بازدید 102185

ویدیو: کپی شوی هندی توسط قاسم‌خوانی و مهران مدیری در «دورهمی»

جزیی‌ترین اجزای صحنه و حتی برخی از جزئیات اجرا در «دورهمی» عیناً از «شب‌های طنز با کاپیل / Comedy nights with Kapil» کپی شده و حتی میز عجیب مهران مدیری و ننشستن در بین جمعیت در دورهمی و در نظر گرفتن جایگاه اختصاصی برای او نیز کپی از این سریال هندی است؛ کپی که به واسطه عدم بکارگیری خلاقیت در اجرا، فاقد کف جذابیت برنامه هندی است.
کد خبر: ۵۷۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱ 24 March 2016
ویدیو: کپی ثانیه به ثانیه شوی هندی توسط قاسم‌خوانی و مهران مدیری در «دورهمی»
مجموعه کمدی «دورهمی» که به کارگردانی مهراب قاسم‌خوانی و با محوریت مهران مدیری در تلویزیون کشورمان پخش شد، یک کپی نعل به نعل از یک برنامه کمدی هندی است؛ کپی که ناامیدی را نسبت به افول ستاره‌های سال‌های گذشته کمدی ایران پررنگ‌تر می‌سازد.

به گزارش «تابناک»، مهران مدیری پس از یک دوره سخت، این بار با اثری در تلویزیون حضور یافت که کارگردانش نبود و کارگردانی این اثر بر عهده مهراب قاسم خوانی بود؛ اما مدیری محوریت این برنامه را بر عهده داشت و در واقع قرار بود پیشرویِ میدان در کمدی «دورهمی» باشد؛ کمدی که تصور می‌شد یک برنامه ترکیبی خلاقانه باشد، ولی در پایان یک برنامه عجیب و غیرمعمول از آب درآمد.

ویدیو: کپی ثانیه به ثانیه شوی هندی توسط قاسم‌خوانی و مهران مدیری در «دورهمی»

«دورهمی» که برای شب‌های آخر هفته‌ها تدارک دیده شده بود، از آغاز سال 1395 در جدول پخش قرار گرفت و مطابق با قرار قبلی، پنج‌ شب (شنبه تا چهارشنبه) در هفته برنامه «خندوانه» و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها برنامه «دورهمی» برای تماشاگران شبکه نسیم به نمایش درمی‌آید تا بدین ترتیب دست شبکه نسیم پر باشد اما ظاهراً برای برنامه مدیری و قاسم‌خوانی بیش از ارزش واقعی‌اش پول داده‌اند!

در «دورهمی»، علاوه بر نقش آفرینی مهران مدیری، سیامک انصاری، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، محمد نادری، مهران رنجبر و امیرمهدی ژوله حضور یافته‌اند، ولی ضعف دیالوگ‌ها و عدم به هم پیوستگی مناسب در چند برنامه نخست «دورهمی» نتوانست نظر تماشاگر را در چند برنامه نخست تأمین کند و مهم‌ترین نقطه قوت چیدمان و دکور متفاوت دورهمی تلقی می‌شد.

دکور «دورهمی» که پیش از این «شب‌های شاد» و «زعفرون» نام داشت، با ظرفیت بیش از ۳۰۰ تماشاگر توان میزبان از سیلی از جمعیت را دارد که بی‌وقفه دست می‌زنند و حتی اجازه اجرای پیوسته طنزها را نمی‌دهند؛ تشویق‌هایی که مشخص است توسط شخص کنار تماشاگران هدایت و کارگردانی می‌شود و عکس‌العمل‌های طبیعی نیست، حال آنکه شاید خنده (همچون تماشاگران سریال فرزندز) کفایت می‌کرد.ویدیو: کپی ثانیه به ثانیه شوی هندی توسط قاسم‌خوانی و مهران مدیری در «دورهمی»

با این حال سازندگان کمدی‌های ایرانی وقتی شروع به کپی می‌کنند تا کوچک‌ترین جزئیات نظیر تشویق‌های پیوسته تماشاگران نیز برای ادای دین به اثر اصلی (!) کپی می‌شود و این گونه است که کمدی مشهور «شب‌های طنز با کاپیل / Comedy nights with Kapil» که جزو مشهورترین برنامه‌های کمدی هند محسوب می‌شود، مو به مو برای تولید «دورهمی» کپی شده و این جزئیات آنچنان مشابه هم پیاده‌سازی می‌شود که نتوان تعابیر مثبتی در این زمینه به کار برد.

جزیی‌ترین اجزای صحنه و حتی برخی جزئیات اجرا در «دورهمی» عیناً از «شب‌های طنز با کاپیل / Comedy nights with Kapil» کپی شده و حتی میز عجیب مهران مدیری و ننشستن در بین جمعیت در دورهمی و در نظر گرفتن جایگاه اختصاصی برای او نیز کپی از این سریال هندی است؛ کپی که به واسطه عدم به کارگیری خلاقیت در اجرا، فاقد کف جذابیت برنامه هندی است.

مدیری با همان ایده‌هایی که در «شوخی کردم» به اندازه کافی دستمالی شده بود و به عادت‌های بعد ایرانی‌ها با لحن کمدی طعنه می‌زد، دوباره در «دورهمی» ظاهر می‌شود و البته علاوه بر این، برای آنکه حق مطلب در کپی بردازی از برنامه هندی ادا شده باشد، مهمان‌هایی حضور می‌یابد و تله تئاترها و موسیقی‌هایی اجرا می‌شود.

البته ناگفته نماند که یک بخش در نسخه اصلی و هندی وجود دارد که در «دورهمی» نیست و آن هم رقص هندی است! بدین ترتیب، برنامه‌ای که قرار بود یک اتفاق بزرگ را در تلویزیون رقم بزند و سکوی اوج‌گیری دوباره مهران مدیری باشد، یک کرسی هندی از آب درآمد که روی آن برچسب ساخت ایران الصاق شده است!

پیش از این، بخش‌هایی از سریال آمریکایی «خانواده آمریکایی / Modern Family» در سریال «هفت سنگ» کپی مو به موی شده بود و در ادامه نیز سریال «دوستان / Friends» مشمول کپی مو به موی اجزای صحنه و برخی از جزئیات شد و «عشق تعطیل نیست» به کارگردانی بیژن بیرنگ حتی رنگ مبل و دکوپاژ را نیز از این سریال آمریکایی کپی کرد و در نهایت نیز شکست خورد.

فیلمسازان و برنامه‌سازان ایرانی باید خوشحال باشند که ایران جزو قانون کپی‌رایت نیست، چون در آن صورت چنین سرقت‌های هنری حتماً با شکایت نمایندگان صاحبین اثر اولیه برای دریافت خسارت استفاده از ایده‌شان بدون پرداخت سهمی از پروژه به آنها همراه می‌شد! ظاهراً حاضری خوری سینماگران ایران حد و مرزی ندارد و اینک پای مدیری و قاسم خوانی را به میان کشیده است؛ گروهی که شاید تصور نمی‌کردند دستشان به این سرعت رو شود!

«تابناک» برای مقایسه سریع دو برنامه «دورهمی» و «شب‌های طنز با کاپیل / Comedy nights with Kapil»، ویدیویی کوتاه آماده کرده تماشای آن نشان می‌دهد حتی در انتخاب کادر دوربین‌ها نیز کپی برداری شده است.

تعداد بازدید : 789
دانلود ویدیوی مقایسه «دورهمی» و «شب‌های طنز با کاپیل»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۶۲
انتشار یافته: ۴۴
خندوانه و شب کوک که کپی بودن مشکلی نداشت.این یکی چرا مشکل داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
خندوانه از چی کپی شده ؟!!
راستی منو تو جناب خان رو دزدیده چی اون از نظر شما ایرادی نداره ؟
برادر من اینا سالهاست دارن کپی به خورد مردم میدن ..قاسم خانی ها استاد کپی کردن اثار اصیل هستند به جرات حاضرم برا تک تک کاراشون سند رو کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
یه کم انصاف هم خوب چیزیه!!
دست و پاهای نویسندگان طنز تو ایران کاملا بسته است. با هر موضوعی شوخی کنند به مشکل بر می خورند، یا شرعا مشکل داره، یا عرفا، یا صدای معلمان در می آید، یا پزشکان، یا پرستاران و ....
کم تجربه کردیم؟!!!

شما مطمئن باشید تمام تلاش امثال مدیری و قاسم خانی و ... که سوابق عالی در زمینه طنز دارند این است که مردم را بخندانند و اگه ما هم بی انصاف باشیم خوب نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
در بی علمی و جو زدگی و بی انصافی و نامردی خیلی از ما ایرانی ها همین بس که اگر این مقاله به جای لو دادن شوی هندی، در مدح برنامه جدید مهران مدیری بود، جهت گیری کامنتها 180 درجه تغییر می کرد.

دیدم که میگم !!!
یه کپی دیگه رو میگم که تا حالا کسی متوجه نشده و اونم کپی ساختمان پزشکان از two and a half men هست. ولی خب کپی مو به مو نبود ولی بعضی قسمتهاش واقعا کپی میشد مثل تولد زن دکتر نیما که اتفاقا خیلی بد هم کپی شده بود و خیلی قسمتهای دیگش. البته تغییراتش زیاد بود ولی باز میشه گفت کپی بود. خیلی وقته به کپی کردن رو کردن ولی رفته رفته دارن بدون تغییر کپی میکنن که کیفیت کار کلا از بین میره.
مردم اگر قرار باشه شاد باشن خب چه ایرادی داره که کپی باشه یا نباشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
ایرادش اینه که همون اصلیا رو مردم حق دارن ببینن. ما دستگاه کاپی نمیخوایم
سندی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
کاپی رو خوب اومدی خخخخخخ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
استدلال 100 من 1 غاز به این میگن مردم چطوری با برنامه ای که به زبان هندی یا انگلیسی ساخته شده شاد باشن ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
مردم اگر قرار باشد شاد باشند؟؟؟ عزیز قرار نیست مردم شاد باشند
ما باید این واقعیت را بپذیریم که اکثر بازیگران و کارگردانان سینما و تلویزیون در ایران با رانت و پارتی وارد این عرصه شده اند و سواد و دانش آکادمیک ندارند پس نباید در تولید آثار نمایشی و هنری از اینها انتظار معجزه داشت همین سرقت های هنری را هم بسیار ناشیانه و خنک انجام می دهند
البته این نکته عجیبی نیست! به جرات میشه گفت 75% برنامه های صدا و سیما کپی از کانال هاو برنامه های خارجیه!
نظري درباره شب كوك نداريد ؟
كپي همراه با تمسخر از برنامه اي كه همه مي دانيم پربيننده ترين برنامه اين شب هاي مردم بوده است ،
كاش حداقل كيفيت اجرا و توليد را هم بتوانند كپي نعل به نعل كنند
اینکه کپی نبود ... زیراکس بود (((: ... حداقل باید اولش میگفتن ما داریم از رو فلان چیز کپی میکنیم ... اینکارا یعنی گول زدن مردم ... یعنی برگشت به 8 سال ناامیدی ... یعنی دروغ ... ریا ... متاسفم واقعا
خیلی از برنامه های تلوزیون کپی برداری ضعیف از تلوزیون سایر کشورهاست. مثلا شب کوک از برنامه o ses ترکیه کپی برداری شده. قبلا یادمه یه برنامه پخش میشد که میخواست از برنامه yetenek sizsiniz ترکیه کپی برداری کنه که به قدری ضعیف بود که دیگه ادامه ندادند ولی اسمش یادم نیست.
فرهنگ سازی در این خصوص لازم است. ذکر رفرانس و مرجع در ایران رسم نیست حتی وقتی کسی حرف علمی به نقل از دیگران می زند یا می نویسد انگار از تراوشات ذهن خودش است. مخاطب هم یاد گرفته که این موضوع را ساده لوحانه باور کند!! این موضوع که در ایران بسیار شایع است با اصل اخلاقی صداقت، راستگویی و احترام به مخاطب و رعایت حق خالق ایده جور در نمی آید.
بنده مربی یوگای خنده هستم و در خندوانه به همکار آقای رامبد کپی برداری ناقص خندوانه از یوگای خنده را متذکر شدم و ایشان منکر می شد!! و می گفت این برنامه از تراوشات ذهن خود ایشان است و این نشان داد که رامبد با همکارش هم صادق نبوده!!بنظرم کپی برداری ایراد ندارد ولی به شرط ذکر رفرانس و احترام به خالق اصلی مطلب و مخاطب و مهمتر از همه اصول اخلاقی پرهیز از دروغ و دزدی!!
انصافا مهران مدیری از همکار هندیش خوشتیپ تره
برای من که شبکه های خارجی رو نمی بینم خیلی هم جالب و خوبه
آقای مدیری حرف نداره اما تا دلت بخواد حسود داره نویسنده با این برنامه مشکل داره خوب نبینه بره همون هندی رو ببینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
خدا شفات بده
مهران مدیری خیلی وقته سریال هاش کسل کننده شده...در حاشیه دو که فاجعه بود
یه کپی کوچولو هم برا فیلم شهرزاده که نقش بزرگ آقا و اطرافیانش و سبک زندگیش از فیلم پدرخوانده برداشت شده
البته با کارگردانی و بازی قوی بازیگران از جذابیت آن کاسته نشده
سلام انصاف هم خوب چیزیه علت بررسی میشه یا معلول؟
مهران با کپی یا بی کپی بی مزه است
بعضی از برنامه هاشونم کپی ترکیبیه
مثل خبر 21 که ترکیبی از
بی بی سی فارسی
بی بی سی انگلیسی
الجزیره
العربیه
پلنگ صورتی
سیسام استریت....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
شما برو همون بی بی سی نگاه کن که خالص نیرنگ دروغ و خیانته بدون ترکیب !
خوب نبینید برید همون ماهوارتونو ببینید
کپی کنه
ماشینامون کپی نیست؟
لباسامون کپی نیست؟
اداهامون کپی نیست؟
فرهنگ الانمون کپی نیست؟
...
حیف واقعا جای ایده خلاق خالیه
لااقل خنده های مصنوعی رو نمیزاشتن ادم تمرکزش بهم میخوره
بنظرم چون مدیران شبکه های صدا و سیما خودشون چندان تلوزیونهای کشورهای دیگه رو نمی بینن امثال قاسم خانیها و دیگران هم سو استفاده میکنن و تا ماجرا افشا بشه و ثابت بشه اینها خرشون از پل گذشته.
بیشتر آینمهای خندوانه از برنامه جیمی فالون کپی شده
من با دستگاه کپی ها کار ندارم
صفحه اینستاگرام آقای قاسم خانی ، تا کوچکترین انتقادی بکنی ، بلاک میکنه ، ابتدای هر متنی که می نویسه ،صراحتاً درج میکنه که به شدت بلاک میکنم ، تحمل هیچ انتقادی رو نداره ، خدا رو شکر اینجا دستش کوتاه وگرنه تابناک رو هم بلاک میکرد
تکلیف بودجه میلیاردی که از جیب بیت المال میره چی میشه؟
واسه کپی انقدر باید پول بگیرن؟
مهران مدیری پول براش از همه چیز بیشتر اهمیت داره مدیران صدا و سیما هم خواب هستند راحت کلاه شون برمیدارند
البته اینها پول مرده
خب دوتا هم کپی باشه.همش که ایده ناب نمیشه.
درست است که شادی نیاز اصلی مردم است و مومن واقعی هم نه غمی از گذشته دارد و نه اضطرابی از آینده و همواره از درون شاد است. ولی برای اشاعه شادی که خیلی در این خصوص عقب هستیم، بایستی اول اخلاق واقعی در جامعه اشاعه شود و همراه آن شادی اصیل و اخلاقی را ترویج کنیم نه شادی غیر اخلاقی و به هر قیمتی را . از جمله از مسخره کردن دیگران، بی صداقتی، ریا، دروغ و دزدی و...استفاده نکنیم که در نهایت به نا شادی بدل خواهد شد!!
البته برخی می گویند این کار نشدنی است ولی اگر اهل تحقیق باشید، شادی بی دلیل و معصومانه و اخلاقی هم داریم و اشاعه آن هم شدنی است ولی....؟!
در ضمن بنظرم آقای مدیری در مقایسه با برخی همقطارانش صادق تر و اخلاقی تر و خانواده دوست است...اخلاقی بودن مجری کمدی هم لازم است مثل چارلی چاپلین که اخلاق مدار هم بود...
مدیری همیشه خواسته متمایز باشه بدون اینکه در حقیقت و در عالم واقع چیزی برای تمایز داشته باشه. غرور و تکبر و فخرفروشی از زبان بدن و کلامش می ریزه... بر خلاف رامبد که مردمی تره حتی اگر کپی هم داشته باشه هر چند انتقادات به ایشونم وارده ولی مثل اولی در توهم مغرور نیست...
یعنی واقعا ما ایرانیا اینقدر خلاقیت نداریم که از یه برنامه هندی کپی کاری کنیم!!!!!!!!!
واقعا کارهای اخیر مهران مدیری جای سوال داره.انگار کفگیر آقا مهران خورده به ته دیگ . دیگه از اون خلاقیت ها تو کاراش خبری نیست.
با سلام و احترام
به فرضم كپي باشه و عواملي براي تشويق كردن مردم تلاش ميكنند
مشكل اين برنامه چيه؟ با زحمت زياد مسئولين خدايي كدام يك از برنامه هاي امسال خنده به لب هاي مردم آورده تمامي سريال هاي امسالم كه بي محتواي هستن
بازم به مهران مديري و رامبد جوان كه هر زحمتي ميكشن براي خنديدن مردم عزيز
من با نظر آرش موافقم. مدیران نباید گول این هنری های بی هنر را بخورند
نه تنها خود برنامه کپی بلکه محتواشم کپیه. مثلا این قضیه چسبیدن دو تا برگه کتاب اشپزی کپی برار اصل یکی از قسمت های friends. حتی زحمت تغییر دادن دیالوگ ها رو هم ندادن.
ما کاپی نمیخوایم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار