بازدید 1582
يزدان‌پناه:

سعيدلو انتخابات را دوباره برگزار كند

يزدان پناه درباره استعفاي خود از پست نايب رئيسي گفت: استعفا نكرده ام؛ اما ديگر با فدراسيون همكاري ندارم. با اين همه سابقه در شمشيربازي، نمي توانم با كسي كه تخصصي ندارد، كار كنم. اكبري كه به عنوان دبير انتخاب شده، 12 سالي است كه از فدراسيون به دور بوده است. پورسلمان از واقعيت ها چشم پوشيد و اكنون خود نيز از دبيري بركنار شده است.
کد خبر: ۶۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۳ 02 September 2009
نايب رئيس سابق فدراسيون شمشيربازي گفت: انتخابات اين فدراسيون مخدوش است و رئيس جديد سازمان بايد آن را دوباره برگزار كند.

جواد يزدان پناه در گفت و گو با فارس اظهار داشت: در آستانه رفتن علي آبادي از سازمان ورزش، تنها فدراسيوني كه انتخابات آن برگزار شد، شمشيربازي بود. حتي معاون سازمان نيز با برگزاري آن مخالف بود؛ اما اختيارات از وي گرفته شد.

وي با اشاره به سالم نبودن اين انتخابات، تصريح كرد: 10 روز به رفتن علي آبادي، سرپرست فدراسيون شمشيربازي نامه‌اي خطاب به رياست جمهوري براي حمايت از رئيس سازمان تهيه كرد و از روساي فدراسيون ها خواست تا آن را امضا كنند و در ادامه، شاهد بوديم تنها انتخاباتي كه صورت گرفت براي شمشيربازي بود.

يزدان پناه تاكيد كرد: تمام كانديداها انصراف دادند. درست 12 ساعت قبل از برگزاري مجمع به من اطلاع داده شد؛ در حاليكه فدراسيون 10 روز پيش از اين ماجرا مطلع بود. اين راي‌گيري آزادانه صورت نگرفت و بسياري از هيات ها كه مجاب به انتخاب عسگري شده بودند، از اين مسئله رضايت نداشتند.
نايب رئيس سابق شمشيربازي افزود: اعضاي مجمع از سوي سرپرست انتخاب شده بودند. به عقيده من، سرپرست نبايد در انتخابات شركت كند چون همه ابزارهاي فدراسيون دست اوست و مي تواند از آنها براي جذب آرا استفاده كند. وقتي براي رياست كانديدا شدم، عسگري از من خواست كه اين كار را انجام ندهم؛ در غيراينصورت ديگر نايب رئيس نخواهم بود.

يزدان پناه خاطرنشان كرد: عسگري هيچ نوع سابقه‌اي در ورزش و حتي مديريت ورزشي ندارد و تنها به خاطر رابطه نزديك با رئيس سازمان تربيت بدني به اين سمت برگزيده شد. اينكه براي رشته اي كه 36 مدال در بازي هاي آسيايي و المپيك دارند، از فردي غير متخصص استفاده مي شود، جاي سوال دارد.

وي افزود: وقتي چنين شخصي وارد سيستم ورزشي مي شود براي بقا خود بايد به همه افراد باج دهد و نظرشان را تامين كند تا به جايگاه خودش خدشه اي وارد نشود. اگر او مدت زمان زيادي در فدراسيون حضور داشته باشد، مي تواند نقيصه عدم تخصص را جبران كند؛ اما عسگري اين شرايط را نيز نداشت.
يزدان پناه گفت: با آمدن عسگري يكي از مربياني كه هميشه منتقد فدراسيون بود و گروهي كه از ابتداي انقلاب در شمشيربازي حضور نداشتند، به كار گرفته شدند. بدين ترتيب، چندين سال فقط صرف تسويه حساب هاي شخصي از سوي اين نفرات مي شود.

وي ادامه داد: در ماه نخست آمدن عسگري قرار شد براي هر استان يك سالن اختصاصي احداث شود و هنوز يك قدم از آن نيز برداشته نشده است. او قول آوردن كمك هاي مالي را بيان مي كرد كه مقارن شدن حضورش در فدراسيون و بازي هاي كشورهاي اسلامي موجب تزريق بودجه كلاني به فدراسيون شد.

نايب رئيس سابق فدراسيون يادآور شد: عسگري براي كسب راي موافق در استان هايي كه حتي فرهنگ شمشيربازي ندارند، اقدام به انتصاب سرپرست كرد و از بودجه كشورهاي اسلامي 5 ميليون تومان به هر استان پرداخت؛ درحاليكه قرار بود اين پول صرف خريد تجهيزات پيشرفته شود.

وي تصريح كرد: در زمان سرپرستي من در مسابقات آسيايي كره 4 مدال بدست آورديم؛ اما تيم ملي نوجوانان در بازي هاي سنگاپور درحاليكه تيم هايي مثل كره به دليل آنفولانزاي خوكي مسابقات را ترك كردند، تنها يك مدال كسب كرد و با 6 بيمار به ايران بازگشت. بسياري از وسائلي كه از چين وارد شده است به گفته چند هيات كارايي قهرماني ندارد.

يزدان پناه درباره استعفاي خود از پست نايب رئيسي گفت: استعفا نكرده ام؛ اما ديگر با فدراسيون همكاري ندارم. با اين همه سابقه در شمشيربازي، نمي توانم با كسي كه تخصصي ندارد، كار كنم. اكبري كه به عنوان دبير انتخاب شده، 12 سالي است كه از فدراسيون به دور بوده است. پورسلمان از واقعيت ها چشم پوشيد و اكنون خود نيز از دبيري بركنار شده است.

وي ادامه داد: يكي از اشكالاتي كه در زمان سرپرستي عسگري شاهد آن بوديم، تشكيل كميته فني و شوراي فني به طور همزمان بود؛ به طوري كه كارها به شكل موازي انجام مي شد تنها به خاطر اينكه از افراد بيشتري براي كسب راي استفاده شود.
يزدان پناه تاكيد كرد: شمشيربازي با اين شيوه در گوانگجو حتي مقام هاي دوحه را نيز تكرار نخواهد كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی