بازدید 343013

نرخ دیه در سال ۹۵ اعلام شد

بنابراین، نرخ دیه در ماه‌های حرام، برابر ۲۵۳ میلیون و سیصد هزار تومان تعیین خواهد شد که افزایش بیش از ۳۳ میلیون تومانی به نسبت نرخ دیه در ماه‌های حرام در سال جاری را تجربه خواهد کرد؛ افزایشی که تقریبا با نرخ دیه در ماه‌های حرام در سال ۱۳۸۵، یعنی یک دهه پیش در کشورمان برابری می‌کند و از این روی، بسیار محل تأمل است.
کد خبر: ۵۷۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 06 March 2016
سخنگوی قوه قضاییه در نود و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، نرخ دیه سال آتی را اعلام کرد.

نرخ دیه در سال ۹۵ اعلام شدبه گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در نودوسومین نشست خبری خود درباره نرخ دیه در سال آتی گفت: بر اساس قانون، قوه قضاییه موظف است با بررسی‌های لازم، قیمت دیه برای سال بعد را اعلام کند. طبق بررسی‌های ما و همچنین در جلسه مسئولین عالی قضایی ـ که هفته گذشته برگزار شد ـ با لحاظ بررسی‌های میدانی، کار‌شناسی و همچنین در نظر گرفتن تورم مبلغ دیه برای سال ۹۵، ۱۹۰ میلیون تومان در ماه‌های غیرحرام مشخص شد و طبیعتا در ماه‌های حرام، این مبلغ یک سوم افزایش پیدا خواهد کرد.

بنابراین، نرخ دیه در ماه‌های حرام برابر ۲۵۳ میلیون و سیصد هزار تومان تعیین خواهد شد که افزایش بیش از ۳۳ میلیون تومانی به نسبت نرخ دیه در ماه‌های حرام در سال جاری را تجربه خواهد کرد؛ افزایشی که تقریبا با نرخ دیه در ماه‌های حرام در سال ۱۳۸۵، یعنی یک دهه پیش در کشورمان برابری می‌کند و از این روی، بسیار محل تأمل است.

این افزایش که روند آن را به ترتیب سال های سپری شده در جدول مقابل مشاهده می‌کنید، پیش از هر چیز نشانگر تورم چشمگیر و شدید حاکم بر کشورمان در یک دهه اخیر است؛ تورمی که برخی معتقدند با توجه به آن، باید نرخ دیه بیش از آنچه اعلام می‌شود، باشد؛ دیدگاهی که البته مخالفان فراوانی هم دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸۶
انتشار یافته: ۱۲
ببخشید لطفا منعکس کنید، چطور نرخ تورم رو همه اعلام میکنن 12 درصد ولی نرخ دیه 30 درصد افزایش یافته؟؟ مگه نه نرخ دیه بر اساس قیمت گاو، شتر و.گوسفند تعیین میشه؟ یعنی این موارد 30 درصد افزایش قیمت داشته، درسته؟ چطور دولت نرخ تورم رو 12 درصد و.افزایش حقوق کارگران رو این امار مبنا قرار میده؟؟
قربون پولمون بشم .
ارزشش ماشاءا... چشم نزنم خوب رشدی داره.
فقط اضافه كردن ديه كارساز نيست. اين مطلب باعث ميشود بعضيها كه بيمه هم ندارند بعد از تصادف صحنه را ترك كنند. بهتر است مبلغي قابل پرداخت باشد كه در توان اكثر جامعه باشد.
پاسخ ها
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
اون بعضیها بروند بیمه کنند، جون مردم بیشتر از این حرفها ارزش داره
جالبه که 19 برابر شده ولی آمار تورم هیچوقت از 35 درصد بیشتر نشده
قابل توجه آقای نوبخت و نرخ نقطه ای ایشان
دوباره شروع شد ..بازی شرکت های بیمه..الحاقیه..باز باید کار و زندگی خودمون رو ول کنیم و بریم تا الحاقیه بگیریم...بابا بخدا قسم خوششون میاد مردم رو هر روز با چیزی مشغول کنن..1 روز یارانه..1 روز ثبت دوباره رایانه...1 روز کارت پایان خدمت هوشمند..1 روز کارت ملی هوشمند....از فردا هم الحاقیه....بخدا قسم اونقدر سر این مسایل از صاحب کارم مرخصی گرفتم که دیگه صاحب کارم قسم خورده بیایی مرخصی اخراجی ....خدا خودش بما رحم کنه...همه دنیا دولت کار مردم رو سبک میکنه..اینجا کارهارومیندازن رو دوش مردم....بخدا قسم ظلمه....ظلم
1. فاصله میان 165 و 190 میلیون میشه 25 میلیون و نه 33 میلیون...
2. آیا نرخ دیه از سال 83 کاهش داشته یا اشتباه نوشته شده؟
3. سال 84 رو اگر بذارین 24 میلیون با افزایش یک سومی در ماه حرام نسبتش درست در میاد...
4. چرا نسبت جهش دیه عادی و ماه های حرام تو سالهای 86 به 87 همسان نیست...
5. چرا نسبت افزایش قیمت ها رو مقایسه نکردین؟ مثلا طی سالهای 80 که تورم هم بوده رشد 50 درصدی داره، اما تو سالهای با تورم بالا مثل سالهای 87 تا 89 نرخ دیه رشد خیلی کمتری داشته؟ ......
دیه ماه حرام سال 95 را اشتباه حاب کردید :
دیه ماه حرام سال نودوپنج = 190 * 1.3 = 247 میلیون تومان
30 درصد اضافه میشود
دیه کامل در ماه حرام سال 95چقدر است چقدر تعلق میگیرد
شما ها بزنید مردم و نابود کنید بد بگید دیه باید کم باشه الکی قضاوت نکنید دیه باید انقد زیاد باشه که مردم حواسشونو جمع کنن
به نظر من که یه از خدا بی خبر زده یه چشممو کور کرده یه میلیارم بده بازم کمه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر