بازدید 7390

حاشیه‌های نخستین نشست منتخبان دهم

معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه در اولین نشست منتخبان مجلس دهم، از ریاست لاریجانی در مجلس نهم تمجید کردند.
کد خبر: ۵۸۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 07 May 2016
معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه در اولین نشست منتخبان مجلس دهم، از ریاست لاریجانی در مجلس نهم تمجید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست «فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها» حدود ساعت ۹ صبح امروز در محل مجلس قدیم آغاز شد.

منتخبان مجلس دهم با ماشین‌های خود وارد پارکینگ مجلس قدیم شدند؛ در این پارکینگ سگ‌هایی مستقر بودند که برای کشف مواد منفجره آموزش دیده‌اند.

قبل از آغاز جلسه، حمیدرضا حاجی‌بابایی منتخب مردم همدان، علیرضا منادی منتخب مردم تبریز، حمیدرضا فولادگر منتخب مردم اصفهان، محسن کوهکن منتخب مردم لنجان، محمدرضا عارف منتخب مردم تهران، علی لاریجانی منتخب مردم قم، احمد امیرآبادی منتخب مردم قم و احمد سالک منتخب مردم تهران در ردیف ابتدایی مجلس نشسته بودند.

همه منتخبان در ابتدا به سمت لاریجانی رفته و با وی روبوسی می‌کردند اما مراجعه منتخبان به عارف به حدی کمتر بود که وی در ابتدای جلسه روی صندلی خود نشسته بود و نیازی به ایستادن وی نبود تا کم‌کم تعدادی از نمایندگان به سمت وی نیز رفتند.

احمدرضا دستغیب عضو هیات رئیسه مجلس نهم که به مجلس دهم راه نیافته است، اجرای جلسه را بر عهده داشت.

محسن علوی منتخب لامرد و فرزند وزیر اطلاعات هم که در ابتدای جلسه در گوشه‌ای از مجلس نشسته بود، پس از ورود تابش، در کنار وی و در جمع اصلاح‌طلبان جای گرفت.

در ابتدای جلسه علی لاریجانی سخنرانی کرد و از همین آغاز کار، گویی با منتخبان مجلس دهم اتمام حجت کرد و گفت: «برای حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه به دنبال بخش خصوصی باشید زیرا از دست دولت کاری برنمی‌آید.»

پس از آن آیت‌الله رضا استادی، از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم سخنرانی کرد و به منتخبان گوشزد کرد که «در حفظ و حراست از بیت‌المال کوشا باشند تا این چهار سال برایشان یوم‌الحسرت نباشد.»

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت تدبیر و امید هم سخنران دیگر برنامه امروز بود که در ابتدای سخنش تمجیدی مفصل از لاریجانی در خصوص تصویب برجام کرد و گفت: رئیس مجلس شجاعانه، مدبرانه و در مقطعی با گذشت ایستاد و حمایت همه‌جانبه‌اش را از برجام عملی کرد.

وی در هیچ جای صحبت‌های خود از عارف سخنی به میان نیاورد. به نظر می‌رسد دولت موضعش در مورد ریاست مجلس را با سخنرانی جهانگیری که از روی نوشته‌ای قرائت می‌شد، اعلام کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور علیرغم همه گفتگوهایی که اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس نهم با وی داشته اند، اعلام کرد که دولت به هیچ وجه با مصوبات این کمیسیون موافق نیست و خواستار بررسی برنامه ششم در مجلس دهم شد تا با تعامل مجلس دهم، برنامه‌ مورد نظر دولت به تصویب برسد.

پس از آن محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به ایراد سخنرانی پرداخت.

ظریف در سخنرانی خود شرایط اجرای برجام و شرایط منطقه را تشریح کرد و به عنوان دومین سخنران دولتی از مدیریت لاریجانی در مجلس نهم به ویژه در تصویب برجام تقدیر و تشکر کرد.

وی بلافاصله پس از پایان سخنرانی، برای دیدار با وزیر خارجه ترکمنستان، راهی وزارت خارجه شد.

حدود ساعت ۱۰:۳۰ اولین تنفس جلسه داده شد و لاریجانی نیز همراه نمایندگان در جایگاهی که برای صرف چای و کیک در نظر گرفته شده بود، حضور یافت.

نوبت دوم نشست همایش فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها؛ حدود ساعت ۱۱:۱۰ آغاز شد.

این جلسه در حالی آغاز شد که محمدرضا عارف و محمدرضا تابش جلسه را ترک کرده بودند اما لاریجانی همچنان در جلسه حضور داشت.

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حالی سخنرانی خود را آغاز کرد که فضای سالن شلوغ بود اما با ادامه سخنرانی وی، رفته رفته جلسه نظم یافت.

هاشمی در پایان صحبت های خودش به اقدامات صداوسیما در پخش برنامه هایی که جامعه پزشکی را زیر سوال می برد، انتقاد کرد.

وی گفت: الحمد الله زیرمیزی همه جا هست. اظهارات وی باعث خنده منتخبان شد. وزیر بهداشت بلافاصله افزود: البته الحمدالله ندارد!

وی ادامه داد: من معلمی را می شناسم که ساعتی یک و نیم میلیون برای تدریس می گیرد. باید به خاطر چند معلم با این رویه کل جامعه معلمان را زیر سوال برد؟ وزیر بهداشت همچنین گفت: در اوایل همیشه می ترسیدم که به مجلس بروم اما اجرای طرح تحول سلامت که آغاز شد مراجعه به نمایندگان کاهش یافت و مشکلات بنده نیز حل شد.

در ادامه جلسه، امینی معاون قوه قضائیه، واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و آخوندی وزیر راه و شهرسازی سخنرانی کردند.

در همین حال، احمد امیرآبادی و احمد سالک منتخبان مردم قم و اصفهان دعوت نامه هایی را بین منتخبان برای حضور در جلسه فراکسیون فراگیر اصولگرایان توزیع می کردند. در همین حال برخی مشاوران لاریجانی نیز در جلسه در حال لابی با منتخبان بودند.

کاظم جلالی منتخب اصلاح طلب مردم تهران نیز حدود ساعت ۱۱:۳۰ در جلسه حضور یافت.

هر یک از وزرا که سخنرانیشان به پایان می رسید تعداد زیادی از منتخبین برای روبوسی با آنها صف می کشدیند.

اولین جلسه نشست منتخبان دوره دهم، حدود ساعت ۱۲:۳۰ به پایان رسید. قرار است در جلسه فردا نیز دو نشست اقتصادی و امنیتی برگزار شود که در آن وزرای اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، دبیر شورای عالی امنیت ملی و فرمانده نیروی قدس سپاه حضور خواهند داشت.

به نظر می رسد مشارکت گسترده مقامات ارشد دولت در نشست های مقدماتی منتخبان مجلس دهم که با مدیریت و برنامه ریزی لاریجانی در حال برگزاری است، را باید نشان دهنده تلاش روحانی و لاریجانی برای انعکاس بیشترین همکاری در طول مجلس دهم دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی