بازدید 86637

اگر این نشانه‌ها را دارید، عاشق شده‌اید!

مطالعه‌ای نشان داده است که هنگام احساس علاقه زیاد و عشق تغییر و تحولات چشمگیری در بدن اتفاق میفتد و بدن واکنش‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد.
کد خبر: ۵۶۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰ 19 February 2016
اگر این نشانه‌ها را دارید، عاشق شده‌اید!
مطالعه‌ای نشان داده است که هنگام احساس علاقه زیاد و عشق تغییر و تحولات چشمگیری در بدن اتفاق میفتد و بدن واکنش‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شاید شما نیز تجربه کرده باشید که با دیدن فردی ضربان قلبتان افزایش می‌یابد، حالت تهوع به شما دست می‌دهد، دمای بدنتان به طور ناگهانی افزایش می‌یابد، صورتتان گلگون می‌شود. اما آیا این علائم واقعا نشان می‌دهد که شما عاشق شده‌اید؟

علاقه زیاد به فردی یا همان عاشق شدن بر بدن تاثیر می‌گذارد، هورمون‌هایی در بدن ترشح می‌شود و سیستم عصبی بدن از خود پیام‌هایی را منتشر می‌کند. در اینجا به برخی از واکنش‌های و تغییرات بدن بر اثر عاشق شدن اشاره می‌کنیم:

هنگام عاشق شدن هورمون‌های همچون دوپامین، اکسی توسین، ادرنالین و وازوپرسین در بدن ترشح می‌شود یا سطح آن‌ها افزایش می‌یابد که احساس شادی و شعف فراوانی را به افراد منتقل می‌کند.
 

دیگر نشانه های عاشق شدن

۱. ناخودآگاه درباره‌ی کارهایی صحبت می‌کنید که می‌خواهید در آینده کنار هم انجام دهید! عجیب نیست که درباره‌ی فلان کنسرت که سه ماه دیگر برگزار می‌شود صحبت کنید یا درباره‌ی سفری که می‌خواهید تابستان پیشِ رو به شمال داشته باشید، چون او هم حتما تا آن موقع کنار شما هست و اینها را باهم تجربه خواهید کرد.

۲. وقتی می‌گویید «دلم برایت تنگ می‌شود»، به این خاطر است که واقعا حتی بعد از یک روز دوری هم دل‌تان برایش تنگ می‌شود. این جمله فقط محض دل‌خوشی نیست، احساسی حقیقی است که نشان می‌دهد او دیگر بخشی از زندگی شماست.

۳. مدت‌هاست که به روابط قبلی خود فکر نکرده‌اید. بالاخره ممکن است شما قبلا رابطه‌ی عاشقانه‌ای را تجربه کرده باشد، اما رابطه‌تان با او به‌قدری خوب است که نمی‌توانید و نمی‌خواهید خود را مشغول گذشته کنید.

۴. چیزهایی که معمولا از آنها بدتان می‌آمد، اکنون دیگر چندان بد به‌نظر نمی‌رسند، و چه بسا جالب هستند؛ البته اگر در کنار او انجام‌شان دهید. از ترن هوایی می‌ترسیدید؟ اما دیگر نمی‌ترسید، البته به‌شرط آنکه دست در دست هم داشته باشید و به هم قول بدهید که به جیغ‌ودادهای همدیگر نخندید.

۵. برای او و به‌خاطرش ازخودگذشتگی می‌کنید. مسلما نمی‌خواهید مسئولیت‌هایتان را به‌خاطر او کنار بگذارید، اما اگر مریض باشد و از شما بخواهد به‌جای رفتن به سینما از او مراقبت کنید، با کمال میل این کار را انجام می‌دهید.

۶. وقتی روز سختی را پشت سر می‌گذارید، فکر کردن به او آرامش‌بخش است. در محل کار با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اید که حسابی اعصاب‌تان را خرد کرده‌اند، اما فکر کردن به او موجب آسودگی‌تان می‌شود.

۷. وقتی کنار او هستید احساس امنیت می‌کنید. توصیف این احساس دشوار است، اما واقعا بهترین چیز دنیاست! انگار که در کنار او ممکن نیست هیچ اتفاق بدی بیفتد.

۸. وقتی با او هستید، خودتان هستید و نقش بازی نمی‌کنید. شاید قبلا تلاش می‌کردید او را تحت‌تأثیر قرار دهید، اما حالا از روبه‌رو شدن با او درحالی‌که شلوار راحتی پوشیده‌اید و پاچه‌هایش را در جوراب‌تان فرو کرده‌اید، مشکلی ندارید. حتی ممکن است در آشپزخانه مشغول زمزمه‌ی یک ترانه‌ی معمولی یا حتی مبتذل هم باشید، اما از اینکه او شما را در چنین وضعیتی هم ببیند، ابایی ندارید.

۹. مدام چیزهایی جلوی چشم‌تان می‌آیند که می‌دانید او دوست دارد. چیزهایی که تا پیش از این هر روز بی‌تفاوت از کنارشان رد می‌شدید، ناگهان توجه‌تان را به خود جلب می‌کنند؛ چون او دوست‌شان دارد.

۱۰. او اولین شخص زندگی شماست. وقتی اتفاق خیلی خوب یا خیلی بدی می‌افتد، او اولین کسی است که به سراغش می‌روید.

۱۱. نگران «دور شدن و رفتن» او نیستید. کنار او راحت گریه می‌کنید و عکس‌های خجالت‌آور دوران کودکی‌تان را که قسم خورده بودید هیچ‌کس نبیند، به او نشان می‌دهید؛ چون مطمئن هستید او شما را قضاوت نمی‌کند و کنارتان می‌ماند.

۱۲. وقتی او هست، کارهای کوچکی همچون رفتن به فروشگاه جذاب می‌شوند. اگر با آدم خاصی باشید، قدم زدن میان قفسه‌های خوراکی هم می‌تواند یک تجربه‌ی عاشقانه باشد.

۱۳. وقتی شما را اذیت می‌کند، همچنان می‌خواهید کنارش باشید.

۱۴. اگر خیلی سریع جواب پیام شما را ندهد، نگران می‌شوید. دیگر آن اضطرابِ «اون هم من رو دوست داره یا نه؟!» وجود ندارد، و شما بالاخره می‌توانید با پیام‌های دیرهنگام او کنار بیایید.

۱۵. وقتی ناراحت است، شما هم واقعا ناراحت هستید. شما درد او را حس می‌کنید و او درد شما را.

۱۶. واقعا از تماشای عکس‌های دوران کودکی او لذت می‌برید. حتی گوش دادن به داستان‌های طولانی و بی‌سروته او را هم دوست دارید. فقط دوست دارید باهم باشید و درباره‌ی همه چیز باهم حرف بزنید.

۱۷. ترجیح می‌دهید به‌جای بیرون رفتن، در خانه بمانید. شعار جدیدتان در زندگی این است که «موندیم توی خونه، جایی نرفتیم» و هیچ مشکلی هم با این ندارید.

۱۸. می‌خواهید همه‌ی چیزهای موردعلاقه‌تان را به او نشان دهید. نه به این خاطر که می‌خواهید با تلاش به فرد موردعلاقه‌ی او تبدیل شوید، بلکه به این خاطر که دوست دارید او شما را بهتر از هر شخص دیگری بشناسد.

۱۹. وقتی با دوستان‌تان هستید، باید مراقب خودتان باشید تا مدام درباره‌ی او حرف نزنید. اگر می‌توانستید، صبح تا شب درباره‌ی او صحبت می‌کردید، اما به‌خاطر احترام به دوستان‌تان و درنظر گرفتن شرایط و موقعیت، سعی می‌کنید چنین کاری نکنید.

۲۰. دوست دارید او را به همه معرفی کنید. واقعا می‌خواهید همه بدانند که شما باهم هستید.

۲۱. چند وقت یک‌بار مچ خودتان را در حال بالا و پایین کردن صفحه‌ی اینستاگرام او می‌گیرید. تازه بهترین قسمت این است که نمی‌ترسید تصادفا یکی از عکس‌هایش را هم لایک کنید، چون دیگر از آن نقطه‌ای که فکر می‌کردید، شاید با چنین کارهایی او را از خود دور کنید، عبور کرده‌اید.

۲۲. دوست دارید کارهایی را که قبلا انجام داده‌اید، بار دیگر در کنار او تجربه کنید. می‌خواهید بار دیگر، در کنار او سری به کندوان بزنید و غروب خورشید پشت خانه‌های صخره‌ای کندوان را دست‌دردست هم تماشا کنید؛ آن هم بدون آنکه به ظاهر خودتان اهمیتی بدهید.



محققان بر این باور هستند که به علت ترشح این هورمون‌ها هرچه فرد بیشتر معشوقش را ببیند بیشتر به انتشار این هورمون‌ها و دیدن آن فرد عادت می‌کند به حدی که اگر او را نبیند به علت کاهش این مواد در بدنش مانند فردی معتاد از خود واکنش‌های عصبی نشان می‌دهد.

هنگام عاشق شدن گونه‌هایتان قرمز می‌شود، کف دستتان عرق می‌کند و ضربان قلبتان تندتر می‌شود.این عوامل واکنش سیستم عصبی بدن به عاشق شدن هستند و بر اثر افزایش نگرانی و اضطراب در بدن فرد بوجود می‌آیند و به همین دلیل بیشتر هنگام قرار ملاقات یا قبل از آن این علائم افزایش می‌یابند. در واقع این علائم به علت تحریک آدرنالین و نوراپی‌نفرین در بدن بوجود می‌آید.

هنگام احساس عشق در وجودتان مردمک چشمتان کمی بزرگ‌تر می‌شود و همین عامل می‌تواند بر زیبایی شما بیفزاید. بزرگ شدن مردمک چشم بر اثر تحریک شاخه سمپاتیک سیستم عصبی بدن اتفاق می افتد.

گفتنی است، هنگام عاشق شدن شاید کمی احساس بیماری کنید، اشتهای خود را از دست دهید، احساس ناراحتی کنید که همگی طبیعی هستند. هومون کورتیزول یا همان هورمون استرس هنگام عاشق شدن با کاهش حجم شریان‌های شما به خصوص در ناحیه شکم ممکن است سبب ناراحتی در شما شود. با گذشت زمان و کاهش استرس این مشکل برطرف خواهد شد.

البته هنگام عاشق شدن شما به طرز عجیبی احساس می‌کنید که قدرتتان افزایش یافته است که در واقع به این قدرت «قدرت هیستریک» می‌گویند و به علت افزایش انتشار هورمون اکسی‌توسین در بدن است و ممکن است استقامت و آستانه درد شما را افزایش دهد.

نتایج مطالعات نشان می دهند علائم دیگر عاشق شدن افزایش بلندی صدا، احساس اضطراب، نوسانات خقلی و هورمونی، افزایش خلاقیت، افزایش یا کاهش وزن و کم‌خوابی یا بی‌خوابی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۴۷
تابناک عزیز
منبع این مطالعه کجاست؟
تابناک و عشق و عاشقی :)))))

پست خبری جالبی بود
عاشقی زا مگر ممنوع نکردید؟
..مثل اینکه من عاشق شدم نمی دونستم گفتی فهمیدم!!!!!
خیلی عاشقی رو دوست دارم.
یادش بخیر
یعنی اگر یک نفر را دیدم و حالت تهوع بهم دست داد عاشق ش شده ام؟
درست میفرمائید .!!! منهم همینجوری ها شده ام
سلام.صبح جمعه ای عاشق شدیمااااااا
سلام.صبح جمعه ای عاشق شدیمااااااا
داداش گراني رمقي براي عشق نذاشته
به فکر نون باش که خربزه آبه!
اینا همش حرف مفته. اگر در جیبتان پول دارید حق دارید عاشق شوید در غیر این صورت هورمون هایی در بدنتان ترشح شده است که قدرت تفکر را از شما گرفته و شما را به سمت بیچارگی سوق می دهد...
اینا همش حرف مفته. اگر در جیبتان پول دارید حق دارید عاشق شوید در غیر این صورت هورمون هایی در بدنتان ترشح شده است که قدرت تفکر را از شما گرفته و شما را به سمت بیچارگی سوق می دهد...
اینا همش حرف مفته
وای خدای من....یعنی من عاشق کی شدم؟همه نشانه هاشو دارم...اما کسی تو زندگیم نیست!!!
خخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
شما تیروید حاد دارید
وای من عاشق سنگ وچوبم.
آره! ممکنه! ولی عشق کلا به تاریخ پیوسته!
الان نه کسی کف دستش عرق میکنه، نه تپش قلب میگیره!
مردمک چشم هم برای خیلی ها هر روز به تعداد سوژه های قابل روءیت بدجوری گشاد میشه!!!
پاسخ ها
shoja
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دلت خیلی پره
درواقعیت عشق رو فقط بین مادر و فرزند میشه پیدا کرد. مابقی اسمش هور مونه نه عشق.
یه چند مرتب حالت تهوع دارم شاید عاشق شدم!
یه علامت دیگش تکیه به درخته
دکتر گفت معده ت عصبیه، دکترش خوبه، فوق تخصصه
ابوالقاسم خان که برادر بزرگ مجید بود ، وقتی می دید برادرش هوش و حواس درستی نداره ؛ میگفت:
مجید، عاشقی؟ مجید هم با خجالت میگفت بله!
با این اوصاف من بالای 8 ساله که عاشقم...
جدی من همه ی این علائم رو بیش از 8 ساله که دارم
چنان قحط سالی شد اندر دمشق
که یاران فراموش کردند عشق
چه عجب که تابناک در این مقاله از پزشکان انتقاد نکرد !!
که مثلا بگوید فلان پزشک خلاف کرده و عاشق شده !!!
برای مورد تهوع، یعنی من عاشق احمدی‌نژادم؟
ینی فک کن چقد آدم باید اوسکول باشه که دنبال نشونه بگرده تا بفهمه که عاشق شده....آخه اینم شد تحقیق?خوب آدم وقتی عاشق میشه خودش می فهمه که عاشق شده دیگه،نشونه نمی خواد که......
ای بسوزد پدر عشق ای ای ای
بابا گرسنگی نکشیدی عاشق از سرت به پرد
عاشقی حس خوبیه .هیچ ربطی به سن و سال یا شرایط زندگی نداره .خیلی شیرینه .اگر کسی حتی یه بار عاشق نشه انگار اصلا زندگی نکرده .عشق به انسان قدرت و روحیه میده .تجربه اش کنید تا بفهمید.
وای منم عاشق شدم
ببخشید نگاه جیبم کردم پشیمون شدم
عاغا جان نشانه های خریت و خر شدن چگونه میباشد؟
عییییییییی بابا !!!
من از صبح که رئیسمو دیدم دارم بالا میارم .فکر کنم عاشقش شدم خخخخخخخ
خووووووووب این یعنی من روزی بیست بار عاشق میشم و بعدش دزست میشم
اینا از نظر علمی ثابت شده است
من بسیاری از این هورمون ها را در درس و مدرسه خوندم و واقعا راسته اطلاعاتی ک دادیت
با سلام . ببخشین من خیلی با نامحرم صحبت نمیکنم اما وقتی تو چت یا حضوری حرف میزنم کل بدنم میلرزه و تپش قلب میگیرم البته اگه چت یا صحبتامون عاطفی بشه در چت عادی خیلی نه
از نظر من عشق بدترین چیزه دنیا
دوست عزيز درست ميگه عاشقي ديگه مرده
فقط بدونین خیلی درد بدیه
من با یه خانم قرار ملاقات گذاشتم.
وقتی همدیگر رو دیدیم بطرز عجیبی احساس کردم تپش قلب گرفته.من که اصلا به جزئیات توجهی ندارم متوجه شدم حتی. بعد یک دفعه دیدم صورتش غیر عادی سرخ شده عین لبو.
بنظر شما الان اون عاشق شده.
من که خیلی دوستش دارم.
یک نفر هست هر وقت میبینمش، ،،، دلم میلرزه ..
عاشقی خیلی درد بدیه واقعا
عشق و عاشقی خیلی خطرناکه
هرچی سعی میکنم فرار کنم بازم با دیدنش تپش قلب میگیرم خیلی بده
اگه تو سن ۱۴ تا ۱۸ سالگی هستین بزرگترین چیزی که باید ازش بترسید عاشقیه
من عاشق شدم پس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر