بازدید 3693
در دیدار کمیسیونر امور اجتماعی اتحادیه آفریقا با قائم مقام وزیر در امور بین الملل تاکید شد:

ارتقای همکاریهای ایران و آفریقا در زمینه امور اجتماعی

دکتر محمد تقی حسینی گفت: در چارچوب سیاستها و استراتژیهای تعریف شده برای کشور این وزارتخانه تمایل خود را برای توسعه روابط بخصوص در زمینه های اجتماعی اعلام می دارد.
کد خبر: ۵۶۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 17 February 2016
دکتر حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل با مصطفی صدیقی کالوکو کمیسیونر امور اجتماعی اتحادیه آفریقا و هیأت همراه دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر  محمد تقی حسینی گفت:  در چارچوب سیاستها و استراتژیهای تعریف شده برای کشور این وزارتخانه تمایل خود را برای توسعه روابط بخصوص در زمینه های اجتماعی اعلام می دارد. 

وی  آمادگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  را برای تبادل تجربیات و ارائه آموزش به مردم قاره آفریقا در زمینه های آموزش های فنی و حرفه ای، کار آفرینی، توانمند سازی زنان، توانمند سازی معلولین، پایدار سازی صنایع کوچک و متوسط، بیمه های اجتماعی و .... اعلام کرد.

 حسینی افزود :  در حال حاضر بخصوص در زمینه آموزشهای فنی و حرفه ای جمهوری اسلامی ایران با کشور های تانزانیا، برونئی، زنگبار، نیجر و زیمباوبوه همکاری دارد، اما این آمادگی وجود دارد که در قالب اتحادیه آفریقا نیز این همکاریها به شیوه ارائه آموزش، برگزاری کارگاه آموزشی، اعزام مربی و یا هیأت های کارشناسی و تخصصی صورت پذیرد.

مصطفی صدیقی کالوکو نیز  با تشکر میزبانی جمهوری اسلامی ایران از هیأت اتحادیه آفریقا  و ابراز خشنودی از ملاقاتها و مذاکرات انجام شده گفت:  اتحادیه آفریقا با توجه به ظرفیت ها و توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه شما در امور اجتماعی خواستار ارتقای همکاریهای دو طرف در تمامی زمینه ها بخصوص امور اجتماعی می باشد. 

کالوکو با ابراز قدردانی از همکاریهای جمهوری اسلامی ایران گفت: قاره آفریقا یک قاره جوان بوده و در حال حاضر با مشکلات عدیده اجتماعی دست به گریبان می باشد. مشکلاتی همچون بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، جوانان فاقد مهارت برای حضور در بازار کار و زنان سرپرست خانوار فاقد درآمد، در حال حاضر زود بازده ترین راه حل برای ما ارائه مهارتهای فنی و حرفه ای به جوانان،  فارغ التحصیلان دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار برای جذب در بازار کار می باشد. خوشبختانه کشور شما در این زمینه ها دارای توانمندیهای فراوانی می باشد. و شما می توانید به ما در این زمینه کمک نمایید. 

لازم به یادآوری است که اتحادیه آفریقا با 55 کشور عضو، نقش مهمی در توسعه همکاری ها و ایجاد ثبات در قاره آفریقا دارد. 

آقای کالوکو  همچنین از مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و خواهران شماره 4 تهران بازدید کرد. وی  همچنین از توانمندیهای آموزشی ارائه شده در کشور به متقاضیان قدردانی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار