بازدید 3103

اعزام ۳۰ هزار دانش‌آموز به عتبات عالیات

قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی از پیش‌بینی اعزام 30 هزار دانش‌آموز به عتبات عالیات در سال جاری خبر داد و گفت: دانش‌آموزان در سه مدل کاروان شامل «پدران با پسران»، «مادران با دختران» و «دانش‌آموزان با معلمان» اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۵۸۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 16 May 2016
قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی از پیش‌بینی اعزام 30 هزار دانش‌آموز به عتبات عالیات در سال جاری خبر داد و گفت: دانش‌آموزان در سه مدل کاروان شامل «پدران با پسران»، «مادران با دختران» و «دانش‌آموزان با معلمان» اعزام می‌شوند.

داود روستایی قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات اظهار داشت: در سال گذشته 8 هزار دانش‌آموز به عتبات عالیات اعزام شدند و امسال نیز پیش‌بینی کرده‌ایم 30 هزار دانش‌آموز را اعزام کنیم.

وی ادامه داد: اعزام دانش‌آموزان برای امتحانات خرداد متوقف شده است و بعد از ماه مبارک رمضان ادامه پیدا می‌کند.

روستایی در خصوص میزان سهمیه اعزامی دانش‌آموزی به عتبات عالیات گفت: سهمیه اعزام باز است؛ یعنی هر تعداد کاروان ساماندهی کنیم، محدودیت اعزام یا پشتیبانی نداریم اما خودمان در ساماندهی و اعزام، شرایط متفاوت داریم.

قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی یادآور شد: باید کاری کنیم تا دانش‌آموزان در قالب کاروان‌های سازمان یافته اعزام شوند؛ ما دانش‌آموزان را به هر هتلی نمی‌بریم بلکه هتل‌ها را به طور کامل در اختیار می‌گیریم تا کار فرهنگی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: امسال دانش‌آموزان در قالب سه مدل کاروان شامل «پدران با پسران»، «مادران با دختران» و «دانش‌آموزان با معلمان و مربیان»، اعزام می‌شوند؛ ضمن اینکه دانش‌آموزان دوره هفتم مجلس دانش‌آموزی و اعضای کنگره سازمان دانش‌آموزی نیز تا مهر عازم کربلای معلی می‌شوند.

روستایی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه «آیا دانش‌آموزان باید شرایط خاصی برای اعزام به عتبات عالیات داشته باشند؟»، گفت:نه شرایط خاصی ندارد؛ بلکه فقط باید دانش‌آموز دوره متوسطه باشند و هر دانش‌آموزی چه پسر و یا دختر که علاقه‌مند باشند، می‌تواند اعزام شود.

وی در خصوص میزان مبالغ دریافتی از دانش‌آموزان برای اعزام به عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: از دانش‌آموزان 750 هزار تومان دریافت می‌شود که این مبلغ حداقل 300 هزار تومان کمتر از اعزام با کاروان‌های عادی است؛ به استان‌ها اعلام کرده‌ایم این مبلغ را نیزاز طریق بانک‌های عامل تجارت، ملت و بانک‌هایی که سازمان دانش‌آموزی استا‌ن‌ها در آن حساب دارند، برای دانش‌آموزان وامی با کارمزد 4 درصد در نظر بگیرند.

قائم‌مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی درخصوص میزان دریافتی از والدین همراه دانش‌آموزان برای اعزام به عتبات عالیات خاطرنشان کرد: والدین همراه دانش‌آموزان معمولا 100 هزار تومان بیشتر یعنی 850 هزار تومان برای اعزام به عتبات عالیات پرداخت می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار