بازدید 6081

شهریور آغاز رایگان شدن هزینه جراحی پیوند عضو

کد خبر: ۶۱۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 15 August 2016
رئیس مرکز مدیریت پیوند اعضای وزارت بهداشت جزئیات رایگان شدن هزینه جراحی پیوندهای عضو را تشریح کرد.

به گزارش میزان، محمد کاظمینی در رابطه با جزئیات طرح رایگان شدن هزینه های جراحی پیوند عضو در ایران گفت: با توجه به تصویب هیئت دولت کلیه اعمال پیوند عضو در ایران از ابتدای شهریور ماه رایگان خواهد شد.

وی افزود: تمام بیمه های کشور این عمل را انجام داده و هزینه های این عمل برای افراد رایگان خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند اعضای وزارت بهداشت با اشاره به هزینه های بالای پیوند در ایران اظهار کرد: هزینه های پیوند عضو بسیار زیاد بوده و در بسیاری از مواقع شاهد هستیم خانواده ها توان پرداخت این هزینه ها را ندارند.

کاظمینی ادامه داد: یک پیوند کبد در کشور حدود 50 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت اما این هزینه ها در بسیاری از کشورها نظیر آمریکا 50 برابر بیشتر از هزینه های عمل در ایران است.

وی درخصوص مبالغ داروهای تجویز شده برای یک فرد دریافت کننده عضو تصریح کرد: برخی از داروهای مشخص این پیوند به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفته و آنها بابت این داروها پول پرداخت نخواهند کرد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند اعضای وزارت بهداشت با ارائه آماری از تعداد پیوندهای کلیه صورت گرفته طی سال گذشته خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 2500 پیوند کلیه در کشور انجام شد و تمام این عمل ها در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی انجام می شود.

کاظمینی با مطلوب توصیف کردن رتبه پیوند اعضا در ایران اذعان کرد: ایران اکنون در پیوند کلیه رتبه پنجم جهان را در اختیار داشته و در سایر پیوندها نیز جایگاه چندان بدی نداریم.

وی با بیان اینکه شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی از مبتلایان مرگ مغزی اکنون در کشور فعالیت دارد گفت: از سال 81 شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی از مبتلایان مرگ مغزی کار خود را آغاز کرده و اکنون شاهد هستیم که در بسیاری از موارد اعضای فرد مرگ مغزی شده به سایر بیماران پیوند زده می شود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند اعضای وزارت بهداشت با اشاره به درصد قابل توجه پیوند کلیه از بیماران مرگ مغزی خاطر نشان کرد: سال گذشته 57 درصد پیوندهای کلیه از افراد مرگ مغزی بود و ما به دنبال آن هستیم که این درصد را افزایش دهیم.

کاظمینی ادامه داد: یک فرد مرگ مغزی شده می تواند به 7 تا8 نفر حیات دوباره داده و در کنار آن اعضایش به 50 دیگر برسد.

وی در خصوص پیوندهای دریچه قلب و همچنین مغز استخوان در کشور اظهار کرد: یک فرد مرگ مغزی شده قادر خواهد بود کیفیت زندگی برخی افراد را بالا برده و ما به دنبال این هستیم که تمام خانواده ها با اهدای اعضای عضو مرگ مغزی شده شان موافقت کنند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند اعضای وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا داشتن کارت پیوند عضو توسط فرد مرگ مغزی شده می تواند علتی برای اهدای تمام اعضای فرد باشد یا خیر گفت: کارت پیوند عضو به منزله وصیت فرد بوده اما برای آنکه رضایت خانواده ها را نیز جلب کنیم از خانواده فرد مرگ مغزی شده اجازه می گیریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان