بازدید 7149

جنایتکار جنگی صرب تبرئه شد

وویسلا ششل، سیاستمدار صرب در دادگاه جنایات جنگی سازمان ملل از اتهامات جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت تبرئه شد.
کد خبر: ۵۷۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 31 March 2016
وویسلا ششل، سیاستمدار صرب در دادگاه جنایات جنگی سازمان ملل از اتهامات جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت تبرئه شد.

به گزارش یورونیوز،  رهبر حزب مخالف رادیکال صربستان از متهمان ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در جنگ بالکان در دهه ۱۹۹۰ بود اما پس از ده سال بازداشت در زندانی در شهر لاهه، ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ به دلیل ابتلا به سرطان از حضور در جلسات دادگاه معاف شد و برای معالجه به صربستان بازگشت.

ششل در جلسه روز پنجشنبه دادگاه نیز حضور نیافت و به گفته قضات او به دلیل بیماری در آخرین لحظه از حضور در دادگاه خودداری کرده است. 
وی یکی از متحدان نزدیک اسلوبودان میلوشویچ، رئیس جمهوری صربستان بود و در فاصله سالهای 1998 تا 2000 در سمت معاون نخست وزیر فعالیت داشت.

وویسلاو ششل در 24 فوریه 2003 پس از اینکه در 14 فوریه همین سال از طرف دادگاه جنایات جنگی برای یوگسلاوی سابق به کشتار و پاکسازی قومی کروات ها از صربستان و همچنین دخالت در جنگ های کرواسی در منطقه بالکان غربی متهم شده بود، داوطلبانه خود را تسلیم دادگاه کرده بود.

محاکمه رهبر رادیکال صربستان در این دادگاه 4 سال پس از ورود وی به زندان در 7 نوامبر 2007 شروع شد. آقای ششل در همان زمان تمامی اتهامات وارده را رد کرده بود. با وجود اتهامات وارد شده علیه او، حزب رادیکال صربستان به رهبری ششل از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و احتمال پیروزی کاندیداهای این حزب در انتخابات سراسری ماه آوریل نیز بسیار محتمل به نظر می رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل