بازدید 21999

یک بام و دو هوا درباره ساعت کار ادارات در ماه رمضان

مجلس یا توان این را دارد که مصوبات دولت را که مغایر با قوانین کلی هستند، باطل کند یا این توان را ندارد. اگر این قدرت را داشت که مشکلی پیش نمی‌آمد، حال که نتوانسته است دولت را ملزم به ابطال این مصوبه کند، چرا باید هزینه این ناهماهنگی را مردم و به ویژه کارمندان شریف تحمل کنند؟
کد خبر: ۶۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۵ 02 September 2009

ساعت کار شروع همه ادارات دولتی در ماه مبارک رمضان، ساعت 9 صبح است، حال آن که دیوان محاسبات کشور، کارمندان این نهاد را موظف کرده است که رأس ساعت 7:30 در محل کار خود حاضر باشند.

به گزارش «تابناک»، این تصمیم از آنجا گرفته شد که دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور مصوبه مورخ هجدهم مرداد 88 هیأت وزیران درباره کاهش ساعت را مغایر با ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری ـ قانون حاکم ـ مبنی بر حضور دست‌کم 44 ساعتی کامندان در محیط کار، دانست و خواهان ابطال آن شد که تاکنون از رئیس‌جمهور و هیأت دولت اعمال نشده است.

اما دیوان محاسبات کشور در اقدامی غیر منتظره، پس از گذشت حدود ده روز از ماه رمضان، ساعت کار کارمندان نهاد را ساعت 7:30 صبح اعلام و کارمندان را ملزم کرده است، رأس این ساعت در دیوان حضور یابند.

حال پرسش اینجاست که اگر مسئولان دیوان محاسبات کشور، بر پایه مصوبه دولت در نه روز اول ماه رمضان، ساعت کار آن نهاد را کاهش داده‌اند، چرا بدون اینکه دولت مصوبه خود را لغو کند، اقدام به افزایش دوباره ساعت کار کرده‌اند. اگر استدلال مسئولان این نهاد این است که مصوبه دولت مغایر قانون است، باز هم این تصمیم توجیه شدنی نیست، چرا که قانون خدمات کشوری تصویب شده چند روز اخیر نیست، بلکه قاعدتا دیوان سال گذشته نیز نباید به مصوبه دولت عمل می کرد که این گونه نبوده است.

دوم آن که مجلس یا توان این را دارد که مصوبات دولت را که مغایر با قوانین کلی هستند، باطل کند یا این توان را ندارد. اگر این قدرت را داشت که مشکلی پیش نمی‌آمد، حال که نتوانسته است دولت را ملزم به ابطال این مصوبه کند، چرا باید هزینه این ناهماهنگی را مردم و به ویژه کارمندان شریف تحمل کنند؟

اکنون که ادارات دولتی به ویژه بانک‌ها با دو ساعت دیرکرد کار خود را آغاز می‌کنند، کارمندانی که ملزم شده‌اند، ساعت 7:30 در محل کارشان حضور پیدا کنند، نمی‌‌توانند همچون قاطبه مردم، به کارهای روزمره‌شان رسیدگی کنند، چرا که مؤسسات دولتی، تازه ساعت 8:30 یا 9 صبح آغاز به کار می‌کنند.

این مشکل درباره کارمندانی که فرزندان مهد کودکی و پیش دبستانی دارند، دو چندان جلوه می‌کند، چرا که این مراکز نیز به دنبال آن، ساعت کارشان را کاهش داده و از ساعت 8:30 صبح آغاز به کار می‌کنند؛ بنابراین، کارمندانی که کودک خردسال دارند، باید هر روز صبح مرخصی گرفته و با یک یا دو ساعت دیرکرد در محل کار خود حاضر شوند که در همه موارد، این امکان را هم ندارند.

بنابراین، به نظر می‌رسد نهادهایی که خود متولی نظارت بر عملکرد دیگر ادارات هستند، لازم است که خود برخوردی عالمانه و به دور از مسائل سیاسی به قانون داشته باشند و متوجه باشند که معایب ناهماهنگی‌های موجود بین دولت و مجلس را نباید کارمندان شریف و خدوم متحمل شوند و در زندگی‌شان اختلال پدید آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
من حالا معنی شیر تو شیرو فهمیدم چیه .
اين تبعيض درمورد كاركنان نيروهاي نظامي هم اعمال شده است نمي دانيم اين كشور چنددولت دارد .
قرار است ساعت كار در رمضانساعت14 باشدكه بعدش بروند منزل براي عبادت واستراحت ولي متاسفانه عليرغم ساعت كاهش كار ساعت 13 با اعلام اذان ميزهاي خودراترك ميكنند وادامه كار اداري به فردا محول ميشود .صبحها هم زودتر از 9 در محل هستند ولي كار نميكنند.
سلام
عزيز من شما كه 4 سال تحمل كردي 4 سال ديگه هم روش
تازه دولت گفته است کارمندان کسری کار ماه مبارک را بعد از آن جبران خواهند کرد. این دیگه چه صیغه ای است؟ مگر کارکنان مسخره شما هستند؟
جالب اين است كه همه اين مسائل فقط به كارمنادان دولت مربوط ميشود و كساني كه در بخش خصوصي مشغول به كار هستند نه ماه رمضان دارند و نه مشكلاتي كه در بالا به آن اشاره شده
كي به كيه
عزيز من شما كه 4 سال تحمل كردي 4 سال ديگه هم روش !!
نه عزیز من این بیماری مثل سل می‌مونه تا ۴۰ سال عوارضش
تو بدن (جامعه) میمونه.
يه نفر يه سنگ ميندازه تو چاه صد تا عاقل نمي تونند درش بيارن
انگار مملكت ارثيه فاميلي هست ومملكت دارد تبديل به تنبل خانه شاه عباسي می شودواگر اداره اي هم سرموقع حاضر شوند فكر ميكنن شق القمر ميكنن بابا كمي از اين به قول خودتان كافرها ياد بگيريد كاركردن،مگراز8ساعت كار در روز چه مقدارش كارمفيد كه از سروتهش ميزنيدروزه گرفتن چه ربطي به ساعت اداري دارد خدا عاقبت مارا با اين دولت ... به خير كند
دودوتا میشه 16 تا کی به کیه
این درست نیست که یکی برای خودش روزه بگیره ولی یک ساعت از جیب مردم و بیت المال کم کاری کنه.
دانشگاه ازاد هم نوعی دیگر سر کار حاضر می شوند
الهم عــــــــــجــــــــــــــــــــــــل لوليك الــــفــــــــرج
بيچاره شديم ازدست اينها........
این که ضایع شدن حق نیست !
اونا طبق وظیفه باید 7:30 برن سر کار ، ما خصوصی ها هم همینظور، این یه لطف به کارمندای دولت !

مثل داستانی که چند کارگر به اندازه کار کردن و به گروهی حق الزحمه خودشان و به گروهی بیشتر دادن ، گروه اول معترض شدند ، ولی این حرکت عادلانه است و جای هیچ اعتراضی نیست
ولی انصاف نیست
پيشنهاد مي شود در اداره جات دولتي مثل بانكها دستگاهي همانند خود پرداز بذارند تا مشكل كسري كار حل بشه؟؟؟ ازادگله
نگران نباشید دولت مصوبه مجلس را اجرا می کند البته با چند روز تاخیر تا آخر ماه رمضان
همش كاركنان دولت كسي به فكر كارگران نيست ؟؟//عمو يزدان
با سلام
حال کارکنان شیفتی مانند پرستاران دیگه بدتر. چرا که اضافه کار رمضان سال قبل هنوز پرداخت نشده و هیچ صحبتی هم از ان نیست.
با سلام
حال کارکنان شیفتی مانند پرستاران دیگه بدتر. چرا که اضافه کار رمضان سال قبل هنوز پرداخت نشده و هیچ صحبتی هم از ان نیست.
ای بابا گیر میدین بعدش می گویند که همتون ساعت 7 بیایید سر کار!
بنده کارمند بانک کشاورزی هستم ساعت مو ظفی حضور ما دربانک ساعت7:30می باشد و شروع خدمت رسانی 8می باشد نه 2ساعت دیرتر.
اگرميخواهي دستوري بدهي خواهشابصورت عام بيان شود مگرفقط كارمندان آدمند وروزه ميگيرندمگركارگران آدم نيستند كه ازصبح تا غروب عين خركارمكنيم آخرش حقوقمان كفاف زنده گيمان را نميدهد يا بقيه مثل ديگه اعصابم خورد شد
آقا چرا شلوغش می کنید در دیگر کشورهای عربی از جمله اماران نیز 3 ساعت ساعت کاری را کم کرده اند ؟ آخه به گرسنگی و سردرد می توان کارآیی داشت. به نظرم این یه مورد کار دولت آفرین دارد و امیدوارم محکم بایستند .من که دعایشان می کنم .
داشکاه علوم پزشکی تهران نیز از ابتدای ماه رمضان بخشنامه کرده است که ساعات کار مراکز بهداشتی درمانی کما فی السابق از ساعت 8 می باشد.در صورتی که این مراکز بر خلاف بیمارستانها تنها صبحها فعال بوده و صرفا به ارائه خدمات بهداشتی می پردازند.(رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران اخوی آقای لاریجانی هستند!)
ميگن جلوي ضرر رو هر جا بگيري منفعت هست. يه كار اين دولت خوب بود، اون هم اينكه وقتي كسي كار نميكنه لااثل دير بياد و زود بره كه بيت المال رو صرف آب و برق و تلفناش نكنه. (من خودم دولتي نيستم و ساعت كار ما 7:30 صبح شروع ميشه)
حالا منتظر باشین فردای شبهای احیاء کارمندان عزیز 10 تا 12 زحمت می کشن و منت سر بشریت می گذارند و تشریف به اداره می آورند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! در ضمن روزه برای کارمندان سخت است نه برای کارگران . یعنی هنوز اینو نفهمیدین . خب کسی که بخورو بخوابه سختشه نخوره و بخوابه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در منطقه ویژه ماهشهر در شرکت ما(اروند)ساعت کاری 7 تا 18 میباشد!!آنهم با زبان روزه و شرجی ها و گردو غبار وگرمای شدید شهریور!بعضی ها خوش به حالشونه ها!
مشمولین تامین اجتماعی(کارگران و کارمندان غیر دولتی) آدم نیستند ؟ اونها نباید استراحت کافی و عبادت کنند ؟؟؟ ای ولله ...
تمام این کارها بر اساس قانون هستش
ایشالله یه فرصتی بشه یه متن واسه تابناک بدم...
که امروز توی بانکی که ساعت کاریش رو کم کردن بعد از تعطیلی چه کاری میکنند ....
پینگ پنگ بازی میکنند....
چرا نظامي ها هميشه بايد بيشترين سختي را تحمل كنند. متاسفانه براي نظامي ها ساعت كاري در ماه رمضان مثل سابق از 7 تا 14 هست و هيچ كسي هم از اين قشر فراموش شده دفاع نمي كند. حقوق نظامي ها هم كه بايد 20%‌بيشتر از كارمندان ديگر ادارات باشد وليكن حتي از حقوق معلمين نيز كمتر شده ( توسط دولت عدالت محور)
توی شرکتهای دولتی ساعت 7 برن یا 9 سر کار مگه فرقی هم میکنه
پرسنل نظامی هم ساعت 7 باید سر خدمتشون حاضر باشند. این تبعیض ها قابل توجیه نیست....
محمود جونو عشقست.
زرزراضافي موقوف فعلا براي ماكارمندان كه خوب است
اداره توانیر و وزارت نیرو ساعت 9 تشریف می آوردند ساعت 12 برای نماز تشریف می برند و دعا و سخنان روحانیان و خدا شاهده که از نمازخانه سوار ماشین می شوند و می روند ولله که درست نیست برای لحظه لحظه این جریان پول بیت المال می رود.آقایان دولتی اگر کارگر به خانه ببرند اجازه می دهند9 صبح شروع به کار کند و 2 ساعت دعا و نماز بخواند اما چون پول بیت المال دست و دلبازی می کنند.ترو به این ماه مبارک چاپ کنید
ما كه دولتي نيستيم ولي جالبه سر ساعت كار نمي تونند به توافق برسند مي خان دنيا رو اداره كنن !
از نظر هیات دولت فقط کارمندان دولت روزه میگیرند؟ کارمندان بخش خصوصی مسلمان نیستند؟
با سلام شروع ساعت کار از 9 صبح تا 2 بعدازظهر طرح بسیار عالی است شما الان نگاه نکنید دو سال دیگه ماه رمضان وسط تابستان است ان موقع چه کار میکنید بعدش اگر کسی بخواد کار کنه همین 5 ساعت کلی کار میکنه و اگر همه ما وجدان کاری داشته باشیم این کسری رو خودمان جبران میکنیم لازم نیست که کسی به ما دستور بدهد خودتون با خدای خودتان قضاوت کنید این قدر ادو اطفال درنیارید برید کارتان انجام بدید پاچه همدیگر رو نگیرید
اتفاقا این تصمیم یک تصمیم خوبه. چرا بهش ایراد می گیرید؟
یک نفر ساعت 5 سحر میخوره، تا 5.5 نماز و ... بعدش ساعت 6.5 حرکت میکنه برای سرکارش.
اصلا ترافیکی هم نیست. تازه اول صبح هم سیره میتونه به کارش برسه. اونور هم زودتر تعطیل میشه میاد خونه.
تا کی تحمل نظر فردی در کشور؟
مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل ......
من کارمند وزارت دفاع هستم..... ساعت کاري ما 7 تا 16 است...
مثل اینکه اعلام کردن بعد از تموم شدن ماه رمضان جبران میکنن (یعنی ساعت کار اضافه میشه)
درست می شود .زیاد نگران نباشید .قدر تحمل بیشتر
اگر مملکت ما کل سال را تعطیل باشد همه مشکلات بویژه ترافیک حل می شود.
دوستان عزیز
بانکها با یک ساعت تاخیر و از ساعت 8 صبح شروع بکار میکنند
جالب ابنکه حجم مشتریات بانک در ماه رمضان 30% افزلیش داشته و تعداد اسناد شعب بخوبی این را نشان میدهد که علت آنرا نمیدانم
در ثانی شعب بانکها بنا به مسائل امنیتی مجاز به باز بودن بیش از ساعت تعیین شده نمیباشند و باید راس ساعت مقرر تعطیل و درب شعبه را ببندند
و در آخر اینکه شعبی از بانک ما تا ساعت 15 در حال سرویس دهی هستند.
لطفا بانکیها را وارد بازی سیاسی خود نکنید .
هر چند معتقدم دستور دولت در این زمینه غلط است .
ما که ساعت 6 صبح بايد سر کار باشيم ، بايد به کجا مراجعه کنيم ؟ فکر کنم بايد بريم کره ماه
کاش لااقل ساعت 9 شروع کار باشه من تو دوهفته گذشته متاسفانه سروکارم به اين دولتي ها افتاد ساعت 10 شروع و ساعت 1 پايان کــــــــــــار .خوش به حالشونه بيچاره ما خصوصي ها
سئوال این است آیا کسانی که دربخش خصوصی کار می کنند مگر فریضه روزه را بجا نمی آورند مگر مسلمان نیستند چرا فقط بخش دولتی در نظر گرفته می شود آیا این نگرش تبعیض آمیزنیست ودر بخش های دولتی هم هر کدام به یک شکل عمل می کنند
این مضوعات واین شکل تصمیم گیری هم به دین لطمه می زند وهم به اقتصاد وهم فرهنگ کار.
پیامبر اسلام می فرمایند بالاترین عبادت کار است .
حالا چه لزومی دارد ما ساعات کار را کاهش دهیم در صورتیکه کار نیز نوعی عبادت است از طرف دیگر نیز با این تصمیم قوانین را زیر پامی گذاریم و در حقیقت منافع و بیت المال عمومی را بر باد می دهیم .و متاسفانه به اسم دین چه سوءاسنفاده هایی که نمی شود .
امیدوارم که در آینده این نوع تصمیم گیریها درست اتخاذ گردد.
در یک شهرستان دور افتاده ومحروم هم دریکی از مراکز دانشگاهی ساعت کار جدیدی از خودشون بریدن ودوختن وقتی کسی پاسخگو نیست وضع همینجور شیر توشیر میشه دیگه
اقا من خودم کارمند دولتم . وقتی کسی قراره در روز بین 20 تا 45 دقیقه کار مفید انجام بده چه فرقی داره 7 ساعت سر کار باشه یا 5 ساعت یا حتی 1 ساعت
من کارمند بانک هستم . کار ما از ساعت 8 صبح شروع میشه نه از ساعت 9
با سلام

من كارمند بانك هستم و بايد ساعت 8 صبح سركار باشم. هيچ وقت هم نگفتن 2 ساعت دير بياييد.
اقا نظر بنده را می دانم درج نمی کنید...ولی من نظرم رو میدم همه اینها که نظر دادند همه از عوامل دشمن هستند!!! و از طرفی این هم نقشه دشمن است که ساعات کاری را جابجا کند...!!خلاصه همه شما غیر از یک عده خودی دشمن هستید!!!!والسلام.
اینجا جنوب است حسابی هوا گرم است اگر راست میگین روزه را در بوشهر بگیرد تا نگین نباید کم بشه ساعات کار هر کی دوست داره سر ساعت معین خودش بیاد کار دولت خیلیم درسته .
من نمی دانم چرا تابناک شده کاسه از آش داغ تر
جالب است مهد هاي كودك كه مركز خدماتي هستند هم ساعات كارشان را 9 صبح تا 2 بعد الظهر كرده اند يعني من بايد هر روز 10 بروم سر كار و 1ظهر برگردم واقعا از اين تصميم دولت آدم مي ماند چه كند !!!!
با سلام ------ اين كار رئيس جمهور محترم واقعا احسنت دارد ، چرا كه همه كشورهاي مسلمان اين كار را كردهاند و اين كار دولت در تاريخ گفته ميشود -- هزار مرحبا به اين رئيس جمهور
ما كه در اصفهان ساعت كاريمون قل از ماه رمضان 7 بوده اگه دولت بخواد كه جبران كنه بايد ساعت 6 اداره باشيم و بعدش بخوابيم
تمام اين قضايا به خاطر اينه كه مملكت ما صاحب زيادي داره. برعكس نظر عده‌اي كه ميگن مملكت بيصاحب، همينه ديگه.
با سلام
با توجه به قانون دیوان محاسبات مشمول قانون خدمات کشوری نبوده بر اساس مصوبات مجلس اداره می شود

اتفاقا اين كاهش ساعات باعث بالابردن راندمان كار ميشود،بجاي دعوا بر سر ساعات بيائيد در ادارات كار درست و مفيد ،تعريف كنيد اتفاقا اگر ادارات تعطيل باشد به نفع بودجه عمومي دولت است .هزينه برق . آب . تلفن . چاي.و..... براي 45 دقيقه كار مفيد..
ساعت کار در مورد مرکز پژوهشهای مجلس در ماه مبارک رمضان تغییری نکرد . چون اساساً مخالفت با تغییر ساعت کار از نظریات این مرکز بود .
اداره ما هم از ساعت 8 شروع به كار ميكنه
در قانون خدمات کشوری سقف 44 ساعت کار در هفته ثابت است بنابر اين بايد کاهش ساعت کاری در يک مقطع زمانی با افزايش ان همزمان تعريف شود
بیچاره کارمندان دیوان محاسبات.
از دولت به خاطر اين كارش تشكر ميكنيم
با با يه بي قانوني به نفع كارمندان شد حا لا شما هي بگيد تا خرابش كنن؟
بعضي آقايان زير كولر گازي نشسته اند وخبر ازحال كارمندي كه درگرماي پنجاه درجه آن هم با يك پنكه با ارباب رجوع كه تمام شدني هم نيستند كارميكند وايشان دائم ازغير قانوني بودن كسري ساعت كار ميگويند بهتر نيست جاي خودشان رابا ماعوض كنند ببينيم بازهم حرف از غير قانوني بودن مي زنند يا نه
به نظر من ساعت کاری همیشه باید همین جوری باشه، واقعا مگه 5 ساعت بیشتر کار مفید میکنیم.
می شه اینقدر پای بانکها را وسط نکشید!!!!!!!!!!!!!!
اتفاقاً تغییر ساعت در ماه مبارک کار خوبی است چون توان بدنی آدم کم می شود اگر کسی روزه بگیرد با این نظر موافق است
واسه همین چیزاست که ایران پیشرفت نمیکنه ممالک دیگه همه تو فکر پیشرفت و دانش و تکنولوژی هستن و میخواهند روز بروز بهتر شوند ولی ما ملت غافل که پول نفت تنبلمون کرده به فکر روزه و تظاهر و این چیزاییم وای به حال ما در اینده جهان
در ماه رمضان ساعت کاری کارمندان دانشگاه امام حسین (ع) در پنج روز اول هفته از 7:00 صبح تا 14:00 اعلام شده و پنج شنبه ها از 7:00 تا 12:00
قرار بود روزه دار طعم گرسنگی و تشنگی را بیشتر بچشد نه طعم راحتی و خواب را!!!!!!
تا زماني كه مصوبات هيات دولت از سوي رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي مغاير با قوانين اعلام نشده اند لازم الاجرا مي باشند و پس از اعلام مغايرت توسط مقام اخيرالذكر دولت مكلف به اصلاح مصوبه بوده و مصوبات داراي شرايط فوق از زمان اعلام مغايرت موقوف الاجرا مي باشند.
حال و روزتون از ماکه تو ناجا خدمت میکنیم بهتره .به ما اعلام کردند که از اول ماه رمضان همان ساعت 7 باید در محل کار حاضر شویم.
ما تو شهر قم ساعت 8 سر کار حاضر می شویم تا ساعت 14
حالا يك دفعه هم كه دولت تصميمي به نفع كارمند جماعت گرفته هي گير بدهيد
اتفاقا تنها کار خوب دولت این تغییر ساعات است که ترافیک هم صبح و هم بعد از ظهر کم شده است در کشور ما کار که درست حسابی انجام نمی شود حداقل ترافیک کمتر شود رئیس راهنمائی و رانندگی تهران گفته است که ترافیک بازار زیاد شده است که ظاهرا ایشان از این محل عبور نمی کنند چون من هر روز صبح از این محل تردد می کنم و ترافیک روانی دارد خواهشا به این کار دولت گیر ندهید که خیلی خوب شده است
از حرفاي بعضي به نظر مي رسه خيلي با اين دولت دشمني دارن كه چه كار خوب و چه كار بد دولت را بد مي بينن اين نوعي خريت هستش واسه اونايي كه چششون اين دولتو نمي تونه ببينه
نیروهای مسلح کما فی السابق ساعت 7 صبح الی 14 سرکارند و پنجشنبه ساعت 7 تا 12
همه روزه می گیرند و اگر ساعت کم می شود باید در کل کشور یکسان باشد
دولت نباید بانی این نابسامانی ها باشد.
اگر در این روزها ملاحظه کرده باشید پشت درب بانکها و موسساتیکه با ارباب رجوع سرو کار دارند مانند دارائی-شهرداری -ثبت و غیره از ساعتی قبل مردم ایستاده اند و منتظر تشریف فرمائی حضرات هستند. این چه عبادتی است که یک سوی آن به تضییع حقوق دیگران منجر می شود . بعلاوه آیا همان کارمندان به این امر راضی اند؟ قطعادولت محترم چنین پرسشی از خود نکرده که خودسرانه دست به چنین اقدامی زده است؟ این کار هم مانند صدها کار خودسرانه رئیس محترم دولت در تمامی مسئولیت هایشان می باشد. از بستن درب نمایشگاه بین المللی گرفته تا عقب و جلو کشیدن ساعت کار و این مورد که تماما با تضییع حقوق دیگران انجام شده . اگر کسی توانسته راجع به موارد قبلی از ایشان حساب پس بگیرد ، در این مورد هم می تواند,در غیر این صورت باید حساب کتابش را به روز واپسین واگذار کرد و دعا نمود:اللهم عجل لولیک الفرج. آمین
لطفا دولت برنامه ریزی کند که کسری ساعت کاری کارمندان در ماه مبارک رمضان سنوات قبل هم جبران بشه!
من تعجب ميكنم يك مشت بد بخت تعصبي طرفدار دولت به هر مطلبي كه تابناك ميزنه گير ميدن . بابا چرا زورتون مياره .
دولت در تفسیر قانون کاملا خطا رفته اولا نمیتواند به اصول قانون اساسی مستقیما رجوع کند ونیازمند قانون عادی است ثانیا استناد به ماده 87 هم خطاست چون درآنجا تغییر ساعت ملاک است نه تقلیل آن یعنی می تواند بگوید ساعت 10 صبح تا 19 سرکارباشید یا 9 تا18 ولی سقف 44 ساعت را نمی تواند کاهش دهد
کارکنان صنعت نفت که در مناطق عملیاتی کار می کنند چه بگویند که ساعت کاری آنها درگرمای 50 درجه مثل ماه های قبل می باشد
سلام.
وقتي قرار كارمفيد در روز يك ساعت باشه پس همون بهتر كه از بيت المال چيزي استفاده نشه يعني وقتي يك ساعت ديرتر بري و يك ساعت زودتر بياي در مصرف انژي صرفه جوئي ميشه آب و برق و گاز و تلفن و اينترنت و ..... در ضمن ساعت كاري استانداري 8 صبح است و بانكها هم بايد 7.30 سركار باشند تا 8 صبح سرويس بدهن ساعت 9 كجا بود؟
من كارمند يك شركت خودروسازي هستم . متاسفانه ساعت كاري ما تغيير نكرده كارمندها 8 تا 16 و كارگرها هم از ساعت 30/6 تا 30/2 ولي چون ساعت 30/2 سرويس نيست مجبورند تا 4 اضافه كاري اجباري بايستند.
ارباب رجوعی که روزه است وبرای کار اداری از روستابه شهر اومده باید سریع به روستا برگردد چگونه کارش انجام شود یا باید قید کارش را بزند یا قید روزه اش را دولت حساب اینجا را دیگه نکرده است
زمان قدیم روزی 12 ساعت کار کشاورزی بویژه درو کردن گندم انجام می دادیم و روزه را هم می گرفتیم ولی الان با این بساطی که درست شده معلوم نیست چه بر سر مسلمانی ما آماده است که اگر کمتر بخوابیم نمی توانیم روزه بگیریم.
قابل توجه آن که مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز کارمندان خود را مجبور به حضور در ساعت 30/7 نموده است
کسی که برای این دولت بی حساب و کتای کار کنه حقشه از این بلا ها سرش بیاد.
اینکه کارائی انسان در اثر تشنگی و گرسنگی ، تغییر عادات غذائی و تغییر ساعات خواب کاهش یابد امری بدیهی است . نمی دانم چرا همه اصرار بر نظر خود دارند و می گویند مرغ یک پا دارد. البته این مسئله را می بایست از طریق قانونی و با کارشناسی بیشتری اجرا میشد.
با سلام . كارمندان بانك سپه استان بوشهر نيز براساس تصميمات اخذ شده راس ساعت 7.30 در محل كار خود حضور دارند .
اگر دیوان محاسبات خارج از قانون خدمات کشوری است چرا با توجه به اینکه مجلس در سال گذشته نیز مصوبه دولت را باطل اعلام کرده بود ، در دیوان نه روز اول اجرا شد. ثانیا چگونه دیوان محاسبات از قانون خدمات کشوری استثنا است که حقوق مزایای آن هم توسط وزارت اقتصاد و دارایی تایید می شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل