بازدید 169167

حقوق پرستاران از تمام لیسانسه‌ها بیشتر است

پرستاران دولتی حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد بیشتر از پرستاران بخش خصوصی می‌گیرند و از اکثر لیسانسیه‌هایی که استخدام دولتی هستند بیشتر دریافتی دارند
کد خبر: ۵۷۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷ 06 April 2016
قائم‌مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پرستاران دولتی حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد بیشتر از پرستاران بخش خصوصی می‌گیرند و از اکثر لیسانسیه‌هایی که استخدام دولتی هستند بیشتر دریافتی دارند، گفت: افزایش مطالبه "BMW" و بنز در کشور پرایدسوار اصلاً صحیح نیست.

به گزارش تسنیم، در آخرین روز رسمی فعالیت‌ کاری سال 94، خبرگزاری تسنیم میزبان آخرین مهمان خود از مدیران کشور در سال «دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی» بود و او هم کسی نبود جز دکتر ایرج حریرچی ــ سخنگوی وزارت بهداشت و قائم‌مقام وزیر بهداشت؛ مدیری که جایگاه استادی و فوق‌تخصص سرطان‌های سر و گردن را یدک می‌کشد.

برحسب روال رایج انتشار مصاحبه‌های تفصیلی، قرار بر این گذاشته شد تا مطالب و گفت‌وگوی سخنگوی وزارت بهداشت پس از تأیید و اصلاحات لازم بعد از تعطیلات نوروزی منتشر شود، حال به‌دلیل فراخور برخی مطالب قائم‌مقام وزیر بهداشت که به‌نوعی تازگی دارد و شامل اخبار مهم و از مهمترین چالش‌های روز حوزه سلامت است، از این گفت‌وگوی مفصل؛ بحث و سؤالی درباره اختلاف چندین ماهه وزارت بهداشت با جامعه پرستاری که به‌قول حریرچی عنوان شود منتخبی از پرستاران؛ انتخاب و به آن پرداخته می‌شود.

تسنیم: مشکل وزارت بهداشت و پرستاران چه‌زمانی حل می‌شود؟


حریرچی: ما با قاطبه پرستاران مشکل قابل توجهی نداریم، من خودم با آقای وزیر هفته‌ای سه چهار تا شهرستان می‌رویم و به اکثر بیمارستان‌ها هم سر می‌زنیم. به‌نظر من دوستانی که اهدافی سیاسی و صنفی داشتند یک‌سری مطالبی را مطرح کردند و من از دوستانی که بعضی‌هایشان هم آدمهای دلسوزی هستند گله دارم.

افزایش مطالبه "BMW" و بنز در کشور پرایدسوار؛ اصلاً صحیح نیست


شما وقتی در مملکتی ماشین مورد استفاده مردم پراید و پژو است و خیلی‌ها هم پیاده هستند و توان مملکت هم همین است، اگر شروع کنیم مطالبه همه را بنز و "BMW" کنیم ولی مگان هم بدهیم، باختیم.

شما باید به شرایط مملکت توجه کنید؛ به شرایطی که مملکت می‌تواند فراهم کند. اصلاحی که در وضعیت‌های موجود می‌توان انجام داد تدریجی است. من رسماً می‌گویم تا قبل از سال 83 پرستاران ما در بخش دولتی از پرستاران بخش خصوصی و از سایر لیسانسیه‌های بخش دولتی کمتر حقوق می‌گرفتند.

من یادم است زمانی یکی از همکارانی که الآن به‌نفع جامعه پرستاری دارد صحبت می‌کند خودش از دانشگاه خودشان یک کپی حکم داشتند که دو خواهر دوقلو که هر دو لیسانس پرستاری بودند، یکی در بیمارستان کار می‌کرد و دیگری به‌عنوان مربی بهداشت در آموزش پرورش کار می‌کرد و آن مربی بهداشت با وجود آنکه 3 ماه تابستان و عید تعطیل بود و صبح تا ظهر می‌رفت، از پرستاری که در بیمارستان کار می‌کرد و تاسوعا و عاشورا و عید و .... هم شیفت داشت، بیشتر می‌گرفت.

پرستاران از تمام لیسانسیه‌ها بیشتر حقوق می‌گیرند


بنابراین با اقداماتی که رسماً طی 10 تا 12 سال گذشته انجام شده است پرستاران ما حدود 60 الی 70 درصد بیشتر از پرستاران بخش خصوصی می‌گیرند و از اکثر لیسانسیه‌هایی که استخدام دولتی هستند بیشتر دریافت می‌کنند، ولی اینکه رقم مطلوب هست و اختلافشان با جامعه پزشکی به رقم مطلوب رسیده؟ خیر. ولی ما باید ببینیم وضعیت نسبت به قبل چطور شده است.

مهندس کامپیوتر شغل ندارد ولی پرستار دارد


بنده آدرس هم می‌دهم، نماینده مردم ایلام به من می‌گفت: کسی از نیمه‌های تحصیل در رشته پرستاری انصراف داده و رفته کامپیوتر خوانده؛ الآن شما کمک کنید که وی دوباره پرستاری بخواند چون مهندس کامپیوتر شغل ندارد، حالا الآن دو سال دیگر پرستاری بخواند که بشود پرستار!

ما از سال آخر دولت اصلاحات با ورود و اقدام شخص آقای دکتر عارف؛ با یک مصوبه‌ای حقوق پرستاری اصلاح شد و دو یا سه مصوبه‌ای در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد داشتیم و مصوباتی که مربوط به پرداخت‌های دوره اخیر بود، البته ما نمی‌گوییم وضعیت خیلی مطلوب بوده و یا شده؛ ولی مشکل پرستاران، تعرفه پرستاری است که حدود 7 یا 8 سال است که این قانون اجرا نشده است.

تعرفه پرستاری ــ با نفت بشکه‌ای 120 دلار اجرا نشد، حال اجرایش با نفت بشکه‌ای 25 دلار دور از انتظار است

البته در حال حاضر تعرفه پرستاری را وزارت بهداشت با وزارت رفاه مطرح کرده است  که دارد کارهایش پیش می‌رود، ولی حال بررسی کنید این مصوبه در زمانی که نفت بشکه‌ای 120 دلار بود، در آن زمان اجرا نشد، حالا الآن از وزارتخانه‌ای که با نفت 25 یا 30 دلاری کار می‌کند انتظار داریم طرح بزرگی را اجرا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱۱
انتشار یافته: ۱۸۹
دریافتی ماهانه من از یکی از واحد های دانشگاه ازاد تهران بعنوان هیات علمی تمام وقت ؛ دارای مدرک دکترا از خارج از کشور و تالیفات بسیار و چند سال سابقه کار ، با حداقل امکانات آموزشی و پژوهشی فقط دو میلیون و نیم بود.....مقایسه ای بفرمایید با حقوق برخی از کارشناسان با مدرک لیسانس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
فکر کنم کسورات رو اشاره نکردید. بنده با مرتبه مربی همین حقوق رو میگیرم.
من دارای مدرک کارشناسی پرستاری هستم که 22 ساله در بخش دولتی کار اجرایی دارم و دریافتی حقوق و مزایایی به مراتب کمتر از کارشناسان بخش درمان دارم ، گله ای هم نیست چرا که سختی کار ایشان را ندارم اما اینکه پرستاری تنها رشته دانشگاهی است که بیکار ندارد کاملا صحیحه ما پزشک بیکار داریم اما پرستار بیکار نداریم
پاسخ ها
ایرانی
| United States of America |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
این روزای ریاست میره
پس چطور در هيمن كشور پرايد سوار پزشكان پورشه ومازراتي سوارند!!
من پرستار نيستم اما واقعا كار يك پرستار با كار يك ليسانسيه كه در يك دستگاه دولتي كار مي كنديكي است كه اين آقا مقايسه مي كند؟ با توجه به عدم امكان استفاده از امكانات بيمارستانهاي خصوصي توسط مردم به دليل بالا بودن هزينه هاي درمان آيا مقايسه كار پرستاران دولتي با پرستاران بيمارستانهاي خصوصي صحيح است؟ يه روز ايشان بيايند پرستار باشند ببينند 60 درصد اضافه حقوق زياد است.
از کامنت ها ی مربوط به مسائل پزشکی بر می اید که پرستاران خودشان را با دکترها مقایسه می کنند نه به عنوان لیسانس اول این شائبه باید تفهیم شود
این فرمایشات از چند جهت قابل تامل است. فقط یک سوال ساده؛ آیا نفت فقط،برای پرستاران ارزان شده است؟ و آقای دکتر با توجه به رسیدن قیمت نفت تر از 120 به 25 دلار به فرمایش ایشان افزایش تعرفه های پزشکان بعضی وقتها دوبار در سال و به میزان 120 درصد مشکلی ندارد؟
علت اعتراض پرستاران به دستمزدشان این است که خودشان را با پزشکان که به نوعی همکار آنها محسوب می شوند مقایسه می کنند.
در حالی که بهتر است خود را با کارشناسانی که مدرک مشابه (لیسانس، فوق لیسانس) دارند مقایسه کنند آنوقت متوجه می شوند که دریافتی آنها از بقیه بیشتر است.
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
پرستارا و معلم ها فقط بخاطر اينكه همكاران زياد و مشابه خودشون دارن راحت اينهمه اعتراض ميكنن وگرنه كارمنداي ليسانس وفوق ليسانس تو ارگانهاي مختلف واقعا خيلي كمتر حقوق ميگيرن و دستشون جايي بند نيس
دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
آیا سختی کار سایر عزیزان کارشناس با پرستاران یکی است؟؟
nazanin
| United States of America |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
یک پزشک عمومی هم در حد فوق لیسانس است نه بیشتر
جناب آقاي حريرچي جنابعالي چرا كمي از كرانه هاي پزشكان محترم در بيمارستانهاي دولتي كه بالغ بر 100 ميليون تومان دريافتي ماهانه ايشان است سخن به ميان نمي اوريد ، ضمناً شما به چه معياري شغل يك پرستار با بي خوابي شبانه و شيفتهاي كاري كه مجال نفس كشيدن در بيمارستنهاي دولتي ندارند با يك كارشناس كامپيوتر قياس مي گيريد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
صد میلیون؟من دکتر میشناسم ماهانه 400میلیون هم میگیرن
در همه جای دنیا پرستاران حقوق بالایی دارند آن هم به دلیل شرایط سخت کاری
این دولت فقط برای زیر مجموعه وزارت بهداشت خوب کار کرد ............در عوض خورد تو سر صنننننننننننعت
مشکل دولتمردان ما این است که همه چیز را میخواهند با سفسطه بازی حل کنند
سلام - ایشون فیش حقوقی برخی پرستاران رو دیده اند نه اون بدبخت بیچاره های شهرستانی من خودم به شخصه با کلی شیفت و بدون تعطیلی دارم ماهی 1700 می گیرم که 200 تاش بخاطر بیمه و مالیات و بیمه مسئولیت کم می شه و در نهایت 1500 بیشتر دستمو نمی گیره سر و ته اون طرح قاصدک هم که مشخص نیست بل کل همه چیز قاطیه
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
شما بهتره تو همون شهرستان فيش حقوق يه ليسانسه با مدرك دانشگاهي تراز بالاترا ز خودتون رو هم نگاه كنيد؛ مطمئن باشيد خيلي كمتر از شماست
ای پدر نفت بسوزه
میزان حقوق بر مبنای میزان کارکرد و تحمل زحمت بر مبنای مدرک تخصصی باید باشد و نباید بگوئیم حقوقشان از لیسانسیه ها بیشتر است زیرا شاید یک لیسانسیه بر حسب وظیفه کار کمتری انجام دهد می بایست میزان حقوق و دستمزد بر مبنای تحمل زحمت و کار باشد همه می بینیم که یک پرستار از یک پزشک در جوزه کاری خود بیشتر زحمت می کشد ولی حقوق این دو گروه را مقایسه کنید مگر یک پزشک عمومی چندسال بیشتر از یک پرستار درس خوانده آیا صرف اینکه پزشک هست حقوق بیشتری باید دریافت کند یا اینکه ملاک کار است
پاسخ ها
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
احسنت . جان کلام را گفتید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
اینجوری که کارگر معدن هم باید بیشترین حقوق رو در ایران بگیره!!!
من پزشک نیستم ولی میدونم که پزشکها حق سختی کار ندارن ولی پرستارها دارن و نمیدونم چرا این تبعیض وجود داره در حالی که مسولیت پزشکها خیلی بیشتر از پرستارهاست و کشیک شبشون هم مثل اونهاست .
به ایشان بگویی پس چرا همیشه مطالبات پزشکان به حق است و با نفت هر دلاری تامین می شود ولی مطالبات پرستاران به حق نیست و ....
اخه ادم بی تدبیر. کاریه پرستار لیسانسه با کاریه لیسانس ادبیات یا مدیریت پشت میزی قابل مقایسه است؟
کج فهمی به این می گن
واقعا برای این آقا متاسفم.
آقای دکتر
مربی بهداشت آموزش و پرورش خواب حقوق یک پرستار رو هم نمیتونه ببینه دوما در بسیاری از بیمارستان ها از پرستاران خواسته میشه مرتب آرایش کنند و وسیله جذب مشتری باشند . فکری به حال این بیمارستان های آشغال بکنید سوما مساله فقط میزان حقوق پرستار و معلم و ... نیست مساله اختلاف حقوق هاست . کجای دنیا پزشک متخصص پنجاه برابر یا صد برابر پرستار و معلم پول در میاره ؟؟ خودت چند می گیری؟؟ مردم رو خر فرض نکنید لطفا
سلام.
هر چه قدر به پرستاران حقوق بدهند کم است.
طمع پزشکان و پرستاران ایرانی مردم را مستاصل کرده است. ای کاش می شد پزشکان و پرستاران از هند و پاکستان وارد می کردند. و خیال مردم از بهداشت و درمان راحت بشند.
دردامد ماهانه جنابعالی بیش 200برابر یک پرستار است
همه بودجه به بهداشتداده می شود تا حقوق های 20 و 30 و .. میلیونی به پزشکان بدهند و یعنی حقوق بیش از یک سال کارگر در یک ماه کجای دنیا این اتفاق می افتد عدالت کجاست
باسلام
چند نکته در صحبت های آقای حریرچی وجود دارد
اول اینکه هنوز تنها نخبگان مملکت را مانند آقای وزیر پزشکان می دانند
دوم
توجهی به سختی کار پرستاران ومواجهات پرستاران با نکات خطر آفرین و مواجهه محیطی شغلی به صورت 24 ساعته با بیماریهای مختلف عفونی وغیر عفونی را در نظر نمی گیرد
سوم
عموما دریافتی کارکنان در بنگاههای خصوصی بیشتر است اما چرا در مجموعه تحت نظارت ایشان پرداخت بخش خصوصی کمتر است را توضیح نداده ونگفته اند چرا قوانین دولتی از جمله قانون بهره وری را اجرا نمیکنند

چهارم
توضیح ندادند که قاطبه پرستاران چه کسانی هستند نظر سنجی که در سایت نظام پرستاری در خصوص رضایت ار عملکرد حوزه حریرچی در بین پرستاران بود حدود5000 نفر شرکت کردند و98 درصد ار عملکرد وزارت بهداشت ناراضی بودند
پنجم
چگونه است برای برنامه های افزایش تعرفه های پزشکی در سال گذشته که تا300 برابر شدند با بودجه 25 دلاری نفت انجام می شود
ولی تعرفه های پرستاری را نمی توان اجرا کرد
مگر هزینه جدیدی دارد
جناب حریرچی همین خدمات پرستاری را که به نام پزشکان در کتاب ارزش گذاری نسبی وجود دارد وتوسط پرستاران انجام می شود پرستاران آماده اند با نرخ70 درصد ارزش گذاری نسبی پزشکان انجام دهند
30 درصد هم در راستای اقتصاد مقاومتی صرفه جویی میکنید

یا حق
با سلام خدمت آقای حریرچی لطفا فقط حقوق پرستار در بیمارستانهای دانشگاه پزشکی تهران را با پرسنل وزارت بهداشت چه رسمی یا قراردادی مقایسه کنید.
سلام واحترام

جناب آقای حریرچی شما پزشک هستید
چگونه وجدانتان قبول کرده است که یک مدیریت تخصصی انجام وظیفه کنید
مگر شما در دوره تخصصی دروس مدیریت می خوانید شما به احترام شغل شریفتان به خدمت طبابت بیماران بپردازید ومملکت را به متخصصین امر بسپارید

مگر کارشناس اقتصاد هستید که می گویید قانونی با نفت های چند دلاری اجرا می شود یا نمی شود مگر فروش نفت ونرخ دلار بر روی پول وحجم پول کشور تاثیر دارد
ای کاش قائم مقام محترم وزیر بهداشت به این نکته هم اشاره می کردند که:
پرستاران از تمام لیسانسه ها بیشتر زحمت می کشند...
پرستاران از تمام لیسانسه ها بیشتر شب بیداری می کشند...
فرسودگی روحی و جسمی پرستاران از تمام لیسانسه ها بیشتر است...
نارضایتی فرزندان و همسران پرستاران از عدم حضور پرستاران در کنار خانواده از تمام لیسانسه ها بیشتر است...
پرستاران از تمام لیسانسه ها بیشتر از بودن در کنار خانواده در روزهای عزیز سال محروم هستند...
پرستاران از تمام لیسانسه ها بیشتر در معرض خطرات شغلی هستند...
پرستاران بیشتر از....
پرستاران بیشتر از...
به خدا راست میگه
کلی جوان کار ندارن بعد پرستارها و معلمها مدام می نالن
جناب دکتر چرا عوام فریبی میکنی کی پرستاران طلب bmw کردند شما حق و حقوق قانونی و شرعی پرستاران را بدهید bmv پیش کش پزشکان .
اخر این چه قانونیست که پرستار بیشتر از پزشک میگیرد پزشکان چون نجیب هستند و حقشان را نمیخواهند دلیل نیست که حقشان را بخورند
اخر این چه قانونیست که پرستار بیشتر از پزشک میگیرد پزشکان چون نجیب هستند و حقشان را نمیخواهند دلیل نیست که حقشان را بخورند
اقای دکتر حریرچی حتما شرایط کاری دو خواهر دوقلو را هم مقایسه کنند.درامد یک PHDدر دانشگاه علوم پزشکی را با درامد یک پزشک متخصص را هم مقایسه و آدرس اشتباهی ندهیییییید.شما که از همه وارد تر هستید چرا ادرس اشتباه می دی؟؟؟؟؟
ای کاش جناب معاون اشاره به خودشان و هم صنفی های خودشان هم می کردند که نسبت به تمامی متخصصین تمامی رشته ها در سراسر دنیا نه تنها ایران چندین برابر دریافتی دارند.
بنده بارها توی این سایت نظر گذاشتم در همین مورد و هیچ وقت هم چاپ نشده.اما اختلاف و تبعیض در نظام سلامت بیداد می کنه.خود بنده چون شاغل توی این بخش هستم در جریان تمام این مسائل هستم.پزشک متخصصی که قبلا ماهانه 12 تا 15 میلیون حقوق و کارانه می گرفت بعد از اجرای طرح تحول ماهانه بین 50 تا 80 ملیون دریافتی داره.پرستاری که تا قبل از طرح کل دریافتی ماهانه اش 2 ملیون تومن بود (با حقوق و کارانه و اضافه کار)الان جمعا نزدیک به 4 ملیون میگیره.
جناب آقای حريرچي تا کی سفسطه و مغطله؟؟؟
مطالبه بنز و بی ام و در کشور پراید سوار چه ربطی دارد به پرستاری؟؟؟!!!
متاسفانه عدم افراد کارا وبامهارت علمی و فنی بالا و تکنو کرات در وزارت بهداشت مشهود می باشد این اقا مثلا معاون وزیر بهداشت می باشد
موضوع اینه که کسایی که از رشته پرستاری قبول میشن معمولا رتبه های بسیار پایین کنکور هستن
سلام
به همشهریان تابناکی
قبلا کامنت ها را خیلی بیشتر و سریعتر میزاشتید
آقای معاون وزیر این در مورد اون مقایسه باید بگم آموزش و پرورش 24 ساعت در هفته کار میکند . پرستاران44 ساعت.
چطور تعرفه خدمات پزشکی و ویزیت و حق العمل پزشکان محترم با وجود نفت 25دلار باید 3تا 6 برابر شود ولی حق و حقوق کار انجام شده توسط پرستاران زحمتکش اصلا نباید پرداخت بشه شما که متخصص سرطان هستید
بسیاری از مهندسین با مدارک کارشناسی ارشد مهندسی از بهترین دانشگاههای دولتی در رشته هایی مانند عمران سازه معماری مکانیک با توجه باینکه متاهل هم هستند بیکارند ونمی توانند پول توی جیبی خود را تامین کنند هنوز سربار پدران ومادران خود هستند پرستاران باید خدا را شکر کنند بقول معروف سیر خبر از گرسنه ندارد ....
من پرستارم با لیسانس پرستاری با 9سال سابقه حکمم 2013000تومن هست که دریافتیم پس از کسر کسورات 1.650.000هست
چطوره که مملکت با نفت 25دلاری میتونه به یه پزشک عمومی حقوق 15تابیست ملیونی و کارانه های چند ده ملیونی و بع چندصدملیونی به پزشکانش بده،واسه پرستاران نمیتونه؟
پزشکان که کلا از راه زیر میزی امرار معاش میکنند چطور میشه با حقوق پرستار مقایسه کرد
من نه پزشک هستم نه پرستار و نه اصلا ساکن ایران اما از توجیه این آقا خیلی بدم اومد. اگر نباید مطالبه بنز و BMW در کشور پراید سوار داشت این "نباید" باید برای همه باشه چطوره درآمدهای ماهیانه چند ده میلیونی برای پزشکان در کشور پراید سوار ایرادی نداره اما نوبت که به بقیه می رسه خشکی و قحطی کشور رو می گیره؟!
آقای دکتر دکتر حریچی اگر مهندس کامپیوتر ها و یا اکثر لیسانسه های بیکارند و بیمارستانها و سیستم پرستاری هنوز در اثر کمبود نیروی پرستاری نمی توانند جوابگوی نیاز بیماران دردمند باشند وخسارتهای جبران ناپذیری می بینند، این نتیجه سیاست گذاری غلط دولتمردانی چون جنابعالی و امثال جنابعالی است که بدون مطالعه و برنامه ریزی پذیرش خیلی از رشته ها را در ورودی دانشگاهها کم و خیلی ها را زیاد کردید.
مشکل حقوق پزشکان است که بیش از حد بالا رفته است و همخوانی با سایر تحصیلکرده ها ندارد. مگر یک مهندس یا دکترای غیرپزشکی چقدر کمتر از یک پزشک رنج و زحمت تحصیل میکشد ؟ شما فرض بگیرید پزشکان دو برایر زحمت کشیده اند اما درآمدهای بالای ده تا صد برابری با درآمد سایر اقشار تحصیلکرده ناهمخوان شده است.
سلام مشکل کشور ماپزشک سالاری جون تا پرستاران نباشند کار پزشک هم جلو نمیره.ولی هر وقت حرف پول میشه صدای همه در میاد حالا خوبه طرح سلامت بیش از آنکه بفکر مردم باشه بفکر جیب پزشکان محترم است.
اگر قرار باشد پزشک و پرستار یک حقوق مساوی داشته باشند خوب باید پزشکان هم با لیسانس فارغ التحصیل شوند وکتب و درس های سخت پزشکی حذف شوند
پرستاران جدا از فیش حقوقیشون مبلغی حدود یک میلیون کارانه هم میگیرند که جز حقوقسشون به حساب نمیاد...
افزایش بی رویه درامد پزشکان توقع پرستاران را بالا برده.خیلی از مهندسان که بعضا در شیفت شب کار خانه ها کار میکنن از پرستاران کمتر میگیرن
افزایش بی رویه درامد پزشکان توقع پرستاران را بالا برده.خیلی از مهندسان که بعضا در شیفت شب کار خانه ها کار میکنن از پرستاران کمتر میگیرن
كمترين حقوق مربوط به كتابداران كتابخانه هاي تخصصي و شركتهاي نفتي است كه از منشي ها هم كمتر ميگيرند حداقل حقوق در اين شركتها مربوط به كتابداران تحصيلكرده هست كه به عنوان ديپلم كار ميكنند
بله پزشك دو برابر درس خوانده و از رتبه هاي عالي كنكور بوده پرستار محترم براي كنكور به اندازه پزشك زحمت كشيده ؟ پزشك خيلي بيشتر زحمت كشيده بيخوابي كشيده و مدت بيشتري هم تقريبا دو برابر طول كشيده تا مدرك بگيرد .
سلام، یه پرستار شبکاری، با بیماران ایدزی که تشخیص داده نشده،فحش و بی و بیراه، شیفت های طولانی..... و صدا کار های سنگین دیگر رو به یه لیسانسه مقایسه می کنید به نظرتون همون لیسانس بانک چقدر می گیره یه لیسانس شرکت نفت چقدر میگیره کشورهایی دیگه حداقل حقوق یه پرستار بیست سی میلیون هست پلی تو ایران یه حقوق دو میلیونی و اندی میدهید منت هم می زاید.
چگونه است که قانون تعرفه پرستاری که نهایتا چند صد هزار تومان عایدی دارد با نفت 30 دلاری قابل اجرا نیست ولی کارانه ده ها ملیونی پزشکان بدون مشکل پرداخت می شود....
در ضمن واقعا سختی و صعوبت کار پرستاری با دیگر رشته های کارشناسی قابل مقایسه نیست
لطفا نشر دهید
ممنون از سایت تابناک
شما در نظر بگیرد حقوق یک نفر کارمند دیپلم حتی پایین تر در شرکت گاز اداره برق -ابوفاضلاب -تامین اجتماعی بانکها -مخابرات دادگستری زندانها -ثبت اسناد -گمرک- دارایی - استانداری -...... بعدا حقوق پرستار ها را با سایر لیسانسیه ها مقایسه کنید جای بسی تاسف برای اقای ایرچ خان حریرچی ......
در هیچ کجا دنیا انقدر مدرک گرای نیست که در ایران است من نمی دانم مردم کی می خواهند بفهمند مدارک کارشنسی تنها برای کارشناس ها لازم است مگر یک کشور چند نفر کارشناس لازم دارد چه برسد به مدارک بالاتر . این همه مدرک بدرد چه چیز کشور می خورد به جای این همه هزینه که صرف ایجاد دانشگاه و تحصیل در شده صرف ساخت کارخانه و کار می شد اکنون این همه بی کار مدرک دار نداشتیم
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
پرستاران نسبت به خدمات وبرخوردشان بامردم خیلی هم خوب حقوق میگیرند همسر من در نیروی انتظامی میباشد ودر خواف با توجه به سختی کارش و15سال سابقه کار با نصف یک پرستار خانم که 3سال سابقه کار دارد هم حقوق اش ماهی 1500000 تومان میباشد پرستارها کاری نمیکنند همه ی کار را بهیارها میکنند
یک پزشک عمومی از نظر مدرک تحصیلی و قوانین استخدامی معادل یک فوق لیسانس است و فقط تفاوت در نوع خدمت می باشد که حقوق پایه و مزایای یک پرستار فوق لیسانس با یک پزشک عمومی که دارای سوابق کاری یکسانی می باشند از نظر قانونی باید یکسان باشد ولی متأسفانه کار را پرستاران انجام می دهند ولی طرحهای الحاقی نظیر طرح سلامت و پزشک خانواد ه جیب پزشکان را پر می کنند یک بار هم که شده در بحث خدمت پزشکان را هم مانند سایر اقشار تحصیل کرده ببینند.
اون لیسانسیها به خاطر شب کاری دیابت میگیرند.دیسک کمر دارند .لرزش دست دارند .مشکل روانی پیدا میکنند.واریس دارند.افسردگی دارند.سکته های زودرس قلبیو مغزی میکنند. دیگه واسه ما پرستارا تعطیلات بی معنی وجود نداره ولی پزشک کسی نمیتونه تو تعطیلات ببینتشون
چرا نمیگید چرا با توجه به اینکه به قول شما انقدر مزایای پراستاران بالاس ولی باز هم اینقدر کمبود دارید؟؟
چرا کسی سمت پرستاری نمیاد؟
مگه مزایاش خوب نیست؟!مگه بازار کارش خوب نیست؟پس چرا نمیان؟
دوست عزیزی که میگن حق پرستار نیست.شما تا حالا تو اورژانس با ۷۰تا مریض و ۴تا پرستار کار کردی؟؟
تفاوت درآمدپزشکان بادیگرفارغ التحصیالان دارای مدرک دکتراهم می دانید که درحدارقام نجومی است
من ادم سراغ دارم کارمند اداره مالیات 8میلیون حقوق میگیره بعد پرستار ی که شب 12 ساعت رو با با سی تا مریض سرمی کنه جوابگو دکتر و ریس بیمارستان و همراه و ... باشه وبا هر نوع بیماری عفونی سر و کله بزنی .خون وخلط تو دهانت بره و بد و بیراه و کتک کاری بشه دو میلیون بگیره ایا زیاده؟
در کشور پراید سوار چرا درآمد دکترها از پورشه و بنز هم بالاتره؟!!!
جناب معاون سخنگو باز هم که فرافکنی نمودید چه طور تعرفهدی پطشکان در بدترین شرایط اقتصادی به صورت تضمین شده افزایش می یابد و برای کار نیم ساعته در هر روز در آمدهای میلیونی کشب میکنن اما پرستاران که به صورت شبانه روزی در بیمارستاتها حضور دارند و عید و عزا و بیماری و حتی آلودگی هوا نمیتواند کارشان را تعطیل کند نباد حرف از اجرای قانون 9 سال عمل نشده ی تعرفه گذاری بزنند. بد راهی در پیش گرفته اید در پیش خدا و مردم شرمتان باد.
پرستارها بیشتر حقوق میگیرند !!!!!پرستارها بیشتر کار میکنند پرستارها بیشتر استرس میکشند پرستارهابیشتر در معرض خطرات شغلی هستند پرستارها بیشتر وزودتر فرسوده میشوند پرستارها بیشتر از سایر کارکنان محروم از تعلیلات وفامیل هستند پرستاران یعنی رهاشدگان در بخشها خود بجای چندین نفر وآنهم همزمان!کار میکنندو و و و و پرستار یعنی پزشک بخش پرستار یعنی خدمه پرستار یعنی تلفنچی بخش پرستار یعنی کمک بهیار پرستار بعنی بیماربر پرستار یعنی خطشکن درمان .....................................
تا کی باید این سیستم پزشک سالار رو تحمل کنیم

تا کی این موارد ادامه پیدا می کنه؟
پرستارا هرچقدر هم حقوق بگیرن باز زحمتاشونو جبران نمیکنه بهتره کسایی در این مورد چیزی نمیفهمن نظر ندن
حقوق پرستار رو ب نسبت سختی کارش و فشار روحی که بهش میاد مقایسه کنید با حقوق پزشکان که چقد اختلاف دارن
حتی کادر اداری بیمارستانها با این طرحهای قاصدکی که اومده از پرستارا بیشتر میگیرن
این انصاف نیس
پرستار شغلش با هیچ لیسانسه ای قابل مقایسه نیست

لطفا مقایسه هم نکنید
و این حق ماست که با این سختی کار حداقل حقوقمون نصف پزشکان باشه
نه اینهمه اختلاف
شما یه شب جای یه پرستار کار کنید می‌فهمید که چه میکشند!این نهایت بی عدالتی در قبال پرستاران زحمت کشه!قبول دارم پزشکان زحمت کشیدند تا به این جا رسیدند!ولی زحمت یه ساله پزشک کجا و زحمت30ساله پرستار کجا؟واقعا جایی بس تاسف
چرا وزارت بهداشت به بی عدالتی موجود نسبت به پرستاری توجه نمیکنه....چرا به اجرای قانونی که سال86مصوب مجلس شورای اسلامی است و نام این قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است توجه نمیکنه....بله پرستار به دلیل شرایط سخت کاری در همه جای دنیا از حقوق و شرایط خوبی برخوردار است.من نمیدانم چطور در کشوری که همه پراید سوار هستند چرا عده ای خاص به پورشه سواری خود ادامه میدهند...
واقعا از معاون اول بک وزارتخانه چنین مقایسه عایی بعید هست.. چرا در آمد پزشکان رو با در آمد پزشکان همه ی کشورهای دیگه مقایسه نمیکنید و نمبگید که چرا به اعتراف خود پزشکان ایران بهشت پزشکان است.
دکتر خریرچی جواب خدا را چه میخواهی بدهی برو حقوق دیپلمه در بعضی ادارات را بنگر از لیسانس پرستاری بیشتر است . ضمنا چطور نفت ۲۵ دلار یرای شما پزشکان کارانه های بالای صد میلیون دارد برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری ندرد؟ سفسطه نفرمایید تعرفه گذاری فقط پول کاری که پرستار انجام داده به خودش می دهد نه به کسی که در خانه با مدرک پزشکی نشسته است و هزینه ای به مملکت تحمیل نمی کند. راستی درآمد یک متخصص ارتوپد با مدرک معادل phd از درامد یک استاد تمام و پروفسور غیرپزشک چند صد برابر بیشتر است؟
واقعا چند تا پرستار در حوادث شغلی باید بمیرند تا سختی و حساسیت کارشان را یک خوش انصاف درک کند؟
کار کدام لیسانسه به اندازه پرستار سختی کار دارد. شبکاری، کار در ایام تعطیل ، کار در شرایط عفونت و انواع بیماریها
وقتی کار را پرستار انجام میدهد و مزدش را پزشک به جیب میزند
فحش و ناسزا را پرستار میشنود پزشک متخصص کجاست؟لیسانس های دیگر کجا انقدر تحت استرس و فشار هستند
پشت میز نشسته و چای مینوشند
آقا محترم در ماه مبارک رمضان پرستاران تا نیمه شب وقت نمیکنند افطار کنند
متاسفم برای دیدگاه غیر واقع بینانه و غیر کارشناسی شما
اقای عزیز حقوق پرستار را با در آمد پزشک مقایسه کنید چرا کج راهه میروید؟
سلام...من یه پرستار هستم.
و با توجه ب تمام حرف های جناب وزیر و نوشته سایر مردم و نظراتشون فقط میتونم احساس تاسف بکنم براشون ک بدون درک از حیطه و شرایط کاری در شغل پرستاری ،شب بیداری ها،هم زمان پاسخگویی ب چند بینار،رسیدگیه کافی به تمام بیماران،نداشتن تعطیلاتو وقت و بی وقت شیفت دادن های یک پرستار و و و .....اومدن و انقدر راحت حقوق یک پرستار رو با سایر لیسانسه ها مقایسه میکنن.کدوم لیسانسه ای از خانواده و تعطیلاتش میگذره و شب و روز کنار بیمارا میمونه؟کدومشون میتونن با تمام سختیه این کار بازم با روی خوش جوابگوی مردم باشن...کاش ب جای قضاوت لحظه ای فقط خودتونو بذارید ب جای اون ها...یا بیاید و یه شیفت ب جای اون ها کار کنید تا بدونید کار پرستاری گفتنش اسونه
کدوم لیسانسه استخدامی دولت تعطیلات سر کار میره..یا بچه شیرخوارشو شب تنها میزاره...یا دچار بیماری مسری از مشتری میشه ..مثلا کدوم معلم بخاطر بد درس دادن دیه میده...کدوم لیسانسه ای باید دیه بده....پس چرا با نفت بشکه ای ۱۲۰ دلار پزشک پول کمتری میگرفت تا نسبت به الان ک ۲۵ دالاره... شما پزشک و پرستارو ک تقریبا کارشون مثل هم هست با هم مقایسه نمیکنید ولی ی پرستارو با ی مهندس کامپیوتر ک ربطی به هم ندارن مقایسه میکنید...؟؟؟
یه پرستار چرا خودش رو با یه لیسانسه مقایسه کنه وقتی سختی کارش از یه پزشکم بیشتره،پرستاری که شب تا صبح با همه جور بیمار سروکله میزنه همه جور حرفی میشنوه و تحمل میکنه،به خاطر آسایش حال این مردم شب تا صبح بیدار است و تعطیلی نداره،با این شیفت ها وبرنامه ی کاری زود فرسوده میشه،حقوقش در برابر کارانه ی میلیونی یه پزشک هیچه
سختی هیچ لیسانسی هم به اندازه پرستاری نیست. اقای محترم یه نگاهی به حقوق پرستاران در کشورهای اروپایی کنید بعد اظهار نظر کنید
ضمنا فاصله حقوقی پرستار و پزشک در هیچ جای دنیا به اندازه ایران نیست
یک پزشک جراح طرحی که تازه میاید بیمارستان ( تازه با آزمون و خطا میخواهد یاد بگبرید) دریافتی بین 50 تا 100 میلیون داره(دریافتی نه حکم حقوقی) یک پرستار طرحی بین 1 تا 1 و نیم میلیون دریافتی داره
کجای دنیا اینقدر فاصله هست؟؟؟!!!!
ببخشیداقای حریرچی کدام شغل حتی همین پزشگان هم ساعت هفت وربع سرکانمیروندکه تا چهارده وسی سرکارباشند ودرکدام شغل وظایف یه نفردیگر به عهده کس دیگریست ماپرستارها به جای پزشک‌لوله تراشه گذاری ازمایش گازشریانی بخیه اتل وهزارکاردیگرمیکنیم وکای ان برای پزشکان محاسبه میشود ایا این انصاف است؟؟؟؟
خوشحالم که رفتم پرستاری خوندم. در دو بیمارستان دولتی کار میکنم و خدارو شکر حدود هشت میلیون ماهیانه درامد دارم که از خیلی از پزشک های عمومی درامدم بهتره.یه زمانی ناراحت بودم که پزشک نشدم ،اما الان خوشحالم چون توی ۲۲ سالگی شروع به کار کردم و الان هم خیلی راضیم
با سلام
بنده افسر نگهداری و تعمیر بالگرد شاغل در هوانیروز ارتش هستم با مدرک فوق لیسانس و ده سال سابقه کل حقوق بنده دومیلیون تومان است
استاد گرامی
با توجه به اینکه شما برای رساندن درامد پزشکان به 300 میلیون تومان در ماه کشورهای خارجی را مثال میزنید ما هم خودمان را با پرستاران همان کشورهای که شما تشریف می برید و الگو می گیرید برای تعرفه پزشکی مقایسه می کنیم .
استاد گرامی
با توجه به اینکه شما برای رساندن درامد پزشکان به 300 میلیون تومان در ماه کشورهای خارجی را مثال میزنید ما هم خودمان را با پرستاران همان کشورهای که شما تشریف می برید و الگو می گیرید برای تعرفه پزشکی مقایسه می کنیم .
هیچ لیسانسه ایی سختی کار و شیفت های وقت و بی وقت پرستاری را ندارد،درضمن هم پزشکان هم پرستاران با جون مریض سر و کار دارند با این تفاوت که پرستاران سختی کار بیشتری هم دارند ولی حقوق و تعرفه و مزایا برای پزشک است.
درمورد کار هم پرستار بیکار تو این مملکت زیاد هست،کافیه چشماتون رو باز کنید.
کدوم کارمند دولت هفت روز هفته سر کار هست
یا کدومشون اضافه اجباری میرن
و توی یک نیمه عید پونزدهتا شیفت باید برن در حالی که من رفتم
فقط جواب ایندسوال منو بدین
من در بخش ای سی یو نمازی با اون هجم کار با صدوچهل و نه ساعت اضافه اجباری نهصد گرفتم
ایا این اضافه پرکیس عادلانس؟؟؟؟
پرستاری شغلی مقدس
پرستار فداکار و.....
مراقبت رکن اصلی درمان بیمار بر عهده پرستار است و او وقت بیشتری را جهت مراقبت از بیمار صرف می کند. ساعتی هم حساب کنیم باید مزایای پرستار چندین برابر باشد. الان پرستاران با مدارک فوق لیسانس و دانشجوی PHD هم در درمان مشغول بکار هستند. الحق و الإنصاف چرا نباید بنز سوار شوند...بحث پرستاران بحث پول و این حرفها نیست ما به موتورسواری هم قانعیم. ولی چرا این همه بی عدالتی در پرداختها داریم ...چرا....چرا؟!!!!!!!
آگه مثلا به بانک یا هر جای دیگری بروید میبینید که کارکنان با خیال راحت و به دور از استرس کار میکنند اما در بیمارستان وقتی مریض در بخش بستری میشه و پزشک مربوطه همان موقع انتظار داره مریض بره اتاق عمل باید تند تند و با عجله مریض و ادمیت کرد که مبادا دکتر معطل بشه بتونه مریض بیشتری جراحی کنه و کارانه صد میلیونرها بگیره
جناب حریرچی وبقیه همکاران پزشک وتوزیع کنندگان ثروت ملی :وقتی به پرستاری میرسه بیشتر از بقیه لیسانس ها پول میگیرن و لیسانس رو با لیسانس به صرف مدرک ونه با توجه به نوع تخصص وسختی شرایط کار مقایسه می فرمایید لطف کنید مردانگی داشته باشید به پزشکها هم که میرسیدبدین روش مقایسه کنید با بقیه همترازان تحصیلی چرادائما وهر سال دنبال افزایش تعرفه پزشکی هستید ؟ شاخ غول نمیشکنید با جان انسانها تجارت میکنید
شما كه نشستى اونجا و نظر ميدى چندتا شب بيا تا صبح با پرستار بخش تا صبح بيدار بمونيد ببينم چندتا شب ميتونى دوام بياريد
چطور وقتی پزشکا اون دستمزدای سنگین خون مردم تو شیشه میکنن کسی به فکر مردم بدبخت پراید سوار نیست
خیلی از پزشکان در بیمارستان از وقتی طرح سلامت اجرا شده به زور و از دور میدون مریض پیدا میکنن که عملش کنند و فقط حجم کار ما رو زیاد میکنن و پولا همه تو جیب پزشکان میره اخه کجایی این انصافه.همه موارد اعتبار بخشی و قوانین فقط رو سر پرستارای اعمال میشه.
اقای دکتر منبع اطلاعاتت دقیقا کجاست که ما هم ببینیم!!!!
من نمیدونم چرا هیچ مقایسه ای درمورد حقوق پزشکان نمیشه البته حق دادن چون تعداد ارقام حقوق آنها رو نمیشه شمرد
پزشکای ایران که از پزشکای تمام دنیا دارن بیشتر حقوق میگیرن چرا اینو نمی بینید یا نمخاین ببینید چون به نفعتون نیست وزارت پزشکان !!!!
آقای محمد کمبود پرستار به این علته که پرستار باید بره دانشگاه درس پرستاری بخونه و تعداد دانشگاههایی که رشته پرستاری دارن بسیار کمه در مقایسه با رشته ای مثل کامپیوتر، به نظرت مهندس کامپیوتری که از صبح تا 9 شب 2 جا کار میکنه بعد اونم مسافرکشی میکنه ولی بازم حقوق یک پرستار رو نمیگیره از سختی کار میترسه؟؟؟؟؟ در ضمن مهندس کامپیوتر کارش برنامه نویسیه که نه براش گردن میمونه نه کمر نه مغز و نه حوصله و نه پول چون تو ایران کپی رایت معنی نداره ......
ایشون خودشون چی سوار میشن پراید ؟؟؟؟؟
با این صحبت ها یاد این داستان طوطی و بازرگان افتادم
جناب دكتر حريرچي اگر به صحبت هايي كه ميكني واقعا إيمان داري فيش حقوقي خودتون و يا ديگر همكاران متخصص و فوق تخصصتان در بيمارستان ها و دانشگاه هاي دولتي و انواع فيش هاي كارانه چند صد ميليوني كه ميگيريد و دريافتي هاي ديگرتان را نشان دهيد تا برأي همه مشخص شود
چرا دریافتی پرستاران را با سایرلیسانسه ها مقایسه میکنین؟؟
پس پزشک عمومی باید با دکتری سایر رشته ها و بقیه هم با پست دکتری و غیره ی سایر رشته ها مقایسه شن
باسلام
من اصلا کاری به این صحبت های غلط ایشون ندارم !

کدوم لیسانسه شب سر کاره

حرف هزاران بالا دستی رو تحمل میکنه و...
تمام فاميل ما كارشناس رشته هاي مهندسي هستند،همشون هم تو ادارات دولتي سر كار هستند،من تو اكثر مهموني ها نيستم،وقتي مسافرت ميرن يا نيستم يا استرس برگشتن رو به همه منتقل ميكنم،حتي پسرها شب ها خونه هستن ولي من به اجبار شب كاري ميام،پنجشنبه جمعه ها من شيفتم اونها خونه هستن،من روزي با چند نفر بيمار وهمراه مه هيچ كدوم شرايط معمولي ندارن و تحت فشارن سر وكار دارم،اونها چند نفر؟؟؟من چقد راه ميرم و اونا چقد؟حتي درك نميكنن كه چرا جوراب واريس ميپوشم!دريافتي اونها آخر ماه از من بيشتره،تاسف برانگيزه كه ايشون فهم و درك اين تفاوت هاي به ظاهر ساده اما در طولاني مدت به شدت تاثير گذار رو نداره،اگر انقد رشته پرستاري خوبه چرا كمبود نيرو داره هممون رو از پا درمياره
واکنش صریح معاون سازمان نظام پرستاری کشور به اظهارات اخیر «حریرچی»
ایا کار پرستار با کار یک لیسانسی که پشت میز می نشیند واقعا قابل مقایسه هست؟
سختی کار و در ارتباط با بیماری های مختلف بودن قابل مقایسه هست؟
چرا لیسانس پرستاری با لیسانس های شرکت نفت مقایسه نمی شود که میزان درامد انها چقدر است؟
این که ما پرستارها به قول شما داریم خودمون رو با پزشکان مقایسه می کنیم به این دلیله که درسته که اونها سالهای بیشتری رو صرف تحصیل کردن و بالطبع باید بیشتر دریافت کنن اما آخه چقدر؟
هیچ جای دنیا مدرک پزشکی ایرانو قبول ندارند. اینارو از مهاجرین ایرانی به کانادا سوال کنید و ببنید چند سال برای تایید کردن مدرک نظام پزشکی ایران باید دوباره درس بخونن.
"پرستاران دولتی حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد بیشتر از پرستاران بخش خصوصی می‌گیرند "
فقط دلم میخاد برید رفتار زشت و زننده ی پرستارهای بیمارستان دولتی را ببینید(ما هرجا رفتیم همینطور بوده با این حال نمیشه گفت همه!!!! اینطورن)
با سلام
پرستاراني كه نسبت به كارشان تعهد دارند
خيلي كارشون زياد و پرزحمته لطفا انتشار
کارشناس ارشد
14 سال سابقه کار
دارای رتبه خبره در حکم کارگزینی
12 سال مسئول اداره

بازم بگم یا بسه .....

کارمند سازمان حفاظت محیط زیست کشور
حقوق و مزایا جمعا در ماه 1650000 تومان

در سالهای اخیر بویژه در دولت جدید همه پولها به سمت وزارت بهداشت سرازیر شده و چندین بار حقوق این عزیزان افزایش یافته که البته جای گله نیست ولی سوال اینجاست

کارمندام سازمان محیط زیست جزء بدنه دولت نیستن ؟
كسي كه پرستاري خونده ميتونست تلاش بيشتري كنه تا پزشكي قبول بشه. الان بايد خودشون رو با بابقيه ليسانسيه ها يا فوق ليسانس ها مقايسه كنند نه پزشكان.
خدا پدرت رو بیامرزه
بخدا درست میگی آخه چه خبره این همه زیاده خواهی دارند این پرستارها
حقوقشون نسبت به کاری که میکنند خیلی خیلی خوبه بخدا!!!
یکبار پدر پیرم را به بیمارستانی در یکی از استانها برده بودم برخورد پرستاران به اصطلاح مهربان و دلسوز کاری کرد که مجبور شدم یک امبولانس اجاره و پدرم را به بیمارستان خصوصی بردم هرگز لحضه ای که پرستار با لج سرم و چسب را از دست پدرم جدا کرد فراموش نمی کنم به نظرم کسی که کار میکند حق دارد حقوق بگیرد اما کسی که لیاقت شغلش را ندارد باید شغلش را به یک انسان کاری واگذار کند تا راندمان کار در ایران بالا برود
یعنی رسماً فاتحه عدالت ونظام هماهنگ پرداخت خونده شده وهیچ کس هم پاسخگونیست.
الان لیسانس ادبیات با لیسانس پرستاری قابل مقایسه اس یا کا منی که مترجمم با پرستاری که با جان مردم سرکار داره... چرا میخواین برین رو اعصاب پرستارا.. دوقشر معلم و پرستار یعنی اموزش و بهداشت باید تقویت شه
اگه فقط یه باز سوختگیری رو بشوری یا یه تصادفی رو بانداژ کنی اونوقت میفهمی که زیادم نمیگیرن
خودم شغلم پرستاری نیست و لی خیلی زحمت میکشن
خدا شغل پرستاری رانصیب گرگ بیابون نکنه سی سال پرستاربودم بااربا ب رجوع سالم که سروکار نداری بابیمار باخانواده اعصاب خورد بیماران باپزشکان ازدماغ فیل افتاده باالودگی صد درصد محیط باشیفتهای کاری اجباری صبخ عصر وازهمه بدتر شب نمیدونم یک شب بالای سر مریضتان توی بیمارستان بودید بااسترس بدحال شدن بیماروواحیا نا مقصر شدن دروضعیت حال بیمار ودادگاه تحلفات ووووووو
پول بدید بهشون
پزشکا با کدوم مقطع مقایسه میشن؟
چه مثال فوق العاده ای همون طور که پراید رو به زور به مردم تحمیل کردید با قوانین مسخرتون همونطور با همون قوانین مسخره و ظالمانه هم حقوق پرستاران رو ضایع میکنید ... وقتی شما مدیر باشی وضعیت سلامت مردم بهتر از این نمیشه .....متاسفم برای طرز فکرتون
جناب اقای دکتر متاسفم
چیییییی پایه حقوق پرستار 1.5 میلیون واقعا که خنده داره...
پس من بدبخت الکی دارم تو شهر غریب 4 سال درس میخونم...اون همه شب بیداری و مسئولیت و حجم سختی کار پرستار همش 1.5 میلیون!!!!!!!!!!!
من برم روزی 3 ساعت پیش یه نفر دیوار ساختمون رنگ کنم حداقل ماهی 2.5 گیرم میاد که...
جناب اگه سختی کار و درس رشته خودتونو با پرستاره مقایسه کنی بعد ی نگاهی ب فیش حقوقی خودتون و پرستارا بندازین ب نتیجه ی خوبی میرسین
اگه به سختی کار باشد در مقایسه با دامپزشکان و مهندسان کشاورزی و مهندسان برق باید پزشکان وپرستاران حقوق زیر 500هزارتومان دریافت کنند
ک پزشک عمومی از نظر مدرک تحصیلی و قوانین استخدامی معادل یک فوق لیسانس است و فقط تفاوت در نوع خدمت می باشد که حقوق پایه و مزایای یک پرستار فوق لیسانس با یک پزشک عمومی که دارای سوابق کاری یکسانی می باشند از نظر قانونی باید یکسان باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا جای شرمساری دارد با این نوع طرز فکر.
پزشک یک فرد نخبه با رتبه قبولی عالی در کنکور سراسری می باشد شما با چه منطقی یک پرستار را که در واقع شاگرد پزشک مخسوب می شود را با پزشک مقایسه می کنید.
شما پرستاری رو با لیسانسای دیگه مقایسه نکن چون الان اینقد رشته ریاضی متقاضی نداره راحت مهندسی قبول میشی اما این تجربی و پرستاریه که باید پدرت در بیاد تا قبول شی تازه کدوم لیسانسی شب زن و بچه شو تنها میزاره بره شیفت بده
اگه تو خیابون بشینی و دستتو دراز کنی هم ماهی ۲میلیون گیرت میاد
سلام
کار پزشک و پرستار اصن قابل مقایسه نیست
پزشک ویزیت میکنه از ساعت چهار تا هفت یه روز میره خونش صبخ چند ساعت تو بیمارستان هست
پرستار شیفتی هفت تا هشت ساعت پیوسته با بیمار سرمار داره
و بدلیل کمبود نیرو مجبوره از وقت استراحتشوت بزنن و حتی روز های تعطیل هم باید برن
تازه حقوقشوت اصلا با حجم کاری که انجام میدن متناسب نیست
تو ایران این همه فیش حقوقی پیدا شد اخرشم با رشوه اونارو سر به نیست کردین
با اون حقوق ها بعد میگین با بشکه بیست دلاری نمیشه خلی مسخرست
پرستاری واقعا شغلی هست که متناسب با کار سختشون حقوق نمیگیرن
من فروشنده ام از صبح تا شب سرپام اخرشم نه بیمه ای نه حقوق,دچار واریسو و افسردگیم شدم,چند سال کنکور میدم پرستاری قبول شم ولی با توجه به شرایط سخت کارم نمیتونم,پرستاری رو بدون کنکور کنن من خودم اولین نفری هستم که میرم سمتش
ببخشید فقط یه سوال چرا پزشک ها خودشون رو با phdرشته های دیگه مقایسه نمیکنن؟درسته پرستاری کارشناسی یا کارشناس ارشده اما سختی کارش هزار برابر یه لیسانس کامپیوتره
در همه جای دنیا اختلاف بین درآمد پزشک و پرستار زیاد قابل توجه نیست؛ولی اینجا 100 برابره؛شما چرا تو مملکتی که همه پراید سوارن؛ سوار ماشینای مدل بالا میشی؟؟
از شما بعیده که سختی کار پرستار رو با رشته های دیگه مقایسه میکنید.
چرا از درآمد چندصدمیلیونی پزشکان درکشور. حپرایدسوارها هیچ نمیگویید!حتی تصور کار پرستاری برآی بقیه لیسانسه های استخدام دولت امکان پذیر نیست!درهیچ جای دنیا اینگونه با مقام‌ والای پرستار برخورد نمیشه...
این طرز صحبت در شان یک مقام مسوول نیست!!!!
لطفا با آگاهی و درایت بیشترید صحبت و عمل کنید!
کدوم لیسانس سختی کار و مخاطرات پرستاری رو داره که اینطور مقایسه میکنید.شما حتی جرات ندارید دریافتی متخصصان ایرانی رو یا سایر کشور ها مقایسه کنید. چرا دریافتی پزشکان را با سایر مدارک دکترا در مملکت خودمان مقایسه نمیکنید؟
چطور اقایون و خانمهای دکتر خودشون رو با بقیه دکترهای رشته های دیگه که ده سال درس خوندن تا دکترا بگیرن و دکتر شدن مقایسه نمیکنن و کارانه های نجومی هر ماه میگیرن اما پرستارها باید خودشون رو با لیسانسه های رشته های دیگه مقایسه کنند ... واقعا که انصاف هم خوب چیزیه ... همه جای دنیا حقوق پرستارا ده درصد از حقوق یک دکتر کمتره اما تو ایران حقوق یک پرستار ده درصد حقوق یک پزشک نیست ... البته پزشکا خوب بلدن فیش حقوقیشون ۴ میلیون بیشتر نیست ولی بقیه رقم نجومیشونو از کارانه میگیرن که کسی شک نکنه ...
هی پرستار پرستار....پس پلیسی که ماهیانه ۱مبلیون و دویست میگیره چی بگه؟دزد جانی کلاهبردار خائن طرف درگیری اختلاف خانوادگی سرما گرما.والا کی به فکره
یکم دیگه زیاده خواهی پرستار خودشونو با دکتر مقایسه کنن کار شما خدماتیه هیچ وقت با دکتر مقایسه نکنید خودتونو عجبا
من پرستار هستم و به نظر من حقوش عالیه من دارم ماهی شش میلیون دریافت میکنم
شغل پرستاری شغل واقعا سختی هست با انواع و اقسام بیماریهای مختلف سرو کار داری تا حالا فکر کردید اگر حین تزریق یه سوزن تو دستتون فرو بره و طرف ایدز داشته باشه یعنی چی
زحمت یه پرستار با پزشک در کنکور یه اندازه است بعضا شانس یارشونه وپزشکی قبول میشن چه خوبه تصویب بشه که پزشکای جامعه بعد از گذراندن دوره پیرا پزشکی با یه آزمون مشابه کنکور جذب بشن آخه اینجوری خیلی عادلانه تره اینقدر دانشجو پیراپزشکی داریم که پزشکی واقعا حقشونه و بلعکس
من فوق ليسانس كامپيوتر از دانشگاه سراسري مشهد رو دارم خيلي خيلي خيلي بيشتر هم از يه پرستار درس خوندم چون دوست صميمي من همزمان با من پرستاري قبول شد ..من بعد از پايان دوران كارشناسي تصميم گرفتم ارشدم رو بگيرم اما دوست من همون موقع طرحش رو گذروند و دو سال پيش ماهي دو مليون فقط از طرح حقوق دريافت ميكرد ..من الان فوق ليسانسم رو گرفتم و از ناچاري و از روي اجبار توي شركتي مشغولم كه بايد حقوقم زير يك تومن باشه اما دوستم الان داره حقوقي بالاي سه تومن ميگيره با مدرك پايينتر از من ..لطفا نگين كار پرستار سخته..نخير جناب هر كاري سختي خودشو داره برنامه نويسي واقعا ادمو خسته ميكنه و بعضي وقتا كلافت ميكنه ...اين وافعا انصاف نيست .فقط ميتونم بگم خيلي پشيمونم كه رشته ي مهندسي خوندم و فقط عمر خودم رو هدر دادم و اي كاش زمان به عقب برگرده ...توصيه ميكنم هيچ كس سراغ رشته هاي مهندسي نره كه هيچي توش نيست توي كشور ما
با سلام.من کارشناس کامپیوتر و برنامه نویس هستم.واقعا متاسفم برای کسانی که میگن پرستاری از کامپیوتر سختتره
تنها چیزی ک میتونم بگم اینکه خداازتون نگذره
سلام ببخشید لطفا پیامم رو بخونید. پرستاران عزیز که درس خوندن همین الان بالاترین حقوق میگیرن در دستگاهای دولتی حتی خصوصی مهندس های ما نهایتا با ساعت کاری بیشتر حقوقشون نسبت به پرستاران عزیز خیلی کمتر هست.
بله شما پرستاران فقط ممکنه سوزن به دستتون بره ..ما علوم ازمایشگاهیا رو چی میگین که مدام با خون ونمونه های الوده کار میکنیم و با این حقوق کم .منتی نیست وکارمون اینه ولی خواهشا اینقد بزرگنمایی نکنین همه چیزو پرستاران محترم
ما پرستاریم ما هم دلمون میخواست دکتر بشیم و در رفاه باشیم اما بعضی مسائل نذاشت.چرا پرستار نباید خودشو با پزشک مقایسه کنه.گیریم دو برابر پرستار زحمت کشیده .حقوش باید دو برابر باشه نه بیشتر. لیسانس پرستاری فرق داره با بقیه پرستاریه پیام نور دیدی جایی تو جهاد دانشگاهی چی پرستاری رشته تخصصی و حساسیه درک کنید لطفا
اگه بحث مقایسه هست
دوستان لطفا شرایط پرستاران و کیفیت خدمات ارائه شده توسط آنها را در کشور های دیگر برسی کنید و بدانید که جامعه پرستاری فقط بدنبال استاندارد های جهانیست
سلام.
آقا تو حوزه بهداشت و درمان اوضاع خیلی خوبه.کار هست درآمد هست.ولی تو رشته ریاضیات علوم پایه با اون سنگینی اصلن کاری نیست
من نامزدم شغل ازاد داره و مدام از سختی کارش میناله و اینکه حقوقش هم خیلی خوب نسیت دوست داره درسشو ادامه بده و بره دانشگاه تاشاید با گرفتن یه مدرک بتونه یه شغل دولتی داشته باشه .بهش پیشنهاد دادم پرستاری بخونه ..اطلاعاتم درباره این شغل خلی کمه از پرستاران کسی هست که یه اطلاعاتی راجبه این شغل بهم بده
دیدگاه شما در انتظار بررسی است
بنده اهل مازندران متولد 1362 دانشجوی دکترا در رشته برق هستم ،از ابتدای دهه 80 وارد بازار کار شدم (شرکت های خارجی نفت وگاز) با دیپلم ودر کنار کار شروع به تحصیل کردم البته با سختی زیاد و عدم حضور در کلاس درس .خدا را شاکرم در این سن به عنوام مدیر یکی از شرکت های نفتی خصوصی با درامد 18 میلیون برای20 روز کاری مشغول به کارم
دوستان پرستار برید خدارو شکر کنید
انسان موجود حریصیه
مریم خانم همسر بنده پرستاره خیلی وقت ها خونه نیست هر وقت هم که هست یا خوابه یا استرس شیفت بعد بارها ازش خواستم شغلشو رها کنه معلوم نیست درضمن خودم روی سکو نفتی کار میکنم با اینکه سی روز موجود زنده ای جز خودمونو نمیبینم باز میگم شرف داره به کار پرستاری
لطفا لیسانس پرستاریو با بقیه لیسانسه ها اشتباه نگیرید
دختره دبیرستانی هستم و عاشق شغل پرستاری. ولی به دلیل ضعف روحی از این شغل میترسم
سلام‌ ببخشید من کنکوریم میخوام بدونم ماهانه چقد حقوق میگیره پرستار لطفا جواب بدید
اصلا بحث مقايسه پزشك وپرستارنيست
چرا نباید با پزشک مقایسه بشیم
سلام.ب نظر شما عجیب نیست پرستار تزریق انجام بده بخیه بزنه سوند بذاره دارو بده ولی پول این کارا رو بدن ب پزشک؟
واقعا باید به ریاست سازمان نظام پرستاری تاسف گفت\
ب نظرم کلا ب پرستارا ظلم میشه..من خیلی ب این شغل علاقه دارم ولی از خطراتش میترسم
فوق لیسانس کامپیوتر از دانشگاه اصفهان الان بیکارم و درآمد ماهیانه صفر ریال تقریبا دو ساله که اینجوریم. درآمد فعلی از طریق دست فروشی در بازار. سربازی هم نرفتم مجردم هستم. فقط یک جمله دارم بگم متاسفم برای این کشور واقعا 20 سال از زندگیم صرف تحصیلات شد آخرشم با کلی مشکلات باید تو خیابون دست فروشی کنم.
با سلام دوستانی که پرستار هستند خسته نباشن من خودم پرستارم و 14سال سابقه کار در بیمارستان دارم هم دولتی کار کردم هم خصوصی.هیچ رشته ای به اندازه پرستاری نه خوندنش سخته نه کار کردنش نوش جونشون پرستارای عزیز هر چی حقوق میگیرن.مردم که درباره پرستاری سختی کار وشبکاری چیزی نمیدونن لطفا اظهار نظر بیخود نکنن.کار پرستاری بسیار پراسترس و طاقت فرسا است یه پرستار وقتی باز نشسته میشه از وضعیت سلامتی مناسبی برخوردار نیست بیشتر منظورم پرستارانی هست که واقعا سی سال کار بالینی انجام دادند هست.هیچ وقت یه پرستار از عوارض شبکاری و استرسهای اون در امان نیس.هر وقت حاضر شدید روزی بیشتر ازده تا رییس و صدتا طلبکار داشته باشید و اونها به تمام معنا رو اعصابتون راه برند و کارتو درست انجام بدی و بازم هیچی نگی بعد در مورد پرستار کارش و حقوقش قضاوت کنید.
سلام.اگه کسی میدونه بگه حقوق پرستاران فارق تحصیل دانشگا علوم پزشکی ارتش چقدره؟ممنون میشم
واقعا متاسفم برایدکسایی که کار پرستارا رو بی ارزش میکنن من خودم پرستار هستم هشت سال کار میکنم به خدا این هشت سال فقط با استرس گذشت گذشته از پا درد و واریس و کمر دردهایی که توی اوج جوانی گرفتم ما نمیگیم پزشکا حقشون نیست ولی اینکه من سوند بزنم انژیوکت بزنم بخیه بزنم وخیلی خدمات دیگه وپولش رو پزشکا بگیرن این بی انصافیه
سلام.خانم های پرستار واقعا برید شاکر خدا باشید.تو مملکتی که حقوق کارمند بانک شده یک تومن بابت حقوقی که میگیرید شکرش باقیه.بچه های رشتاه های دیگه دارن تو مقاطع فوق و دکتری جون میکنند تا دفاع کنند و اخرش برن بگردن کجا مملکت کار هست.؟؟کی میگه فقط رشته پرستاری سخته؟؟نمیگم تمام مشاغل ولی مشاغلی هم وجود داره علی رغم سختی کار درآمدهای خیلی پایینی دارن
سلام. من تصمیم دارم پرستار بشم.... تو شهرستان ما ماهی سه تومن میتونی درآمد داشته باشی... نسبت به رشته های دیگه پرستاری عالیه
خانم ها و آقایان پرستار لطفا لیسانس و فوق لیسانستون رو بامدرک دکترای حرفه ای پزشکان عمومی مقایسه نکنیداز زمین تاآسمون با هم متفاوت هستن اخه درسهای پزشکی کجا و جزوه های شما کجا چرا تو جامعه ما مردم حد خودشونرونمیشناسن
سلام من فارغالتحصیل رشته روابط عمومی هستم و دانشگاه آزاد پرستاری قبول شدم واقعا جای تاسف برای مملکت ماست من به رشته خودم علاقه مندم و اصلا دوست ندارم مثل ازدواجم یک رشته منطقی بخونم
با سلام خدمت دوستانی که بدون دونستن اطلاعات کافی فقط حرف میزنن!!!! آخه بی انصافی هم اندازه ای داره یک پرستار در نوع کتاب و واحد های درسی دانشگاهی فقط توی چند تا درس با یک دکتر فرق داره و در بقیه یکسان اند کارشون هم از یک پزشک خیلی بیشتره اما ما فقط از دور به این کار نگاه میکنیم افسوس............
سلام . من سال دیگه (97) کنکور دارم . خواستم ببینم برای رشته پرستاری باید چه رتبه ای داشت؟
اححححح
به نظر این آقا یه نمه خودش را به ....... زده!!!!
کار پرستار با کار پزشک مقایسه میشه آقای باهوش .......
با سلام خدمت همه ی شما عزیزان.میخواستم بدونم امکان استهدام به عنوان پرستار با ندرک لیسانس وجود داره؟یکم میشه بیشتر توضیح بدید؟شغل خوبیه؟حقوقش چطوره؟ماهایی که باید انتخاب رشته کنیم خیلی بلاتکلیفیم کمک کنید ممنون میشیم.به نظرتون من با معدل19/93 که اون7صدم رو به خاطر ریاضی کم توردم میتونم پرستار بشم؟ممنون میشم کمکی بکنید
سلام. من خودم کارشناسی مهندسی توسعه دارم. رشته منم سختی های زیادی داشت.الان3ساله فارغ التحصیل شدم اما بیکارم.تصمیم دارم سال آینده کنکور بدم باهدف قبولی فقط برا پرستاری. فقط اینو میخوام بگم رشته ها وشغل ها را باهم مقایسه نکنید مشکل همه ی ما اینه که هیچکس حقوقی که حقشه را نمیگیره.از دکتر وپرستار گرفته تا کارگر. شوهرم کارگره.از لحاظ هوش واستعداد از من که 1مهندسم یا حتی خیلی های دیگه بالاتره. اما شرایط زندگی وروزگار نذاشته درس بخونه. حالا تو همین شغل کاریگریش هم به حقش نمیرسه. مثلاچاه کندن قیمت معمولش با دستگاه کمپرسور متری150هزار تومنه. اما چون کار فر مایان ایرانی حاضر نیستن این پول را بهشون بدن.میگم باید با متری60تومن کار کنید یعنی نصف قیمت هم کمتر.یابه جاشون کارگران افغانی را میبرن سر کار. بخدا اونقدر دست وپاهاش زخمیه و خسته است که شبا بدون شام از خستگی خوابش میبره. پس ببینید مشکل ما از ریشه است و مسئولین رسیدگی نمیکنن وگرنه کاری به دکتر ومهندس وپرستار و...نداره
وووو
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت شما
بدون شک پرستاری بسیار شغل سخت و طاقت فرساییه اگرچه ما مشاغل سخت دیگه ای هم داریم اما این شغل یعنی از لحاظ جسمی و روحی واقعا خسته میشی و با جونت ریسک میکنی
من پرستار نیستم رشته مهندسی خوندم و الان شغلی که دارم در ارتباط با رشتم نیست شکر راضی ام و اما شنیدم میگن یک فرد عالم و زاهد گفته من حاضرم هفتاد سال عبادتم رو به یک شب پرستاریه یک پرستار معامله کنم
پس حتما کاری که از لحاظ دین انقدر ثواب داره و براش اجر در نظر گرفته میشه نباید مقایسه بشع با بقیه مشاغل و باید بیشترین حقوق رو براشون در نظر بگیرن تااون ها ام با انگیزه و روحیه به ما خدمات بدن
عزیزان شغلمون از پزشکان سخت تره بیشتر کار به دوش ماست بعد خودمون رو با کی مقایسه کنیم در حالیکه قراره به زودی ما مشتری ثابت پزشکان پول پرست شویم با بیگاری که ازمون میکشن و حقوق کم و انصافی که نخواهند داشت هرگز
من يك هوشبرم پا به پاي متخصص وبيشتر ازون كار ميكنم چرا كه متخصص فقط در اول بيهوشي هست و بقيه به عهده منه كارشناسه اينك بيمارو بيهوش نكه دارم و به هوش بيارم كه سخترين مرحله بيهوشي هست بركردوندن نفس بيمارو حفظ علايم حياتيش اما حقوقي كه من ميكيرم با كلي اضافه كار ميشه سه ميليون ك اونم نصفو نيمه ميدن ولي حقوق متخصص جي دوبرابر ٥برابز نه١٠برابر نه ٢٠بزار نه بلكه ١٠٠برابز من هست ايا انصافه بله درسته ايشون متخصصن و خيلي بيشتر ادمن زحمت كشيدن وحقشونه ك بيشترازمن دريافت كنن ولي نه١٠٠برابر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار