بازدید 3943
۱

مسلمانان منطقه به خوبی از رشادت ایرانیان اقتباس کرده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری مقاومت مردم یمن زیر باران بمباران سعودی گفت: شکل گیری مجلس یمن پس از ۲ سال تعطیلی نشان از تدبیر نیروهای انقلابی این منطقه دارد.
کد خبر: ۶۱۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 15 August 2016
دکتر لاریجانی امروز (دوشنبه 25 مردادماه) در مراسم تجلیل از آزادگان قوه مقننه گفت: ایثارگران از افتخارات بخش های مختلف کشور هستند و کسانی که سابقه جهاد داشته و به سختی استقامت کردند جزو ایثارگرانی هستند که امروز در مقاطع مختلف تقنینی حضور دارند و مجلس را منور کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه ایثارگران در زمینه مجاهدت سابقه ارزشمندی دارند، گفت: آزادگان با روشی که در دوره اسارت سپری کرده اند، تلخی های اسارت را به جریانی بالنده تبدیل کرده اند و این مختص قوه انقلابی منطقه است نه تنها ایران.

 

آزادگان قطب های درخشان شکیبایی هستند

وی با یادآوری روایتی از امام رضا (ع) گفت: ویژگی مومن حقیقی تبعیت از سنت ولی است. ایشان سنت ولی را شکیبایی و تحمل و صبر در دوره سختی دانستند، بنابر این روایت آزادگان قطب های درخشان شکیبایی هستند.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه صبر و استقامت آزادگان الگویی برای منطقه شده است، گفت: صحنه هایی که در دهه های اخیر در منطقه چون عراق، یمن، بحرین و سوریه دیده می شود، نشان می دهد مسلمانان از تجربه نیروهای انقلابی و رشادت ایرانیان به خوبی اقتباس کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری مقاومت یک سال و اندی مردم یمن زیر باران بمباران سعودی گفت: مردم یمن که  بنیه اقتصادی ضعیفی هم دارند به سختی و مشقت این دوران را تحمل کرده و به نظر می رسد شکیبایی این افراد با شکل گیری مجلس یمن نشان از تدبیر نیروی انقلابی و استقامت آنها دارد.

وی افزود: شکل گیری مجلس یمن پس از 2 سال تعطیلی، سبب خواهد شد تا از نظامات آن اداره یمن را ساماندهی کنند. در بخش های دیگر منطقه نیز فضای تسلیم پذیری در مقابل استکبار و جریان های پرنفوذ در منطقه در حال از بین رفتن است.

 

مقاومت و شکیبایی در جنگ 33 روزه تازیانه محکمی به صورت رژیم صهیونیستی زد

دکتر لاریجانی با یادآوری جنگ 33 روزه تصریح کرد: بیداری مسلمانان در جنگ 33 روزه به نحو اعلاتری دیده شد. آتشی که رژیم صهیونیستی بر سر مردم خالی کرد و در این راستا پل هوایی نیز برای ارسال سلاح از کشور صهیونیستی و آمریکا زده شد، اما مقاومت و شکیبایی در جنگ 33 روزه تازیانه محکمی به صورت رژیم صهیونیستی زد.

وی ادامه داد: شکیبایی گروه مقاومت کوچکی که در برابر فشار بسیاری ایستادگی کردند همانند مقاومت امروز مردم عراق و کشورهایی است که نهصت بیداری در آنها شکل گرفته و همچنین شکیبایی مردم ایران در سال های جنگ و اسارت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن قدردانی از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امید است حضور شما منشأ خیر و برکت شود، چرا که دلسوزی شما نسبت به انقلاب یکه است و این دلسوزی در راستای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی بوده و است.

گفتنی است حسن نوروزی نماینده آزاده مجلس شورای اسلامی با یادآوری مشکلات ایثارگران گفت: مواردی در برنامه پنجم توسعه درخصوص ایثارگران وجود داشته که در لایحه برنامه ششم توسعه به آن‌ها پرداخته نشده است. با توجه به اینکه ورود آزادگان در دوره های مختلف مجلس نشان از اعتماد مردم به این اقشار دارد درخواست می شود  تا نسبت به اصلاح لایحه برنامه ششم توسعه و تذکر به دولت برای به کارگیری آزادگان در امور اجرایی اقدامات لازم صورت گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
در جهان هستي مردمي ، ملتي ،به رشادت و شجاعت ايرانيان حتي نزديك نميتوانند بشود
ايران سرزمين شيران و دليران ،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل