بازدید 33303
۱
بسته خبری «تابناک»؛

بازتاب محاکمه موسوی و کروبی به نفع نظام نیست/ فیش‌های نجومی از هلال احمر سر درآورد/امام جمعه ای که بوسیدن دستش را ممنوع کرد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «دیدار با رییس جمهور و شایعه استعفای استاندار اصفهان»،«بازداشت همسر و فرزند مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان»،«رصد مستمر پروژه نفوذ در کمیسیون امنیت»،«توصیه یک مرجع تقلید به رئیس جمهور درباره اشتغال مردان» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ 31 August 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

دیدار با رییس جمهور و شایعه استعفای استاندار اصفهان

روز گذشته رییس جمهور با استانداران استان‌های خوزستان، هرمزگان و اصفهان دیدار کرد، تنها خبری که پس از این دیدار بین فعالان سیاسی دست به دست می‌شد، استعفای استاندار اصفهان بود. شایعه عزل یا استعفای زرگرپور از زمانی قوت گرفت که او، ماموریت فضل‌الله کفیل فرماندار حامی احمدی‌نژاد در اصفهان را برای یک سال دیگر تمدید کرد. زرگرپور از جمله مدیران غیرسیاسی استانداری و وزارت نیرو که با شعار حل مشکل زاینده‌رود، استاندار اصفهان شد و با وجود شعارهای دولت اعتدال کسی گمان نمی‌کرد حضور کفیل در فرمانداری اصفهان دوامی داشته باشد اما حضور فضل‌الله کفیل در دولت تدبیر و امید برای حل مسئله آب شرق اصفهان برای مدت موقت ٤ ماه ادامه یافت و کسی نتوانست کفیل را جابجا کند.محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا خبر استعفای شهردار اصفهان را تکذیب کرد و گفت: این شایعه‌ها صحت ندارد.علی بختیار نماینده دیگر استان اصفهان به خبرنگار ایلنا می‌گوید از این جابجایی اطلاعی ندارد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

بازتاب محاکمه موسوی و کروبی به نفع نظام نیست

غلامرضا مصباحی مقدم در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به جلسات اخیر جامعه روحانیت گفت: گفته شده به اتهامات آقایان موسوی و کروبی رسیدگی قضایی شود؛ شفاف‌ترین پاسخ را در این مورد رهبری دادند. به نظر می‌رسد محاکمه به نفع آنها و نظام نیست؛ محاکمه بدون پشیمانی آنها محکومیت‌شان را سنگین می‌کند. از طرفی اجرای این محکومیت هم به صلاح نیست. بازتاب داخلی وزارت خارجی آن به نفع نظام نیست، لذا اگر تجدید نظری از سوی خود آنها صورت گیرد، شاید بشود به صورتی مساله را حل کرد اما آنها طوری رفتار داشتند که گویی بر حق‌اند پس بهتر است محاکمه را کنار بگذاریم. معتقدم سال ۸۸ و در مناظرات انتخاباتی، تقصیراتی متوجه آقای احمدی‌نژاد بوده، اما وزنی که آقای مطهری به این مسئله می‌دهد را قبول ندارم.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

با دستمال كثيف نمي شود شيشه را تميز كرد

کمال الدین پیر موذن در صفحه اینیستاگرام خود نوشت: جاي ترديد نيست كه برخورد بدون تبعيض با مفاسد اقتصادي و اداري ضامن توسعه و بهروزي ميهن اسلامي خواهد بود، ليكن، آنانيكه از رانت سوآپ بهره مند شده اند و يا از آقايان رحيمي و مرتضوي پول دريافت كرده و يا بنام پاكدستي عملكردشان بكام اختلاس گران، تمام شده است و اين روزها با خود حق پنداري مطلق، با انگ تخريب و برچسب زدن ها در صدد محكوم كردن دولتمردان كابينه يازدهم هستند. چيزي عايد منافع ملك و ملت و امر خطير مبارزه با فساد نمي شود، چرا كه به قول مقام معظم رهبري با دستمال كثيف نمي شود شيشه را پاك كرد. اينجانب به عنوان عضو هيئت مديره سازمان شهرداري هاي استان اردبيل در دهه هفتاد، بارها، بخاطر تخصيص غير قانوني رانت چشم گير سوآپ به آقاي محصولي، توسط آقاي احمدي نژاد، استاندار وقت اردبيل به دادگاه احضار شده ام و نيك مي دانم، چه كسي از روحيه اشرافي گري در عمل برخوردار است. تندروي هاي تخريبي در حق دولت، زمينه ساز باورسوزي اقشار ملت خاصه جوانان و آسيب هاي اجتماعي فراواني گشته و به سرمايه ارزشمند اجتماعي كشور، لطمات فراواني وارد مي كند و در نتيجه نهايتا در انتخابات ها، مردم حضور چشمگيري نمي يابند و سودجويان ظاهربين غير مردمي، با حداقل آراي مردمي، پيروز ميدان مي شوند، بخود نياييم مجدد غافلگير مي شويم.

مخالفان شادی چه جوابی برای ناهنجاری‌ها دارند؟

صالحی امیری مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: کسانی که با کنسرت‌های موسیقی و دیگر برنامه‌های شاد مخالفت می‌کنند چه جوابی برای بروز آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها در جامعه دارند؟ جامعه تحجر را نمی‌پذیرد و گفتمان اعتدال رویکرد تحجر ندارد، گفتمان اعتدال معتقد به زمینی بودن است نه آسمانی بودن. طلاق، خشونت، حاشیه نشینی، اعتیاد، ایدز و دیگر ناهنجاری‌های موجود در جامعه ریشه در عدم تخلیه شادی و هیجان دارد و عدم تولید و بازتولید شادی در جامعه مسبب بروز چنین آسیب‌هایی است. دولت اصرار دارد که در جامعه فضایی ایجاد شود که بر مبنای مبانی اعتقادی و شرعی هیجانات تخلیه شود و این هیجانات باید به عرصه‌های مختلف ورزشی، هنر، شعر، موسیقی و دیگر عرصه‌ها سوق داده شود. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

بازداشت همسر و فرزند مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی: همسر و فرزند مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل فساد بازداشت شدند شخص مدیر عامل صندوق ذخیره این فساد را قبول داشته و مبلغ آن را 3هزار و 500میلیارد تومان عنوان می کند بحث استیضاح همچنان به قوت خود باقی است و پس از مشخص شدن این فساد با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد. مثلث این خبر را تایید کرد.

حمایت فراکسیون امید از علی مطهری

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با حضور محمدرضاعارف و علی مطهری تشکیل جلسه داد و با اشاره به هجمه‌های اخیر وارده به نائب رئیس مجلس از علی مطهری دفاع کرد. بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید اظهار کرد: موضع فراکسیون امید این است که آقای مطهری که پدرشان از قربانیان گروهک تروریستی منافقین است قاعدتا در دفاع از این گروهک تروریستی سخنی نگفته و نمی‌گویند همچنان که خودشان هم در این جلسه اقدامات تروریستی این گروهک را محکوم کردند. وی افزود:‌ بحث اصلی این بود که با توجه به فایل منتشره مربوط به آیت الله منتظری که مورد برخی سوء‌استفاده ها قرار گرفته نباید اجازه داد که این امر ابزاری برای مظلوم نمایی قرار گیرد و بهتر است توضیحاتی در این رابطه داده شودتا بیش از این سوء استفاده نشود که این یک حرف منطقی است. سخنگوی فراکسیون امید تصریح کرد: طبق اصل 84 قانون اساسی هر نماینده در قبال مردم مسئول است و می‌تواند در هر زمینه ای اظهارنظر کند. البته بهتر بود این موضوع به صحن علنی مجلس کشیده نمی شد تا احساس آرامشی که مجلس دهم به جامعه می‌دهد خدشه دار نشود. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

آخرین نتایج یک نظرسنجی درباره برجام

موسسه افکارسنجی دانش نوین ایرانیان (دانا) هفت ماه پس از اجرایی شدن برجام، در تازه ترین نظرسنجی برای بررسی نظرات شهروندان تهرانی درباره پیامدهای دوران پسابرجام ، اقدام به نظرسنجی از قشرهای مختلف مردم پایتخت کرده است. میزان تامین منافع جمهوری اسلامی ایران در برجام از دیگر مواردی بود که شرکت کنندگان به آن پاسخ داده اند. بر اساس نتایچج ، حدود 20 درصد پاسخگویان بر این نظر بوده اند که منافع جمهوری اسلامی در برجام در حد «زیاد» تامین شده و 38 درصد نیز عنوان کرده اند «تاحدودی» تامین شده است.در مقابل 22 درصد عقیده داشته اند که منافع ایران در برجام «چندان تامین نشده» است و 19 درصد اظهار کرده اند که «اصلا تامین نشده» است.

رصد مستمر پروژه نفوذ در کمیسیون امنیت

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که صبح امروز (چهارشنبه، 10 شهریورماه) با عنوان بررسی «پروژه نفوذ» برگزار شد، گفت: در این جلسه که جمعی از مسئولان اطلاعات سپاه حضور داشتند، ارکان پروژه نفوذ در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی – فنی، ایدئولوژی و غیره مورد بررسی و تبیین قرار گرفت همچنین در این جلسه، اهداف دشمن در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تشریح شد و در این زمینه نمونه های مختلفی که مورد بهره برداری قرار گرفته بودند، معرفی شدند.نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: همچنین در این جلسه مطرح شد که افراد دو تابعیتی مورد توجه جدی سرویس های اطلاعاتی دشمن هستند و در پروژه نفوذ به کار گرفته می شوند و نمونه های مختلف به کار گرفته شده دارای تابعیت مضاعف هستند که در همین راستا اشاره شد فردی که در جریان مذاکرات هسته ای به اتهام جاسوس بازداشت شد، دارای تابعیت مضاعف است.

رد ادعای 11 سال برگزار نشدن کنسرت در مشهد

پیروز ارجمند مدیرکل سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد می‌گوید: در دوره‌ای که من مسئولیت دفتر موسیقی وزارت ارشاد را بر عهده داشتم، در سال‌های ۹۲ و ۹۳، بیش از ۳۰۰ کنسرت در مشهد برگزار شد و همه این کنسرت‌ها هم در کمال آرامش برگزار شد و هیچ مشکلی هم نداشت. بنابراین چنین ادعایی که در ۱۱ سال اخیر در مشهد کنسرتی برگزار نشده را تکذیب می‌کنم.روزنامه ارمان این خبر را منتشر کرد.

تکرار فیش‌های نجومی در هلال احمر!

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 10 شهریور) پارلمان اظهار کرد: الگوی داعش برای قتل‌عام مردم مظلوم منطقه روش منافقین است،‌ ما عاملان شهادت 230 هزار شهید جریان تکوین انقلاب و 8 سال دفاع مقدس را صرفاً منافقین می‌دانیم.وی ادامه داد: این گونه نیست که بگوییم منافقین فقط 17 هزار نفر را شهید کردند، این خائنین مزدور ستون پنجم دشمن،‌ صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بودند و قطعاً باید به سزای اعمالشان برسند.نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه نطق خود خطاب به رئیس جمهور، گفت: اوضاع هلال احمر مناسب نیست، تقاضا دارم در این زمینه شخصاً ورود کنید،‌ داستان فیش‌های نجومی در این سازمان در حال تکرار است، در هلال احمر افرادی هستند که چند فیش حقوقی دارند، داروهای فاسد، تاریخ‌گذشته و ردپای دلالان در هلال احمر دیده می‌شود.جعفرزاده ایمن‌آبادی تأکید کرد: از رئیس جمهور تقاضا می‌کنیم که در رابطه با هلال احمر اقدامات لازم را انجام دهند؛ در غیر این صورت مجلس وارد تحقیق و تفحص می‌شود.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

توصیه یک مرجع تقلید به رئیس جمهور درباره اشتغال مردان

آیت الله سبحانی ظهر امروز در دیدار معاونان وزارت علوم که در مؤسسه تخصصی امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: باید در دانشگاه‌ها رشته‌هایی تدریس شود که مورد نیاز جامعه باشد و گره‌ای از مشکلات کشور باز کند. آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید شغل‌هایی متناسب مردان و زنان ایجاد کند، گفت: دولت باید توجه ویژه‌ای به مشکل بیکاری مردان داشته باشد و شرایطی فراهم شود که سه‌چهارم مردان و یک‌چهارم زنان در جامعه مشغول کار باشند. آیت الله سبحانی با بیان اینکه اشتغال زنان سبب شده تا از هدف و رسالت اصلی خود فاصله بگیرند اظهار داشت: امروز خانه‌سالاری مورد توجه نیست و این موضوع سبب می‌شود که فرزندان به‌خوبی تربیت نشوند چون رسالت و وظیفه اصلی زنان تربیت فرزندان است.مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای بانوان براساس شأن و جایگاه آنها بیان کرد: دختران و زنانی که در دانشگاه‌ها و محیط کاری با مردان مشغول کار و فعالیت هستند از نظر تقوا دچار مشکل می‌شوند.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

هیچ نشانه‌ای مبنی بر رد صلاحیت روحانی وجود ندارد

مصباحی مقدم پیرامون امکان رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات آینده اظهار داشت: هیچ نشانه جدی وجود ندارد که صلاحیت روحانی را برای شرکت در انتخابات سال آینده زیر سوال ببرد.سخنگوی جامعه روحانیت پیرامون سوالی مبنی بر اینکه پیام سیاسی عدم حمایت جامعه روحانیت از روحانی چه می‌تواند باشد، تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال 84 کاندیدای ریاست جمهوری بود و جامعه روحانیت در دور اول از وی حمایت کرد اما در دور دوم وی را مورد حمایت قرار نداد.وی افزود: گاهی کاندیداها از جامعه روحانیت تقاضای حمایت می‌کنند اما زمانی نیز مستقل وارد انتخابات می‌شوند پس دیگر الزامی برای حمایت از آنان وجود ندارد.مصباحی مقدم در رابطه با اظهار حمایت از روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 تأکید کرد: اعلام حمایت بنده از روحانی در صورتی است که وی در ماه‌های آینده اقداماتی برای بهبود کشور داشته باشد و تحلیل بنده این بود که در این شرایط احتمال رأی آوریش نسبت به دیگر کاندیداها بیشتر خواهد بود.میزان این گفت و گو را منتشر کرده است

تحقیق و تفحص مجلس به نفع شورا نیست

مهدی چمران در گفت و گویی گفت: سازمان بازرسی کل کشور نامه فوق محرمانه ای را به دفتر شهردار تهران ارسال کرده و در آن نامه از شهردار سوال شده که آیا اسامی که در لیست سازمان بازرسی وجود دارد خارج از ضوابط از شهرداری تهران ملک گرفته اند یا خیر.وی افزود: در این نامه تنها طرح سوال شده و نام قطعی در آن وجود نداشته است اما رسانه ای که توانسته به این نامه دسترسی پیدا کند، آن را منتشر و توجه نکرده است که در این نامه تنها طرح سوال صورت گرفته است.رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامه نگاری با سازمان بازرسی کل کشور به منظور دریافت متن نامه ارسالی به شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از مسئولان سازمان بازرسی درخواست کردم که متن نامه ارسالی خود به شهرداری را در اختیار من به عنوان رئیس شورای شهر تهران نیز قرار دهند اما آنها به دلیل فوق محرمانه بودن، از این کار اجتناب کردند.وی در خصوص حواشی مطرح شده پیرامون ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع واگذاری املاک ویژه به مدیران شهری و اعضای شورای شهر تصریح کرد: ورود نمایندگان مجلس و تحقیق و تفحص اعضای پارلمان کشور از موضوع واگذاری املاک به نفع شهر نیست و باید شورای شهر تهران خود پیگیر این موضوع باشد.میزان این خبر را منتشر کرد.

روایتی جالب از مرحوم حسن حبیبی درباره امام موسی صدر

کانال تلگرامی سایت تاریخ ایرانی بخشی از خاطرات مرحوم حسن حبیبی را منتشر کرد که در آن آمده بود؛پس از انقلاب خواستیم برای پیگیری وضعیت امام موسی صدر به لیبی برویم؛ از قم مانع شدند! در این مطلب به نقل از مرحوم حسن حبیبی آمده است؛

بعد از پیروزی انقلاب، این بحث پیش آمد که هیاتی به لیبی برود. با توجه به این که من عضو شورای انقلاب بودم و مسئولیت‌هایی داشتم، با من صحبت کردند که بروم. یکی دو نفر دیگر هم قرار بود بیایند، یادم نیست آقای صدر (حاج سیدجوادی) هم بود یا نه، ولی در جریان بود. ولی از طرق دیگری نگذاشتند این کار انجام شود، یعنی شورای انقلاب هم موافق بود و استقبال می‌کرد. بعد از آن هم ما چند جلسه داشتیم، یکی از آن‌ها را که یادم هست در منزل آقای صدر بود. جلسه داشتیم که ببینیم برای تعقیب این جریان چه کار می‌شود کرد. به هر حال اولین اقدامی که پس از پیروزی انقلاب می‌خواست انجام بشود، همین هیات اعزامی شورای انقلاب بود که از قم نگذاشتند. حضرت امام در آن زمان تهران بودند، چون امام مدتی تهران ماندند. نهم اسفند (۵۷) به قم رفتند. ولی قضیه این هیات مربوط به قبل این تاریخ بود.

نامزد اصولگراها در سال۹۶، «معاون اول» معرفی کند

احمد توکلی در رابطه با ایده جدید اصولگرایان مبنی بر معرفی گزینه معاون اول از سوی کاندید ریاست جمهوری دوازدهم، گفت:این پیشنهاد از سوی آقای محمدجواد لاریجانی مطرح شد و به نظر من پیشنهاد بسیار خوبی است.وی افزود: من از پیشنهاد معرفی معاون اول از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم دفاع می‌کنم. باید اینکار انجام شود.توکلی در رابطه با این موضوع که چقدر احتمال می دهد اصولگرایان در این موضوع به اتفاق نظر برسند، گفت: من نمی‌دانم این پیشنهاد چقدر احتمال اجرایی شدنش باشد اما من اگر بودم حتما این کار را می‌کردم.این نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این سوال که«گمان می‌کنید چه کسانی به عنوان معاون قابلیت مطرح شدن دارند»، اظهار کرد: من که در این فضا نیستم تا بتوانم در این مورد نظر بدهم.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.

پزشکیان: نمی‌شود مملکت را «خان‌خانی» ‌اداره کرد
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس، با بیان اینکه رفتار سلیقه‌ای در برابر قانون از طرف هر فردی خلاف قانون است و افراد در هر جایگاهی که باشند، حق موضع‌گیری در مقابل قانون را ندارند، گفت: مخالفان قانون فعلی درباره مکان‌های برگزاری موسیقی باید مخالفت خود را در قالب قانون دنبال کنند.درواقع اگر حرفی دارند، ابتدا به قانون تبدیل کرده و سپس آن را دنبال کنند. او ادامه داد: اینکه برخی از طرف خود می‌گویند نباید در حریم امام رضا (ع) کنسرت برگزار شود، باید حرف‌ خود را در قالب قانون بیاورند تا قدرت اجرائی‌شدن پیدا کند، نه آنکه در مقابل قانون بایستند و اسم رفتار خود را ولایت‌مداری، اسلام‌گرایی و مسلمانی بگذارند؛ چراکه این رفتار خلاف بیان صریح حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و مدیریت ساده یک جامعه است.اگر برگزاری کنسرت در جوار حرم امام رضا (ع) خلاف شرع و دین بود، شورای نگهبان که مسئولیت تطبیق قوانین مصوب با دین و شرع و قانون اساسی را دارد، با آن مخالفت می‌کرد؛ بنابراین نمی‌شود مملکت را «خان‌خانی» اداره کرد و هرکس، «خان»‌گونه قوانین را اجرا کند یا نکند؛ زیرا در‌این‌صورت دیگر سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد و حضرت امام (ره) به صراحت گفته‌اند: «کسی ‌که در مقابل قانون بایستد، در مقابل اسلام ایستاده» و نتیجه این رفتار خودسرانه، دریافت و بازخورد عکس از جامعه است.این مطلب در روزنامه شرق منتشر شده است.


باهنر: قطعا نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی شوم

محمد رضا باهنر با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری آتی نامزد نمی شود می گوید: روحانی هم اگر می خواهد رئیس جمهور باشد باید در همان دور اول کار را تمام کند.

نیروی انتظامی از خانواده‌ها هنگام عقد تعهد می‌گیرد
فرمانده انتظامی استان همدان از طرح نیروی انتظامی این استان برای کنترل مراسم عروسی خبر داد؛ در این طرح با اخذ تعهد از والدین عروس و داماد در محضر، از شادی‌های خیابانی در مراسم عروسی جلوگیری می‌شود.سردار مهدیان‌نسب با اشاره به موضوع کنترل و نظارت بر حفظ امنیت و آرامش عمومی جامعه به ویژه در مراسم‌های عروسی گفته است: «نیروی انتظامی استان در راستای کنترل و نظارت بر حفظ امنیت و آرامش عمومی جامعه به ویژه در مراسم‌های عروسی طرح کنترل و نظارت بر کاروان‌های عروسی را با اخذ تعهد از والدین عروس و داماد در محضر و هنگام عقد آغاز و تا پایان مراسم عروسی در دست اجرا دارد. پلاک‌زنی و توقیف خودروهای متخلف و برهم زننده نظم، امنیت و آرامش عمومی در کاروان‌های عروسی از جمله اقدامات قهری در مقابله با متخلفین است که در این راستا اجرا می‌شود.»پیش‌تر و در سال‌های ۹۱ و ۹۴ نیز برخی مقام‌های نیروی انتظامی از برخورد با کاروان‌های عروسی گفته بودند، اما اخذ تعهدنامه در محضر از خانواده‌ها موضوع تازه‌ای است که فرمانده نیروی انتظامی استان همدان مطرح کرده است.

بی حرمتی به پرچم امام رضا(ع)
از زمان آغاز رقابت های المپیک و حضور کاروان کشورمان در این رقابت ها با نام کاروان امام رضا(ع)، پرچمی در کمیته ملی المپیک به اهتزاز درآمد که نام امام هشتم شیعیان و تصویری از حرم مبارک این آستان مقدس روی آن حک شده بود و زینت بخش این مجموعه شده بود.با پایان یافتن رقابت های المپیک اما مسئولان این کمیته طبق روال معمول بار دیگر پرچم جمهوری اسلامی ایران را جایگزین کردند اما نکته جالب توجه اینجاست که پس از گذشت چند روز از تعویض این پرچم، هنوز پرچم سبز امام رضا(ع) پای محل نصب این پرچم رها شده است.گذشته از اینکه این پرچم جزو اموال بیت المال به حساب می آید، قداست آن نیز مورد توجه است و بهتر بود مسئولان مربوطه در کمیته ملی المپیک آن را در محلی مناسب نگهداری کنند که متاسفانه این اقدام صورت نگرفته است.این مطلب در سایت دانا منتشر شده است.

بازتاب محاکمه موسوی و کروبی به نفع نظام نیست/دیدار انتخاباتی جلیلی و قالیباف با برخی از علما در قم/ فیش‌های نجومی از هلال احمر سر درآورد/امام جمعه ای که بوسیدن دستش را ممنوع کرد
امام جمعه ای که بوسیدن دستش را ممنوع کرد
تصویر زیر مربوط به درب ورودی دفتر امام جمعه اردبیل است، از مراجعان درخواست شده است که از دست بوسی خودداری کنند.سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه شهر اردبیل است. وی همچنین نماینده استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری است. وی از شاگردان احمدی میانجی و سعادت پرور است. او بارها سخنران جلسهٔ درس اخلاق خبرگان رهبری بوده است.وی دارای مدرک دکتری در رشته فقه و حقوق از دانشگاه تهران است.
بازتاب محاکمه موسوی و کروبی به نفع نظام نیست/دیدار انتخاباتی جلیلی و قالیباف با برخی از علما در قم/ فیش‌های نجومی از هلال احمر سر درآورد/امام جمعه ای که بوسیدن دستش را ممنوع کرد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱
بهترین را همان محاکمه است که همه چیز رابرایهمه روشن وملت رادرراستای احقاق حق وروشنی باطل قرار میدهدوهیچکس دیگر مرددنخواهد بود وموسویوکروبی را برای مردم واضع وروشن میسازد ودیگر اجنبی ودشمننان نخواهند توانست از این جریان استفاده ابزاری کنندوملت بیشتر یکدل ویک رنگ خواهند شد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی