بازدید 5048

هافینگتون‌پست: توان نظامی غرب رو به زوال است

نشریه هافینگتون پست آمریکا در گزارشی تأکید کرد، مسکو در حال پیش گرفتن از واشنگتن و غرب،‌ در عرصه نظامی است و توان نظامی و تکنولوژیکی غرب رو به زوال گذارده است.
کد خبر: ۵۶۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 18 February 2016
نشریه هافینگتون پست آمریکا در گزارشی تأکید کرد، مسکو در حال پیش گرفتن از واشنگتن و غرب،‌ در عرصه نظامی است و توان نظامی و تکنولوژیکی غرب رو به زوال گذارده است.

به گزارش فارس،‌ نشریه آمریکایی هافینگتون پست در گزارشی نوشت که روسیه قدرتمندانه به صحنه سیاسی و نظامی جهان بازگشته است.

بنا بر این گزارش، روسیه به مدرن‌سازی نیروی نظامی‌اش پرداخته و تسلیحاتش‌ را به روز کرده و حتی در برخی موارد گوی سبقت را از آمریگا گرفته است.

هر چند که بنا به اعلام برخی از مؤسسات آمریکایی،‌ مسکو پس از واشنگتن، در جایگاه دوم قویترین ارتش‌های جهان قرار گرفته و بودجه دفاعی کمتری در مقایسه با آمریکا دارد،‌ اما این رده‌بندی‌ها فاکتوری مهم که دورنمای توسعه صنعت نظامی‌ است.

نویسنده هافینگتون پست در یادداشتش آورده «در حالی که مسکو به سرعت در حال افزایش توان نظامی‌اش است،‌ ارتش آمریکا با که «کاهش» بودجه دفاعی‌اش روبروست چرا که اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا بر این باور است که دوران توسعه تسلیحات سریع،‌ گذشته و این امر مسئله‌ای مربوط به گذشته است.»

این گزارش افزود: بر حسب شاخص‌های کمی،‌ هم اینک مسکو از واشنگتن پیشی گرفته است. بنا به اعلام سازمان مستقل آمریکایی «کنترل تسلیحات»،‌ روسیه حدود 7700 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد در حالی که شمار کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا،‌ 7100 واحد است.

علاوه بر این،‌ بنا به برآوردهای برخی از نهادهای بین‌المللی مانند «Global Firepower»، روسیه نزدیک به دو برابر بیشتر از آمریکا،‌ تانک در اختیار دارد. شمار تانک‌های روسیه 15 هزار و 398 فروند است در حالی که تعداد تانک‌های آمریکا 8848 فروند است.

در حوزه کیفیت مسائل دفاعی و نظامی،‌ بسیاری از متخصصان بر این باورند که روسیه در حال حاضر، توسعه‌دهنده مدرن‌ترین تسلیحات در عرصه جهانی است.

گزارش هافینگتون می‌افزاید، دوران جنگ اول خلیج‌ فارس،‌ که تسلیحات و بمب‌های هوشمند و جنگنده‌های رادار گریز آمریکا همگان را تحت‌تأثیر قرار می دادند و رعب و حشت ایجاد می‌کردند،‌ گذشته است.

بنا بر این گزارش و بر اساس بیانیه‌ای که از سوی مؤسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی منتشر شده،‌ «برتری نظامی و تکنولوژیکی غرب رو به زوال و در حال کم‌رنگ شدن است.»

در پایان این یادداشت آمده،‌ حتی روسیه در عرصه پهپاد، موشک‌های کروز و نبرد سایبری،‌ از آمریکا یک گام پیش است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار