بازدید 4448

بند جنجالی کفاشیان را از حضور در انتخابات محروم کرد

کد خبر: ۵۷۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 07 April 2016
با توافق انجام شده بر سر مدت زمان ریاست فدراسیون فوتبال این طور به نظر می‌رسد که رئیس فعلی در صورت تعویق انتخابات و حتی گرفتن مجوزهای لازم، اگر بخواهد هم دیگر نمی‌تواند رئیس باقی بماند.
به گزارش تابناک ورزشی،جلسه مهمی روز گذشته بین سران فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد که طی آن طرفین توافق کردند تا یک بند اساسنامه سال 90 قبل از ارسال به هیأت دولت برای تصویب، اصلاح شود.

این بند جنجالی به مدت زمان و دوره‌های ریاست فدراسیون فوتبال اشاره می‌کند. پیش از این و در اساسنامه‌ سال 86 این طور پیش‌بینی شده بود که رئیس فدراسیون فوتبال فقط می‌تواند برای دو دوره 4 ساله پیاپی بر ارکان فوتبال کشور ریاست کرده که البته این بند در سال 90 اصلاح شده و به مدت زمان سه دوره پیاپی تغییر کرد.

حالا اما طرفین جلسه روز گذشته با یک بازگشت به عقب 4 ساله دوباره بر سر دو دوره پیاپی 4 ساله برای ریاست فدراسیون فوتبال به توافق رسیده که در صورت تثبیت این بند، اگر کفاشیان خودش هم اصرار داشته باشد که همچنان در صورت تعویق انتخابات و با گرفتن مجوزهای لازم در آن شرکت کند، دیگر راهکاری برای بازگشت قانونی وی وجود نخواهد داشت.

این در حالی است که در اساسنامه اصلاح شده سال 94 نیز زمان ریاست فدراسیون فوتبال به 3 دوره پیاپی 4 ساله تغییر پیدا کرده بود که در نهایت با دستور وزیر، اساسنامه جدید در مجمع اخیر از دستور جلسه خارج شده و در نهایت این موضوع مصوب نشد.

قرار است تغییرات اساسنامه از جمله تغییر این بند شنبه آینده در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز به تصمیم گیری گذاشته شود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان