بازدید 48988

مصباح‌ يزدي: اطاعت از رییس‌جمهور اطاعت از خداست

کد خبر: ۵۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰ 13 August 2009
محمدتقی مصباح‌یزدی گفت: جريانات اخيرکه در کشور رخ داد، ولايت فقيه را هدف قرار داده بود.

به گزارش ایرنا «محمدتقي مصباح يزدي» دیروز در جمع گروهي از هنرمندان بسيجي از سراسر کشور در موسسه آموزشي امام خميني(ره) در قم افزود: سلسله جنبان اين قضايا هر که بود درصدد حذف ولايت فقيه از نظام سياسي کشور بود. وي ادامه داد: ولايت فقيه به دليل آنکه داراي پرتويي از انوار امام زمان(عج) است و مردم نيز به‌دليل اينکه او را جانشين به حق وليعصر(عج) مي‌دانند، اطاعت از او را همچون اطاعت از امام عصر بر خود لازم مي‌دانند.

وي بر اساس خطبه‌اي از حضرت علي(ع) حقوق والي و سرپرست جامعه بر مردم را بزرگ‌ترين حق مردم بر مردم ذکر کرد و گفت: رهبر وقتي قانون را تاييد مي‌کند؛ بنابراين همه مصوبات قانوني همچون نماز و روزه بر مردم واجب مي‌شود که اين از حقوق والي بر مردم است.وي افزود: آنچه پس از پيروزي انقلاب اسلامي رخ داد اين است که مردم اطاعت و محبت به ولايت فقيه را اطاعت و محبت به خداوند مي‌دانند که در هيچ جاي دنيا چنين چيزي وجود ندارد. آيت‌ا... مصباح‌يزدي اظهار داشت: عموم مردم لزوم و اهميت ولايت فقيه را درک مي‌کنند؛ ولي برخي خواص مسووليت‌پذير رهبري را مانند رييس‌جمهوري يک شخصيت سياسي و نفر اول در کشور مي‌دانند؛ در حالي که اين دو تعريف تفاوت ماهوي با يکديگر دارد.

وي با اشاره به اينکه ولي فقيه جانشين امام زمان(عج) بوده ولي رييس‌جمهوري را مردم انتخاب مي‌کنند، يادآور شد: وقتي رييس‌جمهوري از جانب رهبري نصب و تاييد مي‌شود به عامل او تبديل شده و از اين پرتو نور بر او نيز تابيده مي‌شود. وي افزود: وقتي رياست‌جمهوري حکم ولي فقيه را دريافت کرد، اطاعت از او نيز چون اطاعت از خداست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل