بازدید 38539

کوشش مهران مدیری برای بازگشت به اوج در رقابت با رامبد جوان

مدیری، فرصت تازه ای برای بازگشت به روزهای اوجش دارد اما تنها در صورتی می‌تواند از این فرصت بهره برداری مناسب داشته باشد که علاوه بر عدم تکرار تجربه‌های گذشته‌اش برای مخاطب تنوع طلب، سراغ تقلید از «خندوانه» نرود و البته در کنار این دو نکته، از چهره‌های قوی‌تری در اتاق فکر و برای نویسندگی آثارش استفاده کند
کد خبر: ۵۷۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 05 March 2016
کوشش مهران مدیری برای بازگشت به اوج در رقابت با رامبد جوان
آخرین مراحل تولید ویژه برنامه‌های نوروزی در شرایطی پشت سر گذاشته می‌شود که شبکه نسیم با دو برنامه متفاوت، می‌تواند گوی رقابت را از سایر شبکه‌ها برباید و در این میان، «مهران مدیری» در این شبکه ظاهر خواهد شد تا چهره درخشانی که در سال‌های گذشته از او وجود داشت، در این فرصت تازه احیا شود، ولی چنین اتفاقی تحت چه شرایطی به وقوع خواهد پیوست؟

به گزارش «تابناک»، در نوروز سال ۹۵ خبری از برخی برنامه‌های پرطرفدار نیست و بی‌پولی، جدول پخش پر زرق و برق نوروزی تلویزیون را خالی کرده است؛ بی‌پولی که هیچ یک از مسئولان صداوسیما منکرش نمی‌شوند و اتفاقاً بی‌پرده از تمامی ابعاد این بدهی و فشاری که به رسانه ملی از این موضع وارد شده، سخن می‌گویند.

در آخرین نمونه، آذرهوش مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو درباره بدهی سازمان صدا و سیما به سازندگان «کلاه قرمزی» که باعث شده برنامه برای امسال ساخته نشود، به صراحت گفت: «طلب این گروه خیلی زیاد نیست و در شرایط فعلی سازمان صداوسیما تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان بسیاری هستند که از سازمان طلب دارند. بعضی از برنامه‌ها که پخش آن‌ها حدود دو سال پیش پایان یافته است، هنوز نتوانسته‌اند بودجه خود را دریافت کنند».

تلویزیون برای گذار از دوران پرهزینه برنامه‌سازی برای نوروز آنچنان توان سرمایه گذاری نداشته و تقریباً قریب به اتفاق ویژه برنامه نوروزی متکی بر اسپانسرهایی هستند که امیدواریم تبلیغشان تو ذوق نخورد و حرفه‌ای، به اندازه و حساب شده باشد. ظاهراً این رویکرد، استثنایی هم نداشته درباره «کلاه قرمزی» نیز گفته شد: «این دوستان حاضر نبودند با اسپانسر کار کنند و سازمان صداوسیما هم درگیر مشکلات مالی است و ما هم با توجه به این مسائل پیگیر دوستان نشدیم». کوشش مهران مدیری برای بازگشت به اوج در رقابت با رامبد جوان

در این شرایط احتمالاً پرمخاطب‌ترین شبکه تلویزیون در ایام نوروز، شبکه «نسیم» خواهد بود؛ شبکه‌ای که رامبد جوان با سری تازه «خندوانه» در آن حضور خواهد یافت و البته در کنار این برنامه، یک برنامه با محتوایی نسبتاً نزدیک به «خندوانه»، با نام «دورهمی» با اجرای مهران مدیری بر روی آنتن خواهد رفت.

«دورهمی» برای شب‌های آخر هفته‌ها تدارک دیده شده بود و قرار است از پایان سال، پنج‌ شب (شنبه تا چهارشنبه) در هفته برنامه «خندوانه» و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها برنامه «دورهمی» به تماشاگران شبکه نسیم ارائه شود. البته اگر این مجموعه تا آخر امسال به پخش نرسد، از نخستین روزهای بعد از تعطیلات نوروزی روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

دکور «دورهمی» که پیش از این «شب‌های شاد» و «زعفرون» نام داشت، ظرفیت بیش از ۳۰۰ تماشاگر را دارد و ظاهراً پروژه‌ای که رامبد جوان کلید زد، قرار است در ابعاد بزرگ‌تری در «دورهمی» پیگیری شود. بر همین مبنا، علاوه بر طنزهای آیتمی، استندآپ کمدی و گفت‌و‌گو از برنامه رامبد جوان وام گرفته شده است.

 «دورهمی» با نقش آفرینی مهران مدیری، سیامک انصاری، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، محمد نادری، مهران رنجبر و امیرمهدی ژوله، فرصتی برای رقابت مهران مدیری و رامبد جوان و البته احیای مهران مدیری است که حتی با «در حاشیه» نیز نتوانست به موقعیت گذشته‌اش بازگردد، به گونه‌ای که اساساً در فصل دوم «در حاشیه» به شکل جدی توجه مخاطبان را جلب نکرد و دیده نشد.

مدیری یک فرصت تازه برای بازگشت به روزهای اوجش دارد اما تنها در صورتی می‌تواند از این فرصت بهره برداری مناسب داشته باشد که علاوه بر عدم تکرار تجربه‌های گذشته‌اش برای مخاطب تنوع طلب، سراغ تقلید از «خندوانه» نرود و البته در کنار این دو نکته، از چهره‌های قوی‌تری در اتاق فکر و برای نویسندگی آثارش استفاده کند؛ در غیر این صورت، این برنامه نیز کمکی به بهبود موقعیت این چهره باهوش نخواهد داشت و از هم‌اکنون «دورهمی» در حاشیه «خندوانه» خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۲۵
انصافا مهران مدیری نمونه اس... یه چیز دیگه اس....

بخصوص مرد هزار چهره
سالی هزاران میلیارد بودجه صدا و سیمان اونوقت هی میگن پول نداریم ، برنامه هاشونم که بی معنی
بعد یه شبکه ماهواره ای با نصف نصف نصف این مبلغ ده ها برابر بیننده داره
هیچ کس مهران مدیری نمیشه .
متاسفانه کیفیت سریال های طنز اقای مدیری بعدر از سریال شب های برره بسیار تنزل داشته و سریال طنز جالبی را شاهد نبودیم که میتوان افت آنرا در باغ مظفر - ویلای من و ... شاهد بود . تا حدی که بعید میدانم اگر سریالی را به طور مثال برای فروش سی دی ارائه کند استقبال چندانی بشود . باید کمی بیشتر به عملکرد خودش در این 5/6 سال قبل فکر و تجدید نظر کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
اول درباره مقوله نقد و سینما مطالعه و تحقیق کن و متوجه بشو که کارگردان چه چیزی را دنبال میکند . دوم به شرایط و فشارهای کشنده بر مدیران از طرف مسئولان و مدیران توجه کن و حمایتی که بر عکس مدیری از کارگردانهای کم توان میشود را هم در نظر بگیر . فرق طنز انتقادی را با لودگی و مسخرگی یاد بگیر ، بعد نظر عمومی ابراز کن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
تولید برنامه های با کفیت مستلزم اجازه مسوولان و ایجاد جنبه برای خوادمان است
بنا بر این بهتر بود آقای مدیری با این وضع صدا و سیما اصلا بر نمی گشتن
و محصولات خانگی رو تولید می کردن.
این صدا و سیمااااااااا...!!!!!!!
مديري از وقتي با قاسم خواني ها قطع همكاري كرد كاراش افت كرد
تکرار مکررات بس است دیگر
آقای مدیری عزیز
من موندم یه کشور با این همه سرمایه چطور نمی تونه دو تا شبکه پر بیننده راه بندازه. اونوقت شبکه های خصوصی اونور آبی اینهمه در جذب مخاطب موفق بودن. آقا کمتر دزدی کنین لطفا
فکر نکنم خندوانه و دورهمی ربطی به هم داشته باشند.
دورهمی اینطور که ازش تعریف میشه یه اسکچ کمدیه (فارسیش را می دونم) ولی خندوانه برنامه ترکیبی گفت و گو محوره.
به دلیل نبود رقابت در صدا وسیما وانحصاری بودن متاسفانه هیچ رشدی در برنامه های تلویزیونی وجود ندارد تا شبکه های خضوصی پایدار نشون بی فایدست
زیرا برای ساخت باید سوژه داشته باشد این ملت که نمیشود به لهجه شان با شغل شان یا قومیت شان نزدیک شد و سوژه کرد چطوری برنامه درست کنند. هر چه درست کنند یک صنف یا یک قومیتی ایراد می گیرند و اعتراض می کنند
به نظر من مدیری باید روش کارشو عوض کنه الان مدیری از 15 بازیگر و 4 نویسنده استفاده می کنه که باید مثل سریالهای خارجی برعکس بشه تعداد نویسنده های زیاد و بازیگران کم.
تورو خدا مهران مدیری هنرمند واقعی را با رامبد جوان که فقط مسخره بازی درمیاورد مقایسه نکنید
دوران طلایی هر شخصی تاریخ انقضا هم داره. بعد از اون تاریخ هر گونه تلاشی خوردن به در بسته است.
مهران مدیری خیلی وقته که ....
متاسفانه اقای مدیری تکرار مکرارت داره
دوم هم اینکه لودگی را بیشتر از طنر در اثارش ارائه می دهد که اصلا خنده دار نیست .
اقاي مهران مديري كجا اقاي رامبد كجا
چی شده صدا وسیما باز رفته دنبال مدیری دوسه سال پیش که مدیری بد بود
همیشه از طرفداران کارهای مهران مدیری بودم و هستم. اما سریال "در حاشیه 2" واقعا شکست کامل بود و از مهران مدیری ارائه چنین کار ضعیفی بعید بود!!!
کلا طناز ها کم کار شدن
رضا عطاران و سعید اقاخانی جاشون خالیه
در ثانی نویسنده محراب قاسم خانی هم با مدیری خیلی موفقتره که نبودشون کنار هم داره احساس میشه
مردم از چهره هاى مهران مديرى بشدت خسته شده اند موضوعات تكراري قيافه هاى تكرارى ومطالب بى مزه وتكرارى بطوري كه پشت صحنه هاش جذاب تر از خود موضوعات است وديگر اينكه وقتى مديرى در اوج بود كه ماهواره اى در كار نبود بر خلاف ايشان اقاى عطاران با افراد وموضوعات متنوع هميشه بهترينهارو ميسازه
صدا و سیما اگه یکم از نون خورای اضافش کم کنه خیلی جلو میفته .
البته الان کمبود مخاطب و عدم جذب تبلیغات مشکل اصلی اش شده
واقعا جناب مدیری از لحاظ هنرمندی در چندین جایگاه بالاتر از سایرین در صدر قرار گرفته اند.
منظورتون همون آقاییه که نام پادشاه بزرگ ایران را روی سگش گذاشت
افسوس که مردم زود همه چیز رو فراموش میگنند
فقط رضا عطاران
ای کاش دوباره به تلویزیون بر میگشت و محبور نمیشدیم واسه شاد شدن سریال های سخیفی مثل در حاشیه رو نگاه کنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل