بازدید 14306

تکواندوکاران ایران با معرفی‌نامه رئیس فدراسیون، تغییر تابعیت می‌دهند؟!

معرفی نامه‌ای به امضای پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو مشاهده می‌کنید که او برای احمد محمدی صادر کرده است تا بتواند در کشور کرواسی مبارزه کند. محمدی، تکواندوکار سابق تیم ملی ایران ـ که در حال حاضر برای کشور کرواسی در حال مدال آوری است ـ در یک ماه گذشته با حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های اروپا، مدال طلا کسب کرد و در تورنمنت ترکیه نیز به مدال طلا دست یافت.
کد خبر: ۵۷۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴ 15 March 2016
کوچ ستاره‌های درخشان تکواندو ایران به دیگر کشور‌ها و مبارزه با مدال‌آوری با پرچم این کشور‌ها در حالی مدت‌ها به وقوع می‌پیوندد و نشان تعلل رئیس فدراسیون تکواندو ایران تلقی می‌شد که اکنون با انتشار یک نامه، گمانه تعمدی بودن و بسترسازی مدیران برای رقم خوردن این فاجعه پررنگ شده است.

به گزارش «تابناک»، تیم ملی تکواندو ایران آذرماه سال جاری در اتفاقی بی‌سابقه، مقابل تیم ملی تکواندو آذربایجان شکست خورد و قهرمانی جهان را در مکزیکوسیتی، نه به کره جنوبی، بلکه به آذربایجانی واگذار کرد که بخش عمده ترکیبش ایرانی بودند و یک ایرانی نیز هدایتش را بر عهده داشت.

رضا مهماندوست، سرمربی پیشین تیم ملی ایران که در همین مسئولیت، بهترین مربی تکواندو جهان انتخاب شده بود نیز امروز با شکست تیم ملی ایران مقابل تیم ملی آذربایجان، مجدداً به عنوان بهترین مربی تکواندو جهان انتخاب شد. مهماندوست که بناچار سرمربی تیم ملی آذربایجان شده بود، پس از کسب این قهرمان عنوان کرد پس از شکست تیم ملی ایران گریسته است.

تکواندوکاران ایران با معرفی‌نامه رئیس فدراسیون، تغییر تابعیت می‌دهند؟!

سینا بهرامی و میلاد بیگی، دو تکواندوکار ایرانی تیم جمهوری آذربایجان بودند که توانستند بر تکواندوکاران ملی پوش ایران غلبه کنند. آیخان تقی‌زاده، عضو دیگر تیم ملی آذربایجان نیز که در تیم جمهوری آذربایجان مبارزه می‌کرد، پدری ایرانی دارد و در واقع بخش عمده تیم ملی تکواندو آذربایجان ایرانی هستند.

در رقابت‌های کسب سهمیه تکواندو منطقه اروپا که در واپسین روزهای دی ماه سال جاری به میزبانی شهر استانبول ترکیه برگزار شد نیز میلاد بیگی برای تیم ملی آذربایجان سهمیه المپیک را به دست آورد و در المپیک ریو با مهدی خدابخشی، ملی‌پوش کشورمان مبارزه خواهد کرد! علاوه بر میلاد بیگی، راحله آسمانی تکواندوکار زن کشورمان که مقیم بلژیک شده، با پرچم فدراسیون جهانی تکواندو و بدون ملیت، سهمیه المپیک را در بخش بانوان به دست آورد.

تکواندوکاران ایران با معرفی‌نامه رئیس فدراسیون، تغییر تابعیت می‌دهند؟!

تاکنون چنین تصور می‌شد که بی‌تدبیری مسئولان فدراسیون تکواندو برای حفظ این سرمایه‌ها باعث مهاجرت این تکواندوکاران شده؛ اما اکنون نامه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد، مسئولان فدراسیون تکواندو نقش مستقیمی در رقم خوردن این ماجرا داشته‌اند؛ نامه‌ای که خبرگزاری میزان متعلق به قوه قضاییه منتشر کرده است.

معرفی نامه‌ای به امضای پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو مشاهده می‌کنید که او برای احمد محمدی صادر کرده است تا او بتواند در کشور کرواسی مبارزه کند. محمدی، تکواندوکار سابق تیم ملی ایران که در حال حاضر برای کشور کرواسی در حال مدال آوری است، در یک ماه گذشته، با حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌ها اروپا مدال طلا کسب کرد و در تورنمنت ترکیه نیز به مدال طلا دست یافت.

در شرایطی که کوچک‌ترین تحرکی از سوی مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان برای اصلاحات مدیریتی در تکواندو مشاهده نمی‌شود و هیچ اتفاقی باعث نشده تا وزیر ورزش در پی تغییر مدیریت این مجموعه پس از سال‌های متمادی برآید، این ظرفیت وجود دارد که مدعی العموم راساً وارد شده و به این ماجرا رسیدگی داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار