بازدید 4412
فوتبال اروپا

زیردریایی در بندر لیورپول به گل نشست/فینال تمام اسپانیایی(2)خراب شد

سویا با حساب 5 بر 3 برای سومین سال متوالی راهی فینالی شد که میزبان امسالش شهر بازل سوئیس است. این نکته نیز قابل ذکر است که در دو فینال گذشته سویا به قهرمانی لیگ اروپا رسیده و دنبال هت تریک است.
کد خبر: ۵۸۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۹ 06 May 2016
لیورپول با هدایت کلوپ، بعد از تیم بیل شنکلی و باب پیسلی سه مرتبه جام یوفا را فتح کرد و امشب برای چهارمین بار  به فینال این جام رسید تا شاید قهرمانی شماره چهار آنها هم به ثبت برسد.

به گزارش تابناک ورزشی، هواداران خشمگین آفیلد با ساختن جهنمی برای ویارئال اجازه ندادند بازی به دقیقه 10 برسد . بعد از خطر دقیقه پنجم که روی پاس سوارز، سولدادو نخستین موقعیت را ایجاد کرد و مینیوله توپ را دفع کرد، لیورپول به خود آمد و دقیقه هشتم لیورپول به گل اول رسید. پس از یک رفت و آمد و روی پاس عرضی فیرمینو بود که استوریج نتوانست اثری درستی روی توپ بگذارد اما در ادامه توپ با برخورد به پای مدافعان تیم میهمان وارد دروازه شد. 

زیردریایی در بندر لیورپول به گل نشست/فینال تمام اسپانیایی2 خراب شد

دقیقه سیزدهم بود که روی اشتباه سوریانو و پاس میلنر، لالانا به موقعیتی شبیه به گل اول رسید اما ضربه او تعریفی نداشت و به بیرون رفت. 

دقیقه پنجاهم سانتر استوریج تعریفی نداشت اما کوتینیو توانست توپ را به موقعیتی برای شوت بیاورد اما ضربه نهایی توسط ارئولا مهار شد. 

دقیقه شصت و پنجم بود که لیورپول به گل دوم رسید. باز هم روبرتو فیرمینو بود که پشت محوطه صاحب توپ شد و با پاسی دیدنی، استوریج را روی نقطه پنالتی صاحب توپ کرد. ضربه مهاجم انگلیسی پس از برخورد به دروازه بان و هر دو تیر وارد دروازه شد. 

این گل هم خیال سرمربی آلمانی را  راحت نکرد تا نفوذ فرمینیو از جناح چپ و ارسال رو به بیرون و زمینی او بعد از اثر ناقص استوریج زیر پای لالانا بیفتد و او کار را تمام کند.

لیورپول با این برد کنفدراسیون فوتبال اروپا را از دو فینال تمام اسپانیایی نجات داد تا درآمد این مسابقات با سقوط مواجه نشود.

هتریک مدافع عنوان قهرمانی در راهیابی به فینال لیگ اروپا

در دیدار برگشت از دور نیمه نهایی رقابت های لیگ اروپا، تیم فوتبال سویا موفق شد با نتیجه 3-1 شاختار دونتسک اوکراین را شکست داده و برای سومین فصل متوالی راهی فینال شود.
گــزارش بازی
طبیعتا با نتیجه تساوی 2-2 در کیف اوکراین، شاختار دونتسک چاره ای نداشت که برای صعود در نود دقیقه پیش رو دروازه سویا را باز کند. آنها سعی داشتند دقایق ابتدایی بازی را با پاس های کوتاه در خط دفاعی کنترل کنند اما لو رفتن یک توپ در یکی از پاس ها در نهمین دقیقه مسابقه کارشان را سخت کرد. کوین گامیرو روی یک توپ دزدی و حرکت رو به جلو توپ را از لای پاهای پیاتوف به گل تبدیل کرد تا با این گل در خانه سویا یه گام به صعود به فینال نزدیک تر شود.

زیردریایی در بندر لیورپول به گل نشست/فینال تمام اسپانیایی2 خراب شد

بازی در نیمه اول در حال اتمام بود که شاگردان لوچسکیو به گل تساوی دست یافتند. در دقیقه 44 مسابقه و در حالی که می رفت سویا روی فشاری که آورده به گل دوم برسد روی ضد حمله ادواردو پاس مارلوس را به گل اول شاختار در این دیدار تبدیل کرد تا نیمه اول دو تیم با حساب 1-1 به رختکن بروند.

با شروع 45 دقیقه دوم مجددا گامیرو و سویا با گلزنی شاختار را به شوک فرو بردند. تنها دو دقیقه پس از آغاز نیمه دوم باز هم کوین گامیرو بود که این بار با پاس کرچوویاک و دریبل دروازه بان حریف تیمش را برای بار دوم در این بازی به گل می رساند. دقیقه 59 باز هم تیم میزبان صاحب گل شد. این بار ماریانو بود که با شوتی زیبا به گوشه دروازه سویا را به گل سوم می رساند.

بازی در ادامه با همین نتیجه 3-1 به سود نماینده اسپانیا در سانچز پیزخوان خاتمه یافت تا مجموعا سویا با حساب 5 بر 3  برای سومین سال متوالی راهی فینالی شود که میزبان امسالش شهر بازل سوئیس است. این نکته نیز قابل ذکر است که در دو فینال گذشته سویا به قهرمانی لیگ اروپا رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل