بازدید 4585
۲

حبیب الله کاسه ساز: مسئولان سازمان ورزش دنبال ریختن آبروی نظام هستند

معلوم نیست در دستگاه ورزش کشور چه می گذرد که بعد از 9 ماه بلاتکلیفی ، باید از رسانه ها خبر برکناری ام را بشنوم. به همین خاطر گزارش کاملی از این برخورد مسئولان دستگاه ورزش را به رئیس جمهور ارائه خواهم کرد تا ایشان جوابگوی من باشند.
کد خبر: ۵۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۵ 16 August 2009
در شرایطی که بازیهای ورزشی همبستگی کشورهای اسلامی به دلیل آنچه نگرانی از شیوع آنفولانزای خوکی در میان ورزشکاران عنوان شده به تعویق افتاده است، برخی منابع از اختلاف نظر مسئولان برای نحوه برگزاری این مسابقات ، آماده نبودن شرایط میزبانی و همچنین امکانات سخت افزاری این مسابقات و حتی عدم اعلام آمادگی برخی کشورهای صاحب نام برای حضور درایران و در نهایت اختلاف نظر برخی کشورهای عربی بر سر عنوان خلیج همیشه فارس خبر دادند.

بعد از اخبار مربوط به اختلاف نظر چند عضو اصلی ستاد این بازیها با یکدیگر و در پی آن برکناری رئیس کمیته روابط عمومی این مسابقات ، مسئولان برگزار کننده مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات نیز با حکم رئیس برگزاری این مسابقات از کار برکنار شدند تا همین موضوع به سوژه ای جدید برای مطرح شدن مشکلات متعدد دومین دوره رقابتهای همبستگی کشورهای اسلامی بدل شود.

مراسم افتتاحیه و اختتامیه ای که پیش بینی بر سر اجرای آنها با ارائه ارقامی میلیاردی آغاز شد و در نهایت با شایعاتی درباره برگزاری 500 میلیون تومانی افتتاحیه به پایان رسید. لازم به توضیح است که بنا به اظهارات اولیه مسئولان سازمان تربیت بدنی و برگزار کنندگان این رویداد بزرگ ، بهترین و مجرب ترین کادر فیلم سازی کشور به رهبری حبیب الله کاسه ساز ، کار اجرای این مراسم را بر عهده داشتند.این در حالی است که این تهیه کننده مطرح سینمایی ، اظهاراتی برخلاف آنچه در رسانه ها مطرح است را عنوان می کند.

حبیب اله کاسه ساز کارگردان نام آشنای سینما و تلویزیون با اشاره به ناهماهنگی سازمان تربیت بدنی، کمیته ملی المپیک و ستاد برگزاری دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در گفت و گو با ایپنا، در خصوص برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این بازیها گفت: خبر کنار گذاشته شدن من و انتخاب محمدفرزین فر برای برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه را همین الان متوجه شدم و این یعنی اینکه آقایان 9 ماه من را سرکار گذاشته بودند.

کاسه ساز که در روزهای آغاز به کار ستاد بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی به عنوان کارگردان مراسم افتتاحیه و اختتامیه این بازیهای انتخاب شده بود ، در خصوص انتخاب نابهنگام فردی دیگر به جای او افزود: معلوم نیست در دستگاه ورزش کشور چه می گذرد که بعد از 9 ماه بلاتکلیفی ، باید از رسانه ها خبر برکناری ام را بشنوم. به همین خاطر گزارش کاملی از این برخورد مسئولان دستگاه ورزش را به رئیس جمهور ارائه خواهم کرد تا ایشان جوابگوی من باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که برای کارگردانی مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازیهای همبستگی دعوت به کار شدم، طی جلسات مختلف برنامه های خود را که در مدت یک ماه و نیم با همکاری 30 کارشناس و طراح نامدار تهیه کرده بودم به علی آبادی ارائه کردم و او نیز طرحها را مورد تصویب قرار داد.

کاسه ساز در خصوص آمادگی تیم کارشناسی مراسم اذعان داشت: سناریوی مراسم افتتاحیه و اختتامیه نوشته شد ، کارگردان های بخش های مختلف مثل نورافشانی ، نورپردازی ، صدا ، دکورها و ... انتخاب شدند و طی جلسات متعدد که شاید بیش از 20 جلسه بود به مسئولان سازمان و ستاد اعلام شدند.به این ترتیب تمام عوامل سرخط شدند و حتی آنقدر به قرارداد با ستاد مطمئن بودم که یک نفر را برای بخش نورافشانی به چین اعزام کردم.

وی ادامه داد: طی یک ماه ، بخش نورپردازی، صدا، افکت سازی، موسیقی، دکورها، طراحی غار حرا و طراحی کره ماه به آمادگی نهایی رسیدند و در آخرین جلسه ای که با علی آبادی داشتم گزارش اقدامات تیم را ارائه کردم. او نیز به ما اعلام کرد که قطعا کار خود را آغاز کنید. در این میان تنها موضوع حل نشده بین ما قرارداد بود که در هر جلسه به ما اطمینان می دادند و من نیز با اطمینان به گفته‏های آقایان بیش از 100 میلیون تومان از جیبم هزینه کردم.

کاسه ساز با اشاره به قطع ارتباط سازمان با تیم طراحی خاطرنشان کرد: زمانی که اعلام آمادگی کامل به ستاد کردیم، دیگر هیچ خبری از آنها نشد.هرچه تماس با آنها گرفتیم هیچکدام به ما جواب نمی دادند. حتی 3 نامه محرمانه به علی آبادی نوشتم و خواستار تعیین تکلیف در خصوص وضعیت تیم کارگردانی شدم، اما از هیچکدام پاسخی دریافت نکردم.زمانی گفتند انتخابات است و به کل کار ستاد بازیها تعطیل شده بود و بعد از آن نیز هیچکس پاسخگو نبود.

وی افزود: زمانی می گفتند بهترین گزینه برای برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه من هستم و امروز می گویند محمد فرزین فر است. با توجه به اقدامات و برخوردهایی که طی 9 ماه گذشته از مسئولان سازمان ورزش و ستاد بازیها دیدم گزارش کامل و جامعی را تهیه می کنم تا رئیس جمهوری پاسخگوی آشفتگی ورزش کشور باشد.

کارگردان سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: آقایان که می گفتند مراسم افتتاحیه و اختتامیه از اهمیت بالایی برخوردار است و آبروی نظام جمهوری اسلامی است ، حالا با این اقدام به دنبال ریختن آبروی نظام هستند که البته خدا نکند این اتفاق برای نظام جمهوری اسلامی کشورمان بیفتد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر