی آمریکا با ایران هشدار داد.
کد خبر: ۶۲۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 15 September 2016
 روزنامه نیویورک تایمزدر مطلبی نوشت: یکی از آثار توافق سال گذشته بین ایران و آمریکا جلوگیری از ایجاد درگیری نظامی بین دو طرف بوده است، ولی آینده این توافق همچنان مبهم باقی مانده است.

به گزارش «تابناک»؛ این روزنامه می افزاید: موضع رئیس جمهور آینده آمریکا در قبال ایران برای واشنگتن بسیار حائز اهمیت است.

نیویورک تایمز با ادعای اینکه ایران به دنبال دریافت امتیازات بیشتر در پی این توافق هسته ای است مدعی شد: در غیر اینصورت احتمال نادیده گرفتن این توافق از سوی ایران وجود دارد.

این روزنامه با اشاره به اینکه بسیاری از نمایندگان جمهوریخواه و حتی تعدادی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا با این استدلال که در صورت ادامه این توافق و از بین رفتن تحریم های ایران به یک تهدید بزرگ تبدیل خواهد شد، خواهان لغو این توافق هستند نوشت: بنابراین تداوم یا تغییر در روند این توافق برای آمریکا بسیار مهم است.

نیویورک تایمز می نویسد: موضع دو نامزد انتخاباتی آمریکا در قبال این مسئله بسیار متفاوت است؛ هیلاری کلینتون در گذشته نیز در راستای پیشبرد این توافق اقداماتی انجام داده است و بعد از توافق نیز آن را یک دستاورد بزرگ سیاسی برای آمریکا دانسته است در حالیکه ترامپ موضعی کاملا متفاوت در این راستا دارد و این توافق را احمقانه و یک رسوایی برای آمریکا خوانده است. او بر خلاف دیپلمات های باراک اوباما خواهان پیشبرد مذاکرات به گونه دیگری است اما در عین حال او نیز به دنبال لغو کامل این توافق نیست.

نیویورک تایمز اهمیت این مسئله را اینگونه توصیف می کند: هرگونه درگیری نظامی با ایران عواقب وحشتناکی برای آمریکا به دنبال خواهد داشت، ایران به عنوان یکی از کشورهای صادر کننده های بزرگ نفت در خلیج فارس می‌تواند با ایجاد اختلال در بازار نفت در مقابل آمریکا بایستد.

این روزنامه آمریکایی افزود: نفوذ ایران در منطقه و جهان می تواند عواقب زیادی را برای آمریکا بوجود آورد به خصوص که در جریان جنگ داخلی سوریه، ایران می‌تواند نقش بسزایی را در خاتمه دادن به این جنگ داشته باشد.

به اذعان نیویورک تایمز این موارد قسمتی از پاسخ به این سوال است که چرا ایران برای آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است و نوع سیاست رئیس جمهور منتخب در انتخابات ماه نوامبر برای آینده آمریکا نقش تعین کننده ای دارد.

 
 
 
 
میزان
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی