بازدید 20399
خبر خوش محیط زیستی در واپسین روزهای سال؛

محیط بان دنا پس از هشت سال، صبح فردا از زندان آزاد خواهد شد

ساعاتی پیش، آیین بخشش و آزادی اسعد تقی‌زاده، محیط بانی که از تابستان سال ۱۳۸۷ در زندان یاسوج گذران عمر کرده، با حضور جمعی از بزرگان و مسئولان استان در محل مسجد جامع این شهر برگزار شد تا حکم آزادی محیط‌بان دنا به امضا رسیده و اسعد، صبح فردا به جمع خانواده خود بازگردد.
کد خبر: ۵۷۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 06 March 2016
محیط بانی که حدود هشت سال از عمر خود را پشت میله های زندان گذرانده و در این مدت همواره طناب دار را دور گردن خود دیده، با همراهی بی نظیر و فراموش نشدنی مردم، جواز آزادی خود را دریافت کرد.

به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش، آیین بخشش و آزادی اسعد تقی‌زاده، محیط بانی که از تابستان سال ۱۳۸۷ در زندان یاسوج گذران عمر کرده، با حضور جمعی از بزرگان و مسئولان استان در محل مسجد جامع این شهر برگزار شد تا حکم آزادی محیط‌بان دنا به امضا رسیده و اسعد، صبح فردا به جمع خانواده خود بازگردد.


در این مراسم که جمعی از فعالان محیط زیست کشور هم در آن حضور داشتند، مبلغ گردآوری شده برای دریافت رضایت خانواده مرحوم رضایی، شکارچی جان باخته در آن تابستان تلخ در منطقه حفاظت شده دنا، به ایشان پرداخت شد تا این خانواده که پادرمیانی بزرگان ولایت خود را برای بخشش محیط‌بان دنا پذیرفته بودند، رضایت خود را مکتوب اعلام نمایند، رضایتی که در دریافت آن، مردم سهم بسیار بزرگی داشتند.

مردمی که نشان دادند انتقاداتشان به مسئولان موجب نمی‌شود محیط‌بان دنا را فراموش کرده و شاهد اعدام وی باشند و با واریز وجوه نقدی خود به شماره حسابی که پویش مردمی «گنجه پشتیبان زیست بوم» به آزادی محیط بانان اختصاص داده، شرایط پرداخت مبلغ رضایت از اولیای دم مرحوم رضایی را فراهم آوردند و با همراهی این خانواده، آزادی را به محیط‌بان دنا تقدیم کردند..


همراهی مردم بی نظیر بود

محمد درویش، از جمله فعالان نام آشنای محیط زیست در این باره به «تابناک» می‌گوید: روزی که رئیس دستگاه قضا سخنان خوبی درباره محیط زیست و حمایت از محیط بانان در مقابل شکارچیان بیان کردند، شاهد اتفاقی بودیم که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدیم؛ آزادی یکی از محیط بانان در حبس که طولانی شدن زمان حضورش در حبس، خانواده وی را به مشکلات زیادی دچار کرده و اثر بسیار بدی بر روحیه محیط بانان گذاشته بود.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه می‌افزاید: جدای بزرگانی که در این ماجرا پادرمیانی کرده و زمینه ساز آزادی این محیط‌بان در بند را فراهم آوردند، از جمله نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از بزرگان خانواده‌های سر‌شناس منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سهم مردم در آزادی آقای تقی‌زاده اینقدر چشمگیر و بی‌نظیر بود که نمی‌توان بیانی برای تشکر از آن یافت؛ مردمی که بار دیگر ثابت کردند در نوع دوستی بی‌نظیرند.

دو تصویر متفاوت از اسعد تقی زاده، محیط بانی که ساعاتی دیگر بعد از سپری شدن حدود 8 سال آزاد خواهد شد.
دو تصویر متفاوت از اسعد تقی زاده، محیط بانی که ساعاتی دیگر بعد از سپری شدن حدود 8 سال آزاد خواهد شد.

امیدواریم شاهد آزادی «غلامحسن خالدی» در روزهای آتی باشیم

درویش در ادامه به پیشرفت‌های خوبی که در پرونده دیگر محیط‌بان دنا صورت گرفته، می‌گوید: در نتیجه رایزنی‌های خوبی که برای دریافت رضایت در پرونده غلامحسن خالدی، دیگر محیط‌بان دنا که در حبس به سر می‌برد و حکم اعدام برایش صادر شده، امیدواریم که همراهی‌های بی‌نظیر مردم تداوم داشته باشد و پیش از فرا رسیدن نوروز، مبلغ مورد نیاز برای آزادی این محیط‌بان نیز فراهم شود و شاهد آزادی وی نیز باشیم.

او در پاسخ به اینکه سازمان محیط زیست چه تدابیری برای آزادی محیط بانان به کار بسته، می‌گوید: با توجه به رأی دادگاه در خصوص این محیط بانان، سازمان همه تلاش خود را به کار بست تا فراهم آمدن شرایط آزادی این محیط بانان و دریافت رضایت از اولیای دم، اجرای حکم به تعویق بیفتد و بیش از این در توان نداشت. جدای این، نامه نگاری با مسئولان دستگاه قضا و دیگر نهاد‌ها و در پایان تأمین بخشی از مبالغ مورد نیاز برای دریافت رضایت از خانواده اولیای دم، تنها تلاشی بود که سازمان از عهده انجام آن برمی‌آمد. امیدواریم در نتیجه اعلام موضع امروز رئیس دستگاه قضا شرایط تغییر کند.
نهال‌هایی که روز گذشته به یاد جنگلبانان و محیط بانان شهید و نیز دربند در یاسوج به وسیله دوستداران محیط زیست در جنگلهای لاهیجان کاشته شد.
نهال‌هایی که روز گذشته به یاد جنگلبانان و محیط بانان شهید و نیز دربند در یاسوج به وسیله دوستداران محیط زیست در جنگلهای لاهیجان کاشته شد.

هنوز هستند محیط بانانی که سایه طناب دار از سرشان دور نشده

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با تأکید بر اینکه رایزنی‌ها برای دریافت رضایت و آزادی محیط بانان زندانی دیگر ادامه دارد، می‌گوید: امیدواریم در سایه همراهی مردم و پادرمیانی مسئولان، محیط بانان زندانی دیگر هم با رضایت اولیای دم از اعدام و زندان‌‌ رها شوند و به آغوش خانواده خود بازگردند، هرچند در برخی پرونده‌ها اولیای دم تا کنون حتی حاضر به گفت‌وگو نشده‌اند و حاضر نیستند به هیچ وجه رضایت دهند.

درویش در ادامه با درخواست از مسئولان برای پادرمیانی در این خصوص، از بازگشت به کار اسعد تقی‌زاده خبر می‌دهد و می‌گوید: تدابیری اندیشیده شده تا این محیط‌بان که مدت‌های طولانی در زندان بوده، به سر کار خود بازگشته و در کسوت محیط‌بان، حفاظت از محیط زیست کشور را ادامه دهد؛ به این امید که روزی برسد نقص قوانین در این خصوص برطرف شده و شاهد گشوده شدن چنین پرونده‌هایی نباشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۰
انتشار یافته: ۱۳
آیا با اعمال چنین قوانینی هیچ محیط بانی حاضر به دفاع از حریم حیات وحش وحفظ محیط زیست خواهد شد؟ آیا وقت آن نیست که در اینگونه قوانین تجدید نظر صورت گیرد؟
مبارک انشاا... خداوند به همه بانیان خیر. عمر با برکت عنایت نماید . شب عیدی هدیه خوبی به لطف خدا نصیب خانواده اش شده .
درود بر یاسوجی های خون گرم.......
بسیار عالی
خدا را شکر ، هرچند بیچاره ، پیری زودرس گرفته
خدا را شكر
هورا
خدا رو شکر ممنون از خانواده داغ دار و مردم خون گرم یاسوج
خدا را سپاس که این بنده خوبش را مورد لطف قرار داده است.
جدا و حتما باید در قوانین محیط بانی تجدید نظر شود تا مدافعان محیط زیست بتوانند بصورت موثر از محیط زیست در مقابل متجاوزان به آن دفاع کنند تا در واقع این متجاوزان باشند که احساس خطر کنند.
اسعد جان مبارک باشه، ما را هم دعا کن برادر.
مسخرس که به خاطر حفظ محیط زیست یه نفر 8 سال زندون بره بعد همه خوشحال بشن که آزاد شده.اینجوری دیگه محیط بان دنا به همه اجازه ی شکار میده.میگه فایدش چیه که خودما درگیر کنم که باز بیفتم زندون.البته دفعه ی بعدی حتما طناب دار منتظرشه.چون دیگه کسی براش پول خرج نمیکنه
از آزادي اين عزيزان خوشحال شديم. اما مردم بايد در خصوص رفع نواقص حقوقي براي محيط بانان بسيار پيگير باشند. سرزمين ما مثل عرصه بي شير شده است. سودجوها از هر طرف آنچه جفاست بر اين خاك و آب روا مي‌دارند. محيط بانان امروز مثل سربازان خط مقدم هستند با اين تغيير كه ما خودمان تيشه به ريشه خودمان مي‌زنيم.
من خودم اشک های مادر غلام حسین خالدی رو از نزدیک دیدم خدا به تک فرزند و مادر و همسر چشم انتظارش کمک کنه و به زودی ازاد بشه و روح ان مرحوم رو نیز از شادی این خانوانده شاد کنه
تو را بخدا قوه قضاییه صحبت ریاست آن را عملی کند که دیروز گفته بود و چه درست گفته بود که از نظر او شکار حرام است و بقیه علما نیز کراهت قطعی دارند به این مطلب .. اگر اینگونه شود در اثر حوادث منجر به فوت دیگر این محیط بانان بدبخت گرفتار نخواهند شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل