بازدید 3772

همکاری ایران و فنلاند برای توسعه انرژی‌های پاک

قائم مقام وزیر نیرو از آغاز همکاری ایران و فنلاند در زمینه توسعه انرژی‌های پاک، کاهش تلفات انرژی، افزایش میزان بهره وری آب خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 29 February 2016
قائم مقام وزیر نیرو از آغاز همکاری ایران و فنلاند در زمینه توسعه انرژی‌های پاک، کاهش تلفات انرژی، افزایش میزان بهره وری آب خبر داد.

به گزارش ایسنا، ستار محمودی امروز در دیدار با وزیر محیط زیست فنلاند با بیان اینکه وزارت نیرو آماده همکاری با فنلاند برای اجرای طرح های مشترک در کشورهای دیگر است اظهار کرد: ظرفیت کارشناسی، تحقیق و پژوهش این فرصت را فراهم کرده تا با کشورهای پیشرفته جهان تبادل اندیشه و اطلاعات داشته باشیم تا ضمن توسعه صنایع خود بتوانیم به طور مشترک در کشورهای ثالث همکاری کنیم.

وی ادامه داد:‌ وزارت نیرو از توان کارشناسی، تحقیقاتی و پژوهشی خوبی در منطقه برخوردار است لذا آمادگی همکاری خود را در زمینه‌های تغییر اقلیم، مدیریت منابع آب، روش‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب، کاهش آلاینده‌های دی اکسید کربن، انرژی‌های خورشیدی، بادی،‌ زمین گرمایی با کشورهای پیشرفته جهان اعلام می‌کند.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه 99.5 درصد جمعیت شهری از آب آشامیدنی با شبکه‌های مدرن و 100 درصد جمعیت شهری از نعمت برق برخوردارند تاکید کرد: مسائل مربوط به آب و برق به طور مشخص با محیط زیست آمیخته شده و وزارت نیرو نیز در این راستا به شدت در پروژه‌های خود بر حفظ محیط زیست تاکید دارد.

در ادامه تیمو تیلیکاینن وزیر محیط زیست فنلاند با اشاره به توافق‌های ایجاد شده بین ایران و قدرت‌های جهانی اظهار کرد: لغو تحریم‌ها و بازگشت ایران به بازار جهانی می‌تواند فرصت شکوفایی خوبی برای این کشور باشد.

وی با بیان اینکه فنلاند از نظر فناوری‌های پاک و مدرن در عرصه جهانی جزو کشورهای پیشتاز است اظهار کرد: فنلاند تمایل دارد که در زمینه انرژی‌های پاک با ایران به صورت مشترک همکاری داشته باشد.

به گفته وی کشور فنلاند از سال 2006 به بخش فناوری‌های پاک یک میلیارد یورو اختصاص داد و در بودجه جدید نیز 300 میلیون یورو برای انرژی های پاک و زیست محیطی در طول 3 سال اختصاص داده است لذا هدف ما این است تا سال 2020 به هدف گذاری های خود در زمینه فناوری‌های آب،‌ارتقای بهره وری انرژی و تولید انرژی از زباله دست یابیم.

وزیر محیط زیست فنلاند اظهار کرد: آمادگی داریم تا در زمینه های جامع آب، توسعه مدیریت آب، انرژی‌های تجدیدپذیر و زمین گرمایی برای اماکن مسکونی، فروشگاه‌ها و مراکز عمومی و همچنین کاهش آلاینده‌های دی اکسید کربن با ایران همکاری های متقابل داشته باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان