بازدید 107644
۲

تزریق هورمون حیوانی در باشگاه بدنسازی؟!

به طور مثال هورمون اسب را به ميزان يک ميلي گرم در طول دو هفته به اين حيوان تزريق مي کنند اما ورزشکار 60 کيلوگرمي که فعاليت چنداني هم نداشته در هر هفته چهار ميلي‌گرم از اين هورمون را به بدن خود تزريق مي کند.
کد خبر: ۶۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۶ 23 August 2009
بدنساز کرمانشاهي و قهرمان پاورليفتينگ آسيا در سال 2008 گفت: استفاده از هورمون‌هاي حيواني از نوع اسب، سگ و گربه در سطح باشگاه‌هاي استان کرمانشاه به شدت متداول است.

حسين شيرواني در گفت‌وگو با ايسنا ـ منطقه کرمانشاه، در خصوص استفاده از مواد نيروزاي ياد شده اظهار كرد: برخي از ورزشکاران رشته بدنسازي با مراجعه به داروخانه هاي دامپزشکي به خريد هورمون‌هاي حيواني و تزريق آن به بدن مبادرت مي ورزند بدون آن که توجه داشته باشند که استفاده از اين نوع هورمون و ديگر مواد نيروزا چه خطراتي براي آنها به همراه دارد.

شيرواني در ادامه خاطر نشان كرد: به طور مثال هورمون اسب را به ميزان يک ميلي گرم در طول دو هفته به اين حيوان تزريق مي کنند اما ورزشکار 60 کيلوگرمي که فعاليت چنداني هم نداشته در هر هفته چهار ميلي‌گرم از اين هورمون را به بدن خود تزريق مي کند.

وي درمورد مصرف مکمل‌هاي غير شيميايي گفت: استفاده از اين دسته از مکمل‌ها بلامانع است به شرط آن که از نوع اصلي آن مصرف شود زيرا در حال حاضر 95 درصد مکل‌هاي موجود در فروشگاه‌هاي سطح استان تقلبي و حاوي مقادير زيادي دگزا هستند که آب را در ميان بافت‌ها جمع مي کنند و به دليل ايجاد چاقي کاذب در ورزشکار اين توهم را ايجاد مي کنند که از مکمل اصلي استفاده کرده است.

شيرواني استفاد از مواد نيروزا در ورزش قهرماني را امري متداول عنوان کرد و گفت: ورزش قهرماني در دنيا مبتني بر استفاده از اين مواد شده است به گونه اي که قهرمان المپيک در دو صد متر در سال گذشته عنوان کرد که به مدت يک سال از 300 نوع ماده نيروزا استفاده کرده است.

وي گفت: اما اين بدان معنا نيست که هر ورزشکار مي‌تواند از اين مواد استفاده کند زيرا ورزشکاري که در سطح حرفه اي و قهرماني کار نمي‌کند احتياجي به اين مواد ندارد زيرا بدن آنها به اندازه لازم اين مواد را در بدن توليد مي کند و در صورت استعمال اين مواد دچار عوارضي از جمله سکته، تاسي سر، ناباروري، تخريب کبد و بسياري ديگر از مشکلات خواهد شد.

دارنده‌ي 5 عنوان قهرمان کشوري در رده‌ي سني بزرگسالان در پايان تصريح کرد: با تربيت بدني استان رايزني‌هايي داشته‌ايم تا فروشگاهي را تحت نظر اداره بهداشت به فروش مکمل‌ها اختصاص دهند تا افراد علاقمند به اين گونه از محصولات به نوع سالم آن دسترسي داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
واقعأبینظیر است وهیچ مارکی معتبر از الجی نیست هم کیفیت هم خدمات پس از فروش
قهرمان المپيک در دو صد متر در سال گذشته عنوان کرد که به مدت يک سال از 300 نوع ماده نيروزا استفاده کرده است.
فکر نکنم اسم این رو دیگه ورزش بزارن
منو یاد گذشته میندازه که وقتی هورمن های استروئیدی برای اولین بار ممنوع شد ورزشکارهای اول تا سوم هیچم شدن و ورزشکارهای هیچم اول شدن به نظر میاد با یک مشت بیمار طرفیم که حاضرن حق دیگران رو بخورن و با هزار دروغ اول بشن که در رویاهاشون یک جوری ثابت کنن بازنده نیستن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل