بازدید 4438

تاکسیرانی: کرایه‌ها تابستانه و زمستانه شود

رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه اخذ کرایه کولر توسط تاکسی ها قانونی نیست، از همه رانندگان تاکسی درخواست کرد که ضمن استفاده از سیستم خنک کننده، رعایت حال مسافران را بکنند.
کد خبر: ۶۱۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 30 July 2016
رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه اخذ کرایه کولر توسط تاکسی ها قانونی نیست، از همه رانندگان تاکسی درخواست کرد که ضمن استفاده از سیستم خنک کننده، رعایت حال مسافران را بکنند.

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود طبیبی در گفتگو با ایسنا، گفت: اگر چه رانندگان تاکسی بابت روشن کردن کولر خودروی خود مجبور هستند بنزین بیشتری مصرف کنند، اما به منظور فراهم کردن تسهیلات رفاهی برای شهروندان نباید کرایه بیشتری را از آنها اخذ کنند. قطعا اتحادیه تاکسیرانی نیز ضمن درخواست از رانندگان برای استفاده از کولر و عدم اخذ مبلغ بیشتر برای استفاده از کولر این اطمینان را به رانندگان می‌دهد که پیگیر حقوق آنها نیز خواهد بود.

وی افزود: اتحادیه تاکسیرانی زمانی که قرار است نرخ کرایه تاکسی‌ها مشخص شود، نقشی در تعیین کرایه‌ها نداشته و شوراهای اسلامی شهرها کرایه‌ها را تعیین می‌کنند. اعضای شوراهای اسلامی شهرها بر اساس درصدی مشخص سالیانه نرخ کرایه‌ها را تعیین می‌کنند و توجه چندانی به معیشت رانندگان تاکسی ندارند.

وی با اشاره به اینکه مبانی محاسبه نرخ کرایه‌ها در کشور مشکل دارند، افزود: اگر نرخ گذاری‌ها از مبانی صحیح و کارشناسی انجام شود، بسیاری از درگیری‌های میان مسافران و راننده‌ها مرتفع می‌شود. باید مسائل جغرافیایی و... در نرخ گذاری‌ها لحاظ شود.

رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه هر گونه افزایش کرایه تاکسی بابت روشن کردن کولر خودرو غیر مجاز بوده و رانندگان حق دریافت اضافه کرایه را ندارند، افزود: باید معیشت رانندگان مدنظر قرار گیرد. پیشنهاد ما این است که کرایه‌ها تابستانه و زمستانه شده تا از این بابت مشکلاتی نظیر افزایش دریافت کرایه بابت روشن کردن کولر را شاهد نباشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر