بازدید 45581

پشت پرده حضور بمب افکن های روسیه در پایگاه نظامی همدان+ ویدیو

امروز برخی از منابع خبری با انتشار برخی عکس ها مدعی شدند که چند فروند توپلوف22 ام3 روسی در همدان مستقر شده اند. بلافاصله این عکس ها بازتاب گسترده ای در رسانه ها پیدا کرد و در نهایت وزارت دفاع روسیه حضور این جنگده ها در ایران را تایید کرد.
کد خبر: ۶۱۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 16 August 2016

امروز برخی از منابع خبری با انتشار برخی عکس ها مدعی شدند که چند فروند توپلوف22 ام3 روسی در همدان مستقر شده اند. بلافاصله این عکس ها بازتاب گسترده ای در رسانه ها پیدا کرد و در نهایت وزارت دفاع روسیه حضور این جنگده ها در ایران را تایید کرد.

به گزارش«تابناک»، روسیه در جنگ با داعش در این سال ها با استفاده از بمب افکن های توپولف ۲۲ ام ۳ مواضع داعش را مورد حمله قرار می دهد.همین چند روز پیش وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که یک عملیات هدفمند با استفاده از بمب افکن های توپولف ۲۲ ام ۳ صورت گرفته و مواضع داعش در جنوب غرب،شرق و شمال شرق شهر دیرالزور هدف قرار گرفته اند.

 

در این رابطه باید گفت به احتمال زیاد با توجه به رفت و آمدهای اخیر دیپلماتیک میان ایران و ترکیه و همچنین حضور نماینده ویژه پوتین در تهران و گفت و گو با مقامات ایرانی مشخص می شود که ایران و روسیه تصمیم به همکاری های راهبردی برای نابودی داعش گرفته اند.

در همین زمینه امروز نیز آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن اعلام آغاز همکاری‌های راهبردی ایران روسیه برای نابودی کامل داعش بیان کرده است که همکاری ‌های تهران-مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است.

همچنین آقای شمخانی بیان داشته است که این روند همکاری میان ایران و روسیه با آغاز عملیات جدید و گسترده تا نابودی کامل آنها ادامه خواهد داشت و در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم.

این سخن اقای شمخانی بدان معناست که ایران و روسیه تصمیم گرفته اند در روند همکاری برای نابودی داعش اقدام به همکاری های نظامی جدی تری کنند. در واقع می توان حضور تعدادی از هواپیماهای توپولف روسی در پایگاه هوایی همدان را در همین چارچوب همکاری های جدید ارزیابی کرد.

گفتنی است که بمب افکن توپولف ۲۲ام.۳ از بمب افکن های راهبردی و مافوق صورت روسیه است که توان حمل ۲۴ تن انواع بمب و موشک را در برد پروازی حدود ۷۰۰۰ کیلومتر دارد. این هواپیما مجهز به دو موتور توربوفن کوزنتسوف ان کی-۲۵ است.این بمب افکن یکی از مهم ترین و پیشرفته ترین بمب افکن های ساخت شوروی است که در واقع نمونه اصلاح شده بلایندر قدیمی به حساب می آید.


تعداد بازدید : 382
دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۷۳
انتشار یافته: ۱۰
ما نبايد براي كشتار مسلمين و لو از بغاة و مخالفين باشند با روسهاي ملحد و خدانشناس همكاري كنيم
هزینه اش پای مردم ایران
احتمالا جنگنده هاشون رو فرستادن اینجا که هزینه سوخت و سلاح و تعمیراتش گردن ایران باشه :/
امیدوارم همیشه ایران امن باشه و خاورمیانه هم از شر جنگ خلاص بشه
اگر داعش ایران را بگیرد مذهب ما می شود سنّی (چیزی که قبلاً هم اتفاق افتاده، زرتشتی بودیم با حملهٔ اعراب شدیم مسلمان) ولی اگر روسها ما را اشغال کنند می شویم کمونیست ،ایرانیان عزیز انتخاب آیندهٔ فرزندانتان با شماست!
قانون اساسی: استقرار هر گونه پایگاه نظامی خارجی در کشور هر چند به عنوان استفادههای صلحآمیز باشد ممنوع است.
بنظرم خیلی خوبه که روسیه سمت ایران میاره هواپیماهاش نه اسرائیل و اردن و ترکیه
طبق قانون اساسی ایران هیچ پایگاه نظامی حتی با اهداف صلح امیز نباید در اختیار خارجیها قرار بگیرد.
امیدوارم روسها بعدازعملیات خاک ایران راترک کنند واشغال نفرمایند آمین
چه تفاوتی با انجرنیک ترکیه وجود دارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل